Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2141
Yo, trenger et kredittkort helst så fort som mulig men jeg har fått avslag på Mastercard ung på sparebanken 1. Jeg går på AAP og får utbetalt litt under 10k i mnd, har en del gjeld til forskjellige inkassobyrå og trenger litt ekstra cash da jeg ikke får låne av familien. Bor sammen med dama mi som har jobb men får betalt «lønn» igjennom nav, hu får litt over 10 i mnd.

Noen som har noe tips? Lån er uaktuelt.
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Yo, trenger et kredittkort helst så fort som mulig
Vis hele sitatet...
hmm
famous last words...
Du får hverken lån eller kredittkort når du er på AAP for AAP regnes ikke som inntekt for bankene og kredittkortselskapene. Det er jo ikke en fast og varig inntekt. Den kan forsvinne. Dermed avslag.

At du i det hele tatt vurderer kredittkort for å dekke inkassogjeld vel det får røde lamper til å lyse her. Kredittkort for å dekke forfalt gjeld det er snarvei til å komme på tv i luksusfellen eller på sikt havner i gjeldsordning.

Det du må og bør gjøre er å kontakte kreditorer, forklare situasjonen og at du har begrenset inntekt nå men at du ønsker å få til betalingsplan. Og når dere blir enige så er det viktig at du holder den betalingsplanen. Da kan du ikke kjøpe rusmidler/takeaway/hobbygreier heller enn å betale i henhold til avtale. For da risikerer du at inkassoen går til namsmann også blir masse omkostninger og du får anmerkning.

Kort sagt, gjør du ikke de rette tinga nå skaper du et helvete for deg selv fram i tid. Ta deg litt tid til å tenke nøye gjennom dette også får du finne motet til å få frem avtaler med kreditorer eller finne alternative måter å få ekstra inntekt på. Enten du selger kostbare greier du har eller selger helt andre ting eller får andre inntekter du kan bruke på gjeld.