Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  352 28842
Sitat av Maol33t
Er vel noe slikt familien min har bestilt via ei vi kjenner.
Får iPhone 3G en stund etter 11 juli, ulåst rett fra fabrikken.
Får håpe det ikke er noe tull, i såfall har vi kastet bort 9000 x).
Vis hele sitatet...
Jeg er 97% sikker på at du har kasta bort 9000.- Det er utrolig lurt å sjekke slikt på forhånd, før man bestiller noe.
Dette ble altfor dyrt, til at jeg gidder å kjøpe iPhone.
Jeg hadde et håp om en iPhone uten bindingstid, men dette skjer tydligvis ikke.

Er det ikke en lov som sier at operatørene skal tilby mobil uten abo.?
Sist endret av s1gh; 27. juni 2008 kl. 13:32.
Snakket med netcom nå. De sa jeg IKKE fikk kjøpe iphone uten abonemang :S
Sitat av jensen
Snakket med netcom nå. De sa jeg IKKE fikk kjøpe iphone uten abonemang :S
Vis hele sitatet...
det måtte du ringe for å spørre om? Det har vært klart siden de satt prisene da

Men om de har lov til å å gjøre det sånn er jo en annen sak :S
- Ønsker du å bryte bindingstiden på abonnementet, koster det fra 2400-3500 kroner, avhengig av abonnementstypen, forteller kommunikasjonsjef i NetCom Øyvind Vederhus til VG Nett.

Dette gjelder hvis du vil bryte bindingen umiddelbart. Med andre ord: [color=red]Ønsker du en 16 Gb iPhone uten NetCom binding, får du den for rundt 4500 kroner[/color] - men husk at du da sannsynligvis også får et mindre gunstig abonnement et annet sted (hvis du skal surfe mye på nett med telefonen).
Vis hele sitatet...
Kilde.

4500? det er ikke så værst?
Dette hørtes jo litt spennendes ut Turbolego.
Jeg kommer nok ikke til å bruke mobilen til mye nettsurfing annet en med Wi-Fi i hjemmet. 3G etc, kommer ikke til å bli brukt til nettsurfing. 3G dekning glimrer jo med sitt totale fravær her i bygda. Selve mobilen vil bli brukt til ringing, sms og trykking på knapper å duppeditter når jeg er "on the run".

Skulle vist dette før jeg la in bud på QXL men da får jeg heller vente å se hva som sjer på QXL
4500kr er ikke ille i det hele tatt!

Når jeg sitter her å titter på Netcom.no, så tenker jeg at det er da en utrolig deilig og fin internette side de har, creds.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Bryting av bindingstid er jo en brukbar løsning.

Litt uheldig formulering av netcom's kommunikasjonssjef her:
"- Hvis du har et forbruk som tilsvarer det som er inkludert i abonnementet, så er det ikke så ugunstig å beholde det, sier Vederhus til DinSide."

"Da er det ikke SÅ ugunstig".
Sitat av DonTomaso
Jeg er 97% sikker på at du har kasta bort 9000.- Det er utrolig lurt å sjekke slikt på forhånd, før man bestiller noe.
Vis hele sitatet...
Håper ikke det. Dama som bestilte de, har visst ikke betalt de i USA noenting enda, så går det ikke bra, mister vi ikke pengene alikavel .
Tidenes mest latterlige priser netcom opptrer med her. Å si at folk flest kommer til å benytte seg av så mye datatrafikk er jo helt feil. Jeg har hatt iPhonen min i snart et år nå og aldri benyttet meg av edge eller datatrafikk bortsett fra over åpne wlan rundt om kring. Hvis man bor i Oslo så har man hvertfall aldri noe behov for det. La telefonen koble seg opp til alle åpne nett og du vil nesten ha nett tilgang hele tiden.

Var også i Dublin nå forrige uke og der var det enda bedre, var på nett hele tiden uten å bruke en krone på datatrafikken. Sånn som tilbudet til netcom ser ut nå så er det helt uaktuelt å bli en lovlig iPhone eier med det første.

"4500kr er ikke ille i det hele tatt! " Det synes jeg det deffinitivt er. Det er sjukt stiv pris for en telefon som egentlig burde kostet deg 1000-1500 kroner. Jeg kjøpte min iphone for 2000 med porto fra usa og synes det er en fin pris.

Så håper som flere skriver over her at Netcom skjønner at dette ikke blir noe salg av og/eller at apple krever en endring i pris. AT&T abonnementet som de har i USA er gunstigere.
Ser at Netcom kun timer etter lanseringen av prisene har endret det litt, Home Run er nå gratis i hele Norden og ikke kun i Norge. La oss fortsette og ytre vår missnøye, kanskje prisene synker litt mer.
Jeg har tenkt og skaffe meg det billigste abonomentet. der er det med 100mb datatrafikk.
Hvor lenge holder det og hva bruker jeg det til?
Snakket nettopp med Netcom.

. Small Medium Large
8GB 3790kr 3690kr 3501kr

16GB 4690kr 4590kr 4390kr

Dette er prisen for å si opp abn. + iPhone.

Med andre ord

8GB- 3501kr
16GB- 4390kr

(sorry rot, var penere når jeg skrev det)
Sist endret av telebohrian82; 27. juni 2008 kl. 15:55.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Jeg vil påstå at 1000mb/mnd er tilnærmet fri bruk siden man faktisk ikke bruker telefon som et modem. Jeg har hatt iPhone fra starten og har totalt brukt 1.3GB via edge, og det med intens bruk hver dag :p
Sist endret av zyrtec; 27. juni 2008 kl. 16:42.
men holder det med 100mb i månende? ca 3 mb om dagen. ?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av stisse2k
men holder det med 100mb i månende? ca 3 mb om dagen. ?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt ann på bruket ditt, jeg har brukt den mye daglig og som du ser ligger jeg på 130mb/mnd.
Sitat av zyrtec
Jeg vil påstå at 1000mb/mnd er tilnærmet fri bruk siden man faktisk ikke bruker telefon som et modem. Jeg har hatt iPhone fra starten og har totalt brukt 1.3GB via edge, og det med intens bruk hver dag
Vis hele sitatet...
Hva legger du i intens bruk? Lese VG og Dagladet konstant? Streaming? Nedlasting?
Sist endret av s1gh; 27. juni 2008 kl. 16:53.
forstår men ca hvis jeg bruker den vær dag, i ca 1 time mye kommer det på da?`og det er snakk om internett?:P
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av s1gh
Hva legger du i intens bruk? Lese VG og Dagladet konstant? Streaming? Nedlasting?
Vis hele sitatet...
Leser en del nettaviser daglig, et par forum pluss at jeg spiller travian som krevet sitt. Ganske lite streaming eller nedlasting siden det tar for lang tid, mulig det endrer seg med 3G.
men kan man logge seg på vanlig trådløst internett med iphone?
Nei ikke uten videre.

Ganske stiv pris, men tror jeg satser på å kjøpe den for så å si opp abn. Gidder ikke vente...
Mener du at man ikke uten videre kan koble til et trådløst nettverk med iphone?
De 100 MB man får for abonnementsprisen bruker man vel kun hvis det ikke er noe nettverk i nærheten man kan koble seg på? Eller er det selv om man er koblet til et nettverk, så må man betale for å laste inn ting?

Kan jeg kjøpe en iphone, bryte abonnementet og dermed betale 4390 kr, og deretter bruke iphone til å koble meg til samme nettverk som macbooken min uten at det koster noe ekstra, slik at jeg kan velge et billig abonnement og kun betale for sms og ringeminutter?
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Sitat av fuckery
Mener du at man ikke uten videre kan koble til et trådløst nettverk med iphone?
Vis hele sitatet...
Ja, man kan koble seg til et opent trådløst nettverk nett slik som mac'en din ja..

Var ikke så gale det smal abb. med 400,- i månden osv.
Er noe noelunde likt et vanlig abb. nå uansett..
Men ser heller fram til å få masse kos med den jeg gamle modellen jeg får nå!
Sitat av PolkagrisLaila
Ja, man kan koble seg til et opent trådløst nettverk nett slik som mac'en din ja..
Vis hele sitatet...
Og det betyr at man strengt tatt ikke vil trenge det abonnementet med inkluderte 100-1000 MB data hvis man bor i en by der man har tilgang til trådløse nettverk nesten overalt?
Skjønner ikke helt hva folk sutrer over mtp. pris. For det første er det bare lov med 12 måneders binding her, så derfor er det logisk at abonnementet må bli dyrere... Uansett, 4.390 kr for 16GB-versjonen om man bryter bindingen, er ikke så ille med tanke på hva slags prisnivå vi har her i Norge. Folk kjøper jo latest and greatest fra f.eks Sony Ericsson til samma pris uten å nøle.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Sitat av fuckery
Og det betyr at man strengt tatt ikke vil trenge det abonnementet med inkluderte 100-1000 MB data hvis man bor i en by der man har tilgang til trådløse nettverk nesten overalt?
Vis hele sitatet...
Allvorligtalt.. dette er bare logisk og du kan lese deg frem til det både her i tråden og NetCom.no slik som jeg gjorde.

Nei, med mindre du ikke vil ringe "gratis" og sende 100 melldinger "gratis", eller i tilegg har et annert abb. utenom, som ringkontant fks.
One of the good guys
2rs1's Avatar
lukka funker de også, såfremt du har passordet

Får håpe det blir støtte for WPA-Enterprise nettverk i 2.0, evig kjedelig å sitte på skolen med iphone uten trådløst
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Sitat av Nichotin
Skjønner ikke helt hva folk sutrer over mtp. pris. For det første er det bare lov med 12 måneders binding her, så derfor er det logisk at abonnementet må bli dyrere... Uansett, 4.390 kr for 16GB-versjonen om man bryter bindingen, er ikke så ille med tanke på hva slags prisnivå vi har her i Norge. Folk kjøper jo latest and greatest fra f.eks Sony Ericsson til samma pris uten å nøle.
Vis hele sitatet...
Når nokia lansere mobilen sin med dreibart kamera og skjerm, betalte jo mannen i gata glatt 6000,- for den mursteinen..
Jeg kommer nok til å annskaffe meg en 3G senere jeg og, når det har roet seg litt og kanskje lavere pris.
Sist endret av PolkagrisLaila; 27. juni 2008 kl. 18:07.
Blir å investere i en iPhone med det samme de kommer ut. Dvs 11 juli.

For så og bryta abonnementet etterpå. ca 4400 kr tar jeg meg faktisk råd til.

Men hvis jeg skal gjøre dette, bør jeg kjøpe telefonen med italk small eller det største da?
Sto det ikke i VG i dag at IPhone kosta 13'000?
Sitat av AndyCandy
Sto det ikke i VG i dag at IPhone kosta 13'000?
Vis hele sitatet...
Hvis du regner sammen totalkostnadene i løpet av ett år med de dyrere abonnementene blir det nok noe slikt, ja.
Sitat av DonTomaso
Hvis du regner sammen totalkostnadene i løpet av ett år med de dyrere abonnementene blir det nok noe slikt, ja.
Vis hele sitatet...
Har du regnet med at man ringer så og så mye da, eller koster det så mye med bare månedsavgifter og sånn?
Sist endret av disaster master; 28. juni 2008 kl. 00:45. Grunn: Skriveleif
Sitat av disaster master
Har du regnet med at man ringer så og så mye da, eller koster det så mye med bare månedsavgifter og sånn?
Vis hele sitatet...
Totalprisene inkl 8GB-modellen i løpet av 12mnd er henholdsvis 6178.-, 9078.-, og 13189,- for de tre forskjellige abonnementene. Det er ikke katastrofalt dyrt, men tåpelig at det ikke er ubegrenset data for noen av de tre.

https://netcom.no/iphone.html

Er det forresten noen som vet hva ståa er med Telenor og Apple? Har Netcom sikra seg en eksklusiv avtale, eller er det fortsatt mulig for Telenor å komme seg inn på markedet? Det skulle ikke forundre meg at de lurer i kulissene for så å komme med et bedre tilbud like før den 11.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Telenor kan fortsatt komme seg på markedet da konkurransetilsynet ville sett rødt hvis Netcom og Apple prøvde å holde en ekslusiv avtale. Personlig syntes jeg ikke prisene er så alt for ille.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Selv ser jeg regnestykket som at det bare er hundrelapper å spare på f.eks. å kjøpe iPhone, bryte abonnementet og bruke den i et år med det abonnementet jeg har nå gitt at jeg ikke bruker over «fri» ringetid, sms og datamengde fra iTalk Small. Nå bruker jeg omtrentlig 200kr i måneden, tror ikke det er langt unna samme mengden. I tilllegg får jeg videreføre 'fri familie' som vi har allerede, gratis å ringe hjem til mor!

Jeg tror sørenmeg jeg skal slå til!
Sist endret av Cadex; 28. juni 2008 kl. 01:50.
Jeg skal beholde min v1 noen måneder til for å se hva iPhone Dev Team og/eller Zibri eventuelt klarer å fikse. Jeg vet ikke hva det skal være, men jeg har ikke fantasi nok til å se hvordan bindinga kan unngås.
Unlock and get the most out of your iPhone.
http://iphone.unlock.no/
Sitat av mathfjeld
Snakket nettopp med Netcom.

. Small Medium Large
8GB 3790kr 3690kr 3501kr

16GB 4690kr 4590kr 4390kr

Dette er prisen for å si opp abn. + iPhone.

Med andre ord

8GB- 3501kr
16GB- 4390kr

(sorry rot, var penere når jeg skrev det)
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er dette det koster (3501 evnt. 4390) I TILLEGG til å kjøpe ut abonnementet..?
Da blir vel prisen noe helt annet...noe i duren (400x12)+3501=8301
Fastpris på det billigste abonnementet er vel 400 i måneden. Etter dette er det vel ringepriser og sms-priser "som vanlig"...mulig det er datatraffikk inkludert i de 400...?

-- Correct me if I'm wrong..?
Du har feil på det førstespørsmålet ditt, for du kjøper da telefonen med det dyreste abbonementet og løser den fra det som koster 4xxx kroner og får da iPhonen din for kjøpspris = 1kr og utmelding = 4xxx kroner
Sitat av dataamatør
Sikker på at det ikke er dette det koster (3501 evnt. 4390) I TILLEGG til å kjøpe ut abonnementet..?
Da blir vel prisen noe helt annet...noe i duren (400x12)+3501=8301
Fastpris på det billigste abonnementet er vel 400 i måneden. Etter dette er det vel ringepriser og sms-priser "som vanlig"...mulig det er datatraffikk inkludert i de 400...?

-- Correct me if I'm wrong..?
Vis hele sitatet...
sorry rot. Prisene jeg skrev var prisen på å si opp abn. inkludert prisen på telefonen. Med andre ord, total prisen for en ulåst Iphone.
Hei Jeg er i USA nå og lurer på om jeg skal kjøpe den nye Iphonen eller den gammle, hva er lurt? og når jeg kommer til Norge for jeg da hacka den med en gang? og hva er best i forhold til pris osv men det som er viktigst er om jeg for hacka den når jeg kommer hjem igjen..? Takk på forhånd
Er på utkikk etter en Iphone 3G 16GB, er det noen som selger her på forumet?
Den skal ha norsk meny og det skal ikke være opperatørlås på den.
Uhm, det er sikkert heller få som sitter på en iPhone 3G, da den ikke har blitt sendt i butikkene enda....

Edit:
Forøvrig kan du jo lese igjennom tråden, å se at det er en fra USA som selger iPhone 3G, opplåst, med norsk språk.
Om en velger å ta sjangsen er opp til en hver.
Sist endret av møkk; 30. juni 2008 kl. 12:19.
Hittil tror jeg at jeg skal gå for løsningen med å bryte abbonement, slik at jeg får en telefon til 4390kr.. Men jeg tror jeg skal vente litt etter lanseringen, og se hvordan det arter seg... Det må skje noen endringer...
Men hvis jeg skulle velge å bryte Netcom-abbonementet, hvilket vil være et godt valg da? Sett att jeg ikke ringer eller sender alt for mye SMS, men vil ihvertfall ha mer enn 100MB datatrafikk i måneden...



Edit: Hva med å lage en lignende, norsk side: http://www.ruinediphone.com/ ( Hatside for iPhone-avtalen som har blitt lansert i Canada ).
Sist endret av Cryptography; 30. juni 2008 kl. 12:30.
Billig Iphone 3G Har sett litt på denne, men det virker litt som en svindler, har sendt mail uten å fått svar tilbake, så hva syntes dere? burde jeg satse på den eller ikke?
Sitat av Blitzz
Billig Iphone 3G Har sett litt på denne, men det virker litt som en svindler, har sendt mail uten å fått svar tilbake, så hva syntes dere? burde jeg satse på den eller ikke?
Vis hele sitatet...
Spørs om de folka i UK kan norsk da?
Prøv å send en mail på engelsk...
Setter pris på at de første som får tak i en iPhone 3G fra Finn eller QXL kommer med en liten mini-anmeldelse om det faktisk fungerer.
Så slipper jeg å eventuelt risikere å gå i en eller annen felle...
Sitat av forsberg92
Hei Jeg er i USA nå og lurer på om jeg skal kjøpe den nye Iphonen eller den gammle, hva er lurt? og når jeg kommer til Norge for jeg da hacka den med en gang? og hva er best i forhold til pris osv men det som er viktigst er om jeg for hacka den når jeg kommer hjem igjen..? Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
det er manhge som ikke har fått med seg at iphone 3g må aktiveres i butikk(inkludert deg, tydeligvis) Det vil si at du tegner abb. i butikken og at du da må betale det. Så. Har du muligheten til å kjøpe den gamle iphone-utgaven(hvis du ikke trenger 3g osv) ville jeg gått for den, hvis den fortsatt er tilgjengelig og du på død og liv må kjøpe den i USA. denne kan så vidt jeg forstår "aktiveres" i iTunes
har noen kompiser som har hatt sånne, de solgte de ganske fort fordi de syntes det var en kjedelig telefon, hakke prøvd den selv, men satser ikke på å kjøpe den selv.