Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2654
hallo!

sjal til Danmark snart og lurer på om dem selger Vikingfjord vokdkaen der?
den som norge har laget.

i og med at man må være 20 her for og kjøe den så går e vell fint og kjøpe dne der når eg er 18?

og har dem vinmonopol i Danmark? eller selges alt i mat butikker?
Er ikke 100% sikker. Men, dersom du skal ta danskebåten - så selges den jo alltids der.
Kan jeg ta et kjapt spørsmål her: Hva er aldersgrensen pr. dags dato på sprit og øl i Danmark?
Skall35's Avatar
Trådstarter
skal ta fly ned og hjem igjenn. tax frien da kansje? kan eg handle der?
Sitat av Restyle
Er ikke 100% sikker. Men, dersom du skal ta danskebåten - så selges den jo alltids der.
Vis hele sitatet...
Det er samme reglene på båten som i Norge tror eg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skall35
skal ta fly ned og hjem igjenn. tax frien da kansje? kan eg handle der?
Vis hele sitatet...
I danmark: Kanskje. I norge: Nei.

Ellers så er vel stortsett vodka vodka, så eg ser ikkje heilt problemet med å kjøpe random vodkaflaske i danmark... neppe så ekstremt stor forskjell mellom dei
Hvis dere er over 18 stykker som skal til danmark så bør dette gå greit.
For og være helt sikker så kan du jo gå på polet her og kjøpe en VF .
tror ellers at du får deg noe og spise i en butikk hvis du finner en..

GOD TUR
Skall35's Avatar
Trådstarter
vell, er vikingfjord eg vill ha :P

men kan eg kjøpe annen 40%+ i danmark som 18 år?
og vill det være noe problem og få med hjem?
Du er min venn
niigu's Avatar
De selger vikingfjord på utpol i danmark ja. Faktisk så jeg den i Hirtshals forrige gang jeg var der. Men kjøp deg heller stolischnaya vodka. Russisk, billig og ekstremt kompitabel til drinkmiksing.
Skall35's Avatar
Trådstarter
ok

utpol, er det navnet på polet i danmark?
men kan eg kjøpe 40% der som 18 åring da?

og har dem vinmonopol i københavn?
Sitat av torsken
Kan jeg ta et kjapt spørsmål her: Hva er aldersgrensen pr. dags dato på sprit og øl i Danmark?
Vis hele sitatet...

16 så vidt jeg vet.
Sitat av Jack Daniels
16 så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
16 år på alt under 22%
Skall35's Avatar
Trådstarter
og 18 på resten?
Sitat av Skall35
og 18 på resten?
Vis hele sitatet...
Jepp, såvidt jeg har forstått.
Handla 50% Vodka på tax-free i Danmark når jeg var 17 jeg, så 18årsgrense var det iallefall ikke...
Sitat av torsken
Kan jeg ta et kjapt spørsmål her: Hva er aldersgrensen pr. dags dato på sprit og øl i Danmark?
Vis hele sitatet...
16. Som den alltid har regner jeg med.
Aldersgrensen for kjøp av all alkohol og tobakk i Danmark er 16 år. For 6 år siden var den 15. I dag altså 16 år! Og ja, all alkohol selges i dagligvareforretninger. Også på bensinstasjoner. En del kiosker har også brennevin til salgs, dog ikke alle. Øl derimot, selges overalt. Du får garantert kjøpt brennevin i Danmark uten problemer gutt! Derimot, kan det være værre når du kommer hjem igjen. Blir du stoppet i tollen bir du tatt for å ha med deg for mye. Husk iogmed at du kun er 18 år er din kvote 3 l alkohol under 22% vol. alk. + 2 l øl opptil 4,7% vol. alk. eller 5 l øl opptil 5,7% vol. alk. Altså vil jeg anbefale deg om å ikke ta med deg brennevin hjem til Norge, men heller nyte det for alt det er verdt i Danmark. Risikoen for å bli stoppet er selvsagt minimal, men konsekvensen er ikke hyggelig. Det er min mening og fakta!
Med tanke på at aldersgrensa gikk opp fra 15 til 16 for 4 år siden, vil jeg tro at den er 16 på både sprit og øl fortsatt. Har iallefall ikke hørt noe anna. Med tanke på at du er 18 er det iallefall ikke noe problem for deg å kjøpe sprit der så.
Sist endret av Conders; 30. mars 2008 kl. 22:05.
Skall35's Avatar
Trådstarter
ok. høres bra ut.
Så eg har ikkje lovt i hele tatt og ta med noe over 22%?
men 3 liter under 22 er jo litt, har hørt prisene er ganske greie der nede og.
Jeg kjøpt sprit og øl på utesteder som 16 åring i Danmark, så tror det går helt fint
18 års grense på sprit i danmark. Ihvertfall i fjor under dana-cup.
16 års grense på øl.

De er også veldig godttroende i danmark har jeg fått intrykk av, var på en bensinstasjon for å kjøpe meg en 6-er med Carlsberg. Damen bak disken spurte etter ID, sa jeg ikke hadde, og så henne i øynene, og hu slo det inn og tok imot pengene.
E: (Jeg var 16 at the time, men hadde ikke legg med meg.)
Sist endret av virtuous; 30. mars 2008 kl. 23:14.
Du er min venn
niigu's Avatar
Egne vinmonopol vet jeg ikke om de har, men det hadde vel egentlig vært logisk om Danmark hadde det. Et vinmonopol er jo også en kilde til kunnskap og informasjon om sterk og svak alkohol. Har dog aldri sett et eget pol i Danmark. Nok en gang nevner jeg Hirtshals som jeg ofte har vært i pga ruta fra Kr.Sand til dit. På en slakterforretning som heter Winther har de masse mørk øl, brennevin og vanlig vin. Bla.a. da Vikingfjord. Dette er en perfekt kombinasjon av godt kjøtt og god drikke. Så man kan vel også kalle det et slags pol.
Sitat av Skall35
ok. høres bra ut.
Så eg har ikkje lovt i hele tatt og ta med noe over 22%?
men 3 liter under 22 er jo litt, har hørt prisene er ganske greie der nede og.
Vis hele sitatet...
Nei, f.eks jeg hadde med en flaske 32% og ble stoppa i tollen, fikk 650 kroner i bot pluss at de tok flaska, så det er jo litt kjipt..
Skall35's Avatar
Trådstarter
ja ok, så da høres det ut som om vikingfjorf er og finne der nede.
men siden eg er 18 så har vell egentli ikkje lovt til og ta det med hjem?
Sitat av Skall35
ja ok, så da høres det ut som om vikingfjorf er og finne der nede.
men siden eg er 18 så har vell egentli ikkje lovt til og ta det med hjem?
Vis hele sitatet...
Korrekt.

Be noen over 20 bære spriten igjennom tollen for deg, det er det tryggeste.
Skall35's Avatar
Trådstarter
hm ok, søstera mi kan ta det med seg da :P
eller eg kan hive det på en flaske av en annen sort som er under 22% xD