Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3832
Hei. Jeg har vært i psykose mange ganger før og skjønner når det er på vei til å bikke over. Jeg har lenge gjort det jeg kan for å unngå dette, som feks tvinge i meg mat, drikke og få noe å sove på. Vært våken i maks 48 timer osv.

Jeg klarte det greit i lang tid, men så glemmer man tiden og plutselig sitter man der og skjønner at hvis man ikke sover og spiser nå så går det til helvete. Ikke har jeg mat og ikke har jeg penger og søvn kan jeg bare drite i. Dette var for 2 dager siden. Nå sov jeg i en halvtime og våkner i er rent helvete. Jeg forstår at jeg hallusinerer, men jeg freaker ut. Jeg har prøvd å snakke med ei venninne for å roe meg ned, men ligger på gulvet og hyperventilerer og hyler i tlf. Jeg har fortsatt klare øyeblikk og da skriver jeg her, men de varer i kort tid, så jeg bruker lang tid på innlegget her.

Noen tips? Har som sagt ikke mat og ingenting å sove på. Heller ikke penger så jeg får skaffet meg noe. Jeg er desperat. Har ingen i nærheten som kan hjelpe og jeg vil ikke bli lagt inn for rusutløst psykose enda en gang.
Har vel ikke tilgang til seroquel så du kan sove, evt utenom det så er det lite man kan gjøre, ofc ikke ta mer amf, og helst dra til legevakten
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Nedtur. Be om medisin til å lande på.

Zyprexa er ganske effektivt også. Fleste antiøsykotisn fungerer faktisk

God bedring det går over. Bare tenk at det som er annerledes nå kun er pga psykose. Prøv å ikke gå lengre inn i det viss du er redd for det som det høres ut som.

Man kan ringe 113 om man frykter for eget eller andre liv, bet ikke hvordan psykoser dine er men skulle det være fare for liv så ring 113.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mat, vann, hvile, rolig musikk, meditasjon, pusteøvelser, lese en bok, høre på en podcast, lage noe er alle ting jeg kan komme på.for å få det bedre.

Rydding kan jo gå.?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Du må nesten bare legge deg i sengen og hvile, legg mobilen bort. Om du sovner eller ei er hvile hvile.
Hvis du har kontakter på speed har du nesten garantert mulighet til å ordne deg noe beroligende.
Hvis ikke, dra til legevakt. Der kan du nok få litt mat også.

Om situasjonen er bad nok låner nok moren din deg en hundrings til spaghetti, mais og pesto + sjokolademelk.
Skaff deg mye og gode kalorier for minst mulig penger.

Mat + rent sengetøy + dusj + antipsykotika eller benzo så tar du deg noen dager der du bare roer ned maksimalt og henter deg inn.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvis du har kontakter på speed har du nesten garantert mulighet til å ordne deg noe beroligende.
Hvis ikke, dra til legevakt. Der kan du nok få litt mat også.

Om situasjonen er bad nok låner nok moren din deg en hundrings til spaghetti, mais og pesto + sjokolademelk.
Skaff deg mye og gode kalorier for minst mulig penger.

Mat + rent sengetøy + dusj + antipsykotika eller benzo så tar du deg noen dager der du bare roer ned maksimalt og henter deg inn.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått tak i beroligende nå, men får de ikke før om et par timer. Hater å krite også vettu, men nå ser jeg ingen annen utvei
burde ikke trenge være noe eksklusive greier som benzo. Mulig ting har forandra seg, men alle stukere jeg kjente var veldig rause med c-preparater og slikt apedop. Antipsykotika. Fikk det uten å be om det, ingen vil ha det med mindre de trenger det sånn som du gjør nå
Sist endret av Bothrops; 10. oktober 2020 kl. 23:50.
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg har fått tak i beroligende nå, men får de ikke før om et par timer. Hater å krite også vettu, men nå ser jeg ingen annen utvei
Vis hele sitatet...
Legevakten har garantert en ruspost du kan bli innlagt på, hvorfor ikke bruke det til det fulle? Du er jo i en situasjon der du trenger helsehjelp og det er jo derfor legevakten er der.

Ring legevakten, ikke tenk på at du ikke vil bli innlagt enda en gang. Du må få dekket dine mest nødvendige behov nå, og når du ikke klarer det kan legevakten hjelpe med mat, hvile, medisiner, en varm dusj, rent sengetøy, rene klær... Osv.
Anonym bruker
"Mulig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Legevakten har garantert en ruspost du kan bli innlagt på, hvorfor ikke bruke det til det fulle? Du er jo i en situasjon der du trenger helsehjelp og det er jo derfor legevakten er der.

Ring legevakten, ikke tenk på at du ikke vil bli innlagt enda en gang. Du må få dekket dine mest nødvendige behov nå, og når du ikke klarer det kan legevakten hjelpe med mat, hvile, medisiner, en varm dusj, rent sengetøy, rene klær... Osv.
Vis hele sitatet...
dette er en av grunnene til at vi har akutt poster innen rus og psykiatri. kontakt legevakten. i en sånn situasjon er det er ikke sikkert du føler bra selv etter mat og søvn.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg klarte det greit i lang tid, men så glemmer man tiden og plutselig sitter man der og skjønner at hvis man ikke sover og spiser nå så går det til helvete. Ikke har jeg mat og ikke har jeg penger og søvn kan jeg bare drite i. Dette var for 2 dager siden. Nå sov jeg i en halvtime og våkner i er rent helvete. Jeg forstår at jeg hallusinerer, men jeg freaker ut. Jeg har prøvd å snakke med ei venninne for å roe meg ned, men ligger på gulvet og hyperventilerer og hyler i tlf. Jeg har fortsatt klare øyeblikk og da skriver jeg her, men de varer i kort tid, så jeg bruker lang tid på innlegget her.
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt du som kjenner kroppen din best, men det kan kanskje være et panikkangst-anfall? Ikke en uvanlig bivirkning av speed. Har selv fått det en gang.

Du kan jo ringe 113 eller legevakten 116117.
De får bokstavelig talt betalt for å hjelpe deg med det du sliter med nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er selvsagt du som kjenner kroppen din best, men det kan kanskje være et panikkangst-anfall? Ikke en uvanlig bivirkning av speed. Har selv fått det en gang.

Du kan jo ringe 113 eller legevakten 116117.
De får bokstavelig talt betalt for å hjelpe deg med det du sliter med nå.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd panikk angstanfall flere ganger og har vært i både rusutløst psykose og «vanlig» psykose opp til flere ganger. Dette er uten tvil begynnelsen på en psykose, men skjønner hva du vil frem til
Hadde litt av det samme selv etter forrige helg. Satt 62 timer i strekk med amfetamin. På mandag gikk jeg på en skikkelig psykisk smell og har vært innelåst på mitt eget rom siden. (Foruten å lage mat på kjøkkenet). Begynner å føle meg bedre nå, så er bare å ta det med ro og passe på å drikke vann og spise mat. God bedring! <3
Sitat av Knickyri Vis innlegg
Hadde litt av det samme selv etter forrige helg. Satt 62 timer i strekk med amfetamin. På mandag gikk jeg på en skikkelig psykisk smell og har vært innelåst på mitt eget rom siden. (Foruten å lage mat på kjøkkenet). Begynner å føle meg bedre nå, så er bare å ta det med ro og passe på å drikke vann og spise mat. God bedring! <3
Vis hele sitatet...
Håper du blir Bra igjen så fort som mulig! Jeg glemmer helt å drikke vann.. Har vurdert å begynne med alarm 1 gang i timen mat er jeg selvfølgelig også dårlig på, men prøver å presse det i meg om det går veldig lang tid
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Håper du blir Bra igjen så fort som mulig! Jeg glemmer helt å drikke vann.. Har vurdert å begynne med alarm 1 gang i timen mat er jeg selvfølgelig også dårlig på, men prøver å presse det i meg om det går veldig lang tid
Vis hele sitatet...
Ja, er det som er problemet med amf. Ingenting frister i ettertid. Har gått ned maange kg etter x antall kvelder/helger på speedeventyr. Har gått snart en uke, og jeg begynner å se lyset i enden av tunellen nå, har vært en lang uke. Ett tips er å spise en middag med kjøtt som du er glad i. F.eks taco. Er mue proteiner i kjøtt. Ellers kan det være lurt å spise frukt. Bare et eple kan gjøre at du får i deg væske og vitaminer
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Legevakten har garantert en ruspost du kan bli innlagt på, hvorfor ikke bruke det til det fulle? Du er jo i en situasjon der du trenger helsehjelp og det er jo derfor legevakten er der.

Ring legevakten, ikke tenk på at du ikke vil bli innlagt enda en gang. Du må få dekket dine mest nødvendige behov nå, og når du ikke klarer det kan legevakten hjelpe med mat, hvile, medisiner, en varm dusj, rent sengetøy, rene klær... Osv.
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på skal jeg si deg.

Som TS så var jeg kjent med psykoselige situasjoner og viste når det kom til å gå over stokk og stein, I Oslo hadde jeg en episode hvor jeg etter å ha gått inn og ut psykose i flere dager klarte, i et klart øyeblikk å ringe etter hjelp, da kom de å hentet meg i taxi.

I Finnmark, da jeg klarte å gjøre det samme så fikk jeg bedskjed om å stå an av, du får klare deg selv var det en dame som så fint sa til meg før hun slengte på røret.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Det kommer litt an på skal jeg si deg.

Som TS så var jeg kjent med psykoselige situasjoner og viste når det kom til å gå over stokk og stein, I Oslo hadde jeg en episode hvor jeg etter å ha gått inn og ut psykose i flere dager klarte, i et klart øyeblikk å ringe etter hjelp, da kom de å hentet meg i taxi.

I Finnmark, da jeg klarte å gjøre det samme så fikk jeg bedskjed om å stå an av, du får klare deg selv var det en dame som så fint sa til meg før hun slengte på røret.
Vis hele sitatet...
Rart de ikke anbefalte en bag om vodka på.5 liter i Finnland
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg har fått tak i beroligende nå, men får de ikke før om et par timer. Hater å krite også vettu, men nå ser jeg ingen annen utvei
Vis hele sitatet...
Du har beroligende nå, men ikke før om et par timer?
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
Du har beroligende nå, men ikke før om et par timer?
Vis hele sitatet...
Fikk tak i en som skulle komme med det ja, men han kunne ikke komme før om et par timer. You see?
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Fikk tak i en som skulle komme med det ja, men han kunne ikke komme før om et par timer. You see?
Vis hele sitatet...
Yeah my bad! Feiltolket setningen din. Lønner seg å lese før man svarer .
Håper det ordnet seg for deg
Hvordan går det med deg nå dopegurl?
Sitat av antisosial Vis innlegg
Hvordan går det med deg nå dopegurl?
Vis hele sitatet...
Går ikke så bra, takk som spør. Jeg tror min mor også har havnet i psykose. Hun har ingen historie med det, men det kan virke sånn for meg. I følge de vennene jeg har fortalt det til virker det sånn for meg fordi jeg er psykotisk og ikke hun?.. Nekter ikke for det, men aldri opplevd det før.

Det er ikke like skummelt nå som det var i begynnelsen. Jeg begynner å bli vant til det. Det verste akkurat nå er at jeg kan ta meg selv i å «våkne opp» og forstå at jeg har snakket surr og vært i min egen verden hele tiden, og husker hva jeg har sagt til folk i samtaler. Det gir meg angst.. så går det over før det skjer på nytt. Slitsomt. Jeg tror ikke jeg er psykotisk 24/7, men jeg klarer å se at noe ikke stemmer altså..
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Går ikke så bra, takk som spør. Jeg tror min mor også har havnet i psykose. Hun har ingen historie med det, men det kan virke sånn for meg. I følge de vennene jeg har fortalt det til virker det sånn for meg fordi jeg er psykotisk og ikke hun?.. Nekter ikke for det, men aldri opplevd det før.

Det er ikke like skummelt nå som det var i begynnelsen. Jeg begynner å bli vant til det. Det verste akkurat nå er at jeg kan ta meg selv i å «våkne opp» og forstå at jeg har snakket surr og vært i min egen verden hele tiden, og husker hva jeg har sagt til folk i samtaler. Det gir meg angst.. så går det over før det skjer på nytt. Slitsomt. Jeg tror ikke jeg er psykotisk 24/7, men jeg klarer å se at noe ikke stemmer altså..
Vis hele sitatet...
Slutt med speed, jeg sluttet pga jeg ble psykotisk, har prøvd det 2 ganger etter jeg sluttet sa til alle rundt meg folk jeg ikke kjente, 'jeg har snakket med gud aksepter for å bli akseptert' det er ikke verdt det kan ikke gå ut lenger i nabolaget uten at folk stirrer på meg.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Slutt med speed, jeg sluttet pga jeg ble psykotisk, har prøvd det 2 ganger etter jeg sluttet sa til alle rundt meg folk jeg ikke kjente, 'jeg har snakket med gud aksepter for å bli akseptert' det er ikke verdt det kan ikke gå ut lenger i nabolaget uten at folk stirrer på meg.
Vis hele sitatet...
Jeg er dessverre alt for glad i det til å slutte.. men jeg tar en liten pause nå. Skal ikke ta noe som helst i dag og frem til t.o.m fredag. Det er eneste måten å komme seg ut av dette helvete på utenom å slutte helt..
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Går ikke så bra, takk som spør. Jeg tror min mor også har havnet i psykose. Hun har ingen historie med det, men det kan virke sånn for meg. I følge de vennene jeg har fortalt det til virker det sånn for meg fordi jeg er psykotisk og ikke hun?.. Nekter ikke for det, men aldri opplevd det før.
Vis hele sitatet...
Du sier selv at du er i psykose. Da tviler jeg på at du er i stand til å bedømme om moren din er det. Du sier heller ingen ting om hvorfor du tror hu er i psykose? Sannsynligheten for at du er så psykotisk at du tror din egen mor er psykotisk er 99% mtp at du døgner og speeder, tydligvis med null bremseklosser på tross av at du allerede er i psykose mens hun har null psykiatri historikk. Høres ut som du er så dypt inn i psykosen at den har gjort noe med virkelighetsoppfatningen og det går utover dine nærmeste. Syntes du ditt behov for speed burde prioriteres så høyt? Er det virkelig ingen andre alternativer enn å fortsette til du angrer enda mere? På denne måten ender det med at du blir båret ut av folk i hvite frakker eller fengsla for noen kjipe saker gjort i psykose.

Tråden handler om at du er psykotisk, ikke moren din. Du er syk og veit godt hvorfor, men du velger å øke risiko og forlenge sykdomsforløpet på grunn av din begeistring for speed. Små pauser for å "unngå" full psykose vil bare bidra til at det skjer enda mere gradvis, slik at du fortsetter å tro at folk rundt deg er i psykose.

Du får ikke hjulpet din psykotiske mor hvis du ikke slutter å døgne på speed...
Sist endret av knert1; 13. oktober 2020 kl. 11:48.
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg er dessverre alt for glad i det til å slutte.. men jeg tar en liten pause nå. Skal ikke ta noe som helst i dag og frem til t.o.m fredag. Det er eneste måten å komme seg ut av dette helvete på utenom å slutte helt..
Vis hele sitatet...
Den eneste måten å komme seg ut av dette helvettet på er å slutte helt.
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg er dessverre alt for glad i det til å slutte.. men jeg tar en liten pause nå. Skal ikke ta noe som helst i dag og frem til t.o.m fredag. Det er eneste måten å komme seg ut av dette helvete på utenom å slutte helt..
Vis hele sitatet...
Tom fredag? Det kan knapt kalles «liten» pause. Her må du ta ansvar for deg selv rett og slett
Hva er det verst tenkelige scenarioet for deg dersom du kutter helt?
Anonym bruker
"Avhengig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså det er 100% sannsynlig at du ender opp psykotisk hele tiden viss du ikke kutter ut nå. Og da kommer du til å være ute av stand til å se selv at du er psykotisk. Dette har jeg sett flere eksempler på. Problemet er også at du kan ruse på deg schizofreni og det kan bli så ille at du ikke kommer ut av psykosen selv om du slutter med amfen. Jeg vet at skremselspropaganda ikke funker, men dette er fakta. Jeg ville prøvd å finne andre ting å ruse deg på som ikke fucker med psyken din.
Tror i hvert fall du trenger å sove litt. Prøv å ta en pause fra amfen så du får hvilt i det minste. Vil ikke oppfordre deg til å ta dop, men hvis du ikke vil slutte med amf hva med å heller prøve knips eller sopp? Er hvert fall bedre for huet mitt.

Gi oss gjerne en oppdatering om hvordan du har det snart
Jeg har tatt en pause fra det nå og har fått sove masse og lånt penger til mat. Det er mye bedre allerede, men har ikke gått 100% over. Jeg ringer legen i morgen, og om jeg ikke får hjelp der har jeg mange som står klare til å være med meg og kreve at jeg får hjelp Vil veldig gjerne ha meg frabedt en pekefinger i denne situasjonen. Jeg vet selv hvor fucka det er.
Klimafiendtlig troll
Sitat av Dopegurl Vis innlegg
Jeg har tatt en pause fra det nå og har fått sove masse og lånt penger til mat. Det er mye bedre allerede, men har ikke gått 100% over. Jeg ringer legen i morgen, og om jeg ikke får hjelp der har jeg mange som står klare til å være med meg og kreve at jeg får hjelp Vil veldig gjerne ha meg frabedt en pekefinger i denne situasjonen. Jeg vet selv hvor fucka det er.
Vis hele sitatet...
Var vel ikke noen pekefingre her? Du skrev jo selv at du var i ferd med å tippe over i psykose og hadde hverken mat, drikke eller noe å roe deg på.

Synes freaksa stilte temmelig kjapt og godt opp for deg.

Fortsatt god bedring! Du får holde oss oppdatert
Sitat av Taert Vis innlegg
Var vel ikke noen pekefingre her? Du skrev jo selv at du var i ferd med å tippe over i psykose og hadde hverken mat, drikke eller noe å roe deg på.

Synes freaksa stilte temmelig kjapt og godt opp for deg.

Fortsatt god bedring! Du får holde oss oppdatert
Vis hele sitatet...
Kommentaren jeg siktet til er borte ser det ut som Var bare én kommentar jeg reagerte på
Bra du føler deg bedre TS. Hva er planene fremover?
Prøv å sosialisere deg. Dette handler om rus og rus går over. Etterhvert kanskje du klarer å sove så er det det beste.

En så lenge vil jeg anbefale å sosialisere seg. Psykose handler ofte om vrangforestillinger og da er det lite lurt å sitte i et eget ekkokammer inne i hodet ditt som skaper mere vrangforestillinger og støtter deg selv i tankene. Stikk ut, snakk med noen venner eller andre enn deg selv, hold deg rusfri
Jeg har nå vært hos legen som bekreftet psykose. Fått medisiner som forhåpentligvis hjelper, hvis ikke må jeg legges inn enten jeg vil eller ikke. Merker nå at det er helt greit å skulle legges inn likevel. Ble roligere med en gang jeg fikk det bekrefta av en eller annen grunn. Har trua på at dette går riktig vei nå! Takk for alle gode ord og råd. Beklager at jeg har svart litt vimsete og rart