Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 787
Hei!
Som topic sier, er det noen måte å brenne ut en BlueRay rip til en vanlig DVD plate? Formate på filene er en MKV-fil, den som har størrelse av dem også er det 5 små par2 filer.

Størrelsen totalt er 4.5GB, så er jo allefall plass på en DVD plate, men er det noen måte jeg kan brenne dette ut på? Gjerne på ett sånn vis at en vanlig DVD spiller kan skjønne hva det er, så ikke det kom en smarting nå å si at jeg bare kan brenne alt ut på en Data DVD



Edit: Forandret skrivefeil i topic
Sist endret av Rick; 4. april 2008 kl. 16:59.
OffTopic:
BlueRay > BlyeRay
OnTopic:
Tror nyeste nero brenner i det formatet til dvd skiver, og det funker på dvd spiller, men der dog ikke sikker.
Mulig du kan konvertere med mkv2vob for så å brenne ut på dvd. Men har ikke prøvd selv!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ultimate burner tror jeg det heter. Program fra ashampoo. Den tar blueray.
Du får vell iallefall brennt det ut som datafil, for så og spillt det av med en DivX spiller.
Har ikke prøvd og brenne det ut annerledes.
Husker jeg leste en artikkel på ITavisen om at det var blitt mulig å brenne BLU-ray på dvd. Størelsen på DVDer gjorde jo da at det ikke er tatt i bruk så ofte. Men hvis filen din er 4.5GB så er det jo verdt og sjekke litt ut
Skulle tro det går an, for BlueRay-spillere/brennere kan vel lese dvd-er også tipper jeg.
Andre veien blir det nok verre, for dvd-spillere leser ikke BlueRay.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uh, kan ikkje folk her inne en jævla ting? Han sitter ikkje med en ISO av en bluray. Han sitter med filmrip, altså transcoda fra det formatet bluray bruker, til et anna format, og deretter pakka pent inn i matroska kontainer.

Det har INGEN VERDENS TING med bluray å gjere, anna enn at det var mediet. Det blir omtrent som å diskutere om en dvd-brenner kan brenne ut harddiskfilm... totalt tåpelig.

For å få en DVD må du brenne som MPEG2. Matroska er et kontainerformat som kan inneholde kva som helst slags format av lyd, video, stillbilde, tekster etc, så at det er matroska seier lite om formatet, men eg tipper på h264 eller xvid. I begge tilfeller finst det rimelig mange verktøy som kan konvertere det til MPEG2 og brenne det til dvd for deg.
Sitat av pmeT
Skulle tro det går an, for BlueRay-spillere/brennere kan vel lese dvd-er også tipper jeg.
Andre veien blir det nok verre, for dvd-spillere leser ikke BlueRay.
Vis hele sitatet...
Mulig bare litt merkelig forumulering, men du sier deg jo selv stikk imot?
"Skulle tru det går ann" - at det går.
Og "Andre veien blir nok verre...." - aka, det går ikke ann?

Mulig jeg tolket det feil, men det får så bli.

Altså, de fleste "Blueray" filmer man får lastet ned på nettet, er kanskje konvertert til f. eks .avi - da vil det funke og brenne det ut. Men i et bluerayformat kan kanskje dette bli vanskelig?

Uansett, så kommer jo dette helt ann på filmen. Du får aldri plass til en 1.5 timers blueray film på en DVD-plate uten at den konverteres.

Og da er den teknisk sett ikke "Blueray" lengre.