Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3064
Vet ikkje hvor eg skulle lage dette men prøver her.

eg var netopp ute på et sauebeite på jakt etter flein, noe eg ikkje fant.
men, eg fant et saue kadaver, altså en dau sau.

var bare skinn og beinrestene igjenn, og saken er at skallen fikk eg lyst til og ta med meg hjem, og kansje ryggraden, for og rense det og ha til pynt. såg ut til og være i super kvalitet!

men er det noe farlig med dette? tenker på om det kan være noe gjiftige gasser i næreheten av sauen, eller om det er farlig og ta på beinrestene? gjift eller andre ting.
takker for svar
En død sau som pynt faktisk.

Jeg tviler på det er noen giftige gasser i en dau sau. Muligens en god del bakterier, mark og dritt.
Jeg brukte og koke skallen/beina for så og henge dei på veggen
Lever enda, men vask henden etter å ha tatt borti
ok
ja har tenkt og bruke hansker selvfølgeli, men vill bare være sikker.
har ikkje tenkt og blande med flein da xD
Bruk munnbind og hansker, ikke bare for å være på den sikre siden, men fordi det mest sansynlig stinker som F... også
Sitat av skopusser
Bruk munnbind og hansker, ikke bare for å være på den sikre siden, men fordi det mest sansynlig stinker som F... også
Vis hele sitatet...
For munnbind hjelper mot stank.............
Sitat av x3m187
Vis hele sitatet...
takker.

er mye enklere for meg, alle innevoller, hjernen og slikt er allerede borte.


munnbinn og nese binn skal skaffes! takk for tips!
Sitat av LoOzR
Offtopic: Ko i svartæ vart dæ tå regæln om at mø ska skrivæ på ait førståele språk??
Vis hele sitatet...

kan ikke si nioe bedre om deg...

For munnbind hjelper mot stank.............
Vis hele sitatet...
hjelper lite mot giftige gasser, luftbårne bakterier/virus også. dråpesmitte kan jeg gå med på til en viss grad
Sitat av VivaLatrina
kan ikke si nioe bedre om deg...



hjelper lite mot giftige gasser, luftbårne bakterier/virus også. dråpesmitte kan jeg gå med på til en viss grad
Vis hele sitatet...
Hehe, skjønte du ikke ironien?


Anyways, hvis du skraper bort alle rester fra beinet, vasker hendene, koker beinene i en gammel kjel i la oss si 20-30 minutter, så vil jeg tro dette går fint.

Lykke til med beinsamling på rommet!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av DrMight
For munnbind hjelper mot stank.............
Vis hele sitatet...
Med placebo så. Det vil selvfølgelig si at du må være jævlig lettlurt.
er det mulig og koke for lenge? eller med for hard varme at det blir øelagt?
gleder meg til og sette igang med dette!
Sist endret av Skall35; 10. september 2008 kl. 22:06.
Meningen med kokingen er for å sterilisere beinet og drepe eventuelle bakterier. Du trenger ikke koke det like lenge som pinnekjøtt nei! Holder sikkert med noen minutter.
Kok skjelettet og legg det i salmiakkvann og puss det med en tannbørste etterpå.
takker for gode råd
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av hyys
Meningen med kokingen er for å sterilisere beinet og drepe eventuelle bakterier. Du trenger ikke koke det like lenge som pinnekjøtt nei! Holder sikkert med noen minutter.
Vis hele sitatet...
Nei, meningen med kokingen er i all hovedsak å koke kjøttet av beina.
Hvis du vil ha det ordentlig kult lar du det ligge i eddik i en ukes tid, bytt ut eddiken annenhver dag.
Resultat: "Gummibein"!
Sist endret av Snillorg; 10. september 2008 kl. 22:56.
Giftig er det nok ikke, men det er en masse bakterier. Legg skallen og det du har med deg i salmiakk. Da blir alt rent og pent.

Edit:

Og du må jo, som nevnt lengre oppe i tråden, koke skelettet for å fjerne kjøttrester, osv..
Sist endret av Mexxy; 10. september 2008 kl. 23:23.
Sitat av Myhre
Hvis du vil ha det ordentlig kult lar du det ligge i eddik i en ukes tid, bytt ut eddiken annenhver dag.
Resultat: "Gummibein"!
Vis hele sitatet...
litt offtopic men, du kan gjøre samme tingen med egg, (ett kokt ett), resultatet blir en sprettball

OT, så lenge du ikke har åpne sår på hendene er det ikke farlig, vaske selvfølgelig hendene godt
etter håndtering.
Bruker du hansker er infeksjonsraten lik null, så lenge du ikke klør deg på tunga
med glove`sn.
Sist endret av Eyeamare; 10. september 2008 kl. 23:28.
Ikke ta på det, syke mann, du får gulsott.
Sitat av Tias
Nei, meningen med kokingen er i all hovedsak å koke kjøttet av beina.
Vis hele sitatet...
Ut fra dette tilfellet, var det bare ull og bein. Intet pinnekjøtt!

Sitat av Skall35
var bare skinn og beinrestene igjenn, og saken er at skallen fikk eg lyst til og ta med meg hjem, og kansje ryggraden, for og rense det og ha til pynt. såg ut til og være i super kvalitet!
Vis hele sitatet...
Ta å sleng hele driten oppå en maurtue. Hent om etter et par måneders tid. Blek med H2O2 om du vil ha det kritthvitt.
Sitat av hyys
En død sau som pynt faktisk.
Vis hele sitatet...
I kinda like it!