Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 7051
Heisann
Er nå 18 år og jobber med data, har i fremtiden lyst til å starte for meg selv og bli min egen sjef.
Hva ville dere startet med hvis dere skulle gjort dette?
Det ligger gull i Minecraft hosting skal jeg si det =)

Alt du trenger å gjøre er å leie noen store dedikerte servere eller colocate en server, og så selge videre gameservere eller Minecraft servere.

+ Registrere ENK selskap som er gratis.
Sist endret av JKnutsen; 26. september 2011 kl. 17:56.
Ikke dumt, ikke dumt!
Har hosta mcserver før, men var mest for moro, lærdom og vennegjeng
Finnes mange gode systemer der ute som lar deg sette opp alt automatisk med betaling osv.

Drev med dette i en liten stund, men fikk jo 4000,- per måned.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Finnes mange gode systemer der ute som lar deg sette opp alt automatisk med betaling osv.

Drev med dette i en liten stund, men fikk jo 4000,- per måned.
Vis hele sitatet...
Hvorfor sluttet du om dette var så lønnsomt?
Sitat av nikita Vis innlegg
Hvorfor sluttet du om dette var så lønnsomt?
Vis hele sitatet...
Ikke alle som har tid til slikt..
Andre måter å tjene penger på nettet på, som ikke krever veldig mye datakunskap? (må vere lovlig)
webdesign hvis du er flink til det, evt sette opp hele websider til bedrifter ol. (godt betalt!!)
Hva om jeg ikke kan noe sånt?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hva om jeg ikke kan noe sånt?
Vis hele sitatet...
Da gjør du ikke akkurat det
Akkurat det skjønte jeg du, ditt geni!
Men noe annet det går an å finne på da?

skukketrure trenger ikke svare om du ikke har noe nyttig å komme med.
....du skal tjene penger på nettet uten noe spesiell datakunnskap?
Da har du et jævla problem, lever CV'en din på Rema så blir det ihvertfall litt penger å hente.

Greia er at du må sette opp noe spesielt eller tilby tjenester (aka datakunnskap kreves).
Sist endret av Spirituell; 26. september 2011 kl. 18:31.
Hvordan funker det å kjøpe/leie host?
Hehe, å jobbe på Rema er lita aktuelt!
Har fast godt betalt jobb allerede.
Men alle vil vel ha mer?

Har hørt om flere som tjener menger på nett, uten å kunne masse om design, og sånn server tull.
Husker bare ikke hva.
Men, glem det dere gutter!
Kjøpe billig defekt - reparer - salg, men da må man være litt heldig.
Fjernsupport. Nettbutikk
Du tenker kanskje på PTC som f.eks neobux. Investerer du noe kan du få veldig godt betalt ved siden av! Er taktikker med kjøp og renewal av referrals som du tjener på osv.. Drev med det da jeg var 11 og tjener oppimot $200 med $50 investert. Tar dog litt tid.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Kjøpe inn feks billige hdmi kabler fra DX og lage en liten nettbutikk elns hvor du selger. Har lyst å begynne med noe sånt jeg og. Selge til bekjente elns, men vet ikke hva jeg kunne ha solgt.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hehe, å jobbe på Rema er lita aktuelt!
Har fast godt betalt jobb allerede.
Men alle vil vel ha mer?

Har hørt om flere som tjener menger på nett, uten å kunne masse om design, og sånn server tull.
Husker bare ikke hva.
Men, glem det dere gutter!
Vis hele sitatet...
Prøv deg som camwhore. Du trenger bare paypal og webcam, og det er sikkert mulig å tjene helt greit. Så kan du kjøpe inn fancy antrekk og leketøy etter hvert.
Sitat av gorm Vis innlegg
Prøv deg som camwhore. Du trenger bare paypal og webcam, og det er sikkert mulig å tjene helt greit. Så kan du kjøpe inn fancy antrekk og leketøy etter hvert.
Vis hele sitatet...
Ja, du ville betalt for å sett på meg altså?
Lær deg poker, evt. spill sportsbetting/odds hos utenlandske bookmakere som Betsson, Centrebet, Betsafe, Unibet, etc.
Det skal SYKT lite kunnskap til i poker, før man med ren disiplin lett fikser en timeslønn på en snau hundrings. Kanskje ikke kjempebra betalt, men jeg vil mye heller sitte i sofaen og spille poker for 100 kr timen, enn å sitte bak kassa i butikken for 150 i timen... Når det er sagt så gjør jeg begge deler.

Odds og tipping er naturligvis mye mer ustabilt, men har du litt peiling kan du få oddsen på din side, og med litt medgang så går det veien. Jeg har selv dratt i land ca 6000 kroner den siste måneden, ved å tippe på fotball. Og før ekspertene kommer med pekefingeren og sier "sample size", så vil jeg bare si at dette er et rent tips, og langt i fra noe garanti. De fleste taper penger på denne måten, men du kan jo sjekke det ut. Meget greie lommepenger.
Sitat av gorm Vis innlegg
Prøv deg som camwhore. Du trenger bare paypal og webcam, og det er sikkert mulig å tjene helt greit. Så kan du kjøpe inn fancy antrekk og leketøy etter hvert.
Vis hele sitatet...
Grisegutt Hørtes ut som du hadde vært borti detta før
Det er en million ting du kan tjene penger på med internett. Salg av varer, salg av annonser, aksjer, betting, webdesign osv.
Sitat av toriiii Vis innlegg
Heisann
Er nå 18 år og jobber med data, har i fremtiden lyst til å starte for meg selv og bli min egen sjef.
Hva ville dere startet med hvis dere skulle gjort dette?
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "jobber med data"?

Systemutvikling gir vel mulighet til å lage tjenester/produkter som funker av seg selv, så du kan starte opp ved siden av jobben.

Drift blir vel vanskelig å kombinere med en vanlig jobb, og jeg ville vært skeptisk til å kjøpe slike tjenester av et enkeltpersonforetak uten ansatte og med referanser å vise til.


Og vær for all del forsiktig med å blåse tid og penger på "gullgruver" du får høre om her. Jeg ser ikke for meg at minecraft-hosting er noe du kan forvente å leve av i fremtiden.
Nei jeg skjønner jo det Men fint å lære seg litt, start smått med økonomi o.l.

Når jeg sa starte for meg selv, behøver det ikke å være over nett. Outside the box plx
Hvis du kan skrive burde du lage deg en blogg! Bare ha litt fantasi og finn på noe lurt og skriv om det. Kan tjene masse på andres nysgjerrighet
Sitat av toriiii Vis innlegg
Heisann
Er nå 18 år og jobber med data, har i fremtiden lyst til å starte for meg selv og bli min egen sjef.
Hva ville dere startet med hvis dere skulle gjort dette?
Vis hele sitatet...
Det enkleste er vel å starte opp som selvstendig næringsdrivende konsulent, det fine er at timesprisene er gode og at det ikke krever noen større investeringer.
Sitat av loord Vis innlegg
Hvis du kan skrive burde du lage deg en blogg! Bare ha litt fantasi og finn på noe lurt og skriv om det. Kan tjene masse på andres nysgjerrighet
Vis hele sitatet...
Skal ikke bli ei blogghore nei! Maken til dritt!
Etter å ha sett Hotel Cæsar er jeg hvertfall sikker!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Skal ikke bli ei blogghore nei! Maken til dritt!
Etter å ha sett Hotel Cæsar er jeg hvertfall sikker!
Vis hele sitatet...
hoho, nei det har jeg ingen planer om hvertfall
http://www.justin.tv/toremand
Her er det store inntekter altså! hehehe nea
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du har tenkt å tjene penger på noe, så er det jo en fordel om du faktisk kan noe som er verdt å selge.
Helt korrekt^^ Det er akkurat det som er vanskelig å finne ut hva man kan bra og hva folk vil ha
Sitat av nikita Vis innlegg
Hvorfor sluttet du om dette var så lønnsomt?
Vis hele sitatet...
1. Hadde lite tid
2. En som jobbet på supportavdelingen måtte slutte helt plutselig, så da var det bare meg som skulle gjøre alt
3. Etter dette + en drastisk endring på Minecraftforums fikk jeg et ganske stort tap, og noen fakturaer som var på vei (5000,-) bestemte jeg meg for å slutte isteden for å ha dette tapet.
Jeg har MCP sertevikat på Windows 2000, samt at jeg også har endel erfaring når det gjelder PC mekk.
Hvilke datajobber kunne jeg fått?
Windows 2000 byner jo å bli gammelt, men det henger jo sammen med de nye versjonene, så det står vel ganske godt på cven iforhold til ingenting Hvis du virkelig er god så ville jeg nesten jobbet i et vikarfirma og bli headhunta derifra
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Lær deg poker, evt. spill sportsbetting/odds hos utenlandske bookmakere som Betsson, Centrebet, Betsafe, Unibet, etc.
Det skal SYKT lite kunnskap til i poker, før man med ren disiplin lett fikser en timeslønn på en snau hundrings. Kanskje ikke kjempebra betalt, men jeg vil mye heller sitte i sofaen og spille poker for 100 kr timen, enn å sitte bak kassa i butikken for 150 i timen... Når det er sagt så gjør jeg begge deler.

Odds og tipping er naturligvis mye mer ustabilt, men har du litt peiling kan du få oddsen på din side, og med litt medgang så går det veien. Jeg har selv dratt i land ca 6000 kroner den siste måneden, ved å tippe på fotball. Og før ekspertene kommer med pekefingeren og sier "sample size", så vil jeg bare si at dette er et rent tips, og langt i fra noe garanti. De fleste taper penger på denne måten, men du kan jo sjekke det ut. Meget greie lommepenger.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke bare disiplin til for å i lengden gå med overskudd på gambling. Mulig du gjør det nå å har gjort en stund, men isåfall har du flaks, evt et talent når det gjelder kalkulasjoner i pokern.
Sist endret av legalize_it; 6. oktober 2011 kl. 13:52.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det skal ikke bare disiplin til for å i lengden gå med overskudd på gambling. Mulig du gjør det nå å har gjort en stund, men isåfall har du flaks, evt et talent når det gjelder kalkulasjoner i pokern.
Vis hele sitatet...
Ikke nA lenger, vi lever i 2011 og har programmer som kan kalkulere dette for oss , snakker om poker online da.

Disiplin er det man trenger mest innenfor Poker. Du vil ha dine ups and downs, men tilslutt vil du havne i pluss.
Jeg personlig lager luer og selger

Om du er innteresert i å starte bedrift, så må du vite at dette prosjektet kommer til å ta mye av både skole/jobb, sosialliv, og fritid.

Er liksom ikke noe du jobber med et par timer i uka, om du skal lykkes, så må du leve for det du driver med. Det krever tid, penger og engasjement fra din, og evt investorers side.

Og det viktigste er vel strengt tatt at du må har tro på det du gjør selv.

Lykke til
Om du har tenkt til og drive med hosting så kan jeg godt hjelpe deg med å starte opp :P. Kontakt meg om du ønsker dette.
1) Finn et produkt eller tjeneste du tror det er marked for i norge som ikke store billigkjeder har det største markedet på. Finn leverandører / distributører av evt. produkt og sett opp en økonomisk plan iht reelle forventninger til salg over tid. Sørg for at dine leverandører har gode nok priser (inkl. frakt og toll) slik at dine priser er konkurransedyktige i Norge.

2) Registrer deg i Enhetsregisteret som er gratis slik at du får et org-nummer. (Registrer deg i foretaksregisteret før du begynner å selge produktene, dette koster 2-2500kr.)

3) Finn ett domenenavn som er ett godt navn til din nettbutikk/nettside (evt samme som ble registrert i enhetsregisteret om dette er ledig) og bestill domenet. Du må ha org-nummer for å registrere ett .no domene.

4) Sett opp mailserveren på domenet. Anbefaler at du register deg med Google-apps. Du kan med gmail få gratis.

5) Lag eller få noen til å lage en fengende logo og sett opp en plan over hvordan du ønsker at nettsiden din skal se ut. Det er viktig at siden har ett profesjonellt utseende slik at kunden ikke blir redd for å bruke penger hos deg. Ta ideer fra andre nettbutikker. Når du har en idé kan du registrere deg på en av flere anbudssider på nettet for opprettelse av nettbutikk og andre IT-jobber dersom du ikke ha kunnskap om dette selv. De har ofte gode rutiner for å finne riktig nettbutikk for ditt behov og noen jobber for en ekstremt billig penge hvis du f.eks tar en som er fra India, Pakistan e.l. Det finnes også gratis nettbutikkløsninger som f.eks osCommerce som disse kan sette opp for deg.

6) Finn betalingsløsninger. Paypal er gratis, men dette er absolutt ikke den beste betalinsløsningen. Les deg opp på dette og sørg for at du velger en god betalingsløsning utifra ditt behov. Frem til du forbedrer salget kan Paypal være et godt alternativ.

7) Når nettbutikken er satt opp må du teste ALLE linker og funksjoner på nettsiden og sørge for at dette funker optimalt. Du må også sette inn tekst og editere produktsidene slik at det er oversiktlig og enkelt for kunden. Her er det viktig å lese deg opp på hva kunder ser på når de handler i nettbutikk. Du må editere kvitteringer og bestillingsbekreftelser i adminpanelet og linke alle kopier til din jobbmail. Gjør mange testkjøp og få andre til å testkjøpe for deg slik at du får tilbakemeldinger på forbedringspotensiale.

8) Den største utfordringen: Sørg for at din målgruppe finner din butikk. Begynn med å reklamere for din nettbutikk f.eks via google ads. Les deg opp på søkeordsoptimalisering, google analytics osv.

Her er en start iaf, men det er mye man må tenke på og sikkert en del tips jeg ikke har nevnt. Dette behøver ikke å være tidkrevende eller dyrt i det hele tatt. Dersom du har klart å finne gode produkter og har satt opp en god plan og en god nettside så kan du lykkes på nett.

Sitat av T.J Vis innlegg
Jeg personlig lager luer og selger

Om du er innteresert i å starte bedrift, så må du vite at dette prosjektet kommer til å ta mye av både skole/jobb, sosialliv, og fritid.

Er liksom ikke noe du jobber med et par timer i uka, om du skal lykkes, så må du leve for det du driver med. Det krever tid, penger og engasjement fra din, og evt investorers side.

Og det viktigste er vel strengt tatt at du må har tro på det du gjør selv.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Det krever absolutt mye engasjement og tro på det du gjør, men jeg er ikke helt enig med penger eller tid. Dersom det blir meget stor etterspørsel vil det selvfølgelig ta over, men i en oppstartsfase behøver ikke det å være tilfelle.

Dette tar vel mest tid fordi du lager produktene selv i tillegg til at du driver det administrative? Du har kanskje drevet en stund og har stor etterspørsel?Dersom man finner et produkt som ikke krever produksjon, mye klargjøring eller support/service så kan du fint ha 100% stilling utenom.
Sist endret av burka_m_bart; 6. oktober 2011 kl. 16:39.
Parkettetterligning
Veldig viktig!!! Lær deg opp i økonomi, har selv gått ferdig grunnkurs service og samferdsel og der lærte vi masse som jeg aldri hadde tenkt på. Innen juss, økonomi og registrering. Ha en som kan litt til å veilede deg i tilfelle tabber. Ellers så tror jeg at diverse serverhost kan være lurt. Bare lei noen virtuelle servere å mekk minecraft, websideserver og lignende. Folk betaler godt, tror det var snakk om for noen år siden at noen jeg kjente spleisa på en css server ihvertfall. Selv om 13-åringer ikke har mye penger så kan det være mye å tjene der.
Det du også kan gjøre er å finne en såkalt "bloggring" eller noe i den dur. Hvor du er med i en sånn ring med flere folk, hvor dere går inn for å besøke bloggene til hverandre uten å gjøre noe som helst. Det finnes script til firefox som gjør dette automatisk for deg og, men kommer ikke på hva det heter i farta.
Så får man reklameinntekter. Kan bli litt per mnd om det er mange som er med på det.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Ikke nA lenger, vi lever i 2011 og har programmer som kan kalkulere dette for oss , snakker om poker online da.

Disiplin er det man trenger mest innenfor Poker. Du vil ha dine ups and downs, men tilslutt vil du havne i pluss.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig hjelper programmene deg, men husk på at penga også kommer fra noen . Hadde det vært så lett som å holde seg selv i skinnet, og laste ned et par programmer hadde vi nok hatt få som gadd å jobbe her i verden...
Sitat av tristen799 Vis innlegg
Veldig viktig!!! Lær deg opp i økonomi, har selv gått ferdig grunnkurs service og samferdsel og der lærte vi masse som jeg aldri hadde tenkt på. Innen juss, økonomi og registrering. Ha en som kan litt til å veilede deg i tilfelle tabber. Ellers så tror jeg at diverse serverhost kan være lurt. Bare lei noen virtuelle servere å mekk minecraft, websideserver og lignende. Folk betaler godt, tror det var snakk om for noen år siden at noen jeg kjente spleisa på en css server ihvertfall. Selv om 13-åringer ikke har mye penger så kan det være mye å tjene der.
Vis hele sitatet...
har selv gått på Service og samferdsel, gikk ut med 6-er i økonomi, men det er ikke så veldig mye man lærer der i forhold til hvis man skal gå videre med det
Men ja! Er helt enig med deg at man burde kunne en del økonomi hvis man skal drive heeelt aleine, noe man sparer veldig mye penger på!

Sitat av smudman Vis innlegg
1) Finn et produkt eller tjeneste du tror det er marked for i norge som ikke store billigkjeder har det største markedet på. Finn leverandører / distributører av evt. produkt og sett opp en økonomisk plan iht reelle forventninger til salg over tid. Sørg for at dine leverandører har gode nok priser (inkl. frakt og toll) slik at dine priser er konkurransedyktige i Norge.

2) Registrer deg i Enhetsregisteret som er gratis slik at du får et org-nummer. (Registrer deg i foretaksregisteret før du begynner å selge produktene, dette koster 2-2500kr.)

3) Finn ett domenenavn som er ett godt navn til din nettbutikk/nettside (evt samme som ble registrert i enhetsregisteret om dette er ledig) og bestill domenet. Du må ha org-nummer for å registrere ett .no domene.

4) Sett opp mailserveren på domenet. Anbefaler at du register deg med Google-apps. Du kan med gmail få gratis.

5) Lag eller få noen til å lage en fengende logo og sett opp en plan over hvordan du ønsker at nettsiden din skal se ut. Det er viktig at siden har ett profesjonellt utseende slik at kunden ikke blir redd for å bruke penger hos deg. Ta ideer fra andre nettbutikker. Når du har en idé kan du registrere deg på en av flere anbudssider på nettet for opprettelse av nettbutikk og andre IT-jobber dersom du ikke ha kunnskap om dette selv. De har ofte gode rutiner for å finne riktig nettbutikk for ditt behov og noen jobber for en ekstremt billig penge hvis du f.eks tar en som er fra India, Pakistan e.l. Det finnes også gratis nettbutikkløsninger som f.eks osCommerce som disse kan sette opp for deg.

6) Finn betalingsløsninger. Paypal er gratis, men dette er absolutt ikke den beste betalinsløsningen. Les deg opp på dette og sørg for at du velger en god betalingsløsning utifra ditt behov. Frem til du forbedrer salget kan Paypal være et godt alternativ.

7) Når nettbutikken er satt opp må du teste ALLE linker og funksjoner på nettsiden og sørge for at dette funker optimalt. Du må også sette inn tekst og editere produktsidene slik at det er oversiktlig og enkelt for kunden. Her er det viktig å lese deg opp på hva kunder ser på når de handler i nettbutikk. Du må editere kvitteringer og bestillingsbekreftelser i adminpanelet og linke alle kopier til din jobbmail. Gjør mange testkjøp og få andre til å testkjøpe for deg slik at du får tilbakemeldinger på forbedringspotensiale.

8) Den største utfordringen: Sørg for at din målgruppe finner din butikk. Begynn med å reklamere for din nettbutikk f.eks via google ads. Les deg opp på søkeordsoptimalisering, google analytics osv.

Her er en start iaf, men det er mye man må tenke på og sikkert en del tips jeg ikke har nevnt. Dette behøver ikke å være tidkrevende eller dyrt i det hele tatt. Dersom du har klart å finne gode produkter og har satt opp en god plan og en god nettside så kan du lykkes på nett.



Det krever absolutt mye engasjement og tro på det du gjør, men jeg er ikke helt enig med penger eller tid. Dersom det blir meget stor etterspørsel vil det selvfølgelig ta over, men i en oppstartsfase behøver ikke det å være tilfelle.

Dette tar vel mest tid fordi du lager produktene selv i tillegg til at du driver det administrative? Du har kanskje drevet en stund og har stor etterspørsel?Dersom man finner et produkt som ikke krever produksjon, mye klargjøring eller support/service så kan du fint ha 100% stilling utenom.
Vis hele sitatet...
Takker for gode tips Ga deg et lite KP for den
Det jeg egentlig var ute etter, var om dere selv hadde lyst til å starte for dere selv og hva ville det vært?
Anbefaler å starte med 'Apps'. F.eks fotball apps. Utrolig hva folk betaler for å holde seg oppdatert om laget de heier på.
Eller animasjon til reklamer o.l
Sitat av Sargath Vis innlegg
Det du også kan gjøre er å finne en såkalt "bloggring" eller noe i den dur. Hvor du er med i en sånn ring med flere folk, hvor dere går inn for å besøke bloggene til hverandre uten å gjøre noe som helst. Det finnes script til firefox som gjør dette automatisk for deg og, men kommer ikke på hva det heter i farta.
Så får man reklameinntekter. Kan bli litt per mnd om det er mange som er med på det.
Vis hele sitatet...
Støtter denne, tjente selv over 700 kroner på 5 dager med click-exchange og adsense.

Veldig lett-tjente penger!
Om du kan mye om sikkerhet på nett, injeksjoner o.l kan du drive med penetration testing. Altså du finner svakheter i firmaer sine websider, applikasjoner osv. Så selger du denne informasjonen videre til firmaet som absolutt ikke er intressert i å ha masse sikkerthetshull.
Er ikke så veldig god der nei, men det hadde vært en av de kulere jobbene
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Echodius Vis innlegg
Støtter denne, tjente selv over 700 kroner på 5 dager med click-exchange og adsense.

Veldig lett-tjente penger!
Vis hele sitatet...
Og du bryter med så mange TOSer at jeg ikke ville likt å få det i ansiktet ved en evnt. siktelse.
Nei nei, jeg har tenkt å gjøre det på en redelig og ærlig måte jeg altså