Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 25108
Noen av dere som har bestilt "brassknuckles" / "jernknoke" fra noen nettbutikker som leverer til Norge som "gavepakke" ? Tenker ikke på sånne psykopat-jern med små kniver på tuppen ..
Du får kjøpt det billig på små butikker i syden. Uten kniver og etc.
Sitat av UngarEffect
Noen av dere som har bestilt "brassknuckles" / "jernknoke" fra noen nettbutikker som leverer til Norge som "gavepakke" ? Tenker ikke på sånne psykopat-jern med små kniver på tuppen ..
Vis hele sitatet...
Ta en titt her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=knoke
Søk litt på forumet før du spør Har jeg lært

EDIT: Fant en post til, men kanskje ikke så mye du ser etter da.. Men vært å se, http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=knoke
Sitat av 406057
Du får kjøpt det billig på små butikker i syden. Uten kniver og etc.
Vis hele sitatet...
Så koster det opp i mot eller mer 5000 kroner for bare reisen og hotel da.. Var kanskje ikke det han tenkte på !?
Sist endret av RosaKarpe; 21. mai 2007 kl. 02:02.
Slapp av, jeg bare tenkte på hvis han kanskje skulle til syden i sommerferien. Så tenkte han kanskje ikke på at de solgte det der, så bare sa jeg ifra.
Sitat av 406057
Slapp av, jeg bare tenkte på hvis han kanskje skulle til syden i sommerferien. Så tenkte han kanskje ikke på at de solgte det der, så bare sa jeg ifra.
Vis hele sitatet...
Alle vet man får kjøpt det syden.. Men om han skulle til syden i sommer eller ville kjøpe det i syden, hadde han sikkert sagt ifra.. Bare blir litt små irritert, skjønner du
Leste noen klaget over små hull til fingerne. Kjøp "Fat boy knuckles" hvis det er problemet. Du finner det her http://www.security-wizard.net/chplststkn.html
hva er en grisepigg?
Om jeg bestiller må jeg vell få sendt det som pakke, da blir det vell 1 fatboy og en vanlig.
Kjøpte faktisk en i syden sist, men da kjøpte jeg av plastikk..passformen var jævla bra, men plastikken var litt for sprø. Den knakk over knokene, ikke noe særlig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er ulovlig, og det er veldig py å bli tatt, står i våpen loven §1, og med dagens sikkerhet, ville ikke jeg tatt risken.
Sitat av Pyro_Killer
Det er ulovlig, og det er veldig py å bli tatt, står i våpen loven §1, og med dagens sikkerhet, ville ikke jeg tatt risken.
Vis hele sitatet...
tatt i tollen eller for besittelse?
Sitat av TSN
tatt i tollen eller for besittelse?
Vis hele sitatet...
Er det virkelig noen som føler for å legge ulovelige gjenstander i håndbagasjen? (Tenker da hvis man kjøper i syden)..
Vurderer selv å kjøpe i syden - noen erfaring med det? Hvis jeg legger det i en boks eller noe i bagasjen min som jeg leverer inn - noen som leter der? Sjanse for å bli tatt?
Sist endret av Coldfire; 29. mai 2007 kl. 20:18.
Sitat av Coldfire
Er det virkelig noen som føler for å legge ulovelige gjenstander i håndbagasjen? (Tenker da hvis man kjøper i syden)..
Vurderer selv å kjøpe i syden - noen erfaring med det? Hvis jeg legger det i en boks eller noe i bagasjen min som jeg leverer inn - noen som leter der? Sjanse for å bli tatt?
Vis hele sitatet...
jeg la knivene mine fra polen i en sjampoflaske og noe lå løst, det var i den bagasjen som jeg leverte inn. det gikk fint gjennom, men et knuckles er noe annet.
Ja men noen som vet rutinene for sjekk av bagasje? Kommer noen til å rote gjennom baggen min fordi den piper i metall detektor eller lignende og finne denne? Hvordan funker dette?
Tror bagasje blir scannet for å se etter div ulumskheter, som f.eks ett knokejern:P (note, vet ikke om de scanner all bagasje, eller hvor "dypt" de scanner)
om du blir tatt på byen for å ha brass knuckles kan du regne med en bot fra 6000 til 10000 kroner...
Er klar over strafferammen for våpen. Tråden startet jeg for å finne en evt sikker leverandør, at det er ulovelig å bruke det, eller om det er moralsk forkastelig å knekke trynet til noen med dette er jeg ikke intresert i å høre meninger om
en kamerat av meg har bestilt brass knuckle buckle (beltespenne) på nett. den kom fint frem uten noe problemer. har en selv og, men den er kjøpt i butikk i norge.
på den måten har du et livsfarlig våpen OG ei stilig beltespenne i ett!

vi ble forresten og stoppa av onkel når vi skulle til sverige i fjor, han var drita og det var bare såvidt han fikk bli med oss videre, men spenna konfiskerte de. ikke noe bot eller noe.

http://www.defensedevices.com/belt-b...-knuckles.html
Under info står det

No international orders.
er det ulovelig om det bare dekker 2 fingre? jeg vet om et sted i norge hvor slike selges.
Sitat av galningen
en kamerat av meg har bestilt brass knuckle buckle (beltespenne) på nett. den kom fint frem uten noe problemer. har en selv og, men den er kjøpt i butikk i norge.
på den måten har du et livsfarlig våpen OG ei stilig beltespenne i ett!

vi ble forresten og stoppa av onkel når vi skulle til sverige i fjor, han var drita og det var bare såvidt han fikk bli med oss videre, men spenna konfiskerte de. ikke noe bot eller noe.

http://www.defensedevices.com/belt-b...-knuckles.html
Vis hele sitatet...
Hvis det er samme beltespenne som på belstespenner.com så kan jo ikke de brukes på hendene med mindre du har en eller annen form for mutasjon...
beltespenne er vell bare noe de kalles for å slippe gjennom tollen eller noe? kan jo også kjøpe dem som papirvekter .
Ja ok.. Tenkte på denne jeg, men hvis de finnes som "beltespenner" også så er jo det fett
Sitat av TSN
beltespenne er vell bare noe de kalles for å slippe gjennom tollen eller noe? kan jo også kjøpe dem som papirvekter .
Vis hele sitatet...
De selges som regel som brevvekter eller replika for å omgås lovene i USA. De fås også som beltespenner, da er en spenne-del skrudd inn i knokejernet og må skrus av for at jernet skal kunne "brukes".
Og dette burde da også funke i Norge?
Sitat av Coldfire
Ja ok.. Tenkte på denne jeg, men hvis de finnes som "beltespenner" også så er jo det fett
Vis hele sitatet...
"Shiney chrome betbucke shaped as a punch glove. This is not a real size punch glove and will not fit your hand. size: 9x5cm" kjipt
haha, 9x5cm er jo så lite at man har vokst ifra den før man er ferdig i barnehagen. Men det er jævla viktig med passformen, det er jo nesten litt for kjipt at man får vondt i fingern sin når man skal smashe trynet til noen haha
Sitat av Coldfire
Hvis det er samme beltespenne som på belstespenner.com så kan jo ikke de brukes på hendene med mindre du har en eller annen form for mutasjon...
Vis hele sitatet...

nix, de er jævlig kraftige. vet ikke om det er den sida kompisen min har bestilt fra, men det var en plass i statene såvidt jeg vet.
Sitat av Coldfire
Og dette burde da også funke i Norge?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er klart at du sikkert har en større sjanse for å få gjennom knokejernet uten tollkontroll hvis det står "paper weight" eller "belt buckle" på pakken, men blir den åpnet kan du regne med at de tar den uansett. Møter pakken på en uvanlig dum tollbetjent kan du kanskje ha flaks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har en liten sak jeg kjøpte på nett. Executive ice scraper heter den. Glir lett igjennom tollen siden den er laget av polymer-materiale som ikke synes på røntgen eller piper på metalldetektor. Skal se om jeg får posta bilde.

http://nff.bitsex.net/759.jpg
Sitat av w0t.
Har en liten sak jeg kjøpte på nett. Executive ice scraper heter den. Glir lett igjennom tollen siden den er laget av polymer-materiale som ikke synes på røntgen eller piper på metalldetektor. Skal se om jeg får posta bilde.

http://nff.bitsex.net/759.jpg
Vis hele sitatet...
Og den gjør vont eller?
kraften fra ett helt slag fordelt på kun en tynn polymer stripe..tipper det gjør rimelig vondt
Også viktig at all motstanden fra hele kjeven til den hypotetiske mottakeren av slaget, ser ut til å havne på èn og to halve fingre.. Ser litt vont ut..
Sitat av Coldfire
Også viktig at all motstanden fra hele kjeven til den hypotetiske mottakeren av slaget, ser ut til å havne på èn og to halve fingre.. Ser litt vont ut..
Vis hele sitatet...
Pluss innsiden av hånden ser du vel..
Du får nok mindre vondt av å bruke en slik enn å slå med bare knyttneven.
(for den som slår). Og mer vondt for offeret.
Sist endret av Grimdoc; 10. juni 2007 kl. 10:36.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Coldfire
Ja men noen som vet rutinene for sjekk av bagasje? Kommer noen til å rote gjennom baggen min fordi den piper i metall detektor eller lignende og finne denne? Hvordan funker dette?
Vis hele sitatet...
Hadde med en jævel av en sprettert/slingshot hjem fra ferie i kofferten. Den blei ikke stoppa. Fattern derimot hadde låst kofferten sin. Den var blitt brekt opp og sjekka underveis med klistremerker og det hele.

IKKE lås kofferten så går det bra :-)

Smart triks som en nevnte her å stappe ting i store shampooflasker
Jeg bestilte en sånn "beltespenne brass knuckle" en gang, men fra en norsk side. (Husker dog ikke hvilke)
Jeg tok den av, og sveiste bort alt belte dill dallet. Så funket den perfekt til knokhjern!

Bare tenk litt smart, så løser det seg!
man kan kjøpe beltespenne knuckles i sånne boder som pleier å være om sommeren, jeg prøvde i en bod, den passet helt fint på hånda.

Edit: endra fra butikk til bod.
Sist endret av junkpal; 4. oktober 2007 kl. 22:45.
Hvordan er det med stun-gun gjennom tollen?
Sitat av junkpal
man kan kjøpe beltespenne knuckles i sånne boder som pleier å være om sommeren, jeg prøvde i en bod, den passet helt fint på hånda.

Edit: endra fra butikk til bod.
Vis hele sitatet...

slike boder som pakistanere har? i norge?
yup (mange teite tegn)
Jeg hadde med meg en hjem fra Tyrkia, ble stoppa i tolla når jeg kom hjem og de tok den

Fikk anmerkning av tollerne også, vet ikke hva det har å si men
Sist endret av Claest; 8. oktober 2007 kl. 00:29.
Sitat av Claest
Jeg hadde med meg en hjem fra Tyrkia, ble stoppa i tolla når jeg kom hjem og de tok den

Fikk anmerkning av tollerne også, vet ikke hva det har å si men
Vis hele sitatet...
betyr at du får LG i oppførsel i Norge..
En "bankrull" med tyvere - er det nærmeste du kommer en lovlig versjon

Det er fortsatt ikke forbudt å gå med penger på seg - men du slår som tyson med en slik inni knyttneven
brass knuckles gir deg en maktfølelse i kamp som er ti ganger bedre en den rullen, lover
angrer på at jeg bytta min mot en softgun:/
Sitat av LLCR
En "bankrull" med tyvere - er det nærmeste du kommer en lovlig versjon

Det er fortsatt ikke forbudt å gå med penger på seg - men du slår som tyson med en slik inni knyttneven
Vis hele sitatet...
Neida, poltiet finner på unnskyldning for det også..
Sitat av Bundy
Neida, poltiet finner på unnskyldning for det også..
Vis hele sitatet...
*********************************************

Ja, DET skal du faen meg få til å tro! Bastards....

Men den holder ikke i retten ..... this I know !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte 2 helt greie "knogjern" i thailand... og hadde ingen problemer i tollen.
Men det kan jo hende at jeg bare var heldig
Var i Praha for en stund siden, der kjøpte jeg stungun, knoke jern og et jalla sverd. kom glatt igjennom tolla på kjevik. var vel flaks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når vi snakker om tollen og slikt, familien min skulle til England denne sommeren, og søsteren min hadde jo selvfølgelig med seg tegnesettet sitt, og hun hadde greid å putte det i håndbagasjen sin.
Der hadde hun passer og korrekturlakk, passeren er jo skarp, og lakken er en væske.
Vet lite om det, men korrekturlakken kunne jo for hva andre vet ha vært et slags flytende eksplosiv?
Og en passer, sier seg vel selv hva den kan gjøre...