Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5431
Har lenge tenkt og tenkt på dette med å forfalske sin egen død.
Hvordan jeg hovedsaklig tenker er å dra ut på sjøen med båten også kantre man båten, svømmer på land med redningsvesten også håper man i en bil som man har plantet i nærheten av området.
Så vil det bli igangsatt en rednings/leite mannskap utover sjøen, etter en stund overtid vil dem bekrefte meg død, selv dem aldri fant meg.

Kanskje familien vil være det verste med tanken hva dem må gjennomgå, derfor jeg vil sette planene på is videre.
Jeg mener dette skal gå ganske bra, litt synd det med førekortet å alt annet som vil gå i vasken.

For eksempel på dette der hvor en mann aldri ble funnet men antas omkommet.

Er det mulig?
Ja, selvfølgelig er det mulig. Men hvorfor?
Sikkert ikke umulig dette. Skulle i hvert fall fått med meg begravelsen iført forkledning!
Tror det er fult mulig, men da må du flytte vekk fra alle du kjenner og gå under et annet navn. Endre noen personlige trekk som hår, klær osv for sikkerhet. Men hvorfor gå igjennom alt dette? Og om du kommer i klemma med politiet så er det jo kjipt når de ikke finner navnet ditt i noe register
Sist endret av iSatan; 8. juni 2012 kl. 14:36.
Er det ikke enklere å bare flytte til ett annet land uten å si det til familie og venner? Da slipper du jo mye stress med ny identitet og slikt.
Sist endret av Anonym41264; 8. juni 2012 kl. 14:36.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Du ville måttet ligge lavt, stoppes du av politi må du forklare hvorfor du kjører bil når du er død.
Starte på nytt i Norge tror jeg ville blitt vanskelig..

Starte på nytt i utlandet er nok lettere, men du vil nok aldri kunne benytte ting som krever identifikasjon, derav også vanskeligheter for å skaffe jobb.

Det er utallige nye landsmenn som kommer til Norge uten papirer, og da skal vel det også kunne gå i motsatt prosess..
Tror ikke det vanskeligste er å bli erklært død, det blir nok værre å ligge i skjul resten av livet ditt.
Dette vil i det lange løp bli tilnærmet umulig å gjennomføre,
En av tingene er at du i mange sammenhenger vil trenge legitimasjon for å få utført forskjellige gjøremål. Du kan selvsagt skaffe falsk pass osv, men før eller siden vil det bli oppdaget. Tror ikke familien akkurat tar deg i mot med åpne armer da, når de har sørget over deg kanskje for lengre tid og ordnet begravelse og stein til deg.
Sist endret av Fuzzybossen; 8. juni 2012 kl. 14:43.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Tror det er fult mulig, men da må du flytte vekk fra alle du kjenner og gå under et annet navn. Endre noen personlige trekk som hår, klær osv for sikkerhet. Men hvorfor gå igjennom alt dette? Og om du kommer i klemma med politiet så er det jo kjipt når de ikke finner navnet ditt i noe register
Vis hele sitatet...
Hva kan politiet gjøre om dem ikke finner meg oppskrevet, uten identifikasjon og annet som en normal person i Norge har?
Forfalske en fødselsattest + flytte til utlandet + registrere deg under nytt navn/alder osv?

Burde jo være mulig?
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Hva kan politiet gjøre om dem ikke finner meg oppskrevet, uten identifikasjon og annet som en normal person i Norge har?
Vis hele sitatet...
Du kan i verste fall bli sittendes inne helt til de finner det ut.

Har du noen gang gitt fra deg fingeravtrykkene?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan i verste fall bli sittendes inne helt til de finner det ut.

Har du noen gang gitt fra deg fingeravtrykkene?
Vis hele sitatet...
Nei, fingeravtrykkmaskin var ødelagt når jeg skulle, så ble bare bilde

Sitat av tjobo Vis innlegg
Forfalske en fødselsattest + flytte til utlandet + registrere deg under nytt navn/alder osv?

Burde jo være mulig?
Vis hele sitatet...

Problemstillingen min blir at jeg trenger forfalsket pass, å bli tatt med falsk pass er ikke bra, også vil jeg ikke flytte fra Norge.
Tråden var ment for en teoretisk tanke å ikke noe jeg blir og utføre, kanskje om ting blir helt fucka
Tror det letteste er å skifte navn og flytte så langt vekk som mulig fra familie og venner, innenfor Norge mener jeg. Skift mobilnummer, skaff deg en jobb hvor enn du flytter og begynn på nytt. For familien din har du jo rett og slett synket under jorda, så lenge de ikke har noen måte å spore deg på?
Sist endret av Thaos; 8. juni 2012 kl. 15:02.
Flytt til et annet land.
Bytt fornavn og etternavn
si ifra til venner og bekjente at du ikke vil ha noe kontakt med de mer noensinne
slett facebookprofilen din
ta ut eventuelle sparepenger og slett alle kontoer du måtte ha i banken
Bytt Telefon og skaff deg hemmelig nummer
slett spillkontoer og alt annet av spor du kan ha lagt igjen på nettet
Aldri ta kontakt med noen fra det gamle livet ditt.


Det må vel være enklere enn å fake sin egen død? Da får du problemer med jobb,lån osv. Dessuten er jo utfallet det samme. Du vil uansett huske opphavet ditt og dine gamle venner selv om du faker din egen død. Bare start opp på nytt et annet sted og ikke ta noe kontakt med familie og venner


Eller: bli buddhist , ta selvmord
Sist endret av dropkick; 8. juni 2012 kl. 15:16. Grunn: skrivefeil
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Har lenge tenkt og tenkt på dette med å forfalske sin egen død.
Hvordan jeg hovedsaklig tenker er å dra ut på sjøen med båten også kantre man båten, svømmer på land med redningsvesten også håper man i en bil som man har plantet i nærheten av området.
Så vil det bli igangsatt en rednings/leite mannskap utover sjøen, etter en stund overtid vil dem bekrefte meg død, selv dem aldri fant meg.

Kanskje familien vil være det verste med tanken hva dem må gjennomgå, derfor jeg vil sette planene på is videre.
Jeg mener dette skal gå ganske bra, litt synd det med førekortet å alt annet som vil gå i vasken.

For eksempel på dette der hvor en mann aldri ble funnet men antas omkommet.

Er det mulig?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er ikke mulig i Norge.

Drar du til utlandet kan du få det til.

Men dersom du blir kriminell, blir aldri tatt så kan du kanskje klare det, men lite sannsynlig.
Sitat av dropkick Vis innlegg
Flytt til et annet land.
Bytt fornavn og etternavn
si ifra til venner og bekjente at du ikke vil ha noe kontakt med de mer noensinne
slett facebookprofilen din
ta ut eventuelle sparepenger og slett alle kontoer du måtte ha i banken
Bytt Telefon og skaff deg hemmelig nummer
slett spillkontoer og alt annet av spor du kan ha lagt igjen på nettet
Aldri ta kontakt med noen fra det gamle livet ditt.


Det må vel være enklere enn å fake sin egen død? Da får du problemer med jobb,lån osv. Dessuten er jo utfallet det samme. Du vil uansett huske opphavet ditt og dine gamle venner selv om du faker din egen død. Bare start opp på nytt et annet sted og ikke ta noe kontakt med familie og venner


Eller: bli buddhist , ta selvmord
Vis hele sitatet...
Jeg tror at å slette facebookprofilen gjør det vanskligere. Ingen sletter facebookprofilen sin og så dør (selvmord?) - Familie, venner og andre bekjente kunne knyttet "dødsfallet" til selvmord ettersom facen hans er borte osv... Det ville blitt en værre sorg for din familie- vil jeg tro da.

Du kan godt ha facebookprofilen oppe, bare ikke være aktiv.
Du har lite respekt, samtidig håper jeg ikke at familien din bryr seg om deg til ellers, for jeg har mistet min fetter, og familien falt sammen. Så om du ikke er over 90, ikke gjør dette. Si det som det er til foreldrene dine. Eventuelt lege.

Om du hater livet, kan du ta livet ditt. (Selvmord). Syns det er veldig respektløst det du driver med nå.
Mvh Junky
Sitat av Junky Vis innlegg
Du har lite respekt, samtidig håper jeg ikke at familien din bryr seg om deg til ellers, for jeg har mistet min fetter, og familien falt sammen. Så om du ikke er over 90, ikke gjør dette. Si det som det er til foreldrene dine. Eventuelt lege.

Om du hater livet, kan du ta livet ditt. (Selvmord). Syns det er veldig respektløst det du driver med nå.
Mvh Junky
Vis hele sitatet...
Er det respektløst å diskutere mulighetene for det på et forum? Herregud, TEORI er stikkordet her!
Ikke det jeg mente i det hele tatt. Jeg mente det han har planer om å gjøre.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Jeg tror at å slette facebookprofilen gjør det vanskligere. Ingen sletter facebookprofilen sin og så dør (selvmord?) - Familie, venner og andre bekjente kunne knyttet "dødsfallet" til selvmord ettersom facen hans er borte osv... Det ville blitt en værre sorg for din familie- vil jeg tro da.

Du kan godt ha facebookprofilen oppe, bare ikke være aktiv.
Vis hele sitatet...
Hvem er det egentlig du svarer?

Han du siterer sier ikke at TS skal fake sin død - men at han heller sier ifra til alle at han skal starte på nytt og ikke ønsker kontakt med noen.
Jeg tror du må regne med å bruke en del penger på bestikkelser til offentlige instanser for å få til dette, og i Norge blir det helt umulig å ha råd til dette resten av livet.

I tillegg vil det jo være mange hundre mennesker som husker hvordan du ser ut, og folk flytter og reiser hele tiden. Plutselig er det en gammel kjenning som spotter deg, hvis ikke du skal bo i skogen resten av livet.
I Norge tror jeg dette ska bli en smule vanskelig, men i utlandet tho =>

Klarer ikke finner no YT klipp/artikler nuh, men var vell for noen år siden at en engelsk mann ble "tatt" for at han faket sitt eget selvmord..

Denne karen hadde gjort mye av det du tenker..Dratt ut med en seilbåt, "kantret" med båten, også svømt i land til en bil som kona hadde plassert ut langs kysten, der lå det falskt pass & det han trengte for komme seg ut av landet kjappest mulig..
Så vidt jeg husker så hadde denne karen klart holde seg "død" i en ca 10 år, før han ble funnet i Brasil elns der han levde livets glade dager.

I denne tiden hadde kona levd hjemme i England mens hun mesket seg med pengene fra livsforsikringa..
De hadde også 2 unger som ikke viste noe som helst om dette, de hadde i 10 år trodd at faren deres var død :/
Det siste jeg hørte fra denne historien var vell at ungene kuttet all kontakt med begge foreldene
For meg virker det ikke overhodet som vanskelig.

Vi har jo så store skogsarealer, det er bare å bygge seg en hytte elns langt inni skogen et sted det. Så kan man stjele\ta gratis ting på finn\ordne seg selv.

Elektrisitet kan man ordne med kompressor og drivstoff. Dumpsterdiving blir et bra stikkord.

Det blir nok ikke noe luksusliv, men det er mulig. Alt er mulig.
Ahh! Da skal jeg bli verdensmester i løping
Sist endret av Junky; 8. juni 2012 kl. 17:45.
Sitat av Junky Vis innlegg
Ahh! Da skal jeg bli verdensmester i løping
Vis hele sitatet...
Ja sefølgelig, bare å begynne å terne det vil ta laang tid. Men kanskje du vertfall blir verdens raskeste pensjonist
Sitat av Taurean Vis innlegg
Elektrisitet kan man ordne med kompressor og drivstoff.
Vis hele sitatet...
En kompressor generer trykkluft, ikke elektrisitet.
Snakker du om et aggregat?
Det var aggregat jeg mente, kp til deg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Si at du skal på ferie på havet i 1 uke, så tar du med alt av verdisaker som du trenger. Lei en seilbåt også drar du til sjøs. Når du er langt ut på havet så aim for et skjær med masse steiner, så er det bare å feste tauet til rattet også bailer man ut ifra seilbåten :P Så starter du et nytt liv sånn. Alle vil begynne å lete etter deg så du burde være inne i en bunker i et par måneder :P
Sist endret av Pyromannn; 12. juni 2013 kl. 14:23.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Si at du skal på ferie på havet i 1 uke, så tar du med alt av verdisaker som du trenger. Lei en seilbåt også drar du til sjøs. Når du er langt ut på havet så aim for et skjær med masse steiner, så er det bare å feste tauet til rattet også bailer man ut ifra seilbåten :P Så starter du et nytt liv sånn. Alle vil begynne å lete etter deg så du burde være inne i en bunker i et par måneder :P
Vis hele sitatet...
Og så skal han svømme til han finner en eller annen øy, med tanke på at han er "langt ute på havet"?
Ehhh... Didnt think about that :/
Ha med seg en liten gummi båt?

Eller eventuelt flytte til Alaska eller Los Angeles, og starte nytt liv der?
Sist endret av Pyromannn; 12. juni 2013 kl. 14:40.
Sitat av dropkick Vis innlegg
Flytt til et annet land.
(...)
Aldri ta kontakt med noen fra det gamle livet ditt.
Vis hele sitatet...
Dette er løsningen. Hvis du vil forsvinne, trenger du ikke bli registret som død. Det er bare masse ekstra arbeid. Skjønner meg heller ike på alle de som spør her inne om de kan bli slettet fra Folkeregisteret, sånn at de kan bo i skogen og leve av jakt...

Du kan både bo i skogen, og starte et nytt liv et annet sted, selv om du står i Folkeregisteret. Men mindre du har tusen millioner i gjeld, er det bare ekstraarbeid å "dø".
Sist endret av Ramaskrik; 12. juni 2013 kl. 14:38.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Dette er løsningen. Hvis du vil forsvinne, trenger du ikke bli registret som død. Det er bare masse ekstra arbeid. Skjønner meg heller ike på alle de som spør her inne om de kan bli slettet fra Folkeregisteret, sånn at de kan bo i skogen og leve av jakt...

Du kan både bo i skogen, og starte et nytt liv et annet sted, selv om du står i Folkeregisteret. Men mindre du har tusen millioner i gjeld, er det bare ekstraarbeid å "dø".
Vis hele sitatet...
Det er løsningen! Flytte til Los Angeles og starte nytt liv der Eller vis man liker kulde så flytter man til Alaska :P
Sist endret av Pyromannn; 12. juni 2013 kl. 14:44.