Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1374
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg drikker alt for mye, i snitt 10 halvlitere om dagen. Jeg har fått ulidelige kramper som følge av absintenser nå flere ganger og vil slutte. Men hver gang jeg jobber meg ut av abstinensene så blir suget for stort. Gidder ikke helsevesenet enda, er ganske glad i hasj men røyker det bare to tre ganger i året. Tenkte å trappe ned og så bare røyke mye hasj. Kan det være bra?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hm, hva er mye hasj? Altså jeg tror det funker, men at du må ty til andre rusmidler for å stoppe med et annet er jo ikke bra. Ville heller prøvd å finne en løsning som ikke inkluderer andre rusmidler.
Anonym bruker
"Troende Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville heller mikrodosert hver tredje dag isåfall. Hvis du vil "rømme" og dempe deg konstant med alkohol eller cannabis vil jeg hellre forsøkt å gjøre hverdagen mer givende. Prøv en tur på fjellet eller rundt det lokale vannet. Og om du må bruke rus ville jeg heller gått for smådoser psykedelika. Men det er bare meg, du kjenner deg selv best.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare å kutte alkoholen kontra hasjen er et stort framskritt! Alltid best med minst mulig, men skadevirkninger og avhengighet er som natt og dag mellom de 2 stoffene.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøv å spise noe hasjbakst til frokost, men vær forsiktig med doseringen. Hvertfall om du ikke allerede røyker sigg
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenker å isåfall roe ned hasjen senere, men førstepri blir å unngå å dø av delirium tremens. Psykedelika har jeg elsket, men har tatt det veldig mye og i store doser så merker at sjela skranter på den fronten, har også utviklet hppd, men den ble nesten borte etter forrige tur av en eller annen grunn. Hasj og LSD mikrodosering hver dag er en tanke jeg har, men ihvertfall hasj som gjør meg slapp og fornøyd fremfor å sitte der og gni hender i flere timer til jeg flyr å handler drikke.
Det er mye sunnere for deg å røyke hasj hver dag enn å drikke hver dag, så ja jeg vil anbefale det
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke akuratt bra nei. Daglig røyking av hasj fører til apati, depresjon, angst og kan gi psykose og utløse schizofreni lidelse.

Hvis du absolutt må ha et rusmiddel spis ren kakao for en high.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke akuratt bra nei. Daglig røyking av hasj fører til apati, depresjon, angst og kan gi psykose og utløse schizofreni lidelse.

Hvis du absolutt må ha et rusmiddel spis ren kakao for en high.
Vis hele sitatet...
Skjønner at det er gjort i beste mening men å anbefale kakao som substitutt for alkohol blir for drøyt.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner at det er gjort i beste mening men å anbefale kakao som substitutt for alkohol blir for drøyt.
Vis hele sitatet...
Kunne foreslått mye annet men er det bedre å bli avhengig av et nytt skadelig rusmiddel?

En nær kompis brukte hasj som substitutt for heroin med legens velsignelse og det er lett å tenke at det er ørten ganger bedre men han kom ikke noe videre i livet som sofastoner og røyka på seg flere psykoser og endte som schizo maniac til slutt pga hasjutløst psykose.

Har røyka hasj i mange år selv men det gikk til helvete med huet mitt og. Først når jeg klarte å bli helt rusfri at ting begynte å skje i livet og livet gikk fremover.

Det beste rådet jeg kan gi deg etter å ha vært gjennom overgangen selv fra alkoproblem er å gjøre som å begynne på antabus, i AA møter, ruse deg på villmarksopplevelser, trening og livet og hvor enn platt og textbook det høres ut så blir det så givende etterhvert at man opplever hvor digg både kroppen og huet har det uten å være påvirka av noe rusmiddel at å holde seg vekk bare blir enklere og enklere. Fordelene clean knocker ut fordelene rusa som også følger med seg så jævlig masse ulemper...

I et nettverk som AA blir det nesten litt sport å motstå lysten på å drikke. Litt som når folk blir opphengt i å gå ned i vekt og teller kalorier i alt teller man dager og jobber mot neste dag, neste uke, neste måned, sette sånne marks man skal holde ut til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kunne foreslått mye annet men er det bedre å bli avhengig av et nytt skadelig rusmiddel?

En nær kompis brukte hasj som substitutt for heroin med legens velsignelse og det er lett å tenke at det er ørten ganger bedre men han kom ikke noe videre i livet som sofastoner og røyka på seg flere psykoser og endte som schizo maniac til slutt pga hasjutløst psykose.

Har røyka hasj i mange år selv men det gikk til helvete med huet mitt og. Først når jeg klarte å bli helt rusfri at ting begynte å skje i livet og livet gikk fremover.

Det beste rådet jeg kan gi deg etter å ha vært gjennom overgangen selv fra alkoproblem er å gjøre som å begynne på antabus, i AA møter, ruse deg på villmarksopplevelser, trening og livet og hvor enn platt og textbook det høres ut så blir det så givende etterhvert at man opplever hvor digg både kroppen og huet har det uten å være påvirka av noe rusmiddel at å holde seg vekk bare blir enklere og enklere. Fordelene clean knocker ut fordelene rusa som også følger med seg så jævlig masse ulemper...

I et nettverk som AA blir det nesten litt sport å motstå lysten på å drikke. Litt som når folk blir opphengt i å gå ned i vekt og teller kalorier i alt teller man dager og jobber mot neste dag, neste uke, neste måned, sette sånne marks man skal holde ut til.
Vis hele sitatet...
Hasj er absolutt ikke et skadelig rusmiddel ? Vist kompisen din ble scitzo manic av det er han allerede utsatt for det, til og med før hasj røykingen. Hasjen kan derimot ha trigga det slik han fikk det tidligere en han egentlig skulle få det.

Dette betyr at selv om schizofrenien ikke direkte skyldes hasjen, så fremskynder hasjmisbruket tidspunktet for utviklingen av sykdommen.

Kilde:https://forskning.no/psykiske-lidels...zofreni/974356

Ikke hør på han her. Bruk hasj til og slutte, mange titals mindre skadelig en alkohol. Da du ikke er avhengig lenger kan du minske hasj røykingen til helge kos, eller kutte helt om du klarer det.

Ønsker deg lykke til! Peace
Hva med psykedelika, gjerne fleinsopp. Naboen var hard alkoholiker og prøvde fleinsopp noen ganger, etter det drakk han bare eplejus, du må jo ha rett instilling selfølgeling.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kuami Vis innlegg
Hasj er absolutt ikke et skadelig rusmiddel ? Vist kompisen din ble scitzo manic av det er han allerede utsatt for det, til og med før hasj røykingen. Hasjen kan derimot ha trigga det slik han fikk det tidligere en han egentlig skulle få det.

Dette betyr at selv om schizofrenien ikke direkte skyldes hasjen, så fremskynder hasjmisbruket tidspunktet for utviklingen av sykdommen.

Kilde:https://forskning.no/psykiske-lidels...zofreni/974356

Ikke hør på han her. Bruk hasj til og slutte, mange titals mindre skadelig en alkohol. Da du ikke er avhengig lenger kan du minske hasj røykingen til helge kos, eller kutte helt om du klarer det.

Ønsker deg lykke til! Peace
Vis hele sitatet...

Holder med deg her. For noe tøv! Er ingen holde punkt i noe av det han sier.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du er så hektet at du får kramper når du nyktrer opp så trenger du snakke med legen din, da trenger du tilsyn mens du blir nykter så du ikke kneler for evig.

Å erstatte en avhengighet med en annen har jeg ikke helt troen på. Men har hørt at en kjent gitarist brukte cola får å kutte ut heroin og det virket for ham. Han spiller fortsatt bare uten minus og har vært nykter i flere tiår.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har forsøkt TSM for å bli kvitt alkoholismen min, og det fungerer veldig bra for meg. Jeg startet med å se denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=6EghiY_s2ts&t=177s
Har bare lest overskriften. Men på generelt grunnlag er hasj det optimale substitutt - for alle stoffer. Om du er hektet på flasken,piller eller opiater