Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 38186
Hva får en som er 18 år lov å kjøpe på polet?
Og hva smaker godt?
Er litt usikker på om det er 20, 21 eller 23 % som er max alkohol innhold for en som er under 20, tell me!
vinmonopolet.no:


Sosial kontroll

Aldersgrense er 20 år for kjøp av varer med alkoholstyrke på 22 vol % eller mer, 18 år for andre alkohol- holdige varer.



Ellers har jeg dessverre egentlig ingen gode råd til drikke under 22%.
Det går vel som regel i fisherman, øl og vin til de som er under 20.
Kalinka 22% var ganske vanlig i min omgangskrets før folk ble 20. Den er 21,9%, altså 18-års grense på den. Grei nok, men jeg foretrekker heller øl.
blir jo så jævla dyrt å drikke 12 øl hver helg, og KJEDELIG, ikke minst!
Betale lett mer for en flaske kalinka eller annen god sprit på polet enn jeg betaler for 2 seksere, så lenge jeg slipper å drasse med meg all ølen hele tiden
Kalinka 22 smaker helt grusomt om du ikke finner på noe smart å blande det ut med. Jeg ville faktisk foreslått at du lærte deg å like vin, og orientert deg litt i vin-veien mens du er på vei til 20. Sprit er snarveien til stupfyll, men etter en stund vil du ønske at du heller drakk noe med mer forutsigbar effekt
Jeg foreslår faktisk champagne Billig og godt. Ulempen med det er vel at mange (ikke jeg) spyr ganske lett av det.

edit: Rundt 8-12 % på champagne om jeg ikke tar feil,
Sist endret av Bagster; 1. september 2007 kl. 02:03.
Asti konsumeres av mange vet jeg
Kalinka og julebrus/rødbrus
Eller hvitvinen black tower.. Skikkelig bra ungdomms drikk
En ting jeg har lurt på er, hvordan kan de sjekke om du er 20 år hvis du handler online på vinmonopolet.no?
Spirrevipp: Jeg regner med at du da må betale med Visa eller Mastercard, og de dermed kan sjekke personopplysninger. Det blir som når du handler på polet, de har rett til å se legitimasjon. Ellers ville vel det vært alle på <19 år sin store løsning.
Ein må vise legitimasjon når varene vert levert om ein bestillar på nettet.
kan anbefale deg en rekke bols produkter, det er i hovedsak liquerer med forskjellige smaker.. kiwi, jordbær, banan ect.. det smaker godt (ikke rent, siden det er såpass søtt), så om du blander med lime, sprite og litt sour mix har du en fin drink lag deg san fransisco med 4cl bols banan, ananas juice, appelsin juice, og grenadine så er du der (veldig søt touh) for å lage den litt mer nøytral, ha oppi sour mix eller ferskpresset lime (vær litt forsiktig med ferskpresset lime, siden den er ganske brutal (A))
Sourz er en drikk som er fin aa blande med. Smaker surt, groent eple. 15%.
Kan anbefale Frost, er vel 20%.
Smaker himmelsk, og ikke altfor dyrt heller
Sitat av wargriff
Kan anbefale Frost, er vel 20%.
Smaker himmelsk, og ikke altfor dyrt heller
Vis hele sitatet...
himmelsk var vel å overdrive litt, hvis du liker kreklingvin så er det nice...
DU kan jo f.eks kjøpe deg; doolyes, blir kanskje litt kvalmt i lengden, men er godt til kaffekosen hehe... men smirnof North on the Rocks er nice, er lite du kan blande den ut med, men er spess smak.. Isbiter er ett must.. hehe
Du kan jo rett og slett begi deg inn i rødvinens fantastiske verden.
50/50 hvitvin og sprite er ganske digg synes jeg...
Du får ca. 2,5-3 liter for tilsammen 100 spenn.

Husker jeg brukte å robbe vinskapet når jeg skulle på fjortisfylla...
Malibu, kokosrom, er en sikker vinner på under 22% vol.
Mye bra forslag her ass. Jeg har alltid drukket hvitvin.

Kjøp litt forskjellige og finn ut hva du liker. Er ikke så dyrt å dra på fylla med et par flasker vin, spander litt og kanskje få på et par drinker.
Smud stil.
Sist endret av Bothrops; 2. september 2007 kl. 02:09.
Sitat av Dyret
Kalinka 22 smaker helt grusomt om du ikke finner på noe smart å blande det ut med. Jeg ville faktisk foreslått at du lærte deg å like vin, og orientert deg litt i vin-veien mens du er på vei til 20. Sprit er snarveien til stupfyll, men etter en stund vil du ønske at du heller drakk noe med mer forutsigbar effekt
Vis hele sitatet...
holder med deg her!
Sitat av xtapolapocetl
Du kan jo rett og slett begi deg inn i rødvinens fantastiske verden.
Vis hele sitatet...

Dette er fantastisk intelegent sagt. Lær deg og like rødvin. Rødvin er ikke noe en liker med en gang. Men når du liker dette kan du kjøpe boheme til en meget billig penge. Amigo er hakket billigere, men kan ikke måle seg i smak.

PS: Å drikke seg fulll på rødvin kan være svært vondt for hodet dagen derpå. Dette gjelder selv for erfarne drikkere.

Legger også til at jeg ikke mener at rødvins kjennere drikker seg full på rødvin. Men som fyllavin egner en Bohem 3L dunk seg godt. Men vær obs. mange blir dårlig av vin.
prøv deg på en rødvin som heter "coto del imaz" ellerno, svært lettdrikkelig! men som tidligere nevnt, grusom hodepine av rødvinsfylla. Om du ikke klarer å helle ned på et glass vann for hvert glass rødvin da
sjekk hvem vin som har lite garvestoffer, så slipper du sur smak!
- Asti Martini?
- Asti Fontanamoe?
- Bailies? (husker _aldri_ hvordan det staves)

Tjaaa... På polet (her hvertfall) så er det jo max utvalg i alt du noen sinne kunne drømme om!
Borte med tequilaen, så står det alltid noe med under 22%.
I vin hyllene er alt under 22%.
- Sprit under 22% kan du bare glemme! For det er æsje bæsje!

Øl er dyrt på polet.
(hvertfall her!)
Siden de for det meste selger sånn "spesial" øl, som ikke fåes kjøpt i vanlige butikker.

Å ja!
Også Mickey Finn's da!
Det står som regel med tequilaen det også!
Rød bringebær, eller grønnt epple!
Skikkelig sur/søte.
- Dessuten er det verdens beste snapps på mine løker!
Fisherman og baccardi razz er det man må stå for.
Det er det som smeller susen for meg hehe..
Sitat av Punti
Fisherman og baccardi razz er det man må stå for.
Det er det som smeller susen for meg hehe..
Vis hele sitatet...
Les: razz...
Hva er det det smaker egentlig?..
Rasberry? O_o
Sitat av GothQueen
Les: razz...
Hva er det det smaker egentlig?..
Rasberry? O_o
Vis hele sitatet...
jepp, bringebær
den må prøves utblandet med vann! smaker bringebærsaft! helt sant!
Sitat av Boogyman
jepp, bringebær
den må prøves utblandet med vann! smaker bringebærsaft! helt sant!
Vis hele sitatet...
Bacardi Razz, er nice, den drikker man "on the Rocks"...
men er ikke 18 års drikk da, er Rom med 32%
apfelkorn ffs!!
Sitat av SnackPack
Sourz er en drikk som er fin aa blande med. Smaker surt, groent eple. 15%.
Vis hele sitatet...
Snakker du om Mickey Finns Green Apple?
http://www.fashion.ie/assets/FCKeditor/Image/Brinkman/mf_sour_and_soda.jpg
Den funker bra den ihvertfall, selv om jeg foretrekker å styrte en kalinka 22% som kickstart og roe ned med øl utover
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/unbranded/p/unbranded-pisang-ambon-70cl-bottle.jpg

Prøv den her! Er 20% alkohol. Bland med melk eller appelsinjuice! Det smaker rett og slett himmelsk godt!


Jeg har nå den fordelen at jeg er 18 år, men slipper å vise leg på polet, så jeg kjøper ekte saker. Går mest i 37,5% kalinka og Amundsen. Blander det med battery, og man kjenner ikke spritsmaken samme hvor sterkt man blander! Ikke jeg ihvertfall. Rød schweppes funker også som blandevann.
Sitat av Kamma
Prøv den her! Er 20% alkohol. Bland med melk eller appelsinjuice! Det smaker rett og slett himmelsk godt!
Vis hele sitatet...
Banan-melk? O_o

Noen blander den faktisk med fisher! xD
Sitat av GothQueen
Banan-melk? O_o

Noen blander den faktisk med fisher! xD
Vis hele sitatet...

Try it!

Kald melk, pisang og isbiter = orgasme
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 8. september 2007 kl. 07:30.
Sitat av Kamma
Blander det med battery, og man kjenner ikke spritsmaken samme hvor sterkt man blander!
Vis hele sitatet...
Det smaker jo elg-piss! Rett og slett!
Sitat av rbt
Det smaker jo elg-piss! Rett og slett!
Vis hele sitatet...

Mulig. Jeg har ikke smakt elg-piss, så jeg aner ikke.
Du kan jo prøve å blande ut rødvinen med Coca-Cola. : - ) Er en del av de jeg kjenner som pleide å gjøre det, har smakt det selv og smaker ikke så alt for ille heller. Men det er jo delte meninger om det.
Jeg ville prøv meg på rødvin. Når du først får smaken på det så kommer du til å digge det. Jeg ville ikke kjøpt det aller billigste men kanskje det som er nest billigst. Når du drikker rødvin er også vann veldig viktig. Husk alltid å drikk nok vann hvis du skal på fylla med rødvin. Selv ville jeg prøvd en Medoc fra Frankrike.
Sitat av Panybs
Jeg ville prøv meg på rødvin. Når du først får smaken på det så kommer du til å digge det. Jeg ville ikke kjøpt det aller billigste men kanskje det som er nest billigst. Når du drikker rødvin er også vann veldig viktig. Husk alltid å drikk nok vann hvis du skal på fylla med rødvin. Selv ville jeg prøvd en Medoc fra Frankrike.
Vis hele sitatet...
Også ikke ende opp med en rødvin som er beregnet på å ha ved middagen.
Spess. kjøtt.
For den er egentlig ikke så god når du drikker den reint, og kan fort ødelegge din sans for vin "resten av livet", om du går på fylla med den!
kalinka 22 e jo ik vits å blande ut en gang :P hb gutten min hb
Sitat av wargriff
Kan anbefale Frost, er vel 20%.
Smaker himmelsk, og ikke altfor dyrt heller
Vis hele sitatet...

Er sykt digg hvis du blander med battery. 50/50 og det går rett ned, uten noe alkoholsmak. Du blir god og full på den store flaska deres til 179. De har også en på 05l som fungerer godt nok for meg :P 20.5% styrke.
Sitat av Quazzy
Er sykt digg hvis du blander med battery. 50/50 og det går rett ned, uten noe alkoholsmak. Du blir god og full på den store flaska deres til 179. De har også en på 05l som fungerer godt nok for meg :P 20.5% styrke.
Vis hele sitatet...
blander du frost blir det jo nesten ikke alkohol % igjen jo... :O
Jeg bruker å drikke frost eller apfelkorn når jeg ikke drikker øl.
Selv synes jeg smaken er god på begge to, mens noen av jentene i klassen min bruker å blande frosten med rødbrus. Dette synes jeg ikke selv noe spesielt om, men det smaker helt seriøst kun rødbrus!
En mye enklere løsning er å få noen som er eldre en deg til å handle for deg. Du må da ha noen kamerater over 20? Jeg handler jo alltid for kjæresten fordi hun bare er 18.
Skal mye til å få ned noen rimelig mengder med rødvin de første 10 gangene.
Fikk en rødvin som var lagd av stjernefrukt en gang men den smakte akkurat det samme som råtne druer....
Sitat av mp34567
En mye enklere løsning er å få noen som er eldre en deg til å handle for deg. Du må da ha noen kamerater over 20? Jeg handler jo alltid for kjæresten fordi hun bare er 18.
Skal mye til å få ned noen rimelig mengder med rødvin de første 10 gangene.
Fikk en rødvin som var lagd av stjernefrukt en gang men den smakte akkurat det samme som råtne druer....
Vis hele sitatet...
er jo ikke alle som har no kjennskap til en kjøpbar 20 åring da.... meg for min del drikker bare 22% når det er krise og ingen kan dra på polet for meg... men, men går jo ned da....
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har gått mye av Smirnoff Apple den siste tiden
Er ikke like kult å handle som attenåring som en skulle tro!
Sitat av Kamma
(bilde av pisang)

Prøv den her! Er 20% alkohol. Bland med melk eller appelsinjuice! Det smaker rett og slett himmelsk godt!


Jeg har nå den fordelen at jeg er 18 år, men slipper å vise leg på polet, så jeg kjøper ekte saker. Går mest i 37,5% kalinka og Amundsen. Blander det med battery, og man kjenner ikke spritsmaken samme hvor sterkt man blander! Ikke jeg ihvertfall. Rød schweppes funker også som blandevann.
Vis hele sitatet...
Er jo såklart delte meninger om alkohol, og jeg kjenner mange som like Pisang. Jeg kan derimot avkrefte at det er noe å drikke seg full på. Blir kvalmt i lengden, og smaken er så som så. Syns jeg.
Riesling og Black Tower er gode hvitviner for uerfarne. Baileys og Dooleys sammen med kaffi er fantastisk mellom ølene syns jeg. Ellers så kan du jo selvsagt kjøpe Kalinka 22 viss du føler for det, og blande med alt slags forskjellige substander, selv om jeg ikke liker det.
Sist endret av steili; 3. oktober 2007 kl. 02:58.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Etter russedåpen vår var det en kompis av meg som knabba med seg ei flaske musserende vin. Om jeg ikke husker feil var det ei stor flaske som het Opera-ett-eller-annet. Syns å huske den var billig også. Så om jeg husker rett kan man ta en titt på denne. Jeg hadde ikke brukt den som krabbeagn engang, men det er ganske mye alkohol for lav pris.

Skulle gjerne lagt til favorittvinen min til 98,- som er helt fenomenal. Det er en Riesling, men jeg husker jaggu ikke hva den heter. Er bilde av et hus på etiketten. Et slags stort plantasjehus. Veldig god til stort sett alt.
Sist endret av thomasf; 3. oktober 2007 kl. 04:51.
Vin er en fin drikke..liker du ikke rød, så er oddsen stor for at du liker hvit, så det burde gå bra...Foretrekker vin og øl fremfor alle typer sprit uansett.. Sprit har en skummel effekt på en del mennesker