Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1098
Fikk veldig lyst til og spille gammle super nintendo og Nintendo 64 spill.

Da er jo emulator en fin ting, og eg har bestillt meg Xbox 360 kontroll med ledning så eg kan koble dne i pcn og bruke den som kontroll.

Hvordan vill detet funke, viss eg og kobler pcn til Tv. Da blir det vell nesten som og ha en sper nintendo på tvn?
Nja delvis, du må fortsatt ha mus og tastatur.
Så må du få tak i emulator og romsene har prøvd det, drit fett og spille pokemon 6ganger så fort
Skall35's Avatar
Trådstarter
Kan man ikkje bruke Xbox 360 kontroll på emulator spill? en venn av meg gjør det sier han
Hmm... da må du sikkert bare forandre keymappingsene så skal det funke fint
Går fint an å bruke Xbox 360 kontrollen ja, man finner driver i Windows Update. Playstation 3 spaken fugerer også flott.
Skall35's Avatar
Trådstarter
Høres bra ut
Da blir det jo som og spille super nintendo da, bare med en annen kontroll.
Og et sykt utvalg av spill.
Sist endret av Skall35; 1. april 2009 kl. 21:18.
Jess, stemmer det. Sitter selv å spiller gjennom Zelda på n64 med en Play Station 3 spake atm. Alt er bedre enn å bruke tastaturet.
har runna begge zelda på n64 på tven med Ps2 Twin Shock adapter, en får driver med kjøp eller så finner pcen drivere
Skall35's Avatar
Trådstarter
Hva slags kabel koblet tu til tvn med? Vill det funke rgreit med S-video kabel? er dne eneste utgangen pcn min har, og vanlig skjerm utgang.
Hvilken Tv er det snakk om ?
Bruker selv en DVI - HDMI overgang ut fra pcen å HDMI frem til TVen. Men S-Video skal vell fungere.
Skall35's Avatar
Trådstarter
Har HDMi på tvn. Så da kan eg gjøre som deg
Bare at eg ikkje har dvi på pcn, bare slik vanlig blå kontakt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du kan ikke koble vga til hdmi, mens dvi kan brukes mot både analogt og digitalt.
S-Video vil fungere om du har tv-ut mulighet fra skjermkortet, men det vil ikke gi et veldig bra bilde.
Skall35's Avatar
Trådstarter
Ok, da får eg prøve med S-video.
Driver og laster ned 8GB med emulator spill nå, gleder meg :P

Men viss både pcn og tvn har slik blå kontakt. Ikkje DVI men den andre.
Husker ikkje navnet på den nå.

Da kan eg vell koble mellom dem?
Sist endret av Skall35; 2. april 2009 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.