Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 453
Hei,
I går fikk jeg et artig problem med PC'en min... 1-2 min etter at PC'en har starta, så fryser PC'en seg, uavhengig av om jeg kjører programmer eller ikke. Eneste løsningen er å skru av PC'en ved å holde inne av/på-knappen, den reagerer ikke på noe annet.

Det eneste "nye" jeg gjorde med PC'en i går var å installere hamachi. Kan ikke se at det skal ha noe å si, særlig når jeg gjorde det på akkurat samme måte med PC'en til en kamerat, og for han funker det helt fint.

Jeg har i lengre tid fått opp en melding om at batteriet mitt er på vei til å dø, men fortsatt kan lade, får fortsatt den meldingen. Prøvde derfor om det kunne være batteriet, ved å ta ut batteriet og bare kjøre med strømledningen inne, men akkurat det samme skjedde da.

I dag googlet jeg litt for å se om noen hadde lignende problem, og da fant jeg ut at det kanskje kunne være noe med vifta. Derfor skrudde jeg opp masse greier (fulgte oppskrift fra dell sine sider) og støvsugde på laveste effekt inn i vifta med en liten håndholdt støvsuger (dvs. veldig liten effekt). Satset alt på at dette skulle løse problemet, men fortsatt skjedde akkurat det samme.

Hvis det kan være til hjelp så er dette en liste over hva som er inne i PC'en:
6400 DIGITAL HOME N11646
INSPIRON 6400 CORE 2 DUO-PROSESSOR T5600
15.4" ULTRASHARP WIDE SCREEN WSXGA (1680
MINNE: TOKANALS 2048 MB (2 X 1024) 533 M
HARDDISK PÅ 120 GB, SERIELL ATA (5400 RP
DVD+/-RW (LES/SKRIV) 8X, FAST INTERN
BATTERI: PRIMÆRT 9-CELLERS 85 W/T LITIUM
GRAFIKKORT: ATI MOBILITY RADEON X1400, 2
INTEL® PRO WIRELESS 3945 802.11A/B/

Håper noen vet hva som er feil
Kanskje det har flyttet inn hybelkaniner?
Sitat av Apu Vis innlegg
Kanskje det har flyttet inn hybelkaniner?
Vis hele sitatet...
høres mer ut som elefanter
men 6000 serien skulle det være noen problemer med (hovedkort/skjermkort)
Sitat av Nature Vis innlegg
...støvsugde på laveste effekt inn i vifta med en liten håndholdt støvsuger (dvs. veldig liten effekt). Satset alt på at dette skulle løse problemet, men fortsatt skjedde akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
støvsugde forsiktg borti resten av greiene inni der også, men kunne egentlig ikke se noe støv å skryte av. Eneste stedet det hadde samlet seg litt var ved høytalerne.