Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1299
Halla, hadde en tråd om musikkanlegg til pc'en min her for litt siden. problemet nå er at jeg ikke kan spille noe særlig høy musikk. Altså, ikke fylle hele huset med musikk, bare rommet mitt

Så da lurer jeg på om noen kan anbefale meg noe som dette til en 600 kroner, tenker egentlig bare på 2 høytallere som kan gi litt lyd, men går greit med en subwoofer også hvis det trengs

Hører pfor det meste på alt av elektronisk musikk (fra jumpstyle til dubstep til speedcore) Alt innen rock og noe hip hop. Forslag?
for 600,- får du uansett bare crappy pc-høyttalere, du kan ikke forvente noe som ligner kvalitet
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485423

Anbefales på det STERKESTE! Hatt de et år nå, aldri noe problem eller dårlig lyd
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det du får mest for pengene her må være noe brukte greier, om du skal ha noe for 600,- nytt, så må du lavt ned.
Vil anbefale deg å heller kjøpe Corsair HS1 om du vil ha lyd som ikke plager andre i huset. Lukket headset med god lyd.
Håper du troller nå?
For 600 får du et lite anlegg som er lite nok til å få rommet ditt til å riste (såvidt det er).

Hvis jeg likevel skal være snill, sjekk ut Logitech. De har greie anlegg til prisen du nevner. Ikke forvent stort, bare så det er sagt
Sitat av moridin Vis innlegg
for 600,- får du uansett bare crappy pc-høyttalere, du kan ikke forvente noe som ligner kvalitet
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noe særlig kvalitet han er på jakt etter akkurat. Etter å ha lest hvilken musikk han hører på og dermed gjettet på ca. hvilken aldersgruppe han tilhører så burde jo dette være temmelig åpenbart

Ontopic:
Har hatt noen cretive pc-høytallere før og de gir bedre lyd enn man skulle tro med tanke på pris og formål. Her er en link til noen greie høyttalere 5.1
Sist endret av Jorg; 29. november 2011 kl. 19:56.
http://cdon.no/elektronikk/2.1_ace_s...ix500-11362642

Ace 2.1 med sub. Koster egentlig rundt 500,- men på tilbud til 350 + ett helt ok headset.
Har di selv på pc'en og de spiller godt, grei bass tilogmed på litt høyt volum.
Trådstarter
71 0
Hint hint: Les.
Jeg sitter med mitt logitech g35 headset og koser meg med klar of in lyd,
Jeg trenger bare noe crappy skit ved siden av til når jeg har jævlig vondt i huet etter å ha brukt det headsettet i 8 timer!

Vil egentlig si jeg blir litt irritert av sargasm sin post og! -.-'
Sitat av EkzM Vis innlegg
Hint hint: Les.
Jeg sitter med mitt logitech g35 headset og koser meg med klar of in lyd,
Jeg trenger bare noe crappy skit ved siden av til når jeg har jævlig vondt i huet etter å ha brukt det headsettet i 8 timer!

Vil egentlig si jeg blir litt irritert av sargasm sin post og! -.-'
Vis hele sitatet...
Beklager hvis jeg fornærmet deg, hører på mye av det samme dritet som deg, så bare tok en råsjans på det med kvaliteten med tanke på mine preferanser(eller mangel på de)
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Tror ikke det er noe særlig kvalitet han er på jakt etter akkurat. Etter å ha lest hvilken musikk han hører på og dermed gjettet på ca. hvilken aldersgruppe han tilhører så burde jo dette være temmelig åpenbart
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig alder har noe med hva slags kvalitet på lyd folk er ute etter? Jeg var ganske kresen på lyd i en alder av 10 år.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tror du virkelig alder har noe med hva slags kvalitet på lyd folk er ute etter? Jeg var ganske kresen på lyd i en alder av 10 år.
Vis hele sitatet...
Det viser seg ofte å ha det. Kjønn spiller også kraftig inn.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tror du virkelig alder har noe med hva slags kvalitet på lyd folk er ute etter? Jeg var ganske kresen på lyd i en alder av 10 år.
Vis hele sitatet...
Dette er vel ganske akseptert rundt om så er ikke noe jeg tror akkurat. Selvfølgelig har man en del unntak, men majoriteten/spesielt ungdom) er lett å karakterisere..
Jaja, men du trenger ikke å ta det for gitt
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jaja, men du trenger ikke å ta det for gitt
Vis hele sitatet...
Sitat av EkzM Vis innlegg
Så da lurer jeg på om noen kan anbefale meg noe som dette til en 600 kroner, tenker egentlig bare på 2 høytallere som kan gi litt lyd, men går greit med en subwoofer også hvis det trengs
Vis hele sitatet...
Var bare inntrykket jeg fikk av innlegget og btw jeg tok det ikke for gitt med tanke på at jeg brukte tror
Trådstarter
71 0
Sitat av moridin Vis innlegg
for 600,- får du uansett bare crappy pc-høyttalere, du kan ikke forvente noe som ligner kvalitet
Vis hele sitatet...
Var det jeg lette etter...
Igjen, anbefaler den jeg linka til. Logitech Z523. Fått veldig bra anmeldelser. Har hatt de selv i ca ett år, og de er supre for prisen sin! Dyp og god bass til å være 50W, og meget bra diskant.
Har disse selv, dritbra høytalere som faktisk kan spille jævlig høyt.
Har hatt dem i ca 4 år, de skinner fortsatt! Har spilt masse høy musikk, og ingen dårlig lydkvalitet.

Prisguide


har sette disse på SIBA til 500-600 kroner, huske rikke helt, men ble overrasket over hvor billige de var.
Sitat av moridin Vis innlegg
for 600,- får du uansett bare crappy pc-høyttalere, du kan ikke forvente noe som ligner kvalitet
Vis hele sitatet...
Hva prater du om? Kjøpte disse http://www.elkjop.no/product/data/ho...rsystem-srs-d8, ikke kom å si atde ikke gjør jobben
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Hva prater du om? Kjøpte disse http://www.elkjop.no/product/data/ho...rsystem-srs-d8, ikke kom å si atde ikke gjør jobben
Vis hele sitatet...
Jeg betviler ikke på at det kommer lyd utav de.

Hvis man er litt interessert i lyd og hifi så gjør ikke noe sånt jobben nei.
Slike sett spiller hverken med dybde eller dynamikk, hverken lå lavt eller høyt volum.
Et annet problem med slike satelitter i kombinasjon med plastikksubber er at du mister mye av frekvensområdet i begge ender - men får ofte også områder mellom diskanten og bassen som sliter.