Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4429
Hei,

jeg har en PC med 1080ti GPU som jeg har i stua, og en JBL 9.1 lydplanke koblet til en 65" phillips oled TV. Jeg opplever mye bugs med dette oppsettet, aspect ratio endrer seg, plutselig får jeg drit lav oppløsning(typ 240p med 300x zoom?). Noen dager fungerer ikke lyden, andre dager fungerer lyden fint og ikke bildet, men at bildet flytter seg til venstre eller høyre f.eks er mest irriterende. noen som vet årsaken til dette? Har skrudd av alt av lyssensor og noe annet men finner ikke ut av det..

Godt nytt år alle freaks!
Muligens dårlig HDMI-kabel. Har du prøvd andre kabler? Plugger du kabelen rett i TV-en, eller går den via lydplanke/forsterker.
Sist endret av raze; 3. januar 2021 kl. 21:31.
Tenker at du prøver å bytte den hdmi kabelen til noe som er litt bedre... er dette 4K skjerm? Regner nesten med det men man vet jo aldri.

4K med arc HDR10 og full pakke krever lit båndbredde og de kraftigste beistene på markedet i dag er vel opp til 48gbps
dette er da HDMI 2,1, tror ikke det skal ha noe å si hvis den ene siden av kabelen har 2,0 og 2,1 de skal visst passe sammen, men hvis kabelen er for dårlig vil det nok skape problemer ja