Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1435
Hepp!

I forbindelse med et mindre fornuftig rebusløp i Follo-traktene ble det foretatt bad på Ingierdstrand. Dette var rimelig kaldt, så det bar fort inn i nærmeste store, gode hettegenser.


Canon 400D - 50mm 1/50s f/1.4 ISO 1600

Tatt i råformat og konvertert til svarthvitt i etterkant. Støyet i bildet er tilsiktet, det passer i mine øyne inn på et høykontrast svarthvittbilde som dette.

Miniatyrbildet virker mer utbrent enn det egentlig er, det blir bedre i den store utgaven. Ser du ikke detaljene i fjeset bør du kalibrere skjermen din bedre.

Ris, ros, kos og kritikk mottas med takk.
Jeg vet ikke helt. Litt mye støy kanskje?
Litt usikker på hva jeg mener. Vet ikke om jeg liker det eller ikke. Litt for mye kontraster.
Tits?
Jeg likte støyen, fant det veldig passende egentlig.
Pen jente.
Kapitalist
Klix's Avatar
Det høyre øyet så relativt mye større ut en det venstre? Så nesten falskt ut
Sist endret av Klix; 16. juni 2008 kl. 20:58.
Sitat av Klix
Det høyre øyet så relativt mye større ut en det venstre? Så nesten falskt ut
Vis hele sitatet...
La også merke til det og at det var noe greier som foregikk under luggen hennes, men det er litt av sjarmen. Helt normalt å ha forskjellig størrelse på øynene.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av mrscox
La også merke til det og at det var noe greier som foregikk under luggen hennes, men det er litt av sjarmen. Helt normalt å ha forskjellig størrelse på øynene.
Vis hele sitatet...
Siden når? Uansett, ok bilde, det var kanskje litt skarpe kontraster og litt for mye støy.
Sitat av robhol
Siden når?
Vis hele sitatet...
Siden ALLTID. Det finnes ikke ETT menneske som har to 100% like øyne. Det er bare graden av forskjell som varierer.

Uansett: Jeg synes bildet var kjedelig som en enhet, men passende som illustrasjon til teksten du la til, derfor kunne dette passe i en bok, men ikke som enestående kunst eller lignende. Støyen ble for min del bare irriterende, men jeg gjetter at den ikke er kontrollert.
Poenget her er vel at øyet ser MYE større ut pga at kontrastene er skrudd såpass mye opp så det mørke området rundt øyet har blitt enda mørkere og grodd igjen. Synes du burde ta det gjennom raw-konverteren din en gang til og ikke la det sorte gro _så_ mye igjen. Litt er greit. Blir for lite detaljer i det sorte her.
Jeg synes kontrasten er skrudd alt for høyt opp. Typisk insta-art. Skjønner jo at du prøver å få det til å se film ut, men det funket ikke for meg i denne omgang. Dessuten er jeg ikke enig i at den typen støy du får av skyhøy ISO-verdi er den samme som passer i et svarthvittbilde med too high kontrast. Jeg klarer nesten ikke å se hva som er i fokus en gang.
Pent smil, da.
i tillegg er hele greia ute av fokus, men alikevell fengende pga. komposisjon og utstråling to modellen. Men dette er et bilde som kun fungerer i den størrelsen vi ser her nå, blåser du opp bildet til noe større blir det ikke særlig bra..
Sitat av dynamite
Siden ALLTID. Det finnes ikke ETT menneske som har to 100% like øyne. Det er bare graden av forskjell som varierer.
Vis hele sitatet...
øyne har lik størrelse.
er det noe vi mennesker prioiterer mest i skjønnhet så er det symetri.
ingen vil ha et skjevt ansikt, mens et symetrisk ansikt er som oftest et fint ansikt også.

anywayz. grunnen til at 1 øye kan virke større enn det andre er fordi det ene øye hviler,
dermed virker den mindre og det andre større. sånn bytter den på gjennom dagen.
imorra er høyre som hviler for eks.
men de er forsatt like store. ser bare ikke slik ut.

men det på bildet er helt no annet... han må vel ha blåst opp den til høyre eller forminsket den til venstre.

testiklene for eks, de har ulik størrelse. kanskje derfor de ikke er så søte som vi menn tror?
Sist endret av Panini; 17. juni 2008 kl. 03:18.
Sitat av Panini
øyne har lik størrelse.
er det noe vi mennesker prioiterer mest i skjønnhet så er det symetri.
ingen vil ha et skjevt ansikt, mens et symetrisk ansikt er som oftest et fint ansikt også.
Vis hele sitatet...
Er ditt utseende noe du prioriterer? Kan jeg få lov til å gå litt off topic og spørre hvordan i det videste breie du kan PRIORITERE ditt eget utseende? Plastisk operasjon? Vi mennesker prioriterer plastisk operasjon, så alle kjøper en nip tuck og får lineære former og symmetriske linjer? Nei, fy faen, den må du lenger ut på bøgda med. Her er folk oppegående.
Neutral Good
Mith's Avatar
OT til dynamite:
Nå er det en del forskning på akkurat symmetri i ansiktet og hva det har og si på ett "pent" ansikt. Mye tyder på at symmetri signaliserer at personen har "gode gener" og er derfor attraktiv. Det forskningen også har vist er att perfekt symmetri ikke er ønskelig, men små "feil" og avvik skaper det "perfekte" ansikt.
Dette er det som sagt mye forskning på så det er ikke så vanskelig å "prioritere" sitt eget utseende, eller kategorisere som kanskje er ett bedre utrykk.

For kilder på dette kan du taste inn noen av følgende ord i google:
beautiful science faces symmetry
Herrejesus, jeg driter vel i hva symmetri betyr. Poenget mitt er at uansett hvor lenge du måler får du ikke to øyne til å være nøyaktig like store. Nå gidder jeg ikke å kommentere mer out of context.
Neutral Good
Mith's Avatar
Vel, jeg bare påpeker hvem som "må lenger ut på bøgda" og hvem som er "oppegående" når det kommer til betydningen av symmetri i ett ansikt.
jeg synes bildet og hvertfall måten ansiktet er vinklet på, var kjempefint
det var litt rart med -så- sterke kontraster, for håret hennes ble seende helt svart ut, uten noen detaljer, om du forstår. Øynene synes jeg ikke har noe å si, det er uansett ingen som er helt like i ansiktet.

Kult bilde!
Sitat av mrscox
Tits?
Jeg likte støyen, fant det veldig passende egentlig.
Pen jente.
Vis hele sitatet...
I concurr.
Tits.
Passende.

Sitat av Epinosa
jeg synes bildet og hvertfall måten ansiktet er vinklet på, var kjempefint
det var litt rart med -så- sterke kontraster, for håret hennes ble seende helt svart ut, uten noen detaljer, om du forstår. Øynene synes jeg ikke har noe å si, det er uansett ingen som er helt like i ansiktet.

Kult bilde!
Vis hele sitatet...
Du ser håret fint, hun har jo hettegenser på seg som også er svart/mørk som man ikke ser detaljene på
Sitat av Mith
OT til dynamite:
Nå er det en del forskning på akkurat symmetri i ansiktet og hva det har og si på ett "pent" ansikt. Mye tyder på at symmetri signaliserer at personen har "gode gener" og er derfor attraktiv. Det forskningen også har vist er att perfekt symmetri ikke er ønskelig, men små "feil" og avvik skaper det "perfekte" ansikt.
Dette er det som sagt mye forskning på så det er ikke så vanskelig å "prioritere" sitt eget utseende, eller kategorisere som kanskje er ett bedre utrykk.

For kilder på dette kan du taste inn noen av følgende ord i google:
beautiful science faces symmetry
Vis hele sitatet...
Selvføgelig er det pent med symmetri, men har du noen gang delt trynet ditt i to i photoshop, speilvendt det og satt delene ved siden av hverandre? Du finner fort ut av hvor alienish du ser ut da. Ingen er helt symmetriske. Ingen.