Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3051
Prøvde meg i går kveld på såkalt lysgraffiti. Dette er ikke på nivå med det jeg har blitt inspirert av, men det er en start. (Blir lettere å få til noe når det går mot høsten slik at jeg kan prøve meg ute i mørket uten at klokken er midt på natten.)

Anyway...

Bildet:

http://nff.bitsex.net/1190.jpg
(Klikkbart)

ISO100, 8sec, 8mm, f/5.6
Sony DSC-W12


Det ble veldig abstrakt, men jeg likte den rene tomheten.

Edit: Stort format her (2570x1292, 805 kB).
Sist endret av froskenfredrik; 17. juli 2007 kl. 19:47.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg likte det.
Du har ikke bildet i _stort_ format? (skrivebordsbakgrunn)
Ser fram til mer lysgrafitti

http://www.dinside.no/php/art.php?id=388854
Sist endret av Thoryllo; 17. juli 2007 kl. 19:47.
Utrolig lekker, likte at bildet var så rent. Håper det kommer mere fra deg
Utrolig fett og clean bilde, var stilig

Ble inspirert av den linke til dinside.no, seriøst fete de bildene som var der å, må nesten testes
Syns det bildet ga et lite touch av en underskrift
Tja... Funker som skrivebordsbakgrunn.
Dritstilig idé, jeg er helt enig i "enkeltheten" din. Et etter annet mønster nå - og man har en fullverdig wallpaper. Og mer av det grønne lyset! Svart på grønt er flott her, og spesielt med hvitt lys også.

Jeg ble veldig interessert, hvordan går du frem her (lyskilde, bakgrunn?) Fikk lyst til å prøve litt selv.
froskenfredrik's Avatar
Trådstarter Donor
Dette er et mørkt soverom, lysene er powerlyset til en PSP og kameralyset til en Nokia N73. Ganske spontant, dette!

Gleder meg til høsten når jeg kan jobbe mer tredimensjonalt og i symbiose med bakgrunnen!
Stilig bilde. Enkelt og rått. Som Centurius sa så ligner det litt på en underskrift.
Det var ganske rent og pent

Takk for linken Thoryllo og moridin.
Oi, så tøft! Stilig med litt nye typer biler på forumet. Veldig orginalt å bruke PSP og mobiltelefonen, det må sies.
Utrolig tøft utklipp, sllik at det ble samlet mot høyre, uten at det ble "skjevt" fordelt, på en måte. Tomheten/stillheten er jo nesten til å ta og føle på.
Det grønne lyset var utrolig kult, for man ser at det kommer nærmere kamera og er lengre ifra, mens det valser rundt i luften.

KP til deg.
Stilig! Har lekt meg en del med lys og lange lukkertider selv.. utrolig hva man kan få til.
Likte det abstrakte og de rene linjene.
Man kan gjøre mye fett med lang lukkertid ja
Kanskje prøv noe slikt neste gang? Male/skrive noe.
http://kevinnye.com/images/img-lg-04.jpg
Veldig bra. Stå på!
Prøv å skriv noe neste gang da
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette blir en aldri så liten bump, men en enkel måte å få forskjellige farger på er å legge inn ensfargede bilder på mobilen, og vise dem i displayet. Man kan for eksempel lage flere bilder i forskjellige farger, og vise dem i lysbildemodus, mens man tegner med mobilen i lufta. På denne måten kan man få akkurat de fargene man ønsker, og på en ganske enkel måte. Bildene til mobilen kan tross alt lages i MS Paint.
Et eksempel blir: http://filer.simenaune.com/bilder/lysbilde.jpg
(Kvaliteten på mitt bilde kontra froskenfredrik sitt er elendig, men det var bare et eksempel )
her er mitt resultat:




Må si du inspirerte meg veldig når jeg så disse bildene her froskenfredrik,ekstremt stilrene bilder.Helt enig at den rene tomheten gjør bildet ekstremt bra.

Jeg satte satte meg ned med en kamerat og diverse lysene dingser og prøvde jeg også.


Sist endret av frgz; 9. mars 2008 kl. 19:22.
Shit! Det underste bildet ditt frgz var sinnsykt digg! Likte denne " lysgraffiti'n" hehe
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har lagt inn et program på min N70 som heter torch, det fyller hele skjermen med en farge du velger. Kan prøve å finne link om noen er interessert.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Kan jeg spørre hvordan dere gjør dette? Utrolig tøffe bilder!
Jeg har et program som funker på Sony Ericsson som lager "disko" på skjermen. Blinker i forskjellige farger. "Mobile disco" heter det hvis noen vil lete.

Synderen: Knallmørkt rom. Gjør klar lysdingser. Sett timer på et par sekunder så du kan gjøre deg klar. Sett lukkertiden på lang nok tid til at du kan vifte rundt med ting. GO! Hvis du vil ha lengre lukkertid men ikke lysere bilde må du ha mindre blender og lavere ISO.
Digital nomade
trippy's Avatar
det øverste bildet til Frgz's ser ut som en lang ryggrad
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av The Freak
Synderen: Knallmørkt rom. Gjør klar lysdingser. Sett timer på et par sekunder så du kan gjøre deg klar. Sett lukkertiden på lang nok tid til at du kan vifte rundt med ting. GO! Hvis du vil ha lengre lukkertid men ikke lysere bilde må du ha mindre blender og lavere ISO.
Vis hele sitatet...
Beklager meg for noen oppkommende nybegynner spørsmål, men jeg har ikke noe serlig peiling på fotografering. Har ingen anelse på hva du prøvde å forklare meg, men det skal jeg klare å google meg frem tiil. Men lurer på om dette er noe man må ha litt mer proffesionelt utstyr enn det vanlig folk har, eller funker et vanlig digitalkammera fint?
Jeg bruker et ganske vanlig kompaktkamera. Canon PowerShot 710IS.

Det viktigste er at du har støtte for manuelle innstillinger. Manuell ISO (lyssensitivitet), lukkertid, blender (hvor mye lys som slipper inn) og timer. Jeg kjøpte da dette kameraet nettop derfor... Billig, og med manuelle innstillinger.

På et standard billigkamera er det ikke store sjansen for at du har alt dette... Men det finnes altså på noen.

Forresten, et lite stativ ala Gorillapod er også greit å ha.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Er ganske sikker på at kamerat mitt ikke har disse innstilingene For klare meg med deres bilder
▼ ... over en uke senere ... ▼
kule bilder!!
Trådstarters bildet var veldig rent, veldig pent! Min nye skrivebordsbakgrunn.
Me like!

Dette må prøves ut. KP til dere som har lagt ut bilder
Likte alle, kan egentlig ikke si hvem jeg synes var best.
Måtte jo selvfølgelig prøve Her er resultatet. Plukka ut de 3 beste...
Det var ikke noe manuell instilling på kameraet, men jeg tok på sånn "fireworks"-instilling og det virka.

Kanskje en moderator kan merge postene mine?





wow, må si jeg likte bildene dine Audunls..! veldig stilrent de også. Men kan se litt av bakgrunenen din på det siste bildet.
Ja.. Det var litt for lyst.

De to første er tatt senere enn det første, og i et annet rom hvor det var mørkere

Edit: Det blå er mobilen min (nokia 3250) og det røde er en lasermus av typen logitech ettellerannet.
Sist endret av Blå Gummitenner; 23. mars 2008 kl. 20:17.
mine første forsøk

vet at bakgrunnen syns på siste, men gadd ikke å fikse



Sist endret av Wolfenheart; 24. mars 2008 kl. 02:09.
Sitat av AudunlS
det røde er en lasermus av typen logitech ettellerannet.
Vis hele sitatet...
det kaller jeg oppfinsomhet
o shit waddup
Til dere som har lysgraff-fetisj anbefaler jeg herved Nightlife fra wild-compoen på TEGE NUL ÅTE.

Dere får laste fra pouët, da den ikke lå tå tgftpen
Likte det wolfenheart ellerhvadunåheter

ulldott: DET er skills! Er det du som har lagd det?

Sitat av fredeve
det kaller jeg oppfinsomhet
Vis hele sitatet...
Gikk helt greit! Bortsett fra at det var litt problematisk med ledninga, men jeg overlevde det.. Tror jeg.
Sist endret av Blå Gummitenner; 25. mars 2008 kl. 19:15.
var ute i skauen her om dagen og knipset noen flere bilder. har dog ikke hatt tid til å laste dem opp. men skal prøve å få gjort det snart.
Hvis dere liker denne typen ting burde dere ta en titt på http://www.graffitiresearchlab.com - utrolig mye fett

En av mine favoritter (ok - delvis pga musikken!):http://graffitiresearchlab.com/?page_id=19#video

Hehe, for ikke å snakke om:

BUSH BOMBS NORWAY!
http://graffitiresearchlab.com/?page_id=49#video

"Welcome the Oil Capital of Scandinavia — Stavanger, Norway. A word of advice from the GRL: if you have an “Oil Museum” in your town, don’t be suprised when the leader of the free world bombs it."
Sist endret av atomet; 28. mars 2008 kl. 16:33.
Åpna en ny verden. KP til deg FF