Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1371
Er det noen regler for dette? Er det helt uten problem og gå rundt på en kirkegård og fotografere det man vill?

Sikkert et dumt spørsmål men ville bare sjekke...
Går vel greit så lenge du ikke tar bilder av navnene på gravsteinene og publiserer bildene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Går vel greit så lenge du ikke tar bilder av navnene på gravsteinene og publiserer bildene.
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet ser eg ikkje problem med det heller, ut frå lovverket. Det å publisere bilder vil neppe bli omfatta av personopplysningslova, ettersom det ikkje er behandling av personopplysninger. Åndverkslova tek for seg avbilding av personer, men ei gravstøtte er ikkje ein person.

Reint etisk er det derimot ei anna sak...
Slashdot: Tenker etikk jeg også, jeg hadde satt veldig liten pris på bilder av at fks. folk som ser ut som Skall35 sin avatar hadde posert med fake blod osv. foran bestemora mi sin grav hadde ligget ute på nettet.
Er ingen hensikt og ta bilder av gravene i seg selv med navnene på, dem skal kunne leses eller noe på bildene.
Og nei, det er ikke noe ''blod posering'' som er planen,hehe
Kirkegården, kirken og gravfelt generelt.


Men takk for svar, da vet jeg det
Sist endret av Skall35; 2. november 2011 kl. 23:41.