Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3149
Jeg lurer på om det har seg slik at om man ikke møter opp til privatisteksamen (og ikke har karakter i faget fra før) så må man betale den vanlige eksamensavgiften på 390kr og ikke den på 700-og noe som er prisen for forbedring av karakter. Har det seg slik?

Jeg tror jeg må betale 390kr neste gang, om jeg ikke møter opp nå. Men jeg spør bare her for sikkerhetsskyld. Beklager om det allerede var en tråd om dette, men jeg kunne ikke finne noe om det. Takk takk!
Gå opp uansett! Det er god trening.

Men ja, du må betale.
Sitat av nikita Vis innlegg
Gå opp uansett! Det er god trening.

Men ja, du må betale.
Vis hele sitatet...
Har skjønt at jeg må betale uansett, men om det er 390kr neste gang eller 700 og noen kroner er egentlig spørsmålet mitt. Kanskje litt klumsete skriving. For hvis jeg må betale mer for å ta opp faget vil jeg heller sørge for bedre karakter til neste halvår og ikke møte opp nå, muligens.
Hvis du logger deg inn på privatistweb så står det forklart når du melder deg opp. Mene det sto at man betaler 390 hvis man ikke har tatt eksamen/ikke hatt faget før.
Jeg kan ikke svare på det du lurer på, men har et spørsmål som er veldig relatert: Jeg har hørt det er slik at om en stryker/ikke møter opp til en privatist eksamen 3 ganger i samme fag, så kan en ikke gå opp igjen. Er dette riktig?
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Hvis du logger deg inn på privatistweb så står det forklart når du melder deg opp. Mene det sto at man betaler 390 hvis man ikke har tatt eksamen/ikke hatt faget før.
Vis hele sitatet...
Ja, så det nå. Men lurer fortsatt på om det å ikke møte opp gjelds som at man har hatt faget. Litt usikker på dette her, skjønner du.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:21.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Ja, så det nå. Men lurer fortsatt på om det å ikke møte opp gjelds som at man har hatt faget. Litt usikker på dette her, skjønner du.
Vis hele sitatet...
Vil jo ikke tro det. Send en mail til eksamenskontoret i fylket ditt.