Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4501
Hei, jeg har en søster som ble født i utlandet, og fødselsattesten hennes ble stjålet for noen år siden (kofferten ble stjålet med fødselsattesten i). I sommer skal vi reise til utlandet, eller hadde tenkt til det, men passene våre går ut på dato når vi er i utlandet, og derfor må vi skaffe nytt pass. Jeg har allerede skaffet meg pass uten noen problemer fordi jeg ble født i Norge, men søsteren min får ikke pass siden hun ikke har fødselsattesten sin. Derfor kan det være det ikke blir noe ferie i utlandet på oss, og de pengene vi brukte på flybillettene går rett i søpla.

Vet dere hvordan en person fra utlandet kan få skaffet seg ny fødselsattest så fort som mulig?

-Jen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Utlandet er stort. Rykta vil ha det til at det faktisk består av mange land.

Du må nesten kontakte Utlandet sine myndigheiter og spørje. Har dei ambassade i Noreg er det jo rimeleg enkelt. Har dei ikkje det er det litt verre, men det finst jo telefoner, og i Utlandet.
Sist endret av vidarlo; 8. mai 2017 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
JEN
Trådstarter
2 0
Sitat av hotline Vis innlegg
Når søkte hun om pass sist? Ser ut som de skal endre disse reglene
Vis hele sitatet...
Sist gang hun søkte om pass var i 2008

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Utlandet er stort. Rykta vil ha det til at det faktisk består av mange land.

Du må nesten kontakte Utlandet sine myndigheiter og spørje. Har dei ambassade i Noreg er det jo rimeleg enkelt. Har dei ikkje det er det litt verre, men det finst jo telefoner, og i Utlandet.
Vis hele sitatet...
Hahaha.
Det jeg er redd for da, er at vi fortsatt ikke kommer til å rekke reisen til Syden (reiser 16.juni)
Sist endret av JEN; 8. mai 2017 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.