Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2779
Jeg er ganske fersk med hasj, så jeg lurer på et par ting i forbindelse med det.
Hver gang jeg røyker får jeg et forferdelig hosteanfall En gang hostet jeg vell kontant i 5 min el. Bruker som regel en vanlig bong med vann i. Noen av dere som har noen tips som gjør at jeg ikke hoster så mye?

Er det en stor forskjell på vanlig hasj og pot?

Lurer også på hvordan formen deres er dagen etter. For min er faktisk ofte formen "bedre" enn vanlig Dagen etter er jeg som regel litt euforisk, snakker mer en vanlig og er i generelt bedre humør. Samtidig som jeg er litt susete da. Er dette normalt?
Ja ,det er veldig normalt. Når man er litt "fersk" har man en tendens til og hoste mye, så med mindre du røyker vanlig tobakk fra før av, så vil jeg si at det er slettes ikke unormalt og hoste litt.
Siden du er relativt ny på hasj så vil jeg anbefale deg å begynne med joint, da bong, bøtte og vannpipe generelt er ganske sterkt på lungene. Selv om jeg begynte rett på bøtta så vil jeg ikke anbefale det for noen andre. Skal dog sies at jeg hadde røyket vanlig tobakk i 4 år når jeg begynte med hasj.
Som før sagt så er det hardt for jomfrulunger
Så røyk joints, og ta heller flere små trekk enn et stort.
Eller fyll bongen med iskalt vann, gjerne isbiter eller snø også. For å kjøle ned røyken mest mulig.
trekk dypt og fort inn.
Sitat av moret Vis innlegg
Som før sagt så er det hardt for jomfrulunger
Så røyk joints, og ta heller flere små trekk enn et stort.
Eller fyll bongen med iskalt vann, gjerne isbiter eller snø også. For å kjøle ned røyken mest mulig.
Vis hele sitatet...
Moret har et poeng her, kald røyk er utrolig mye mildere å trekke ned. Men det bør også nevnes at det jeg har smakt av gatehasj (selv om det ofte er god funk) er kjempehardt for halsen. Dyrere hasj eller grønt trenger man som oftest ikke røyke så mye av for å få effekt, i tillegg til at det generelt er mindre plantemateriale i "renere" typer som feks. sortings eller nepalhasj.

Hva gjelder inntaksmetode velger du det du liker best, en joint porsjonerer ut inntaket over tid, men ikke alle liker å blande ut med tobakk, i begynnelsen (spesielt hvis en ikke røyker). I så fall er det flere headshops i Norge som selger urtemikser til dette formålet. "Knaster" og "Mellow Yellow" er eksempler på slike mikser.

Det viktigste er i hvert fall at en koser seg og har det gøy!
Du kan så klart spise det
Selv foretrekker jeg og røyke en feit joint. Kankje ikke det beste for og få maksimal virkning, men smaken og aromaen veier opp for det. Trekk inn med lit falsk luft og fyll opp lungene, blåse sakte ut og smake på røyken. Fantastisk


Når det kommer til og få mest effekt for pengene så må mitt valg bli disse bongene med kjøleveske/sprit som man ligger i frysen før bruk. Suge røyk gjennom en 50 cm lang bong på -30 grader kan lett bli litt for heftig etter min mening hehe. "Ohh shit her er det bare til og finne et sted og ligge seg ned" er første tanken som slår meg når jeg blåser ut all røyken jeg aldri merket at jeg innhalerte kommer ut.
Trådstarter
4 0
Sitat av Crashwangdoodle Vis innlegg
Du kan så klart spise det
Vis hele sitatet...
Takk for mange fine svar. Spise hasj er ikke aktuelt. Dont ask

Men er forskjellen stor på hasj og pot?

Lurer også på hvordan formen deres er dagen etter. For min er faktisk ofte formen "bedre" enn vanlig Dagen etter er jeg som regel litt euforisk, snakker mer en vanlig og er i generelt bedre humør generelt. Samtidig som jeg er litt susete da. Er dette normalt?
Visst, cannabis kan ha antidepressive virkninger dagen derpå.

Pot er etter min mening mye sterkere å røyke. Hasj i Norge har en tendens til å være litt "tyngre" enn pot, men dette er veldig avhengig av hvilken strain man har. Man kan bli sofa-knocked av pot, og høy som et fly av hasj, og omvendt.

Hvis du allerede røyker tobakksmekk skjønner jeg godt hvorfor du hoster, men om det er det du gjør, eller om du røyker hasjen rent, kan du prøve ut denne metoden her for å få et mildere mekk:
Jobb og gni lenge på tobakk fra en sigg, rist den på et ark så du får separert grov/fin tobakk. Ta den aller fineste tobakken som har nesten sand-konsistens. Bruk omtrent 20% tobakk og 80% hasj og bland det godt sammen, slik at mekket er jevnt. Ta gjerne litt mindre trekk og røyk flere ganger.

Tobakk er tilsatt stoffer for å dempe kløe og for å gjøre røyken smooth. Man trenger ikke så hämskt mycket for å få ut denne effekten, og man kan selvfølgelig justere tobakksmengden selv etter hvor mye man tåler å få i seg av det før det blir mindre behagelig enn å røyke hasj.
Hmm, jeg har sluttet å mekke med sigg, ettersom jeg synes det river som et helvete i halsen i forhold til tobakksmekk o0
Hvorfor vet jeg ikke..
Jeg brukte å mekke med lucky strike de første gangene, nå mekker jeg med Rød 3, og det er såvidt jeg kjenner tobakksmaken.
Jeg lurer på om noen har prøvd å dyrke med vanlig plantelys,ikke disse supersterke lysene jeg leser om at alle bruker hele tiden

det er jo bare en vanlig plante,hvorfor skal det være sånn at man må bruke tusenvis av kr på supersterkt lys,skal jaggu prøve med vanlig sparepære som er lagd for planter

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Visst, cannabis kan ha antidepressive virkninger dagen derpå..
Vis hele sitatet...
jeg syntes ikke det har slike virkninger,snarere tvert imot

mulig det blir bedre om man røyker mye

jeg fikk et følelsesmessig sammenbrudd dagen etter husker jeg,en av få ganger jeg bare begynte å gråte

weird

syntes også jeg blir litt aggressiv etter sist gang jeg prøvde,(grønt)
Cannaman: Les kan. Jeg har våknet deprimert som aldri før etter en kveld med alkohol og hasj selv, så jeg vet at det går an å få de motsatte effektene.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hosteproblemet ditt er pga. for stor konsentrasjon av røyk i lungene dine.
du trenger ikke ta store lungedrag for å få det til å fungere, gjerne full lungene halvveis med luft først, så ta et trekk.

det gjør at det ikke blir så hardt for lungene dine, og det er lettere å holde inne / ikke hoste.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Jeg lurer på om noen har prøvd å dyrke med vanlig plantelys,ikke disse supersterke lysene jeg leser om at alle bruker hele tiden

det er jo bare en vanlig plante,hvorfor skal det være sånn at man må bruke tusenvis av kr på supersterkt lys,skal jaggu prøve med vanlig sparepære som er lagd for planter
Vis hele sitatet...
Fordi planter vanligvis står under solen, og jo mer og bedre lys de får, jo mer får du ut av plantene.

Ja, man kan dyrke med CFL (kompaktlysrør, også kjent som sparepærer) men de må ha riktig farge, 6500K for vekst og 2700K for blomstring: http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2493

Ellers er det verdt å ta en titt i http://freak.no/forum/showthread.php?t=80119
kjøp deg en blunt, stapp den med green shit.. enjoy
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Jeg lurer på om noen har prøvd å dyrke med vanlig plantelys,ikke disse supersterke lysene jeg leser om at alle bruker hele tiden

det er jo bare en vanlig plante,hvorfor skal det være sånn at man må bruke tusenvis av kr på supersterkt lys,skal jaggu prøve med vanlig sparepære som er lagd for planter



jeg syntes ikke det har slike virkninger,snarere tvert imot

mulig det blir bedre om man røyker mye

jeg fikk et følelsesmessig sammenbrudd dagen etter husker jeg,en av få ganger jeg bare begynte å gråte

weird

syntes også jeg blir litt aggressiv etter sist gang jeg prøvde,(grønt)
Vis hele sitatet...

Jeg hadde et lite prosjekt i mine yngre dager med vanlige plantepærer.. Funka dårlig gitt.. Plantene strekker seg etter "sola" i mangel av lys, og blir kjeeempelange og knekker til slutt..
jeg har røyket en stund, men jeg koser meg best med en feit joint med fine blunts med smak fra spicy.
Hender jeg er så lat at jeg bare fyrer i pipa for jeg ikke gidder å rulle,
så jeg ville anbefalt en joint for å ikke hoste.

når jeg våkner dagen etter er fra dag til dag joint til jont osv
våkner opp etter noe gatemekk med en grammer i en blunt er jeg som regel meg selv kanskje litt glad.
men i helga så drakk jeg 3 ''6PK'' øl å en flaske smirnof North (srry skrive feil) 20% og 2 jointer noen bong trekk.
jeg var bare meg selv hadde noe munc ( som dagen etter en joint eller en dag på fylla, hadde lyst på noe feit mat) så kjøpte en burger å levde dagen videre i en vanlig tilstand:P
mekk på urne isteden for å brenne dritten som mange sier.. og luckystrike rullings som er nokk så nytt er den perfekte mekke tobakken. det finnes ikke ører i den. det er nesten som om den er designa for å mekke med hehe. og siden du er fersk vill jeg tippe du fyller vann bongen før du tømmer den (ikke fyller og tømmer i et trekk:P). og det er når du tømmer at den svir i lungene??

Er dette tilfelle så ville jeg enkelt og greit be deg fylle den og ikke holde så lenge inne. Bare blås ut ganske fort. Og tømm fortest mulig for det er snakk om sekunder før trekket blir surt, og da røsker det hardt i lungene. Og også fyll og tømm heller 2 ganger enn å pompe i seg et trekk du egentlig ikke klarer. Og ha et glass med jus i nærheten klart så du kan drikke fort. Og et trix som faktisk hjelper om du begynner å hoste ikke hølj innpå med vann som mange føler trang for. Ta heller en liten slurk vann og spis en tyggis. xD Fjerner kløa fra halsen. lungene roer seg ganske fort bare du klarer å la være av å hoste
Sist endret av persi91nettby; 22. januar 2010 kl. 04:10. Grunn: Måtte bare rette noen skrivefeil som var litt drøye. xD
Fint tips enkli, det med tyggis. takk skal ta det i bruk neste gang jeg begynner å høste på et godt bong trekk,
men snakk om sekunder før trekke blir surt? det blir jo ikke noe surere fra 5 sec -20 sec vist det i i bongen vell?
jeg kan ikke si jeg har merket dette..
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hei! Har et spørsmål angående joint. Så tar det her istedetfor å opprette en ny tråd;

Når man har "brunt", skal man helst blande det med tobakk? Har bare røyka grønt, og mener at det kun var the stickiest of the sticky. Altså, ikke blandet med tobakk. Skjønner jo at det brenner mye lettere av seg selv, siden det ikke er så "tykk" konsistens som det er på det "brune".

Gjør ikke noe om noen kommer med en liten guide på hvordan jeg kan lage en joint med "brunt" og få det beste resultatet!

Hilsen weed-smoking-noob!
Sitat av daimeno Vis innlegg
Hei! Har et spørsmål angående joint. Så tar det her istedetfor å opprette en ny tråd;

Når man har "brunt", skal man helst blande det med tobakk? Har bare røyka grønt, og mener at det kun var the stickiest of the sticky. Altså, ikke blandet med tobakk. Skjønner jo at det brenner mye lettere av seg selv, siden det ikke er så "tykk" konsistens som det er på det "brune".

Gjør ikke noe om noen kommer med en liten guide på hvordan jeg kan lage en joint med "brunt" og få det beste resultatet!

Hilsen weed-smoking-noob!
Vis hele sitatet...

Ja, det skal godt gjøres å røyke hasj rent på joint, du må varme det opp litt med en lighter for å så kna det godt inn i tobakken, toast gjerne sigaretten først så du slipper så mye ulumskheter fra tobakken.

Med toasting mener jeg å varme opp røyken til den er nesten helt svart(uten å brenne igjennom papiret) også blåse ut dritten med gjevne mellomrom mens du toaster, da vill du se det kommer sinnsykt mye røyk ut av siggen som er tjære og nikotin som du slipper=)

Liker å gjøre det selvom jeg røyker tobakk til vanlig også.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av The Wizz Vis innlegg
Ja, det skal godt gjøres å røyke hasj rent på joint, du må varme det opp litt med en lighter for å så kna det godt inn i tobakken, toast gjerne sigaretten først så du slipper så mye ulumskheter fra tobakken.

Med toasting mener jeg å varme opp røyken til den er nesten helt svart(uten å brenne igjennom papiret) også blåse ut dritten med gjevne mellomrom mens du toaster, da vill du se det kommer sinnsykt mye røyk ut av siggen som er tjære og nikotin som du slipper=)

Liker å gjøre det selvom jeg røyker tobakk til vanlig også.
Vis hele sitatet...
Oi, hadde aldri hørt om "toasting" før faktisk. Godt tips som skal taes til etteretning. Takk for svar!
ser du har fått noen tips her men tar en kjapp og enkel forklaring

-ta en ferdig syddrøyk slikk på den så den blir våt ''toast'' den ca 1-2 min (blir da let tå jobbe med)
- varm den brune fine klumpen til den blir myk ( pakk den gjerne inn i sølv pappir så du slipper å svi den)
- mekk dette sammen så det ikke blir noe store kickere ''Bong mekk'' (om det blir ta dette for seg selv å varm det og bland det inn igjen)
- Du har nå noe som ligner på tobakk med litt anderledes kosistens (mørke brun og litt lyse brun)
-rull den opp å kos deg
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Herlig! Tusen takk GraasXo!

Men noen bruker filter, andre ikke - burde man ha det? Kanskje er det ikke like viktig siden man toaster siggen eller?
Sist endret av daimeno; 22. januar 2010 kl. 16:21.
jeg bruker filter;P bruker ''pappir'' www.obc.org/nu husker ikke helt, eller du kan bruke ''bunntobakk'' bare bruk ren tobakk som filter;P eller bare en papp bit som er bøylig (det grønne pappirat du finner når du er tom for rizzla)
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Stemmer, stemmer! Skal kjøpe rizzla etterpå, så passer bra detta.
Sitat av GraasXo Vis innlegg
jeg bruker filter;P bruker ''pappir'' www.obc.org/nu husker ikke helt, eller du kan bruke ''bunntobakk'' bare bruk ren tobakk som filter;P eller bare en papp bit som er bøylig (det grønne pappirat du finner når du er tom for rizzla)
Vis hele sitatet...
Du mente kanskje http://www.ocbpapers.co.uk/ og ikke den du linket til? Siden linken er død, og www.obc.org er en bibelside, ironisk nok xD

Bare for å si noe OnT: Uhm..Næh, jeg kom ikke på noe :/
yess der har du siden http://www.ocbpapers.co.uk/
men jeg fåreslår long paper ikke rizzla, er så lite.. hehe, kommer jo seff hvor mye du vil ha i jointen din;P
jeg mekka meg akkurat en feit J'ey som jeg kaller det, med en god 1'er i;P skal kose meg i kveld;P
Jeg hoster av og til som faen sjæl etter flere år med mye røyking. =(
Siden du er ny, vil jeg si at det er helt normalt at du hoster. Jeg ville også anbefalt å starte med å røyke en joint, istedet for vannpipe, siden vannpipe/tørrpipe/bøtte sliter mer på lungene.

Jeg har hatt 2 hosteannfall selv, og jeg har bare røyket i rundt et år.

Røyker du sig til vanlig, ville jeg heller røyket joints og så gradvis begynne på bongen etter noen uker.

Har også en god oppskrift på hasjbrownies (har også en for pot) hvis det interesserer deg. (:
Sitat av cieque Vis innlegg
Har også en god oppskrift på hasjbrownies (har også en for pot) hvis det interesserer deg. (:
Vis hele sitatet...
Fortell!