Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 482
Etter jeg låser maskina med ctrl+alt+del i Windows XP Home og låser den opp igjen så virker det som ctrl "låses" inne. Trykker jeg en gang på ctrl så ordner det seg igjen. Noen ideer. Ikke klarer jeg å skrive ´ over e-ene mine heller. Norsk tastatur oppsett.
TipeX, du har noe under ctrl tasten som leker med den.

Har selv fått dette problemet flere ganger, at ctrl/alt/shift blir helt loko.

Men gi alle 6 tastene et lett kakk med fingern (fort ned og slipp) så går det over : )

Hvis det blir for gæle tar du opp tasten og vasker den i zalovann, skyller den, tørker den og pakker den inn igjen (etter at du har blåst bort dritt eller vasket med qtips under) ... Har selv tatt alle tastene en gang.

MYE dritt under der, ja
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Nei, det er ingenting fysisk galt med tasten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Bump. Bump. Bump.
Sitat av maedhros
Slutt å ctrl+alt+delete . Evt bare:
trykk en gang på ctrl? Det ordner deg da, vettu--
Vis hele sitatet...
Sikkert greit å ha en løsning på hva det er og dermed slippe å "trykke en gang til" hele tida. Satt selv med dårlige batterier i mitt trådløse tastatur og enkelte taster ikke ville med en gang, så skjønner godt at det blir ekstremt irriterende å trykke "en gang til" hele jævla tida. Og ja, man kan høyreklikke på oppgavelinja, men er Tipex som veldig mange andre nerder så bruker han tastatur mest. Og da er det greit at det funker.

Har du et gammelt et du kan prøve? sjekke at det ikke er noe på pcen som forårsaker dette? Er tastaturet innstallert, kan du velge funksjon på noen knapper, kan noe kødd ha skjedd der? Har du faktisk sjekka under tastene? Skikkelig? Dårlig batteri slik jeg hadde, 90 % av tastene funket fint, bare noe få som hang igjen.