Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3802
Noen har egen erfaring eller vet om noen gode tilbud på lifetime eller 5 år+ på større mengder(10tb+) cloud storage?

Skal primært brukes til videofiler fra 720 til 4k.
Er det slik at jeg kan spille av videoer direkte(4k?) fra cloud via nettleser eller må jeg laste ned til lokal disk fra cloud hver gang jeg skal se noe?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
10TB lifetime... lol.

Ting som er lifetime forsvinner ofte når det vert for populært. Ville heller gått for eit firma som er upfront om kostnad. T.d. Backblaze sel deg så mykje plass du vil ha, og 10TB vil koste deg ca. 50$/mnd.
Personlig så anser jeg de fleste "lifetime" tilbud som suspekte. Fordi det er enkle veier rundt. Feks oppkjøp, fusjon eller fiktivt oppkjøp. Eller noe med liten skrift gjemt i kontrakten. Mobil appene var jo ofte såkalte lifetime apper i starten om en betalte ekstra naturligvis. Og måten mange fikk presset kundene til å måtte betale på ny for en ny app var jo bare å slutte å oppgradere den versjonen når det ble rullet ut feks ny android. På serversiden var det også endel lifetime. Men det er som vidarlo sier. Dårlig butikk om det blir populært så trikser de med eierstruktur eller finner på noe juridisk krumspring også ender du opp med å betale per måned om du ønsker å fortsette med cloud'n eller du må finne en ny en.
jotta er vel grei nok, men med mindre de gjort store endringer de siste årene så får en vel ikke gjort ting som å streame fra jotta?
Ser jo i det minste ut til at de har sluttet å være rigide på det de selger som "ubegrenset lagring". Der var det jo mange som gikk på en smell for en tid tilbake. Heldigvis ble det så mye støy at jeg tror jotta endret på det i det minste.

Om det er økonomisk mulig å få til vil jo en dedikert eller semi dedikert server eller vps fungere bra til alt ts ønsker. Bortsett fra prisen da.
Sist endret av _abc_; 27. desember 2020 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Streaming direkte er ikke så viktig for meg. Hvis det kan senke prisen går jeg gjerne for en versjon der jeg må laste ned lokalt hver gang.
Er ment som backup, skal ikke brukes jevnlig.

Se bl.a denne: https://mashable.com/shopping/aug-31...m-backup-plan/
10TB "lifetime" for 149$ one time fee.
Sist endret av Roaccu; 27. desember 2020 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg hadde ikkje stolt tre sekund på aktører som tilbyr 10TB til 149$ i året - langt mindre på livstid...
Jeg har gsuite. Ordner ubegrenset lagring for noen få kr i mnd. Pm om du vil