Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 527
Jeg jobber med en løsning som genererer JPEG-miniatyrer av PDF-filer. Problemet er at PDF-filene jeg må forholde meg til er så råtne og produsert av så dyktige Media- og Kommunikasjonselever at ghostscript flipper fullstendig når jeg prøver å få den til å konvertere for meg.

Er det noen som vet om noe bra GNU/Linux programvare som klarer å enten rense skikkelig opp i en PDF(jeg får nemlig ordna det med optimize funksjonen til Adobe Acrobat), men jeg er ikke helt klar for å sette opp en maskin med windows bare for å rense PDFer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du prøvd å bruke convert / ImageMagick? Den takler ofte litt rotete ting bra. Ellers er jo pdftk verdt å ta en kik på. Den har ein repair-option som muligens kan funke for deg. Ellers er det mulig du bør ta en kik på xpdf og scripte den til å utputte til ghostscript. Den har afaik egen pdf-motor.

Ellers kan acroread på unix gjere litt i script-mode:
$ acroread -toPostScript foo.pdf
$ file foo.ps
foo.ps: PostScript document text conforming at level 3.1

Greier acrobat på unix å lese dei er det vel fair sjans for at det blir vettug postscript utav dei?
Sist endret av vidarlo; 28. januar 2008 kl. 20:21. Grunn: bytta ut filnavn med dummies
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Dessverre prøvd både imagemagick, pdftk og acroread. They all fail the major test. Får kikke på xpdf.