Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 214633
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
endelig en liste man ikke trenger og gjøre noe med
den er så og si perfekt

men, det eneste som er og utsette er at dette kortet yter nesten like bra som 570, og er litt billigere
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingen!
Merker man noen spesiell forskjell ved å bruke det kortet du linket til? Går helst for det siden det er billigere

Se på produkterfaringerene på SSD-kortet du har valgt. Veldig mye negativt, jeg styrer unna. Så lange ser jo på ocz vertex 3, men har lest litt negativt om det kortet også.
Vis hele sitatet...
Har lest litt rundt på nettet, og jeg opplever at mange skriver negative ting om forskjellige produsenter. Det er mye negativ/positivt om alt sammen. Jeg velger å gå for denne pga. prisen, og som en over nevnte har også firmwire updaten gjort SSD`n mer stabil. Men takk for tilbakemeldingen til deg også Setter stor pris på at dere ser over og kommenterer!

TIL SLUTT: Er det egentlig noen vits å vente på at produsentene skal slippe nye deler? Eller vil disse koste merkant mer?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Snuspus Vis innlegg
TIL SLUTT: Er det egentlig noen vits å vente på at produsentene skal slippe nye deler? Eller vil disse koste merkant mer?
Vis hele sitatet...
da får du ALDRI ny pc, sefølgelig kan du vente på kepler siden det ikke er så lenge til uansett, men etter det kommer det noe nytt, osv osv. kjøper du nå vil du uansett bli fornøyd


Sitat av Snuspus Vis innlegg
Merker man noen spesiell forskjell ved å bruke det kortet du linket til? Går helst for det siden det er billigere
Vis hele sitatet...
nei man merker ikke noe forskjell med untak av de virkelig tunge spilla (bf3)
Skal kjøpe ny stasjonær data og har litt penger og rutte med. Skal ha en data som drar de nyeste spillene (inkl. BF3). En venn satte opp denne lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-683F02A31CAA

Er det noe jeg bør bytte ut, eller ser dette bra ut?
Sitat av 5ivert Vis innlegg
Skal kjøpe ny stasjonær data og har litt penger og rutte med. Skal ha en data som drar de nyeste spillene (inkl. BF3). En venn satte opp denne lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-683F02A31CAA

Er det noe jeg bør bytte ut, eller ser dette bra ut?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ha byttet ut ssd til crucial. Bare av personlig erfaring da jeg synest crucial ssd er en knall ssd. Litt dyr denne her da :Crucial SSD
Sitat av 5ivert Vis innlegg
Skal kjøpe ny stasjonær data og har litt penger og rutte med. Skal ha en data som drar de nyeste spillene (inkl. BF3). En venn satte opp denne lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-683F02A31CAA

Er det noe jeg bør bytte ut, eller ser dette bra ut?
Vis hele sitatet...
Vel, du får jo minimalt med lagringsplass da, siden du bare har en SSD. Kanskje lurt med en vanlig harddisk også? Vet det er veldig dyrt nå, men 120gb blir altfor lite i lengden. Regner også med at du skaffer OS på en litt alternativ måte siden du ikke har satt opp det heller.
Ja, jeg har tenkt til å kjøpe vanlig harddisk senere. Håper prisen synker litt. Når det gjelder OS fikser jeg det på en alternativ måte ja.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@5ivert: Du burde investere i et litt bedre hovedkort, som takler både Crossfire og SLI ved senere oppgraderinger.

Du kan likesågodt kjøpe en litt bedre PSU også, da dette er noe av det som holder lengst ved en mulig oppgradering om du først kjøper en god en, da slipper du å kjøpe ny når du skal oppgradere, fks ved kjøring av 2 skjermkort.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
da får du ALDRI ny pc, sefølgelig kan du vente på kepler siden det ikke er så lenge til uansett, men etter det kommer det noe nytt, osv osv. kjøper du nå vil du uansett bli fornøyd
Vis hele sitatet...

Det er jeg klar over. Prøver bare å få så mye "bang for buck" som mulig for øyeblikket. Derfor lurer jeg på om de nye delene som kommer vil yte bedre og koste det samme som de jeg har satt opp? Eller vil de nye delene koste mye mer?(Det jeg har satt opp passer til det budjsettet jeg har nå).

Vil det siste kortet kunne dra BF3 på high greit? (Er ikke helt up 2 speed på GPU enda).
Holder på å oppgradere min maskin og trenger et par synspunkt. Ting i handlelista er her:
RAM:
CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)
CPU:
INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
SSD:
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC
HK:
GIGABYTE GA-Z68AP-D3 DDR3 S-1155 AT
GPU:
GIGABYTE GEFORCE GTX 560 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI
Sum: 5525,-

Noen innvendinger her på oppsettet?
Har denne strømforsyningen fra før, kan den brukes?
Det er viktig at den er stillegående under load, i f.eks BF3. Burde noe ekstra kjøpes inn her?

Det som mangler er et tower til 200-600 og noe fidull som gjør den litt stillere, stor vifte kanskje?

Tips mottas med takk!
Sist endret av esl; 6. januar 2012 kl. 21:34.
@5ivert: Du burde investere i et litt bedre hovedkort, som takler både Crossfire og SLI ved senere oppgraderinger.

Du kan likesågodt kjøpe en litt bedre PSU også, da dette er noe av det som holder lengst ved en mulig oppgradering om du først kjøper en god en, da slipper du å kjøpe ny når du skal oppgradere, fks ved kjøring av 2 skjermkort.
Vis hele sitatet...
Takk for et godt svar, skal se på hva du sier. Det er første gang jeg bygger data og trenger den hjelpen jeg kan få.

Har tenkt til å legge litt mer penger i HK. Hva mener dere om dette:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...FeYvmAodFkQLAQ
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av 5ivert Vis innlegg
Takk for et godt svar, skal se på hva du sier. Det er første gang jeg bygger data og trenger den hjelpen jeg kan få.

Har tenkt til å legge litt mer penger i HK. Hva mener dere om dette:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...FeYvmAodFkQLAQ
Vis hele sitatet...
Joa, det er bra, dette er bedre! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650757
http://cdon.no/elektronikk/asus_g53s...m_2gb-14686423

Er dette et sikkert kjøp for en som bruker 30t+ i uka på Battlefield/swtor... etc....

Jeg tenkte på å kjøpe en gtx 460, denne er gtx 560

da evt denne med gtx 460 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659724

Takker og bukker for svar!
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
http://cdon.no/elektronikk/asus_g53s...m_2gb-14686423

Er dette et sikkert kjøp for en som bruker 30t+ i uka på Battlefield/swtor... etc....

Jeg tenkte på å kjøpe en gtx 460, denne er gtx 560

da evt denne med gtx 460 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659724

Takker og bukker for svar!
Vis hele sitatet...
Har selv den med gtx 460 og den sliter med battlefield på laveste grafikk..
560 klarer nok det laveste uten lagg , da det kortet skal ha rundt 20% bedre ytelse enn 460-kortet.
Ellers så er begge to veldig bra kjøp, elsker utseendet , tastaturet er topp og ytelsen er greit i forhold til prisen.
Den trenger absolutt ikke dra BF3 ettersom jeg har en stasjonær maskin som drar alt på maks, det viktigste er egentlig at den tåler lange perioder, god kjøling og grei multitasking

Jeg tror kanskje en maskin med 460 er bra nok
Sist endret av Oransje; 20. januar 2012 kl. 12:04.
Hey,

Skal kjøpe ny gaming PC og skal spille Diablo 3, SCII, HON, WOW, Streame (spill), video editere osv.... (alt på FULL grafikk uten lagg. HATER lagg)

Lagg: alt under 60 FPS er rett og slett for dårlig vil gjerne ha den over dette også når det skjer mye på skjermen.

Har følgende oppgave til en snill og hyggelig person...

Lage en liste på Komplett / lignende (trusted ; p)

Du får et budsjett på 15k MAX

Dette er det jeg har fra før: Skjerm, tastatur, mus og musematte.


-Svergja
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Gidder noen sjekke gjennom lista?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-A97969287462

Mine spørsmål:
Er alle tilkoblinger riktige? Burde jeg bytte motherboard? Noe jeg har glemt? Noe som er giftig i setuppet?

EDIT: Burde jeg gå for disse:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641128
Istedenfor den andre RAM-en? (Lavere kjøleribber)
Alt skal ikke handles på komplett, men prisguiden hater meg og nekter meg i å logg inn på alt av ting (Mac, Pc, tlf, ipad, ipod.)
Sist endret av Freddy_fred5; 25. januar 2012 kl. 18:36.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du kan jo spørre deg om du behøver kjøleribber på 1.5V DDR3-brikker som uansett knapt blir lunkne. Hvis du ikke finner noe godt svar kan du nok sikkert gå for lavprofilutgaven istedet.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Gidder noen sjekke gjennom lista?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-A97969287462

Mine spørsmål:
Er alle tilkoblinger riktige? Burde jeg bytte motherboard? Noe jeg har glemt? Noe som er giftig i setuppet?

EDIT: Burde jeg gå for disse:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641128
Istedenfor den andre RAM-en? (Lavere kjøleribber)
Alt skal ikke handles på komplett, men prisguiden hater meg og nekter meg i å logg inn på alt av ting (Mac, Pc, tlf, ipad, ipod.)
Vis hele sitatet...
når du første er oppe i så mye penger for et oppsett ville jeg i det minste spandert på meg et z68 hk
jeg ville også valgt et bedre kabinett.
samt droppet viftestyringen, dette kan du gjøre direkte fra hk
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
når du første er oppe i så mye penger for et oppsett ville jeg i det minste spandert på meg et z68 hk
jeg ville også valgt et bedre kabinett.
samt droppet viftestyringen, dette kan du gjøre direkte fra hk
Vis hele sitatet...
Har nå endret HK.
Kabinettet har jeg rett og slett falt for, har hatt flere forsøk på å få meg vekk fra det, men det kabbet har jeg bare falt rett for ^_^
Viftestyringen er jeg fult klar over att kan gjøres fra HK, men tenkte også å bruke det som:
1. Filler
2. Temperatur måler/alarm (plasseres ved PSU, HDD(er), GPU, RAM, og uttak fra CPU kjølern)
3. En lett måte og se varmen på disse stedene på, og en lett måte og justere noen vifter uten å måtte gå å se i BIOS. (eller lettere sagt "im in the middle of a game, and my CPU just hit 60 degrees, oh well *pushes button* bam CPU kaldere, men med litt mer bråk")

--Håper forøvrig at CPU-en ikke når 60C når jeg gamer for å få det sagt ^^'
Sorry men har ikke orket å lest mye på de siste postene her. Men om noen kunne har orket å opplyst kjappt og enkelt en tulling så hadde jeg vært rimelig takknemlig.

Gaming hardware, yttelse til "kun" gaming. Budsjett på la oss si 5000. Update. Har kabinett, hardisk, drev, skjerm osv...

Trenger da HK, CPU, GPU, PSU(litt usikker), RAM

CPU - i5 2500k som fortsatt gjelder?
HK - ingen aning på intel(holder en knapp på ASUS når d kommer til AMD iallefall)
GPU - noe mer yttelse for pengene enn for ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII
PSU - Fortsatt corsair som gjelder regner jeg med
RAM - her er det vel fortsatt CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE som gjelder, raskere(høyere Hz) gir vel eller lite mer for pengene har jeg hørt

Regner med det ikke blir overklokk, så hvordan er det med kjøler?
Sist endret av HabbaLaBiba; 1. februar 2012 kl. 17:30.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Sorry men har ikke orket å lest mye på de siste postene her. Men om noen kunne har orket å opplyst kjappt og enkelt en tulling så hadde jeg vært rimelig takknemlig.

Gaming hardware, yttelse til "kun" gaming. Budsjett på la oss si 5000. Update. Har kabinett, hardisk, drev, skjerm osv...

Trenger da HK, CPU, GPU, PSU(litt usikker), RAM

CPU - i5 2500k som fortsatt gjelder?
HK - ingen aning på intel(holder en knapp på ASUS når d kommer til AMD iallefall)
GPU - noe mer yttelse for pengene enn for ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII
PSU - Fortsatt corsair som gjelder regner jeg med
RAM - her er det vel fortsatt CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE som gjelder, raskere(høyere Hz) gir vel eller lite mer for pengene har jeg hørt
Vis hele sitatet...
CPU - i5
HK - Z68 serien til ASUS er god
GPU - Ingen aning...
PSU - Corsair og Cooler Master (Corsair er best)
RAM - Vengeance is awesome.

Hvis du ikke overclocker, er stock kjølern god nok, sitter med den her, og etter 3 timer intens TF2 spilling holdt den rundt 38-43C
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Alt ser bra ut, gå for for et P67 eller Z68 hovedkort(helst med SLI eller crossfire til senere)
PSU bør være 750W minst, slik at du kan ha den en stund, den holder også ved senere anledning om du vil ha et til skjermkort.

570 koster såpass mye iforhold til et 560, så er del 560 som gjelder ja.

Men når den nye serien til Nvidia kommer, så skal du ikke se bort ifra de slipper ut noen mid-level kort som yter bedre enn 560, prisen blir kanskje litt dyrere siden det er nytt.
NB: 2500k!
Ingen spesifikke P67 eller Z68 kort å annbefale? Pris må være så lav som mulig(gaming blir hovedbruk) SLI blir bare tull, da jeg sikkert går for GPUen jeg linket til. Da blir det nok heller nytt kort senere siden det begynner å bli litt små gammelt.
Sitat av Svergja Vis innlegg
Hey,

Skal kjøpe ny gaming PC og skal spille Diablo 3, SCII, HON, WOW, Streame (spill), video editere osv.... (alt på FULL grafikk uten lagg. HATER lagg)

Lagg: alt under 60 FPS er rett og slett for dårlig vil gjerne ha den over dette også når det skjer mye på skjermen.

Har følgende oppgave til en snill og hyggelig person...

Lage en liste på Komplett / lignende (trusted ; p)

Du får et budsjett på 15k MAX

Dette er det jeg har fra før: Skjerm, tastatur, mus og musematte.


-Svergja
Vis hele sitatet...
Her er hvertfall en liste

Kom gjerne med tilbakemelding folkens..
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Ingen spesifikke P67 eller Z68 kort å annbefale? Pris må være så lav som mulig(gaming blir hovedbruk) SLI blir bare tull, da jeg sikkert går for GPUen jeg linket til. Da blir det nok heller nytt kort senere siden det begynner å bli litt små gammelt.
Vis hele sitatet...
Vel, har P8Z68 V-LX tror jeg det heter, duger plenty det.
(Lydkortet er BOSS, fikk mer ut av høytalerne mine bare ved å bruke driveren.)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Vurderer sterkt å kjøpe meg en gamer pc ish 10k klassen. det er ikke noen direkte begrensning der, men vil likevel sikte mest bang for the buck. lurer også på om jeg skal vente til nye skjermkortene til Nvidia kommer også, men for å hente meg igjen siden jeg sporet av, så lyder spørsmålet mitt folgende: Er det noe vits for meg å kjøpe 2500k siden jeg neppe kommer til å overklokke noe? Eller bare gå opp til i7 da med en gang ?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Vurderer sterkt å kjøpe meg en gamer pc ish 10k klassen. det er ikke noen direkte begrensning der, men vil likevel sikte mest bang for the buck. lurer også på om jeg skal vente til nye skjermkortene til Nvidia kommer også, men for å hente meg igjen siden jeg sporet av, så lyder spørsmålet mitt folgende: Er det noe vits for meg å kjøpe 2500k siden jeg neppe kommer til å overklokke noe? Eller bare gå opp til i7 da med en gang ?
Vis hele sitatet...
Her må du vurdere selv også. Men siden de fleste av dagens spill ikke bruker hyperthreading, er det unødvendig.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg tenker litt framover, altså dagens spill vil ikke benytte seg så mye av det, men det må jo komme i framtiden? Med tanke på at budsjette er fleksibelt, men still prioriteringer av bang for the buck, så er jeg noe usikker hmm... faen heller, mister ikke så mange FPS på det, og vil vel kanskje lønne seg med tanke på framtiden så vil jeg hente det igjen. Da er det valgets kval, 7950 x2 eller 7990 x1 ?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Fremtiden? Hvor lenge tror du egentlig en slik maskin vil vare? De fleste spill som kommer nå til dags er konsollporter som ikke nyttegjør seg av mer enn to-tre kjerner uansett. Den dagen spill vil utnytte HT i nevneverdig grad er nok denne maskinen død for lenge siden.
Sist endret av 83leo; 2. februar 2012 kl. 13:48.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Greit, kanskje jeg formulrte meg noe tungvindt, men jeg forestilte meg att dette kanskje ville bli bedre i det nærmeste året, eventuelle patcher av nåværende spill.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
God kveld.

tenkte jeg skulle meddele den gledlige nyheten at HDD-krisen ENDELIG er over, og at det nå er safe og kjøpe hdd
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Kilde takk!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
Kilde takk!
Vis hele sitatet...
Prisene på komplett taler for sitt tilbake til normalt
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Prisene på komplett taler for sitt tilbake til normalt
Vis hele sitatet...
Jeg tror du burde titte på de prisene igjen. Gi meg eventuelt noen eksempler om du gidder. Det er da ikke i nærheten av prisene forrige sommer.

Det vil nok ta tid til prisene normalisere seg tross at produksjonen kanskje er tilbake til normalt, pga. etterslepet og alle bestillinger fra store selskaper som står på vent.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
I sommer kjøpte jeg 2 stykk WD 2TB disker for 550 kr stykket på lefdal. et godt stykke igjen ja! xD
Sist endret av CHillZoNE; 7. februar 2012 kl. 16:21.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
I november ble det såvidt jeg vet forutsett at ettervirkningene ville vare i oppimot ett år. Det er også lite som tyder på at krisen er over ved å se på utvalget hos Komplett. Ifølge prishistorikken har prisnivået dalt noe, men det er fremdeles langt fra normalt.

Å konkludere med at krisen er over kun ved å se på et begrenset utvalg hos Komplett.no, som forøvrig ikke ligger stort lavere i pris enn for to mnd. siden, blir litt søkt.
En venn av meg ønsker å kjøpe en ny gaming PC. Han ønsker blant annet å spille SC2, MW3, BF3 og LoL på høyt/fullt, samtidig han ønsker å streame. Dette oppsettet kom jeg på, og lurer på hva dere synes, og hva som eventuelt kan bedres på? Han har også tenkt å ha to skjermer, hvis det har noe å si :P Maks budsjett ligger på 9k, uten skjerm, os, osv :P

http://i.imgur.com/hdFAL.png
God kveld, kjære freaks!

Link: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-F322375785CB

Skal til innkjøp av en helt grei pc til spill. Det har seg slik at jeg har noen spørsmål da det er minst 6 år siden jeg bygde sist.
Budsjette ligger på rundt 8000,- Nok. Og med alt utenom GPU ender jeg for øyebikket på 6 400,-(Bestiller fra en annen side, så gadd ikke legge til kabinett, PSU o.l ved komplett.no linken)

Har funnet frem det meste uten om GPU. Hvilken produsentent får man mest ytelse for penga? Ser etter et kort til en pris mellom 1500-2500ish. Tenker også å clocke cpuen litt, og lurer på da hvilken vifte jeg burde velge? Følger det i hele tatt med cpuvifte på kjøpet?

På forhånd takk=)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hey, har i det siste blitt lit lei av at bf3 lagger. Har et ati 4870 grafikk kort og en intel core duo 2 (tror jeg, kan skjekke i morgen(den er på 3,4ghz) Jeg har tenkt til å oppgradere den, siden alt det andre bortsett fra cpu og grafikk kortet funker greit, Har ikke noe serlig med penger, men jeg kan skrape sammen rundt 1800kr Tenker å kjøpe et grafikk kort nå og kjøpe den i5 2600k pakken til komplett senere, så jeg lurte bare på om dette (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645957) Ville funke bra? Trenger å kjøre bf3 på high med 1920x1080 (uten noe aa greier)
Gå for et 560Ti eller enda bedere et 560Ti 448 Core :3
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Gå for et 560Ti eller enda bedere et 560Ti 448 Core :3
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656288
448 core innenfor budsjettet
Sitat av Frufsa Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656288
448 core innenfor budsjettet
Vis hele sitatet...
Det så jo ganske bra ut Skal bare selge no stuff så kjøper jeg det
Sitter og vurderer å bygge pc atm.
Har dog et skralt budsjet på 6-7K med skjerm. Er vel så skralt at det nesten ikke er noen vits i og bygge eller? Om det blir bygging må den kjøre Skyrim. Synes alikvel jeg får mer bang for the buck ved og kjøpe ps3 og tv dog ingen muligheter for mods i skyrim noe som suger... Er 6-7K for skralt? er det i det hele tatt noen vits å bygge?
Sitat av seimannen Vis innlegg
Sitter og vurderer å bygge pc atm.
Har dog et skralt budsjet på 6-7K med skjerm. Er vel så skralt at det nesten ikke er noen vits i og bygge eller? Om det blir bygging må den kjøre Skyrim. Synes alikvel jeg får mer bang for the buck ved og kjøpe ps3 og tv dog ingen muligheter for mods i skyrim noe som suger... Er 6-7K for skralt? er det i det hele tatt noen vits å bygge?
Vis hele sitatet...
Spar opp til 9+, så kan vi bygge deg noe fint, det kan gjøres nå og, men ville spart opp til 9+, helst 10 med skjerm inkludert.
Problemet er at jeg (og tullete foreldre...) synnes det er litt drøyt og bruke 10k på noe som er useless etter 1 år... Men ser vel at en til 7 er useless fortere....
Sitat av seimannen Vis innlegg
Problemet er at jeg (og tullete foreldre...) synnes det er litt drøyt og bruke 10k på noe som er useless etter 1 år... Men ser vel at en til 7 er useless fortere....
Vis hele sitatet...
Hvis dere synes det:
Jeg skal bruke 17k på noe som etter 1 år kunne vært kjøpt for 15, så 10, så 7, så ikke lenger i produksjon.

Det er alltid slikt, og med litt penger brukt kan jeg oppdatere/oppgradere for mindre, si att du nå kjøper PC for 10k, så fire år senere oppgraderer du, du trenger da kanskje bare å bruke 4000,- for å få en merkbart raskere PC, som kan kjøre det nyeste og peneste på Medium.

Det kan lønne seg å bruke litt mer.
For 10 000 får du en PC med et 7950 skjermkort, et skjermkort som kommer til å være "high end" i rundt to år :3
Hei, lurer på om noen kan ta seg bryet med å se gjennom handlelisten min.

LINK TIL KOMPLETT

Spørsmålet mitt er om jeg mangler noe av kabler, eller om det er noe som jeg har oversett... Jeg er forøverig ikke så lysten på wannabe-proffe som skriker ut at dette oppsettet er tåpelig og latterlig overpriset, at jeg burde velge 2500k istedenfor, og de liknende eksemplene

Vær så snill, kun gode råd. Dette er første gang jeg skal bygge, og jeg orker ikke inkompatibilitet mellom komponentene

Oppsettet skal brukes til gaming, da type bilsimulator og de vanlige spillene.
Jeg kommer også til å "leke" litt med den, dvs virtuelle pc-er, overklokking og annen moro. Takk for hjelpen freaks

Peace out
Ser ikke dum ut den der...
Når har du tenkt å bestille denne pcen? Jeg bare lurer siden jeg ser at du har satt opp ASUS 7970 DCU2 kortet, er en stund til dette kommer på lager, og det står fremdeles ubekreftet. har blitt utsatt en del ganger allerede...