Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1911
Hvis man bor x antall mnd/år på et bosted som er folkeregistrert - men deretter flytter til ny adresse hvor man melder flytting i folkeregisteret - men samtidig beholder den gamle leiligheten:

Vil man da stå i risiko for ransakelse på dette stedet dersom man skulle havne i en situasjon som kan utløse ransakelse av bopel og oppholdssted?

Gitt i denne situasjonen at man da ikke har med seg mobil, logger på; youtube, spotify etc., eller har strømavtale på dette stedet, eller andre personinkriminerende tilknytninger til den gamle leiligheten?
Det blir bare synsing fra min side, men om du har meldt flytting så har du gode odds for at de kun sjekker nåværende bosted.
Jeg tenker -

Dersom man ikke har tilknytninger til leiligheten man BODDE i - hverken strøm - posisjonstjenester eller andre innlogginger,

Kan da politiet rettslig få tilgang til leiligheten man bodde i "før" ?


- Eneste jeg tenker er at de kan ta kontakt med "tidlligere" utleier og få bekreftet at man fortsatt leier her? - men spørsmålet er jo om det er noe de gjør, kan gjøre eller kommer til å gjøre?
Politiet har ofte dårlig tid og skal bare sjekke huset ditt og veldig ofte har man bare en bolig så jeg tror at så lenge du ikke betaler strømmen eller Internett eller andre ting på den adressen så er du nokså trygg.
Sitat av Fridtjoff47 Vis innlegg
Vil man da stå i risiko for ransakelse på dette stedet dersom man skulle havne i en situasjon som kan utløse ransakelse av bopel og oppholdssted?
Vis hele sitatet...
Spørs nok hva grunnen er til at de ransaker i utgangspunktet.

F.eks. hvis de mistenker deg for å f.eks. drive stort med dop, vil de
nok kanskje jobbe litt ekstra for å finne ut av ting, som f.eks. å spane
litt på bevegelsene dine.

Risikoen er der selvsagt, men det er jo litt opp til deg hvor
lett eller vanskelig du har tenkt å gjøre det for dem.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du solgt fem gram bønne så nei..
Er du Bin Laden så ja...

Svaret ligger imellom....
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tidligere var det ikke uvanlig at noen leide leiligheter i med falsk ID for å drive på med illegale greier som ikke var direkte sporbart. Da kunne de bare betale husleie cash i post/butikk men det er vel ikke like enkelt nå lengre? Om du har byttet adresse og noen skal ha razzia hos deg er det ikke utenkelig at de også ser på bevegelser på konto. Om de ser du betaler dobbel husleie og du har fortsatt å betale leie selv etter adresseendring så tenker jeg de fort står på døren på inkognitoleiligheten også.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De sjekker selvfølgelig alle eiendommene dine om de mistenker at de kan finne noe der. De er ikke dumme