Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 809
Ser etter noen turbaserte strategispill for 2 (eller fler) personer. Noen som har noen gode tips? Må kunne spilles på samme PC.

Tips til andre gode spill som kan spilles på samme pc taes også imot med en stor takk!
Heroes of Might and Magic 3 er jo alltid en slager. Såklart, du har jo 1,2,4, og 5, men jeg mener 3-eren er best.
Sist endret av Dimergon; 22. desember 2012 kl. 12:00.
Genialt! Det hadde jeg helt glemt. Hadde mye morro med det for mange år siden Trenger kanskje DosBox for å kjøre det?
Mener å huske at Heroes 3 funker på Windows 7, men du må nok kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for W95/98.
Civ V, og alle Total War seriene. Det er dog RT strategi i Total War også, men det er bare å auto manage. Anbefaler Napoleon: Total War med DarthMod (en mod fra TW forum)
Det finnes et spill som heter Jagged alliance 2 som er fantastisk, men ikke særlig velkjent.

Worms 1 er det beste av worms-spilla, men er vel umulig å få tak i nå.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Hva med en runde Risk? mener å huske at man kunne spille flere på samme maskin der
Heroes of Might and Magic 3 virker i W7 for meg. Bare å spille i vei
Europa Universalis 3. Ikke turbasert, men "Real-time Pausable", altså at man kan stoppe spillet midlertidig for å gjøre det man vil, eller bare sakke ned farten. Etter å ha spilt dette en stund, blir alt av Total War spill osv simple og kjedelige.