Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 569
Hallo.

Lurer på en liten ting, funker java gjennom proxysider?

har ingenting og gjøre nå, og vill da spille litt men siden eg vill spille på er sperret.
noen måte og komme gjennom? har prlved med proxy sider men er liksom som om java ikkje funker. (ja er java instalert)
Kommer helt ann på hvilken type proxy som brukes
bruker bare noen eg finner her: http://www.tech-faq.com/popular-proxies.shtml

har du forslag til en som java funker igjennom?
Mao php-proxyer da? Isåfall så støtter det ikke javascript engang
Joda det funker det, men som pepsico sier er det bare noen prxysider som støtter det.
Det er ofte små bokser som du kan krysse av på for å velge om du skal ha med bl.a java.
ja ok, så eg må bare `lete` da på den siden eg linka till og finne en som støtter?
Mange javascript bygger på url i nettleseren, derfor kan man ikke kalle det støttet. F.eks om originalsiden er www.side.lol/bilder.php?bilde=2 så kan en link på som baserer seg på javascript si gå til "den siden du er på +1" (bilde=3). Men om man kjører proxy som koder urlen så vil den hente "den siden du er på" til "www.proxy.lol/q=aHR0cDovL3MxLmJpdG" og når den teller +1 på url'en vil man komme på feil side

Løsning: Skaff en ordentlig proxy eller kjør opp ssh-tunnel
Sist endret av PepsiCo; 3. oktober 2008 kl. 13:04.
ok, er det vanskelig?
Finnes mange guider her på forumet om ssh tunneler og sånn.

Et annet alternativ er jo å søke etter proxy sider på google helt til du finner en som støtter java.. noe som ikke bør ta allt for lang tid.
Hverken phpproxy eller zelune støtter java, dem støtter heller ikke flash som du er mest interessert i. Om du vil ha en online proxy med støtte så må det isåfall være en cgi-proxy av et eller annet slag. Kanskje du finner med google

Sette opp ordentlig proxy eller ssh-tunnel er ikke vanskelig, men du må ha noe å koble deg mot, og det er ikke ofte finnes public, og dem få som er det sniffer like mye som dem sender. Vil derfor anbefale å sette opp personlig proxy- eller ssh-server. Evnt få en kamerat som har peiling på det til å sette opp
Sist endret av PepsiCo; 3. oktober 2008 kl. 13:17.
får opp det java bildet i noen sekunder men så kommer det bare et rødt kryss oppe i venstre hjørne
Fordi det prøver å kommunisere med dataen din. Første del når du ser bildet er sannsynligvis at den sjekker om du har java installert på maskina. Men istedenfor å sjekke på maskina di, sjekker den på proxy-serveren og konkluderer med at det ikke finnes og avbryter operasjonen