Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2453
Heisann medfreaks!

Har et lite problem angående SLI-aktivering. Det er to GTS450 kort som skal være i SLI. Jeg har montert SLI-broa og det er strøm i begge kortene, begge blir også oppfattet av enhetsbehandlingen.
Med dxdiag står det at ca totalt minne på EVGA kortet er 2758MB og på Zotac kortet står det 2247MB. Kan dette gjøre at jeg ikke får aktivert SLI?

Slenger inn et bilde av hvordan det ser ut inne i maskinen( ikke diss den manglende kabelryddinga mi, ny modulær psu kommer snart).


http://bildr.no/thumb/1233637.jpeg





Ting jeg har prøvd:
-Sette på broa på nytt
-Oppdatere drivere
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du aktivert SLI i Nvidia Control Panel?

Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg har prøvd å se etter dette, men det kommer ikke fram.


http://bildr.no/thumb/1233641.jpeg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvilken versjon har du av panelet? Klikk på hjelp->OM. (evt trykk Hjelp->Oppdateringer->Se etter oppdateringer)

Hvilket hovedkort har du?
Sist endret av Fleff; 21. juli 2012 kl. 11:45.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Har versjon 4.4.730.0

Hovedkortet er et Asus p8p67 Pro b3 rev.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg er 100% sikker på valget kommer opp om du oppdater er biosen din.
Sist endret av Fleff; 21. juli 2012 kl. 11:49.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Da prøver jeg det.

Har lastet det ned nå, hva gjør jeg nå for å oppdatere? Bare kjører?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må legge filen over på en minnepenn, ha denne koblet i hele tiden.
Restarte PC, gå inn på bios, finn funksjonen "EZ Bios" (Du må kanskje gå inn på Advanced først)
Så velger du minnepennen din og laster inn filen.
Sist endret av Fleff; 21. juli 2012 kl. 11:59.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Tror jeg gjorde noe veldig dumt nå. Fant ikke minnepenn i farta og valgte derfor fila fra skrivebordet i Ez flashen. Inne i ez flashen fikk jeg update succesful, men når pcen skulle resette seg får jeg bare reading failed. Hva kan jeg gjøre nå?

Edit: nå får jeg bootmgr mangler.
Du kan jo oppdatere via ai suite. Har samme hk og hadde problemer med sli pga cracka Windows.
Sist endret av Mkvarner; 21. juli 2012 kl. 12:40.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Hvordan?kommer ikke inn på pcen.. Skal prøve å legge over på en minnepenn straks.
Er begge kortene såkalte reference-kort?
Du kan kun bruke SLI dersom kortene er helt identiske, altså 2 av samme kort fra samme produsent, eller 2 reference-kort fra 2 forskjellige produsenter (altså standard kort uten overklokking fra fabrikken etc.)
Sitat av pmLai Vis innlegg
Er begge kortene såkalte reference-kort?
Du kan kun bruke SLI dersom kortene er helt identiske, altså 2 av samme kort fra samme produsent, eller 2 reference-kort fra 2 forskjellige produsenter (altså standard kort uten overklokking fra fabrikken etc.)
Vis hele sitatet...
Nei man kan bruke to kort fra forskjellige leverandører så lenge begge er samme "modell" hvis det ene er klokket høyere vil det batr bli klokket ned.
Sist endret av iColdman; 21. juli 2012 kl. 13:06.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av pmLai Vis innlegg
Er begge kortene såkalte reference-kort?
Du kan kun bruke SLI dersom kortene er helt identiske, altså 2 av samme kort fra samme produsent, eller 2 reference-kort fra 2 forskjellige produsenter (altså standard kort uten overklokking fra fabrikken etc.)
Vis hele sitatet...
FEIL!

kortene trenger kun være 2 kort fra samme serie, feks 2x 580, 2x 480, eller i ts sitt tilfelle 2x gts450.
kortene trenger ikke ha like mye vram, feks hvis du har et 560ti 2gb kort kan du kjøre dette sammen med et 560ti 1gb kort, dog vil man kun kunne bruke 1gb vram.
kortene trenger ikke være klokket likt, det sterkeste kortet klokker seg bare ned til det svakeste.
Ah ok, jeg var ganske sikker på at det måtte være det samme.
Da er det bare å se bort fra det jeg skrev. Oppdatere bios hjelper sikkert som det ble nevnt ovenfor.

Registrerte meg bare for å prøve å hjelpe trådstarter. Så hei forresten!
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Tror jeg gjorde noe veldig dumt nå. Fant ikke minnepenn i farta og valgte derfor fila fra skrivebordet i Ez flashen. Inne i ez flashen fikk jeg update succesful, men når pcen skulle resette seg får jeg bare reading failed. Hva kan jeg gjøre nå?

Edit: nå får jeg bootmgr mangler.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om det er noen BIOS-innstillinger som har endret seg etter oppdateringen. Installerte du med AHCI skrudd av eller på? Sjekk i BIOS hva den står på nå, og endre mellom AHCI og Legacy alt ettersom.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Heisann!


Pcen boota bare fra feil disk, har nå oppdatert biosen men får fortsatt ikke aktivert SLI.
Sist endret av Bl1zzarD; 21. juli 2012 kl. 15:23.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Prøvd og fjærene driverne helt, og legge de inn på nytt?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må som oftest installere nyeste driver/Nvidia Controll Panel på nytt etter dette.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Okei, reinstallerer driverne nå. Takk for hjelpa så langt alle sammen

Det fungerte ikke. Får fortsatt ikke noe alternativ for SLI. Kan SLI-broa være ødelagt?
Slik ser det ut:

http://bildr.no/thumb/1233850.jpeg

BUMP: Er helt stuck her. Burde jeg kjøpe ny kabel?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Har du SP1? Denne forhindret meg i å aktivere SLI på mine to GTX570. Du kan også prøve eldre drivere bare for å utelukke.

Forresten så kan jeg ikke helt forstå hvorfor en BIOS-oppdatering skulle hjelpe. Støtter hovedkortet SLI så støtter det SLI.
SP1 skal ikke være et problem. Har kjørt SP1 med SLI hele tiden.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Selv om det ikke forårsaker problemer hos deg så kan det sikkert gjøre det hos andre, deriblant meg.
Har du lovlig eller cracket Windows?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du lovlig eller cracket Windows?
Vis hele sitatet...
Ikke at det har noen relevans om versjonen av windows man kjører er orginal eller en nedlastet kopi med integrert nøkkel.
Ikke det? Jeg installerte Windows fra retailer DVD og aktiverte med RemoveWAT selv om jeg hadde lovlig lisens. Da fikk jeg problemer med SLI.

Aktiverte på nytt med lovlig lisens og da gikk det som en drøm.
Sist endret av Mkvarner; 22. juli 2012 kl. 16:20.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ikke det? Jeg installerte Windows fra retailer DVD og aktiverte med RemoveWAT selv om jeg hadde lovlig lisens. Da fikk jeg problemer med SLI.

Aktiverte på nytt med lovlig lisens og da gikk det som en drøm.
Vis hele sitatet...
Isåfall er det en av to :

PEBKAC
Versjonen av Windows du lastet ned var tuklet med.
Lastet ikke ned. Hadde en helt vanlig DVD som du får kjøpt i butikken.
PEBKAC er mulig.
Sist endret av Mkvarner; 22. juli 2012 kl. 16:37.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg har lovlig Windows. Har ikke SP1 installert nei, er dette noe jeg burde gjøre?

har nå installert Sp1 men intet hell enda.
Sist endret av Bl1zzarD; 22. juli 2012 kl. 16:55.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den oppdager iallefall kortene, men får ikke linket dem sammen, kan faktisk virke som boren er ødelagt, har "brent" min 2 ganger selv, det oppstår en svart flekk på kretsene.

MEN før du prøver dette, kan du gå inn i biosen, se etter noe grapichs greier, let etter SLI hybrid mode, skru den av om du finner den, evt se om du finner noe annet der.
Kontakt Asus og si du trenger en 3 veis SLI bro, da skal du få en ny gratis uten å slite med reparasjon osv.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Evt si at han skal ha en toveis bro, for jeg kan ikke se han skrev han kjørte tri-sli?
Tror ikke du bare får en ny toveis uten å krangle litt med kundesupport.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tror ikke du bare får en ny toveis uten å krangle litt med kundesupport.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det skal være noe problem, de er jo ikke akkurat kostbare
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Eller rett og slett bare kjøpe en bro.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Eller rett og slett bare kjøpe en bro.
Vis hele sitatet...
Med mindre man elsker å krangler over prinsipp! ..for så å slippe unna 45 kroner + porto for brevpost.
Misantrop
Bl1zzarD's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av 83leo Vis innlegg
Eller rett og slett bare kjøpe en bro.
Vis hele sitatet...
Desverre litt i dyreste laget.

Neida, går for den