Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4235
God aften og god 17. mai!

Som tittelen sier så er det slikt at min kjærest ikke oppnår merkverdig effekt av diverse rusmidler, ikke ta meg feil fordi ruset i en viss grad blir hun. Men ikke slikt som forventet, uansett dose, stoff eller setting. Kjapt oppsummert rundt drogene vi har prøvd sammen;
  • Cannabis (både grønt og brunt)
  • Ecstasy/MDMA
  • Amfetamin

Cannabis er en no-go whatsoever, om vi røyker sammen hjemme, offentlig i trygge omgivelser og fantastisk vær, røyker lite eller mye, så er det samme gamle ståa - oppkast, kvalme og ubehag. Uansett hva så ender det slikt, og når jeg spør henne om det var noe positivt i det hele tatt så er svaret at hun følte seg så ukomfortabel med og "miste" kontrollen, noe jeg forstår veldig godt. Da hun aldri har hatt noe som helst erfaring med rusmidler utenom alkohol, nikotin etc.

På tross av dette har vi prøvd gjentatte ganger, men uansett om det er 2-3 trekk eller en joint for seg selv så ender det med samme visa, forskjellige marihuana strains har det blitt prøvd, god hasj, reint grønt uten tobakk etc. Jeg ble fjern som et fjell og hun helt motsatt vei. Konklusjon - hasj ender bare med kvalme og oppkast, marihuana var bare dødt. Ingen kvalme els, men heller ingen virkning.

Ecstasy/MDMA var mer spennende, da jeg hadde fått tak i noen virkelige gode piller, blå firkantede med noe tekst på. Hvor mye MDMA i pillen er jeg usikker på, men det var bedre en den gangen jeg droppet 100mg rein MDMA krystall for og si det slikt. Anyways, vi inntok samtidig og jeg kom fort, hardt og intenst opp etter 30min - hun derimot var rolig, storøyd og stirrende. Det var så rart, for jeg var helt i hundre, pustet tungt, svetten rant og alle ledd i kroppen var i bevegelse. Jeg spurte henne om det gikk bra, der jeg sto og danset med et stor gliss på trynet mitt, men hun føltes seg for mesteparten rar(selvfølgelig da det er noe helt nytt).

Uansett så ble formen hennes bedre utover kvelden, hun hadde aldri en come-up eller noe intens rush feeling av glede, bare veeeeeeeldig glad i og se på meg samt påpeke positive ting om meg. Uansett - vi pratet om hvordan Hun forklarte MDMA som en rar følelse der hun heller ikke hadde kontroll, hun beskrivde også en kjempeklump i brystet som gjorde henne stresset, dog hun opplevde glede og beroligenhet.

Jeg spurte henne mer rundt dette, og hun sier at denne klumpen hun følte var konstant under opplevelsen og ødela mye av opplevelsen. Det er så leit og se henne slik, fordi hun blir så skuffet når hun ikke opplever noe av forventningene. Jeg har pratet mye med henne om at hver person reagerer forskjellig, men jeg hadde ikke trodd at det kunne være så redusert for enkelte(?). Konklusjon - Følte hun aldri kom helt opp? Virket for mesteparten av tiden forvirret, små redd men ikke på noe som helst alvorlig nivå.

Amfetamin merket hun vell mest av alt, da hun følte seg veldig energisk, positivt humør, lysten på små bevegelser og typiske makka feeling. Hun sitter faktisk i samme rom som meg nå påvirket på det, for første gang. Vi har dratt 0.2 linere siden 7 imorges og formen min er fin som fy, hennes også men jeg syntes hun virker usedvanlig rolig til at det skal være første gangen. Spør jeg henne om formen så er den veldig lik MDMA sier hun, da hun kjennetegner gleden på amfen med emma sikkert.

Men jeg må runde av her nå, for jeg blir bare sittende i timer og skrive hvis jeg fortsetter i den formen her.

Men hva er årsaken til at hun, som er like gammel som meg får en helt annen(om i det hele tatt) effekt en meg? Jeg har endel år erfaring med rusmidler og hvordan de funker, men at hun får en så utrolig annerledes virkning som hun gjør forvirrer meg. Cannabis kan jeg forstå, siden veit om mange som rett og slett ikke tåler det. Men sentralstimulerende stoffer som amfetamin og MDMA trodde jeg skulle kicke henne, siden her er det jo snakk om belønningstoffer som blir masse aktivert ut i synapsene, er ikke dette en veldig merkbar effekt for en som aldri har hatt en slik kjemisk endring før?

La meg bare drøfte en teori jeg har kokt opp i mitt lille skrudde hode;

Jeg har hatt en ganske be dritten barndom, ingen rundt meg i barndommen, ingen kjærlighet, omsorg eller trygghet til verken mor eller far i oppveksten. Mor døde av heroin når jeg var 6 år, og far var voldelig samt ikke til stedet i livet mitt. Ble flyttet til fosterhjem kjapt som 14 åring, der jeg ble seksuelt misbrukt, da det ble oppdaget ble jeg flyttet til et annet fosterhjem der fosterforeldrene bare hadde meg for pengene. Skal ikke gå noe mer inn på dette, men følelsen av glede, trygghet eller kanskje noe av det viktigste, følelsen av og være elsket av foreldrene sine, er noe jeg ikke kan relatere til. Vipps oppdaget jeg hasj, kort tid etter amfetamin - som jeg virkelig fikk en sans for. Husker fortsatt første speed turen min, var så ubeskrivelig deilig, følte meg så sterk, trygg, normal.

Damen med andre ord, har hatt en eksemplarisk barndom. Alltid hatt det beste utgangspunktet, foreldre som opprinnelig elsket henne med hele sitt hjerte, og fortsatt gjør. Alltid hatt det stabilt rundt seg, har det vært noe så har det alltid vært noen der for henne. Når jeg spør henne hva hun husker mest fra barndommen sin, nevner hun mormor og morfaren sin som hun har utallige fantastiske opplevelser med.

Så vi er to personer, med to helt forskjellige barndommer, to helt forskjellige oppbygd psyke, to helt forskjellige tankemønstre og lista fortsetter. Det gir vell mening at vi da har to forskjellige opplevelser på et stoff da? Ikke misforstå meg, men jeg kan tenke meg at siden jeg vokste opp under jævlige omstendigheter og damen vokste opp trygg og elsket, så er rusmidler for meg en meget spesiell opplevelse - da jeg aldri opplevde noe av de gode følelsene som liten, så når jeg ruser meg som eldre så får jeg en mer positiv opplevelse. Mens damen har hatt en så bra oppvekst, så rusmidler for henne blir ikke så jævla magisk som det er for meg?

Unnskyld for rotete og laaang tråd, amfetaminen gjør sitt "mesterverk" her. Ha en fortsatt fin 17. Mai folkens.
Tja, høres ut som hun bare stritter imot rusen istedenfor å bare gi slipp. Kjenner til følelsen.
På diverse psykedeliske stoffer gjør dette at du lett opplever bad trips, men med stimulanter er det kanskje bare denne "klumpen" i bringa, som du snakka om.
Den har jeg selv kjent på sopp og lsd, og hvis man ikke somehow får utløp for den (ved å tegne, gå rundt, danse litt eller noe) kan det fort bli ubehagelig.

Personlig tror jeg ikke det du nevner om forskjellig barndom har så mye å si, med mindre det er pga "snill-pike"-imaget at hun prøver å holde kontrollen og syns det er ubehaglig å tenke på det å miste den.
Blir jo bare synsing, men det kan også hende dette har noe med den kjemiske balansen i hjernen å gjøre?
Spess hvis hun bruker antideppressiva eller lignende medisiner... Men da hadde du vel nevnt det.
NarkoPolo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Tja, høres ut som hun bare stritter imot rusen istedenfor å bare gi slipp. Kjenner til følelsen.
På diverse psykedeliske stoffer gjør dette at du lett opplever bad trips, men med stimulanter er det kanskje bare denne "klumpen" i bringa, som du snakka om.
Den har jeg selv kjent på sopp og lsd, og hvis man ikke somehow får utløp for den (ved å tegne, gå rundt, danse litt eller noe) kan det fort bli ubehagelig.

Personlig tror jeg ikke det du nevner om forskjellig barndom har så mye å si, med mindre det er pga "snill-pike"-imaget at hun prøver å holde kontrollen og syns det er ubehaglig å tenke på det å miste den.
Blir jo bare synsing, men det kan også hende dette har noe med den kjemiske balansen i hjernen å gjøre?
Spess hvis hun bruker antideppressiva eller lignende medisiner... Men da hadde du vel nevnt det.
Vis hele sitatet...
Hun har nevnt dette selv at frykten ødelegger mye, siden hun kan bli litt redd fra tid til en annen - da dette er noe helt nytt for henne. Heldigvis var det aldri noe super ille, bare at stemningsleiet ble litt senket i ny og ne.

Våres relasjoner til rus var også kanskje dårlig forklart over men sånn kjapt oppsummert så har jeg hatt kjennskap samt bygd meg opp en god del erfaringer over 5-6 år. Hun derimot røyket cannabis og oppnådde noe form for effekt (selvom det var mainly negativt) første gang for bare 2-3 måneder siden.

Tviler sterkt på at det er snakk om noe snill-pike image, jeg kjenner henne såpass godt føler jeg. Men ja, det er den kjemiske balansen jeg rettet mot, ikke barndommen i sin helhet men hvordan barndommen konstruerte hjernens belønningsenter. Det har jo en kjemperolle i rusmidler, selvom det kanskje høres rart ut.

Meeeen, samtidig så liker jeg veldig godt amf, og jeg leser alt for mye psykologi, så det kan hende den miksen har gjort meg litt skrullete men akkurat nå høres det rimelig logisk ut.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Helt enig med Alzo, høres ut som at hun må lære å "gi slipp", og bare la rusen ta litt kontroll. Det kan føles rart og lott skummelt på starten, men det er bare å prøve å nyte den
Anonym bruker
"Oppmerksom Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan syn en person har på et stoff før det inntas kan spille en særdeles stor rolle, hvis jenten din kommer fra en ordentlig familie som har sterke meninger rundt rus og/eller ingen erfaringer eller info om dette, så blir det fort krøll.

men jeg er ikke den rette til og svare når det gjelder psykologi og sånt, erfaringer, tips og forebyggende tiltak mot en mer positiv rusopplevelse føler jeg at jeg kan hjelpe til litt med i alle fall

For cannabisen sin skyld så er det synd men sant, at mange tåler det rett og slett ikke. Personlige erfaringer så hjelper heller cannabis meg mot kvalme, hodepine +++
Kanskje prøve Brownies? eller vape? THC og CBD hun trenger, alt det andre i planten tror jeg går fint uten

MDMA handler alt om settingen, regner med at siden dere er kjærester og var sammen under hele trippen så var jo det i boks. Men kanskje det har noe med at du handler inn og måler opp doseringer til henne helt likt som deg selv? En med mye erfaring, kunnskap og kjennskap vil jo få mer utbytte og kjenne igjen rusen mye bedre en noen uten erfaring.

Og en annen ting
Ecstasy/MDMA var mer spennende, da jeg hadde fått tak i noen virkelige gode piller, blå firkantede med noe tekst på. Hvor mye MDMA i pillen er jeg usikker på, men det var bedre en den gangen jeg droppet 100mg rein MDMA krystall for og si det slikt. Anyways, vi inntok samtidig og jeg kom fort, hardt og intenst opp etter 30min - hun derimot var rolig, storøyd og stirrende. Det var så rart, for jeg var helt i hundre, pustet tungt, svetten rant og alle ledd i kroppen var i bevegelse. Jeg spurte henne om det gikk bra, der jeg sto og danset med et stor gliss på trynet mitt, men hun føltes seg for mesteparten rar(selvfølgelig da det er noe helt nytt).
Vis hele sitatet...
Når du syntes noen piller er virkelige gode, og legger til at du ikke veit menge MDMA men at rusen fra pillene var bedre en den gangen du droppet reint krystall 100mg, det kan kanskje bli litt vell i laget for en som aldri har prøvd det?

Tenk litt over det, den pillen kan ha innehold 200mg for alt vi veit, for regner ikke med at du testa det? Hehe, mener ikke og moralisere deg eller henge deg ut som noe, bare påpeker at en første gangs bruker burde vært mer kontrollert.

Slenger med et chart fra erowid;

Alt i et, jeg har ikke noe fasitsvar på hvorfor jenten din reagerer så annerledes. Men det var jo bare første gangen, hvorfor gjøre så big deal ut av det? Det er en million faktorer som spiller inn:
  • Vekt
  • Alder
  • Metabolisme
  • Antall timer siden spist
  • Inntaksmetode
  • Dagshumør
  • Renhet i pille
  • Psyken

.... and so on.

Har ikke mye mer og komme med men, vent heller 2-3 måneder og prøv igjen med krystall. Og komfort jenten din mer om mulig, hold rundt henne, hvis at du bryr deg om henne, hvis hun føler det minste ubehag så vær ordentlig betryggende som du kan med henne. Husk at selv om du føler du har kontroll så kan hun føle noe helt annet.

Snakk mye sammen før og etter, og om mulig planlegg trippen godt slik at dere ikke ender på et stadium der dere ruller hardt men det er ingenting og gjøre. For det kan bli ordentlig kjett ..

Og litt fokus på deg NarkoPolo
Meeeen, samtidig så liker jeg veldig godt amf, og jeg leser alt for mye psykologi, så det kan hende den miksen har gjort meg litt skrullete men akkurat nå høres det rimelig logisk ut.
Vis hele sitatet...
Som en pensjonert multi stucker veit jeg rimelig godt hva du snakker om, men det er nok bare paranoiaen som har kicka litt inn omvendt - teorien din er ikke dum, men den er så gjennomtenkt at det kan sikkert virke litt "skrullete" ut i hodet på en som er på tweaker

Uansett, prøv og få jenten din mer avslappet, kanskje hun fortsatt ikke er helt trygg i forholdet enda? mye kan være mulig, uansett så ønsker jeg dere masse lykke til videre, vær forsiktige sammen
Sitat av NarkoPolo Vis innlegg
Tviler sterkt på at det er snakk om noe snill-pike image
Vis hele sitatet...
Var ikke direkte det å ha et bevisst "snill-pike-image" jeg mener, men heller det at man underbevisst får dårlig samvittighet fordi man vet at man ruser seg "ulovlig". Dette igjen kan jo påvirke rusen i seg selv, og igjen føre til at man ikke vil la rusen ta overhånd.
Dette kjenner jeg selv igjen fra de første 1-2 årene med cannabisbruk. Da var det som regel slike impulser som tok overhånd når jeg hadde negative opplevelser. Bare den "hva hvis mamma finner det ut" hadde mye å si for meg - men etter tid gikk det over.
En heidundrandes sopptur gjorde susen for meg hvertfall - da fikk jeg liksom en helomvending sånn sett og slutta å bry meg like mye om sånt.

Kanskje magic mushrooms er neste?
Neida, dere får ta det i eget tempo - det er viktig at dama di er med på det i sitt eget tempo og ikke blir påtvunget noe - da er det jo hvertfall ikke rart om det blir negativ/kjipe opplevelser.

Ønsker dere forsåvidt lykke til videre
▼ ... over en uke senere ... ▼
Effekten av rusmidler påvirkes også mye av forventninger. Du forventer å bli helt i hundre, derfor blir du det. Hun som ikke har prøvd det før, har kanskje en mer "utforskende" holdning og kjenner mer etter, ergo klump i brystet mm. Kanskje du også ville kjent d samme om du kjente etter?
Det er bare tanker jeg har basert på det jeg vet om forventninger og effekt, mulig det er helt feil...
Men råder dere til å være forsiktige! Husk at du med din erfaring sannsynligvis tåler mer enn henne. Selv om hun tilsynelatende ikke merker så mye, kan det plutselig tippe over hvis dere bare pøser på for at hun skal få samme effekt som deg... husk at rus oppleves forskjellig fra person til person uansett!
Tror det har med forventninger og usikkerhet å gjøre. Prøv å få henne til å slappe av, legge seg ned på sofaen å sett på noe musikk hun liker. Bare slapp helt av og la rusen komme sigende uten noe jag etter den og den følelsa. Har opplevd dette selv når jeg prøver noe nytt.

Ofte etter et par forsøk så lærer man å kjenne rusen, og setter pris på dens effekter, og da først får man slappa helt av og får nyta dens virkning for fullt.