Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3486
Hei,

Har vært mye på forumet men er først nå jeg oppretter en tråd.

Spørsmålet mitt er, hva er konsekvensene av å bli tatt i blodprøve når man har kjørt bil og har inntatt 10mg diazepam.
Er det nok til at man mister lappen?

Har søkt mye på nettet må får ikke noe konkret svar.
Sist endret av Kernell; 8. juli 2017 kl. 21:58.
Er vell innenfor maks grensen av diazepam, men om du ikke har resept så mister du nok lappen ja.
uten resept er du fucked, politiet slår knallhardt ned på bruk av rusmiddler og lappen nå for tiden, folk som blir tatt for og røyke mister lappen selv om de hverken eier bil eller har kjørt
Du kan bli stoppet med ≤ 10mg i blodet én gang i året uten å miste lappen, men du vil nok få bot for bruk av narkotika. Blir du tatt for bruk mer enn 1 gang i året går det over på manglende edruelighet.

Har selv blitt stoppet og tatt blodprøve dagen etter jeg tok 5mg valium og da ble det ikke engang opprettet sak selv om de fant det i blodet. Vil nok tro jeg bare var heldig som ikke fikk bot for bruk
Sist endret av seroto9n; 8. juli 2017 kl. 22:35. Grunn: lenke
har du resept kan du gå på opp til 15mg i døgnet og fortsatt beholde førerkortet.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
har du resept kan du gå på opp til 15mg i døgnet og fortsatt beholde førerkortet.
Vis hele sitatet...
Har du kilde på dette? Trodde det var knallharde grensene som står omtalt på NHI dekker reseptbruk. Har du ikke resept skal du vel ikke bruke? Eller mener du forskjell på engangs/kortvarig resept og fast resept?