Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1924
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Skal straks reise innenlands, og vurderer å ta med en liten brukermengde grønt/sopp.
I det uheldige tilfellet at jeg skulle blitt tatt, hvordan hadde straffen blitt? Standard 2000kr bot? Anmeldelse?
Grønt øker sjangsene for å bli tatt langt langt mer enn sopp ihvertfall - hunder&snær...

Og evt. straff kommer helt an på om du er tatt fra før eller ei, men en vanlig bot på besittelse er alt fra 2500-4K.
(Førstegangsboten min var 4K)

Så kan vi ta med øvrige økonomiske og logistiske ufordringer som "oy, jeg rakk ikke flyet fordi jeg måtte snakke med onkel = ny billett"
Hvis du på død og liv måå ha med deg thc-shit på flyet, pakk det i innsjekket baggasje.
Seff sniffer hundene på båndet også hvis stikkontroll, men du minsker risken bittelitt med å ikke ha det på deg gjennom sikkerhetskontrollen, og hvis de evt. går frem og tilbake.

Og si hvis du reiser fra større flyplass, så har de politi på flyplassen, så du blir vel bare geleida dit. Uansett anmeldelse med mindre vekteren/hundeføreren/whatever som tar deg er sabla julete av seg.

Og om du er kroniker, vær forberedt på å evt. bli markert på uavhengig av om,du har noe på deg eller ei - har skjedd meg flere ganger. Det er som regel da jeg kommer med talen "gammel narkis og noen av klærne er definitivt fra brukerperioden min, og hey ; du vet like godt som meg at 3 av 4 markeringer ikke resulterer i funn"
(kilde - Vice, en artikkel de hadde om hunder på festivaler og slikt, samt risken over at folk heller pakka i seg alt de hadde når de så hund enn å riske å bli tatt. )

Hva enn De gjør ; Lykke til
Siden du ikke virker like care-free som jeg er/var mtp. at du faktisk spør først, så ville jeg gått for bare sopp altså.

Men hey, bak deg brownies som du oppbevarer i innsjekket baggasje og skyld på "noen på en fest som røyka" eller whatever. Bra jeg ikke presiserte hvilke brownies siden dette nesten kunne tolkes som oppfordring - nailed it.

*kremt*
Jeg har hatt 50-100 innenriks flyreiser per år de siste årene og har ikke en eneste gang sett en hund på innenlandsterminalen ved noen flyplass i Norge.
Jeg har en venn som har gjort det flere ganger uten å bli tatt. Men jeg hadde ventet med å ta en avgjørelse før du hører fra noen her inne som har gjort det og sier det er safe.
Innenlands? Da skal du virkelig ha uflaks. Sikkerhetskontrollen bryr seg nada om slikt med mindre det er synlig: Dem er kun interessert i bomber, våpen og flasker.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her blander folk noe helt enormt. Lufthavnen (som regel Avinor i Norge) står for sikkerehtskontrollen, og de bryr seg kun om de tingene som kan brukes for terrorhandlinger som hijacking etc. De bryr seg katten om nark, legemidler, større kontantbeløp, etc etc.

Så har man Tolletaten, de bryr seg om smugling (av nark, kontanter, og mye mye annet), og selv da, kun inn til landet (i noen sjeldne tilfeller har de hunder som lukter kontanter på fly som skal forlate landet også. Mao er du kun i risikosonen egentlig hvis du kommer fra utlandet og skal krysse grensen inn til Norge (og du må gå enten på Rødt eller Grønt).

I tillegg har de fleste norske lufthavner egne (små) politikontorer med Politi til stede døgnet rundt, året rundt. De hjelper med utsteding av nødpass og andre normale politioppgaver (som å bidra når noen starter slåsskamper på lufthavnen eller stjeler fra tax free butikkene). De driver sjeldent egne kontroller med narkohunder, men å si at norsk politi ikke har narkokontroller utenfor utenlandsterminalene er helt feil. Hele lufthavnen er på lik linje med f.eks. Oslo S et perfekt sted for å ha narkohunder innom for å snuse på store mengder folk uten å måtte selv bevege hund og fører over store distanser. Selv lokaltog, flytog og flybusser er populære områder for hundepatruljer og patruljere og utføre kontroller..

Jeg skjønner ikke hvordan dette ikker er åpenbart for alle som noensinne har vært ute og reist? Som om det ikke er nok så har vi flere TV-serier som OSL 24/7 og Toll som nettopp dokumenterer og viser gang på gang, episode etter episode, hvordan ting fungerer på norske lufthavner.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor du blir tatt har ikke noe å si for straffeutmålingen. Det er samme straff uansett om du blir tatt på flyplassen eller på gata.