Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3286
Hei,

Har en iPhone XS, bruker utrolig lang tid på å laste ned sider, sjekket Speedtest ligger på 1-2 MB så der er vel problemet. (Vi har 150 MB linje)


Det som er rart er at andre telefoner i husstanden ligger på 100-100 MB, download/upload.


Prøvd å restarte telefonen, funket ikke. Hva kan problemet være? Ikke noe vpn eller andre ting som ligger å runner i bakgrunnen
Er d samme fart på 2,4ghz og 5ghz trådløse? Hvordan er farta via 4g eller på andre wifi?
Sitat av randomness Vis innlegg
Er d samme fart på 2,4ghz og 5ghz trådløse? Hvordan er farta via 4g eller på andre wifi?
Vis hele sitatet...


Usikker på hva du mener med 2,4 ghz og 5ghz, men vi har bare en wifi spot å koble oss på.

Farta er god via 4G da er jeg oppe å nikker på ca 100 MB
Okok, de fleste routere sender ut på 2,4ghz og 5ghz, hvis de heter det samme er det ikke så lett å se hvilket du er koblet på. Har du mulighet til å logge inn på kontrollpanel til router og ta en titt der? Har du testa tlf på andre wifi-nett?
Sitat av randomness Vis innlegg
Okok, de fleste routere sender ut på 2,4ghz og 5ghz, hvis de heter det samme er det ikke så lett å se hvilket du er koblet på. Har du mulighet til å logge inn på kontrollpanel til router og ta en titt der? Har du testa tlf på andre wifi-nett?
Vis hele sitatet...


Ja, det kan jeg prøve har ikke så god greie på hvordan jeg gjør det, har du mulighet for å forklare?

Ja, og det har fungert bra. Problemet kom først idag, så aner ikke...


Takk
Ok, kunne vi testet å ta strøm ut/inn av routern din først? Hvis det ikke fungerer, åpne nettleser på pc eller tlf (ofte litt lettere å bruke pc) skriv i adressefeltet: 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 Da skal du komme inn på kontrollpanel til routern din. Det er mulig routern din har en anna ip, si ifra om du ikke kommer inn
Sist endret av randomness; 20. februar 2021 kl. 21:07.
Sitat av randomness Vis innlegg
Ok, kunne vi testet å ta strøm ut/inn av routern din først? Hvis det ikke fungerer, åpne nettleser på pc eller tlf (ofte litt lettere å bruke pc) skriv i adressefeltet: 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 Da skal du komme inn på kontrollpanel til routern din. Det er mulig routern din har en anna ip, si ifra om du ikke kommer inn
Vis hele sitatet...

Kom inn ved å bruke: 192.168.100.1

Men jeg aner ikke hva brukernavnet og passordet er...

Prøver en resett nå, av router, men tviler på at det vil gjøre noe med problemet da de andre mobilene i husstanden har bra connection
Hva er merke på router? Kan du prøve user/pass: admin/admin. Evnt se på denne siden hva som er default user/pass på din modell-> https://routerslogin.com/all/default-router-list
Sist endret av randomness; 20. februar 2021 kl. 21:16.
Sitat av randomness Vis innlegg
Hva er merke på router? Kan du prøve user/pass: admin/admin. Evnt se på denne siden hva som er default user/pass på din modell-> https://routerslogin.com/all/default-router-list
Vis hele sitatet...


Herlig, da kom jeg inn.

Hva gjør jeg nå
Se etter menyen for det trådløse/wifi. Send gjerne et bildet om du ikke finner
Sitat av randomness Vis innlegg
Se etter menyen for det trådløse/wifi. Send gjerne et bildet om du ikke finner
Vis hele sitatet...
Tror jeg fant det nå, wlan?


Forresten var bra i 2 sek også ble det dårligt igjen, det var vel og merke når ikke de andre i huset brukte mobilen sin, kan d være det??
Yes høres riktig ut, se om du der har noe mulighet til å aktivere 5ghz eller sette nytt navn på 5ghz nettet
Sitat av randomness Vis innlegg
Yes høres riktig ut, se om du der har noe mulighet til å aktivere 5ghz eller sette nytt navn på 5ghz nettet
Vis hele sitatet...


Hmmm, jeg finner ikke noe mulighet for det.. ikke som jeg kan se :/
Kunne du tatt et bildet fra siden der?
Sendt pm