Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6348
Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med å reise kollektivt fra Oslo til Strømstad, blir bare en tur-retur ila en dag for å levere noen gaver jeg ikke vil sende via post. Jeg tenker kanskje tog fra Oslo til Halden også buss derfra til Strømstad. Men er det i det hele tatt lov å reise inn i Sverige nå? Har prøvd å søke meg litt frem men finner så mye forskjellig.. og hvis det går, er det den beste måten å komme seg dit? Litt flaut, men har veldig lite erfaring med å reise kollektivt så hadde satt stor pris på å få et seriøst svar
https://www.regjeringen.no/no/tema/K...ene/id2702867/

10 dagers karantene når du skal inn i Norge igjen.
Sist endret av Wipeout; 29. november 2020 kl. 04:25.
Du må være norsk statsborger og bosatt i Norge. Du må også oppi gyldig pass ved en eventuell grensekontroll på vei inn i Norge igjen. Der får du et pålegg om å holde deg i karantene på din registrerte bopel i 10 dager.

Ved brudd på karantene reglene risikerer du en anmeldelse og en bot på 20.000kr

(Om du tilfredsstiller kravene for karantene eller ikke vil mest sannsynlig ikke bli hverken fulgt opp eller registrert i det hele tatt)
Hva innebærer egentlig karantene? Bare å ikke være med andre, på jobb etc. eller blir du bøtelagt for å handle en melk på butikken(med maske, hansker etc.)? Er på NAV og således 10 dagers karantene er ikke krise for meg, kan ta det på hytta. Må fylle opp lagrene med tobakk, godis, brus, alk og mat generelt + det er flere ting jeg ikke får kjøpt her i Norge. Er dritt lei, har ikke fått vært i Sverige å handla på snart 1 år np.
Sist endret av Roaccu; 29. november 2020 kl. 11:00.
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Hva innebærer egentlig karantene? Bare å ikke være med andre, på jobb etc. eller blir du bøtelagt for å handle en melk på butikken(med maske, hansker etc.)? Er på NAV og således 10 dagers karantene er ikke krise for meg, kan ta det på hytta. Må fylle opp lagrene med tobakk, godis, brus, alk og mat generelt + det er flere ting jeg ikke får kjøpt her i Norge. Er dritt lei, har ikke fått vært i Sverige å handla på snart 1 år np.
Vis hele sitatet...
Er du i karantene skal du ikke være i kontakt med noen.
Få noen til å handle for deg, og sette posen på utsida av døra.
Blir du observert utenfor din registrerte bopel (primær adressen din) og politiet skulle få greie på det vil det nok bli et jævla slit hvis de følger opp saken som de "burde" gjøre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Blir du observert utenfor din registrerte bopel (primær adressen din) og politiet skulle få greie på det vil det nok bli et jævla slit hvis de følger opp saken som de "burde" gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er galt.

Du har fullt ut lov til å gå tur, men du har plikt til å unngå situasjoner der du risikerer å komme nær andre.

https://www.helsenorge.no/koronaviru...reisekarantene
Sist endret av vidarlo; 29. november 2020 kl. 15:04.
Sitat av Glitterjente Vis innlegg
Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med å reise kollektivt fra Oslo til Strømstad, blir bare en tur-retur ila en dag for å levere noen gaver jeg ikke vil sende via post. Jeg tenker kanskje tog fra Oslo til Halden også buss derfra til Strømstad. Men er det i det hele tatt lov å reise inn i Sverige nå? Har prøvd å søke meg litt frem men finner så mye forskjellig.. og hvis det går, er det den beste måten å komme seg dit? Litt flaut, men har veldig lite erfaring med å reise kollektivt så hadde satt stor pris på å få et seriøst svar
Vis hele sitatet...
Sverige har ikke innført innreisenekt for nordmenn, du som norsk kan fritt reise til Sverige (dog har de økt grensekontrollen mot Norge av en merkelig grunn i det siste).

Toget mot Gøteborg og buss derifra er et alternativ.