Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2970
Jeg har alltid vært fascinert av fantasysjangeren, og webprogrammering har alltid vært en hobby. En kombinasjon av mine to interesser førte til skapelsen av Eventyrskogen – et relativt simpelt spill hvor man foretar seg en reise gjennom en verden basert på fabler, legender og eventyr.

I første omgang har jeg laget 150 slike «hendelser» man kan komme utfor, og nå er spørsmålet: Er dette noe å gå videre med? Klassifiserer du dette som artig og underholdene eller repetitivt og kjedelig? Skapelsesprosessen er over, og nå trenger jeg din hjelp til å avgjøre spillets videre skjebne. Jeg er ute etter all form for kritikk. Forslag til hendelser og funksjoner, retting av skrivefeil, dårlig kildekode, ubehagelig design... Fyr løs!

Bonusspørsmål: Har jeg egentlig noen som helst rett til å sette en © på bunnlinjen?

Jeg vet egentlig ikke om dette er noen tråd for «Skryteplassen» ettersom jeg heller ønsker kritikk enn skryt, men jeg setter den nå her midlertidig.
Limited edition
Moff's Avatar
Dette var et spennende konsept. For min del er det ikke så veldig engasjerende; jeg synes det er litt mye handling og lite konsekvens. Mange hendelser gir enten et positivt eller et nøytralt utfall; jeg ville likt det bedre hvis innsatsen var litt høyere. "Ignorer", "Gå videre" og sånn er så kjedelig. Jeg mener, om du er ute på eventyr så skal du ta utfordringer på strak arm, ikke bare speile dem med flat hånd. Jeg vet ikke helt hvordan back-enden din ser ut (ikke DIN bakende, altså), men jeg håper du har et eller annet form for karma-system som jobber i bakgrunnen. Om man stjeler pai, så blir man mer uheldig i spillet, og om man kaster mynter i ønskebrønnen så får man hellet med seg - om det mot formodning ikke er sånn, så er det noe som burde vært der. Tilbakemeldingene du får på nøytrale valg er også litt unødvendige; "du gikk videre" forteller meg bare noe jeg allerede vet. Er mye mer relevant når du får vite utfallet av en ikke-nøytral handling. Designmessig, så er det en del som kunne vært bedre. Du kunne satt opp noen spennende stillbilder til å gå med noen av situasjonene, for eksempel. Ikke noe fancy, men litt bilde av skog, trebroer og sånt hadde gjort opplevelsen bittelitt mer levende. Også liker jeg det når nettsider er sentrerte og ikke klistret til venstre kant av skjermen.

Personlig synes jeg det er litt teit å stemple © på alt mulig; de aller fleste vet at det er brudd på ånderksloven uansett om du har symbolet der eller ei, og de som har tenkt å stjele fra deg vil gjøre det regardless.
Dette var artig. Utrolig underholdende Klarte å komme meg til 21. ettersom jeg lærte meg å tenke logisk
Legende's Avatar
Trådstarter
Særdeles hyggelig med tilbakemeldinger, og mye god kritikk fra deg, Moff. Jeg tror du traff spikeren på hodet med tanke på dette underliggende karmasystemet ditt – jeg begynner utviklingen av det snarest! Angående grafikk kan dette bli vanskelig ettersom jeg ikke har noe talent for dette selv, og ikke har lyst til å knabbe tilfeldige bilder jeg finner via Google heller.

Jeg tar med meg all kritikk videre og håper mer vil strømme på her!
Vel, med en gang jeg så det, tenkte jeg: "lame....."
Også glemte jeg tiden og fikk 25 poeng:P
Et ganske koslig lite spill. Fikk en god følelse av det, mimret tilbake på da jeg selv leste bøker med slikt innhold. Ikke så veldig engasjerende dog, ville ikke anbefalt det til noen.
Sist endret av Critiqueque; 8. juni 2011 kl. 02:08.
Skulle du ikke telle med øynene på eselene?
Fikk 79 poeng Kansje litt for mange valg som kommer på ny igjen . legg til 150 flere hendelser og valg så kansje vi er inne på noe.
hehe, artig konsept :P
nå har jeg noe å gjøre på skolen i morgen
Veldig kreativt og moro konsept, liker å se ting som er litt utenom det vanlige.
Selv ble det litt kjedlig etter å ha passert 70 poeng og ikke stort nye hendelser eller eventer tok sted.

Hva med å lage en 2D versjon? Det hadde vært veldig kult.
Vet det krever ganske mye arbeid for en person, men virker som du har tid og liker kreative oppgaver
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Syntes konseptet var veldig fint! Tror dog det hadde vært mer givende mer et noe mer forutsigbart gameplay, slik at man hadde en noe bedre formening om hvilke alternativene som ville være deg mest til gagns avhengig av forskjellige stats. Spillet minner meg på et vis om www.kingdomofloathing.com.
Legende's Avatar
Trådstarter
Virker som den generelle oppfatningen er at selve konseptet er underholdene nok, men at det fort kan bli litt kjedelig etter de første 50-60 poengene. Jeg skal gjøre mitt beste for å legge til flere funksjoner som kan sprite opp tilværelsen litt. Jeg har tenkt på en slags form for «bonusrunder» som kan dukke opp en sjelden gang.

Fortsett å la kommentere strømme, alltid moro å lese tilbakemeldinger!
Liker konsepte til spille trenger noen flere valg og litt mer design ellers tøff spill
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syns dette var veldig gøy jeg og spiller det ganske ofte. Kom akkurat på førsteplass med god margin. Waho.

Jeg har merket at noen gang når man tar et valg så kommer svaret opp fra et tidligere spørsmål. Dette er en ganske irriterende bug, spesielt om man har lite liv og mistet liv på det forrige svaret og så kommer det nok en gang.
Artig tidsfordriv... Bra spill. Jobb med designet og spillet er topp.
Artig spill, minnet litt om gode gamle MUD baserte spill jeg spilte på skolen i gamle dager (spilte via telnet)
Legende's Avatar
Trådstarter
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg har merket at noen gang når man tar et valg så kommer svaret opp fra et tidligere spørsmål. Dette er en ganske irriterende bug, spesielt om man har lite liv og mistet liv på det forrige svaret og så kommer det nok en gang.
Vis hele sitatet...
Dette er en feil som skyldes idiotiske skrivefeil fra min side når det sjekkes hvilke alternativ som er valg. Hvis du sier ifra hvilke hendelse som ga deg svaret fra forrige hendelse kan jeg fikse feilen i løpet av få sekunder. Bruk gjerne rapporter-funksjonen i spillet.
Legende's Avatar
Trådstarter
Eventyrskogen har nå gjennomgått en drastisk overhaling, og det er nå åpent for registrering. Å registrere seg låser opp en rekke ekstrafunksjoner, som utmerkerkelser, bonushendelser, statistikk og mer til. Siden er også flyttet til et nytt domene: www.eventyrskogen.priv.no

Sjekk det ut!
Har fått et par spørsmål i spillet ditt. En dame som skulle se meg i øynene og se om jeg løy eller noe. Men, jeg hadde da tydeligvis bare et svaralternativ: nei. Hva om jeg gjerne ville bli stirret i øynene?
Legende's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Har fått et par spørsmål i spillet ditt. En dame som skulle se meg i øynene og se om jeg løy eller noe. Men, jeg hadde da tydeligvis bare et svaralternativ: nei. Hva om jeg gjerne ville bli stirret i øynene?
Vis hele sitatet...
Damens tilbud var et veddemål hvor det ble satset mynter, og du hadde ikke noen mynter å satse.
▼ ... over en måned senere ... ▼
artig spill dette her, har registrert meg og spilt litt, men får ingen belønning for noe. noe jeg gjør feil eller?
Legende's Avatar
Trådstarter
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
artig spill dette her, har registrert meg og spilt litt, men får ingen belønning for noe. noe jeg gjør feil eller?
Vis hele sitatet...
Ingen utmerkelser? Jeg har ikke opplevd eller hørt om en slik feil før i alle fall. Du kan se en liste over alle utmerkelsene hvis du trykker på «Utmerkelser» nede på brukerpanelet.
Synes Eventyrskogen er kjempekjekt for tiden. Er litt hekta faktisk! Nå sier jeg som andre at jeg vil ha flere oppdrag + illustrasjoner!

Edit: Skulle du forresten vært interessert i å jobbe med en illustratør?
Sist endret av Chikara; 25. august 2011 kl. 00:08.
Legende's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chikara Vis innlegg
Nå sier jeg som andre at jeg vil ha flere oppdrag + illustrasjoner!
Vis hele sitatet...
Når du sier «oppdrag», tenker du da flere hendelser eller flere utmerkelser?

Sitat av Chikara Vis innlegg
Edit: Skulle du forresten vært interessert i å jobbe med en illustratør?
Vis hele sitatet...
Mer enn gjerne. Kontakt meg!
Likte spillet kjempemye, pleier å gå innom nå og da når jeg kjeder meg. Bra jobbet!
Utseendet på Eventyrskogen har nå fått seg en kraftig overhaling. Det er fremdeles ikke av det beste, men det har i alle fall høyere praktisk verdi. Kritikk og tilbakemeldinger tas imot med takk.