Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 24450
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tønno Vis innlegg
Du kan sende så mange linker du vil de endrer fortsatt ikke resultatet av etterforskningen og riksrettssaken, som jeg har referert til.
Vis hele sitatet...
Du kasta ut ein påstand som du ikkje har underbygd. Ja, han vart frikjend. Av politiske årsaker. Det har du heller ikkje argumentert mot, du repeterer derimot at han vart frikjend.
Sitat av Tønno Vis innlegg
Har jeg kilder på at Biden ER senil? Nei, men det visste du godt svaret på. Video materialet som tilsier noe annet derimot, det florerer på nett. På randen til senil "hva enn det måtte bety". Vanskelig å forstå? Et utsagn som tyder på at Biden er i en nedover pekende mental tilstand. Basert på video intervju, debatt og utsagn. Har ikke vi fulgt med på samme valgkamp?
Vis hele sitatet...
Så klipp av Biden som mister ei tankerekke skal tolkast som bevis på at Biden er på grensa til senil. Klipp av at Trump bytter tankerekke midt i ei setning, ikkje greier å snakke koherent om ting, eller tar feil ord skal tolkast som at han er frisk som ein fisk?

Det er i beste fall ein dobbelt standard; du legg det mest ufordelaktige synet til grunn når det kjem til Biden, og det mest fordelaktige til grunn når det kjem til Trump.
Sitat av Tønno Vis innlegg
Du sier at du ser en forståelig oppgitt fyr, og det er jeg helt enig i. Det er naturlig å bli oppgitt når man ikke klarer å få ut de ordene som hjernen tenker, eller at man ikke er så rask i hode som man en gang var.
Vis hele sitatet...
No framsto ikkje den debatten som om det var formuleringevna til Biden som var problemet -men det å få komme til orde, og fullføre.
Sitat av Tønno Vis innlegg
Er det umulig å få en skrikende baby til å tie? Nei, det er heller ikke umulig å få Trump til å tie under debatten, men det var Fox sitt ansvar.
Vis hele sitatet...
No forventar eg heilt ærleg meir sjølvkontroll av folk som stiller som presidentkandidat enn av babyer. Men det er mogeleg det er i overkant optimistisk av meg.
Sitat av Tønno Vis innlegg
Det høres ut som at du egentlig har et problem med det politiske systemet i USA, ikke at Trump brøt debattreglene, han bryter reglene vel vitende om at hvis han gjør det og klarer å forstyrre Biden til det punktet at han resignerer og rister på hodet i fortvilelse, da har Trump vunnet debatten.
Vis hele sitatet...
No tyder jo t.d. undersøkelsar eg lenka til frå fivethirtyeight over på at Trump ikkje kom godt ut av det; folk fekk ikkje eit positivt inntrykk av Trump.

Men det er så klart den forteljinga Trump formidler.
Sitat av Tønno Vis innlegg
Det er drivende irrelevant at Harris var så lite likt av sine egne velgere at demokratene valgte henne som VP kandidat.
Vis hele sitatet...
Om populariteten er avgjerande, slik du antyder, burde vel Trump prompte trekkje seg som POTUS?
Sitat av Tønno Vis innlegg
Hvem er disse menneskene du referer til? freaks i tråden? eller velgere i USA, for der er det mange som ser fordelen med Trump, og hvis ikke så velger de Biden i november.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart mange som stemmer Trump. Det er OK; det er ingen som krev grunngjeving for å stemme i eit demokrati.

Men diskusjonen er altså her på berget, på dette forumet.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Jeg pleier vanligvis ikke være fullt så krass på dette forumet, men å støtte Trump i 2020 sier så ekstremt mye om hva slags person en er at vitsen ble gammel før den oppsto, ergo er det ikke, og det kommer aldri til å bli morsomt en gang!
Vis hele sitatet...
Hva er greia med holdninger som det her Hva sier det om oss som mennesker egentlig?

Noen snakket om hvorfor høyreekstremister en større trussel enn venstreekstremister tidligere. Det er en veldig stor forskjell på disse. Høyreekstremister handler stort sett på egen hånd og blir fordømt av alle, bortsett fra de innad i den lille sirkelen. Mens venstreekstremister blir hedret på Twitter og omtalt som helter av media. Mannen som drepte en tilfeldig Trump- supporter på åpen gate i Portland ble heiet frem og intervjuet på TV. Hvor er den støtten etter en idiot åpner ild i en moské? Det er dette som er skremmende. Venstresiden blir bare mer og mer voldelig og det ses på som akseptabelt.

Personlig synes jeg det er skremmende at Katt innrømmer at han ønsker mannen død og blir møtt med applaus. Man kan se tendenser her på forumet også.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Noen snakket om hvorfor høyreekstremister en større trussel enn venstreekstremister tidligere. Det er en veldig stor forskjell på disse. Høyreekstremister handler stort sett på egen hånd og blir fordømt av alle, bortsett fra de innad i den lille sirkelen.
Vis hele sitatet...
Pisspreik.

Du har store høgreekstreme bevegelser i USA. Proud Boys, Boogalo, og ymse andre akselerasjonistiske faksjoner. Å hevde at det er enkeltindivid er pisspreik. Dei har sågar blitt plystra til frå POTUS.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Mens venstreekstremister blir hedret på Twitter og omtalt som helter av media. Mannen som drepte en tilfeldig Trump- supporter på åpen gate i Portland ble heiet frem og intervjuet på TV. Hvor er den støtten etter en idiot åpner ild i en moské? Det er dette som er skremmende. Venstresiden blir bare mer og mer voldelig og det ses på som akseptabelt.
Vis hele sitatet...
Eg trur du har ein viss seleksjonsbias her.
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Tja, Trump er kanskje idiot men Biden virker ikke noe særlig bedre. Hyller tidligere KKK medlem, kaller han en god venn, mentor osv.
Trump har også rett at det er venstresiden som per dags dato går mest mot det ekstreme. Eckhart Tolle er til og med enig i det.

https://www.youtube.com/watch?v=qcBQ...l=TrumpWarRoom
https://www.youtube.com/watch?v=7Vsq...heInvisibleMan

Så ja, dere kan fortsette å hyle rasisme, diskriminering og som dere sa før Trump ble president: "at det blir krig så fort Trump blir president, han kommer til å trykke på knappen".
Personlig ikke stor fan av Trump, men tenker han er nødvendig og Biden er jo ikke snevet bedre så hva er egentlig argumentasjonen deres om at Trump burde dø osv? Hva vil det løse? Dan Pena sier også at Trump kanskje er barnslig, men nødvendig for USA sin økonomi. Han har faktisk ikke startet krig, startet med slavehandel av svarte mennesker, startet en krig mot narkotika eller banket homofile så vidt jeg vet. Han hyller heller ikke medlemmer av KKK slik som Biden.
Vis hele sitatet...
det der med at Biden skal ha hylla KKK medlem er ikke sant. Det er debunka og faktasjekka hvis du gidder å grave i det hos andre kilder enn hjemmesnekra youtube trumplovers videoer. Byrd var KKK medlem i ett år når han var ung, sa i 1993 at det var det dummeste han har gjort, og har figurert som den nest lengstsittende kongressmannen i USAs historie etter det med 51 år og det var den innsatsen Biden roset når han døde.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Denne ønsker jeg gjerne se noen argumentere imot
Vis hele sitatet...
Jeg trykka feil og ga kommentaren din en tommel opp. Men du kan ikke mene at det skal være vanskelig å argumentere mot at venstresiden er de mest ekstreme? Det er helt åpenbart hvem som er mest ekstrem av de som vil ha utslettelse av folkeslag og forfølgelse av mennesker med annen hudfarge og etnisitet, og de som sier til de førstnevnte at de ikke kan være så fiendtlige mot uskyldige folk?! Hvis noen voldtar søstera di og sprer pro-rape propaganda som fører til masse flere voldtekter og voldtektsmenn og du kliner til han fyren, gjør det deg til den mest ekstreme? Nei... Høyreekstremistisk ideologi og individer er skyld i drap og tortur av millioner av mennesker, trakassering, diskriminering, vold, og haugevis av terrorangrep i våre dager så man trenger bare å se på fakta for å motbevise påstanden om at venstresiden skulle vært de mest ekstreme.

Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Tror det at Trump fikk korona et spikeren i kisten for Trumps kampanje.
Vis hele sitatet...
Yes la oss håpe det!
Ang. opptøyer fra høyre og venstre... jeg skulle ønske vi kunne skille de to debattene det faktisk er.

En ting er måten de praktisk går frem på, med hærverk og vold. Jeg tror vi kan være enige om at det er like uholdbart uansett hvem som gjør det. Men høyreekstremt og rasistisk tankegods er farlig uavhengig av hvordan budskapet fremføres. Antirasisme og -fascisme stiller ikke samme kategori der. Voldelige deler av Antifabevegelsen (i den grad det er en samordnet bevegelse) er antifascismens verste fiende, da de nettopp bidrar til å søle sammen de to debattene og få det til handle om steinkasting og ikke undertrykkende ideologi.

Vi er enige om at hærverk og gatevold er uholdbart. Kan vi også være enige om at rasisme er verre enn antirasisme?
Sitat av *pi Vis innlegg
Ang. opptøyer fra høyre og venstre... jeg skulle ønske vi kunne skille de to debattene det faktisk er.

En ting er måten de praktisk går frem på, med hærverk og vold. Jeg tror vi kan være enige om at det er like uholdbart uansett hvem som gjør det. Men høyreekstremt og rasistisk tankegods er farlig uavhengig av hvordan budskapet fremføres. Antirasisme og -fascisme stiller ikke samme kategori der. Voldelige deler av Antifabevegelsen (i den grad det er en samordnet bevegelse) er antifascismens verste fiende, da de nettopp bidrar til å søle sammen de to debattene og få det til handle om steinkasting og ikke undertrykkende ideologi.

Vi er enige om at hærverk og gatevold er uholdbart. Kan vi også være enige om at rasisme er verre enn antirasisme?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvorfor det forrige innlegget mitt ble slettet. Håper det var på grunn av det *pi sier her. Bra sagt! Det var egentlig alt jeg trengte å høre. Applaus!

Kan vi slutte å synes det er greit å ønske folk man er uenige med døde nå?
Sitat av Tønno Vis innlegg
Da ser det ut til at de "etablerte" freakerne har mobilisert til angrep. Så da har jeg tørket støvet av tastaturet.
Vis hele sitatet...
Ja, vi mottok ordre fra høyeste befal, mobiliserte styrkene og marsjerte ned til datamaskinene våre med blankpussede bajonetter på tastaturene.
Det er slik det normalt foregår.

Men siden du er inne på det - er det ikke plutselig veldig mange brukere med veldig få innlegg på trumpsida her? Deg inkludert. Hvor dukket plutselig dere opp fra?

Sitat av Tønno Vis innlegg
Du kan sende så mange linker du vil de endrer fortsatt ikke resultatet av etterforskningen og riksrettssaken, som jeg har referert til.
Vis hele sitatet...
Dette er brønnmiging. Du er oppegående nok til å ha fått med deg at frikjent i riksrett ikke er ekvivalent med at anklagene er feilaktige.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Har jeg kilder på at Biden ER senil? Nei, men det visste du godt svaret på.
Vis hele sitatet...
Så du innrømmer altså at du kaster ut ubegrunnede påstander. Utmerket, da kan vi endelig bevege oss videre.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Video materialet som tilsier noe annet derimot, det florerer på nett. På randen til senil "hva enn det måtte bety". Vanskelig å forstå? Et utsagn som tyder på at Biden er i en nedover pekende mental tilstand. Basert på video intervju, debatt og utsagn. Har ikke vi fulgt med på samme valgkamp?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg behandler dette avsnittet slik du tydeligvis behandler utsagn fra Biden, så må jeg dessverre konkludere med at du ikke bare er på randen til senil, men også har tatt et solid steg utenfor. Det gjør jeg imidlertid ikke, for til forskjell fra deg vet jeg nok om geriatri til å forstå at diagnoser ikke bør stilles på såpass tynt grunnlag. Jeg antar du bare er veldig engasjert og uttrykte deg litt klossete. Det kan hende den beste.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Du sier at du ser en forståelig oppgitt fyr, og det er jeg helt enig i. Det er naturlig å bli oppgitt når man ikke klarer å få ut de ordene som hjernen tenker, eller at man ikke er så rask i hode som man en gang var. Er det umulig å få en skrikende baby til å tie? Nei, det er heller ikke umulig å få Trump til å tie under debatten, men det var Fox sitt ansvar.
Vis hele sitatet...
... Så fordi han oppførte seg som en baby og moderatorene lot ham slippe unna med det, så må vi konkludere med at han vant debatten..? Eller skal vi kanskje heller konkludere med at han ødela debatten? Sånn som du forsøker her.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Jeg sier jo ikke at Trump er en redelig mann som alltid snakker og gjør alt etter boken, men
Vis hele sitatet...
MEN
Gud, jeg elsker den bruken av konjuksjoner.

Sitat av Tønno Vis innlegg
du mistolker ordene mine.
Vis hele sitatet...
Alternativt har du bare selv ikke fattet rekkevidden av hva du egentlig sier.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Det høres ut som at du egentlig har et problem med det politiske systemet i USA, ikke at Trump brøt debattreglene, han bryter reglene vel vitende om at hvis han gjør det og klarer å forstyrre Biden til det punktet at han resignerer og rister på hodet i fortvilelse, da har Trump vunnet debatten.
Vis hele sitatet...
Nei, for da er det ikke en debatt etter noen rimelig definisjon av ordet. Men ok. Vi kan bruke den. Vi kan si at det Trump driver med, hans nye retoriske oppfinnelse, det er... debatt.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Ikke fordi han fikk frem poengene sine, men det er jo ikke slik man vinner debatt i USA.
Vis hele sitatet...
Ja, nå er det det. Etter at du har endret betydningen av både "debatt" og "vinne".

Sitat av Tønno Vis innlegg
Det er mye som står på spill under et president valg i USA, og det er ikke bare Trump som spiller skittent.
Vis hele sitatet...
Påstår du at demokratene debatterer på samme vis som Trump?

Sitat av Tønno Vis innlegg
Demokratene har spilt skittent helt siden han ble valgt, igjen må jeg referere til Russiagate og riksrettssaken...
Vis hele sitatet...
Nei, du kaster bæsj og ser hva som fester seg. Dette har vi alt vært gjennom flere ganger.

Sitat av Tønno Vis innlegg
Kommer tilbake til Vidarlo og frosken etterhvert som jeg har tid. Sorry, fisken var det.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Myoxocephalus; 3. oktober 2020 kl. 00:12.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Kan vi slutte å synes det er greit å ønske folk man er uenige med døde nå?
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker ikke sykdom eller død på noen, være seg Trump, førstedamen eller noen andre. Så er dét avklart.
Sist endret av *pi; 2. oktober 2020 kl. 22:05.
Sitat av *pi Vis innlegg
Kan vi også være enige om at rasisme er verre enn antirasisme?
Vis hele sitatet...
Ikke uten videre. Og iallefall ikke uten videre definisjon.

Selve rasismebegrepet er i dagens klima blitt så utvannet at det er blitt vanskelig å definere.

Opprinnelig definisjon går på at det finnes menneskeraser og at noen raser er mer "verdifulle" enn andre.

Fra en ihuga antirasist briller i dagens klima kan rasisme f.eks innebære å stemme Frp, være Trump tilhenger, være imot innvandring, annerkjenne populasjonsforskjeller, være anti islamist, si "all lives matter", være skeptisk til ikke-vestlig innvandring, ikke poste #50 er ikke nok under profilbilde, spørre hvor du kommer fra, si neger, etc o.l

"Im on the good side"-holdninga er ofte ekskluderende mot tankegods som utfordrer. En slik holdning kan fort bli blind, naiv, og følelsesladd (som kommer fram i denne tråden) - og i ytterste konsekvens særs voldelig (eks: revolusjon og kommunisme i sovjet ("im on the good side" med altruistisk ideologi og likhet og brorskap som "mål")

Most of the evil in this world is done by people with good intentions.” ― T.S. Eliot.
Vis hele sitatet...

Man kan f.eks godt være en rasist av opprinnelig definisjon men et godt menneske lell (var vi ikke alle litt rasister for et par hundre år siden?). Rasist trenger ikke å bety hat eller utagerende oppførsel mot andre populasjoner - og man kan godt være antirasist med hatefullt tankegods og utagerende oppførsel og et dårlig menneske.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Hva er greia med holdninger som det her Hva sier det om oss som mennesker egentlig?

Noen snakket om hvorfor høyreekstremister en større trussel enn venstreekstremister tidligere. Det er en veldig stor forskjell på disse. Høyreekstremister handler stort sett på egen hånd og blir fordømt av alle, bortsett fra de innad i den lille sirkelen. Mens venstreekstremister blir hedret på Twitter og omtalt som helter av media. Mannen som drepte en tilfeldig Trump- supporter på åpen gate i Portland ble heiet frem og intervjuet på TV. Hvor er den støtten etter en idiot åpner ild i en moské? Det er dette som er skremmende. Venstresiden blir bare mer og mer voldelig og det ses på som akseptabelt.

Personlig synes jeg det er skremmende at Katt innrømmer at han ønsker mannen død og blir møtt med applaus. Man kan se tendenser her på forumet også.
Vis hele sitatet...


Vold er ikke greit i teorien, men når minoriteter i USA til stadighet blir behandlet som annenrangs borgere utelukkende for hva de er født som eller deres livsstil så er det grenser for hvor mye hopes and prayers folk skal innfinne seg me. Du later til å likestille Trumps meninger med praktisk talt alle andre meninger, som er intellektuelt uredelig. Innerst inne tror jeg ikke jeg trenger å forklare hvorfor det er sånn. Lett å sitte hjemme i Norge og drive med intellektuell gymnastikk rundt temaer som vold men det er ikke alle som er forunt den luksusen.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Ikke uten videre. Og iallefall ikke uten videre definisjon.

Selve rasismebegrepet er i dagens klima blitt så utvannet at det er blitt vanskelig å definere.

Opprinnelig definisjon går på at det finnes menneskeraser og at noen raser er mer "verdifulle" enn andre.

Fra en ihuga antirasist briller i dagens klima kan rasisme f.eks innebære å stemme Frp, være Trump tilhenger, være imot innvandring, annerkjenne populasjonsforskjeller, være anti islamist, si "all lives matter", være skeptisk til ikke-vestlig innvandring, ikke poste #50 er ikke nok under profilbilde, spørre hvor du kommer fra, si neger, etc o.l

"Im on the good side"-holdninga er ofte ekskluderende mot tankegods som utfordrer. En slik holdning kan fort bli blind, naiv, og følelsesladd (som kommer fram i denne tråden) - og i ytterste konsekvens særs voldelig (eks: revolusjon og kommunisme i sovjet ("im on the good side" med altruistisk ideologi og likhet og brorskap som "mål")




Man kan f.eks godt være en rasist av opprinnelig definisjon men et godt menneske lell (var vi ikke alle litt rasister for et par hundre år siden?). Rasist trenger ikke å bety hat eller utagerende oppførsel mot andre populasjoner - og man kan godt være antirasist med hatefullt tankegods og utagerende oppførsel og et dårlig menneske.
Vis hele sitatet...


Dette er i all hovedsak stråmenn, men da rasisme har utviklet seg en del siden ordet kun burde tolkes bokstavelig. Det er kanskje en eller annen tulling som tar det litt langt, men for å ta neger som et av eksemplene dine så er det ingen som blir fly forbanna hvis noen uten å tenke seg om slenger rundt med det ordet. Problemet til de som f.eks. stort sett bruker neger, som forøvrig er Ferre og Ferre er at de blir så defensive når noen påpeker for dem at det kanskje ikke er helt innafor, som om å si neger i seg selv er en del av deres identitet. Hvis man spør de samme folka om hva som skjer om de slutter med det har de sjelden et godt svar. Det er ganske mange ubevisste mekanismer hos folk som isolert sett ikke er vondt ment, men hvordan tror du det er for en av afrikansk, afro-karibisk eller afroamerikansk opphav å alltid måtte forsvare seg mot folk som er i en slags kulturell trassalder?
Sist endret av equimanthorn; 3. oktober 2020 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ikke uten videre. Og iallefall ikke uten videre definisjon.

Selve rasismebegrepet er i dagens klima blitt så utvannet at det er blitt vanskelig å definere.

Opprinnelig definisjon går på at det finnes menneskeraser og at noen raser er mer "verdifulle" enn andre.

Fra en ihuga antirasist briller i dagens klima kan rasisme f.eks innebære å stemme Frp, være Trump tilhenger, være imot innvandring, annerkjenne populasjonsforskjeller, være anti islamist, si "all lives matter", være skeptisk til ikke-vestlig innvandring, ikke poste #50 er ikke nok under profilbilde, spørre hvor du kommer fra, si neger, etc o.l

"Im on the good side"-holdninga er ofte ekskluderende mot tankegods som utfordrer. En slik holdning kan fort bli blind, naiv, og følelsesladd (som kommer fram i denne tråden) - og i ytterste konsekvens særs voldelig (eks: revolusjon og kommunisme i sovjet ("im on the good side" med altruistisk ideologi og likhet og brorskap som "mål")




Man kan f.eks godt være en rasist av opprinnelig definisjon men et godt menneske lell (var vi ikke alle litt rasister for et par hundre år siden?). Rasist trenger ikke å bety hat eller utagerende oppførsel mot andre populasjoner - og man kan godt være antirasist med hatefullt tankegods og utagerende oppførsel og et dårlig menneske.
Vis hele sitatet...
On point! Har ikke skrevet noe støtende, annet enn at Trump er kanskje ikke så ille som dere skal ha det til, likevel blir jeg angrepet. Til og med en som begynte å insinuere at jeg ikke likte muslimer, støtter en drapsmann og allslags. Eckhart Tolle er heller ingen pro-trump kilde, men det mener nå mange folk tydeligvis her.. Out.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Selve rasismebegrepet er i dagens klima blitt så utvannet at det er blitt vanskelig å definere.

Opprinnelig definisjon går på at det finnes menneskeraser og at noen raser er mer "verdifulle" enn andre.

Fra en ihuga antirasist briller i dagens klima kan rasisme f.eks innebære å stemme Frp, være Trump tilhenger, være imot innvandring, annerkjenne populasjonsforskjeller, være anti islamist, si "all lives matter", være skeptisk til ikke-vestlig innvandring, ikke poste #50 er ikke nok under profilbilde, spørre hvor du kommer fra, si neger, etc o.l
Vis hele sitatet...
Du skal vrangtolke meg ganske iherdig for å tro at det er alle Trumpvelgere eller folk som sier neger jeg sikter til når jeg snakker om høyreekstreme fascister.

"Im on the good side"-holdninga er ofte ekskluderende mot tankegods som utfordrer. En slik holdning kan fort bli blind, naiv, og følelsesladd (som kommer fram i denne tråden) - og i ytterste konsekvens særs voldelig (eks: revolusjon og kommunisme i sovjet ("im on the good side" med altruistisk ideologi og likhet og brorskap som "mål")
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje innlegget du siterte meg fra nettopp handlet om at vold er like uakseptabelt uansett hvem som utfører den, men det er kanskje ikke så nøye for deg.

Man kan f.eks godt være en rasist av opprinnelig definisjon men et godt menneske lell (var vi ikke alle litt rasister for et par hundre år siden?). Rasist trenger ikke å bety hat eller utagerende oppførsel mot andre populasjoner - og man kan godt være antirasist med hatefullt tankegods og utagerende oppførsel og et dårlig menneske.
Vis hele sitatet...
Jeg er i denne sammenhengen helt uinteressert i hvem som er eller ikke er et godt menneske på bunnen. Jeg snakker om hvilken ideologi jeg mener er skadeligst for samfunnet. Lurer på om du går i følefella du beskylder antirasister for nå, eller om det bare er et forsøk på å ulne til debatten.
Pi

Skal man utelukke personene som følger en ideologi, når man vurderer om en ideologi er skadelig for samfunnet?

Og
Hva er definisjonen på en rasistisk ideologi for en med antirasistisk ideologi? Hvor går grensene? Er de statiske? Hvem er "On the bad side"?

"Im on the good side"-"ideologien" (les: youre on the bad side) er en ganske interessant "ideologi" å stille spørsmål ved.
Trump virker å være i bedre form en mange 74 åringer og han får naturligvis
den beste helsehjelp du kan oppdrive.
Overlever han dette vil han bli sett på som en fuckings supermann av "alle" i USA.

Så hva sitter vi igjen med?
Enda mer hat mot Kina:
---------------------------
Senator skylder på Kina: – De er ansvarlige for at Trump ble smittet
Senator Kelly Loeffler

Slik reagerer vanlige amerikanere:
– Viruset ble sendt hit for å skade USA

– Har koronaviruset blitt en politisk sak i USA?

– Det har blitt en politisk sak, ja. I høyeste grad.
Som Trump sa; dette er et kinesisk virus som ble lagd der borte.
Det er sendt hit for å skade vår økonomi, og det har det definitivt fått til.

– Det er et naturlig virus som ble gjort om til et våpen for å skade USA.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
On point! Har ikke skrevet noe støtende, annet enn at Trump er kanskje ikke så ille som dere skal ha det til, likevel blir jeg angrepet.
Vis hele sitatet...
Kutt ut offermentaliteten. Du har fått sakleg kritikk. Teksten du har skreve har vorte kritisert, men angrep? I så fall lurer eg på kva du kaller Trump sin debatteknikk... atomkrig?
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Til og med en som begynte å insinuere at jeg ikke likte muslimer, støtter en drapsmann og allslags.
Vis hele sitatet...
Kanskje du kan peike på kor det skjedde?
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Eckhart Tolle er heller ingen pro-trump kilde, men det mener nå mange folk tydeligvis her.. Out.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har prøvd å hevde han er spesielt pro-trump. Irrelevant, for spørsmålet du prøvde å bruke han til å besvare, derimot...
Sitat av Katt Vis innlegg
Whataboutism lenge leve. "Hva er egentlig argumentasjonen deres?" Altså det var jeg som dro frem at jeg håper han tar kvelden, ingen andre. Jeg har kommet frem til at han ikke er et godt menneske. En serieovergriper, lystløgner og psykopat. Han dominerer og nedverdiger alle rundt seg og han er tvers igjennom korrupt. For min del håper jeg han dør av Covid-19 ikke fordi han er republikaner, amerikaner eller en president hvis politikk jeg ikke kan stå inne for- men rett og slett fordi jeg synes han er et forferdelig menneske.

Normalt sett hadde jeg kanskje ikke følt det slik om det ikke var for det faktum at det er en viss skjebnens ironi i at han evt. tar kvelden av et virus han selv vitterlig ikke har tatt på alvor og samtidig vist så lite ydmykhet rundt.
Samme for meg om noen støtter grupper jeg ikke kjenner tilhørighet til, bekjenner seg til en religion jeg ikke tror på osv.. Jeg kan være nabo med stort sett alle sammen så lenge de oppfører seg fint og i utgangspunktet vil andre godt. Slik er det jo beviselig ikke med denne ufyselige karikaturen av en såkalt "leder".
Vis hele sitatet...

Vet det kan virke sånn, men nei, han er ikke psykopat. Han har Apergers eller annen autisme. Barnsligheten hans og visse andre tegn tyder sterkt på det. Psykopater er bare kalde og onde, og har oftere intelligens på normalt eller over normalt nivå.

Synes ikke at du er en dårlig person som tenker/håper han vil dø av viruset. Det var det første jeg tenkte idag tidlig, men det er ikke noe jeg egentlig mener - Det er bare frykten som snakker. Frykten for at en ny periode skal gjøre det mulig for han å drepe demokratiet og ordne det så han blir sittende til han dør. Der er igjen den største frykten at makten automatisk skal bli overført til sønnen hans.
Eneste som kan forhindre det er om militæret og politiet velger å stå og beskytte demokratiet. Noe som sjeldent skjer.

Da blir det iallefall slutt på NATO og det er ikke mye som vil hindre Russland til å i det minste ta Øst-Europa og landene Norge, Sverige og Finland.

Forresten, er jeg den eneste som har fått med seg at Donald Trump er en elendig forettningsmann? Hallo, selvangivelsen som er blitt publisert.. av The Times, var det(?) har allerede vist at han går i minus hvert eneste år. Minus på flere milliarder tror jeg det var. Og han skylder penger i så og si alle verdens banker. Ingen banker i Europa og USA som vil gi han lån, bare noen få i Sør-Amerika og i Asia, kanskje. Også der skylder han noe fanatisk med penger. Eneste grunnen til at han ikke er gått personlig konkurs er merkevaren som har oppstått som et resultat av tv-showet hans. Et program som utelukkende har som mål å få Trump til å fremstå som en Gud, vellykket med den magiske kraften å kunne gå i minus og samtidig være verdens beste forettningsmann.

Tar sikkert ikke lang tid før han få selve landet USA til å drukne i gjeld til verdens banker får han sjansen til å sitte lenge nok.

Som sikkert noen har fått med seg så er det ikke slik at han ikke betaler skatt. Han har betalt skatt som alle andre, det som er tilfellet er at han har gått så sinnsykt mye ned i minus han får skattefritak.
Sist endret av Defending; 3. oktober 2020 kl. 08:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dere som håper han dauer, er dere klare for President Pence?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dere som håper han dauer, er dere klare for President Pence?
Vis hele sitatet...
No har eg ingen spesielle forhåpninger om at Trump kreperer. Eg held ein knapp på at han blir bytta ut ved val.

Men Pence ville vore betre. Eg ville ikkje nødvendigvis vore meir einig med Pence, men Pence ville truleg greidd å oppføre seg - og ikkje komme med idiotiske forslag som å kutte NATO og andre internasjonale avtaler.

Bush var upopulær i Europa - fordi han var langt meir konservativ enn Europa. Pence vil sikkert vere på samme nivå - eller gjerne hakket meir konservativ. Men han vil ikkje vere ei laus kanon på dekk, slik Trump er.
Talskvinnen i representantenes hus, Pelosi, står på tur om Pence skulle få forhinder om jeg har skjønt det riktig?
Sitat av Bearass Vis innlegg
Pi

Skal man utelukke personene som følger en ideologi, når man vurderer om en ideologi er skadelig for samfunnet?
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Hvordan i helvete skal jeg vurdere hvem av en tilfeldig gateprotestant som hjelper gamle damer over veien eller plager kattunger? Jeg mener at neo-fascistisk ideologi er skadelig og uønsket for samfunnet. Hvis du er uenig i det, kan du ikke bare si det? I stedet for å spekulere i om jeg med fascisme egentlig kanskje muligens mener noe helt annet? Det hadde vært ærligere.

Sitat av Defending Vis innlegg
Vet det kan virke sånn, men nei, han er ikke psykopat. Han har Apergers eller annen autisme. Barnsligheten hans og visse andre tegn tyder sterkt på det. Psykopater er bare kalde og onde, og har oftere intelligens på normalt eller over normalt nivå.
Vis hele sitatet...
Skal vi først spekulere og fjerndiagnostisere, så holder jeg en knapp på narsissistisk personlighetsforstyrrelse. De er normalt intelligente, men når egoet kommer i veien kan de fort bli 5 år. Nekter for helt åpenbare ting og slenger ut hva som helst av påstander og angrep når de er på defensiven. Ekstremt entiteled, tror de er guds gave til verden og er totalt ute av stand til å ta noen form for kritikk. Synes det stemmer ganske bra.


#nybildefunksjon #discord #reklame
Pi.

Vi er nok svært uenig i at man kan skille en ideologi fra menneskene som følger den med tanke på hvor skadelig den er for samfunnet. Isåfall så er f.eks kommunisme fantastisk godt for samfunnet, men var den det sett i historisk perspektiv?

Slik jeg forstår deg snakker du teori helt skilt fra realitet og de egentlige resultater og innvirkning på samfunnet. (noe som forsåvidt er klassisk naiv venstrevridd felle)

- dessuten er det helt avgjørende hva antirasisme (som jo står for mot rasisme) definerer som rasisme. Man skal være ganske naiv for å ikke se hva som kan ofres på antirasismens alter i antirasismens navn. En reinspikka antirastisk ideologi (altså mot alt som antirasisten tolker som rasisme) er jeg overbevist om at kan ta helt galt avsted.

Bare for å ta ett av mange eksempler så kan du google mennesker som har mista jobben for å ytre "all lives matter".

Men de er jo sikkert "On the bad side" som ikke hopper på BLM-bølga ukritisk
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Det vil si 10 dager han må sitte på henda i valgkampen.
Vis hele sitatet...
De 10 dagene vil ikke gjøre en millimeter fra eller til. Hvis du gir folk valget mellom demokratene med en legitimt senil gris som lukter på håret til unge jenter midt i glaningen på kameraene vs en som ikke tolererer opprør og henrettelser i gatene ja da velger folk Trump.
I alle fall vil nok folk velge ham.
Edit: Skulle ikke forundre meg om Trump klarer å komme enda sterkere ut av dette. Og klare å få dette til å bli en fordel.
Sist endret av Arex_x; 3. oktober 2020 kl. 14:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Arex_x Vis innlegg
De 10 dagene vil ikke gjøre en millimeter fra eller til. Hvis du gir folk valget mellom demokratene med en legitimt senil gris som lukter på håret til unge jenter midt i glaningen på kameraene vs en som ikke tolererer opprør og henrettelser i gatene ja da velger folk Trump.
I alle fall vil nok folk velge ham.
Edit: Skulle ikke forundre meg om Trump klarer å komme enda sterkere ut av dette. Og klare å få dette til å bli en fordel.
Vis hele sitatet...
https://www.nytimes.com/2016/10/08/u...ranscript.html...

Og det vil du altså settje opp mot at Biden gir unger ein klem i det offentlege rom.

Det er spennande grad av dobbeltmoral. Alt Trump gjer skal tolkast i absolutt beste meining, mens alt Biden gjer skal tolkast i absolutt verste meining...

Forøvrig er det veldig gjennomsiktig at du ikkje akkurat har objektiv kunnskap om valkampen når du kjem med slike utsagn, men det er no så.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Pi.

Vi er nok svært uenig i at man kan skille en ideologi fra menneskene som følger den med tanke på hvor skadelig den er for samfunnet. Isåfall så er f.eks kommunisme fantastisk godt for samfunnet, men var den det sett i historisk perspektiv?

Slik jeg forstår deg snakker du teori helt skilt fra realitet og de egentlige resultater og innvirkning på samfunnet. (noe som forsåvidt er klassisk naiv venstrevridd felle)

- dessuten er det helt avgjørende hva antirasisme (som jo står for mot rasisme) definerer som rasisme. Man skal være ganske naiv for å ikke se hva som kan ofres på antirasismens alter i antirasismens navn. En reinspikka antirastisk ideologi (altså mot alt som antirasisten tolker som rasisme) er jeg overbevist om at kan ta helt galt avsted.

Bare for å ta ett av mange eksempler så kan du google mennesker som har mista jobben for å ytre "all lives matter".

Men de er jo sikkert "On the bad side" som ikke hopper på BLM-bølga ukritisk
Vis hele sitatet...


Greia er vel heller at folk som uironisk ikke ser noe problem med all lives matter-begrepet utgjør en mye mindre del av folk flest enn inntrykket man får hvis man tilbringer mye tid på internett, det samme med folk som benytter seg av ordet neger. dette er ikke noe som eksklusivt er forbeholdt antirasister akkurat, selvom forsvarerne av slik begrepsbruk ser ut til å lempe det inn som utelukkende en antirasistgreie for å rasjonalisere eget stampunkt.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Greia er vel heller at folk som uironisk ikke ser noe problem med all lives matter-begrepet utgjør en mye mindre del av folk flest enn inntrykket man får hvis man tilbringer mye tid på internett,
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er motsatt. Mainstream media trykker BLM til sitt bryst. Profilbilder gikk i svart over store deler av sosiale medier. Likevel sier altså over 40% av USAs innbyggere at de vil stemme på Trump.. . Folk som tenker "all lives matter" flagger sjeldent dette i sosiale medier, eller skriker høylydt i gatene.
Silent majority er blitt et begrep, og ikke uten grunn.

Jeg tror imidlertidig at det er forsvinnende få som er pro politivold mot sorte mennesker, eller tenkte at Floyd saken var helt okei (Trump inkludert)

Jeg tror de aller aller fleste amerikanere er pro equality of opportunities, men mange er nok skeptiske til at det for enhver pris skal være equality of outcome.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg tror det er motsatt. Mainstream media trykker BLM til sitt bryst. Profilbilder gikk i svart over store deler av sosiale medier. Likevel sier altså over 40% av USAs innbyggere at de vil stemme på Trump.. . Folk som tenker "all lives matter" flagger sjeldent dette i sosiale medier, eller skriker høylydt i gatene.
Silent majority er blitt et begrep, og ikke uten grunn.

Jeg tror imidlertidig at det er forsvinnende få som er pro politivold mot sorte mennesker, eller tenkte at Floyd saken var helt okei (Trump inkludert)

Jeg tror de aller aller fleste amerikanere er pro equality of opportunities, men mange er nok skeptiske til at det for enhver pris skal være equality of outcome.
Vis hele sitatet...


40% er for det første under halvparten, Trump vant også forøvrig uten flertall så den holder jo ikke. Men alle motargumenter mot begrepsbruk som "all lives matter", om man dummer det ekstremt ned går sånn Her:

Meg-meg-meg-meg men jeg-meg-meg-meg jeg vil ikke! Hva, ta stilling til andres opplevelser enn min egen? SJW cuck! Nei, ikke bokstavelig talt sånn for absolutt alle til en hver tid, men det er aldri et motargument som ikke bunner i eget krenket ego, all I'm sayin.

And let's be real, det amerikanske utdanningssystemet, kringkasting, styresett gjennom alle år, osv, osv, legger ikke til rette for utvikling, fritenkning og forståelse av sine medmennesker. Man skal være ganske hardcore evangelical eller inndoktrinert trumpsupporter for å tro noe annet!

Men ta her i Norge også, for å statuere et annet eksempel. Før jeg ble aktiv her igjen så tenkte jeg at de eneste som sa neger fortsatt utelukkende var vrange boomers, men her på freak så har jeg flere ganger sett folk forsvare begrepsbruken, antagelig ironisk, bare bytt ut "also I have Black Friends" med "gutta på Grønnland". Da kom jeg på, det er jo alltid en eller annen også av yngre generasjoner som klamrer seg til begrepsbruken som helt riktig har rett når han sier at ingen kommenterer på det. Hvorfor? Fordi alle har møtt han der på fest, hørt han si det og bare sett eller ledd det bort, ikke noen ice breaker å gjøre noe annet, det skal sies. Men, når han er borte så er det alltid en hel del folk som prater om det og bare "yo, han der sa mye rart ass!" i stedet for å forsøke å utfordre han på det! Der skal jeg gladelig (smertelig) innrømme at jeg er like skyldig som noen annen, og det er her roten til hva som foregår nå oppstår. som en utenlandsk kompis sa til meg, nå er ikke tiden for å synes synd på dine 3 utenlandske venner, nå er tida for å ta den ubehagelige praten med dine 300 hvite venner! Så ja, alle må ha det inn med teskje noen ganger men spørsmålet er om du svelger eller om du velger å spytte alt innholdet rett i i ditt eget fjes og si det smakte vondt.
Jau. Jeg forstår du er overbevist om å ha skjønt noe og har klokketro på å være på "the good side". Det kan du selvsagt tro, men jeg tror ikke på strategien (andre nyanser er nødvendigvis rasister) Ei heller troen på at det vil være noen særlig gode frukter av en slik "utfordrende" tilnærming til mennesker man har plassert i en bås. - Å du er "all lives matter" -garantert egoist som er meg meg meg meg. (annet enn å forsterke skillelinjer eller utvanne rasismebegrepet).
Sist endret av Bearass; 3. oktober 2020 kl. 16:29.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jau. Jeg forstår du er overbevist om å ha skjønt noe og har klokketro på å være på "the good side". Det kan du selvsagt tro, men jeg tror ikke på strategien (andre nyanser er nødvendigvis rasister) Ei heller troen på at det vil være noen særlig gode frukter av en slik tilnærming (annet enn å forsterke skillelinjer eller utvanne rasismebegrepet).
Vis hele sitatet...


Jeg tror ikke, jeg vet! Utelukkende på grunn av motargumenter som du kommer med her. Å alltid legge seg på ryggen for ikke å såre folk med potensielt fordomsfulle holdninger er noe alle vi som er minoriteter begynner å bli drittlei av, rett og slett.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Jeg tror ikke, jeg vet! Utelukkende på grunn av motargumenter som du kommer med her. Å alltid legge seg på ryggen for ikke å såre folk med potensielt fordomsfulle holdninger er noe alle vi som er minoriteter begynner å bli drittlei av, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Ja da så

#end of discussion

(illustrerer forsåvidt poengene mine i andre poster)
Sist endret av Bearass; 3. oktober 2020 kl. 16:39.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ja da så

#end of discussion

(illustrerer forsåvidt poengene mine i andre poster)
Vis hele sitatet...


Klassisk majoritetstankegang det der, prøve å fortelle minoriteter hvordan de skal vinne kampene sine. Nesten så det er et forsøk på å skjule noen skjeletter i skapet her ass, for sånn innerst inne må det vel bunne i noe dypere? Lurer på hvor mye av det som er internalisert og hvor mye av det som enda utgjør små, indre konflikter?

End of discussion indeed!
Sist endret av equimanthorn; 3. oktober 2020 kl. 16:50.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vi er nok svært uenig i at man kan skille en ideologi fra menneskene som følger den med tanke på hvor skadelig den er for samfunnet. Isåfall så er f.eks kommunisme fantastisk godt for samfunnet, men var den det sett i historisk perspektiv?
Vis hele sitatet...
Nei, det var ikke det. Og det var fordi ideologien er mangelfull, ikke fordi de som trodde på den var dårlige mennesker. Jeg tror menneskelig ondskap og godhet er en ganske dårlig forklaringsmodeller i de fleste sammenhenger.

Slik jeg forstår deg snakker du teori helt skilt fra realitet og de egentlige resultater og innvirkning på samfunnet. (noe som forsåvidt er klassisk naiv venstrevridd felle)
Vis hele sitatet...
Det er i høyeste grad realiteter i samfunnet jeg er bekymret for når jeg ikke ønsker meg fascisme. Synes du det er helt ubegrunnet og naivt?

Den der good side / bad side dikotomien er det du som kjører konsekvent gjennom hele tråden her, ikke oss andre.
Når det kommer til venstre vs høyre og alt det der, så er det viktig å huske på at det vi ser i media er de ekstreme sidene, ofte en minoritet som skriker høyest.
Folk flest er ikke sten tette liksom. Sunn fornuft eksisterer og det er nok ikke så polarisert som folk skal ha det til.

Når det er sagt så er demokrater noe sjuke jævler
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Når det er sagt så er demokrater noe sjuke jævler
Vis hele sitatet...
How so...?
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Greia er vel heller at folk som uironisk ikke ser noe problem med all lives matter-begrepet utgjør en mye mindre del av folk flest enn inntrykket man får hvis man tilbringer mye tid på internett, det samme med folk som benytter seg av ordet neger. dette er ikke noe som eksklusivt er forbeholdt antirasister akkurat, selvom forsvarerne av slik begrepsbruk ser ut til å lempe det inn som utelukkende en antirasistgreie for å rasjonalisere eget stampunkt.
Vis hele sitatet...
Første del tror jeg også at er motsatt. Det er flere som uironisk ikke ser noe problem med all lives matter-begrepet, enn det inntrykket man får av media(internett inkl).

... det er aldri et motargument som ikke bunner i eget krenket ego, all I'm sayin.
Vis hele sitatet...
Hva med: At alle liv har betydning, inkluderer uironisk at afro-amerikanske liv har betydning og er det eneste rette svaret på spørsmålet: hvem sine liv har betydning? Og folk burde ikke miste jobben, bli stemplet som rasister osv, som noen har gjort, for å ha uttalt det.

Men jeg er enig i at det ikke bare er antirasister som ikke bruker rasistiske ord.

på tema: Om Trump hadde dødd av viruset ville det vært en perfekt ironisk slutt, og det kommer derfor ikke til å skje. I stedet ser man at republikanske medier nå tar viruset på alvor. Det er en avsløring av de hele tiden har brukt pandemien som politisk brikke. Det er trist å se.
Sist endret av Bær; 4. oktober 2020 kl. 00:35.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Når det kommer til venstre vs høyre og alt det der, så er det viktig å huske på at det vi ser i media er de ekstreme sidene, ofte en minoritet som skriker høyest.
Folk flest er ikke sten tette liksom. Sunn fornuft eksisterer og det er nok ikke så polarisert som folk skal ha det til.

Når det er sagt så er demokrater noe sjuke jævler
Vis hele sitatet...
Hahaha, beste opptakt til et magaplask jeg har sett på en stund! Det skal du få et kp for
Sitat av Bær Vis innlegg
Første del tror jeg også at er motsatt. Det er flere som uironisk ikke ser noe problem med all lives matter-begrepet, enn det inntrykket man får av media(internett inkl).



Hva med: At alle liv har betydning, inkluderer uironisk at afro-amerikanske liv har betydning og er det eneste rette svaret på spørsmålet: hvem sine liv har betydning? Og folk burde ikke miste jobben, bli stemplet som rasister osv, som noen har gjort, for å ha uttalt det.

Men jeg er enig i at det ikke bare er antirasister som ikke bruker rasistiske ord.

på tema: Om Trump hadde dødd av viruset ville det vært en perfekt ironisk slutt, og det kommer derfor ikke til å skje. I stedet ser man at republikanske medier nå tar viruset på alvor. Det er en avsløring av de hele tiden har brukt pandemien som politisk brikke. Det er trist å se.
Vis hele sitatet...


Men alt liv har jo betydning, alt her i verden skal ikke tolkes bokstavelig. Black lives matter er et begrep som oppsto fordi svartes liv i statene beviselig betyr mindre enn hvites. Så enkelt! all lives matter er en defleksjon for å unngå å ta stilling til akkurat det.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Men alt liv har jo betydning, alt her i verden skal ikke tolkes bokstavelig. Black lives matter er et begrep som oppsto fordi svartes liv i statene beviselig betyr mindre enn hvites. Så enkelt! all lives matter er en defleksjon for å unngå å ta stilling til akkurat det.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke skjønner det så er det fordi man ikke er interessert i å skjønne det.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Men alt liv har jo betydning, alt her i verden skal ikke tolkes bokstavelig. Black lives matter er et begrep som oppsto fordi svartes liv i statene beviselig betyr mindre enn hvites. Så enkelt! all lives matter er en defleksjon for å unngå å ta stilling til akkurat det.
Vis hele sitatet...
Black lives matter burde tolkes bokstavelig, synes jeg.
Det burde også black trans, og all lives.
Det er bokstavelig talt sant, det tror jeg de fleste er enig i.
Det burde være høy terskel for å kalle folk tabu-ord som rasist/terrorist/pedo på bakgrunn av hvordan de tolker begreper i media.
Sitat av Bær Vis innlegg
Black lives matter burde tolkes bokstavelig, synes jeg.
Det burde også black trans, og all lives.
Det er bokstavelig talt sant, det tror jeg de fleste er enig i.
Det burde være høy terskel for å kalle folk tabu-ord som rasist/terrorist/pedo på bakgrunn av hvordan de tolker begreper i media.
Vis hele sitatet...


Synes du også tilslørte bonnepiker burde endre seg fra å være en norsk desertrett bestående av kavring, krem og syltetøy til å bokstavelig talt være et knippe tilslørte bondepiker stående i stua også? Den der motviljen klarer jeg ikke tolke som noe annet enn hva *pi beskriver over her, gitt...
Sist endret av equimanthorn; 4. oktober 2020 kl. 01:44.
Nå er vel ikke Proud boys en høyreekstrem rasistisk organisasjon. En av hovedprinippene deres er vel anti rasisme, men noen medlemer kan jo selvsagt være mer på den ekstreme siden, men ikke organisasjonen i seg selv, tror jeg. Selv synes jeg både Trump og Biden er idioter, og helt utrolig at de begge er så populære. Begge er på randen til å være for gamle til å være egnet som president etter min mening.
Sitat av neiass Vis innlegg
Nå er vel ikke Proud boys en høyreekstrem rasistisk organisasjon. En av hovedprinippene deres er vel anti rasisme, men noen medlemer kan jo selvsagt være mer på den ekstreme siden, men ikke organisasjonen i seg selv, tror jeg. Selv synes jeg både Trump og Biden er idioter, og helt utrolig at de begge er så populære. Begge er på randen til å være for gamle til å være egnet som president etter min mening.
Vis hele sitatet...
Proud boys er den eneste nazi-organisasjonen hvis leder er negroid og latinamerikansk. I følge media.
Det er ikke bare Trump og Biden som er idioter. (Biden er dog en senil idiot.)
: |
Mitt inntrykk er at de fleste misliker Black Lives Matter, inkludert store deler av den svarte befolkningen.

Bare for noen år siden ble noen kjendiser der borte stemplet som rasister fordi de støttet BLM. På den tiden mente de svarte at det var et rasistisk uttrykk som indirekte sa at svarte liv er mindre verdt enn hvites. Hva skjedde med det? Dette er 3 år siden.

I dag ser folk flest BLM-bevegelsen og Antifa som den samme bevegelsen, noe som har gjort de er hatet av de fleste. BLM er ikke noen man vil assosiere seg med hvis man har gode intensjoner. I hvert fall ikke for øyeblikket.

Jeg tror det er best for den svarte befolkningen i USA at akkurat dette uttrykket dør ut. Det skaper så utrolig mye motvilje blant folk og gjør bare vondt verre.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av neiass Vis innlegg
Nå er vel ikke Proud boys en høyreekstrem rasistisk organisasjon. En av hovedprinippene deres er vel anti rasisme, men noen medlemer kan jo selvsagt være mer på den ekstreme siden, men ikke organisasjonen i seg selv, tror jeg. Selv synes jeg både Trump og Biden er idioter, og helt utrolig at de begge er så populære. Begge er på randen til å være for gamle til å være egnet som president etter min mening.
Vis hele sitatet...
Ja de sider de ikke er en høyreekstrem rasistisk organisasjon, men når de oppfører seg og uttaler seg som andre høyreekstreme organisasjoner så faller det kort. Dette gjelder ikke bare vanlige medlemmer, men også lederne av organisasjonen. Nord-Korea heter offisielt "Den demokratiske folkerepublikken Korea", men utifra hvordan staten i det landet oppfører seg så hersker det ikke noe tvil om at de ikke det er det.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Ja de sider de ikke er en høyreekstrem rasistisk organisasjon, men når de oppfører seg og uttaler seg som andre høyreekstreme organisasjoner så faller det kort. Dette gjelder ikke bare vanlige medlemmer, men også lederne av organisasjonen. Nord-Korea heter offisielt "Den demokratiske folkerepublikken Korea", men utifra hvordan staten i det landet oppfører seg så hersker det ikke noe tvil om at de ikke det er det.
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje du har rett. Men i alle organisasjoner er det noen som er mer ekstreme enn andre. Gavin Mcinnes er en idiot, men han er vel ikke medlem av PB lenger. Hvorvidt organisasjonen er høyreekstrem i seg selv er vel et definisjons spørsmål.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Mitt inntrykk er at de fleste misliker Black Lives Matter, inkludert store deler av den svarte befolkningen.
Vis hele sitatet...
Her burde du slutte å synse og faktisk prøve å finne data! Flertallet støtter faktisk BLM, og blant svarte er det kun en liten minoritet som ikke støtter BLM.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Ja de sider de ikke er en høyreekstrem rasistisk organisasjon, men når de oppfører seg og uttaler seg som andre høyreekstreme organisasjoner så faller det kort.
Vis hele sitatet...
Sett bort i fra Proudboys, det eneste som trengs for at du kan bli kalt en white supremacist i dagens USA er at du er hvit.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Sett bort i fra Proudboys, det eneste som trengs for at du kan bli kalt en white supremacist i dagens USA er at du er hvit.
Vis hele sitatet...


Nå fikk du meg bokstavelig talt til å søle pils nedover hele genseren min fordi jeg brøt ut i latter. Are you for real? Svaret på det er selvfølgelig nei! Hvis det var kødd, beste joken på lenge! Hvis ikke så er jeg faktisk helt seriøst ekstremt nysgjerrig på hvordan det går Ann å resonere seg fram til dette.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
... helt seriøst ekstremt nysgjerrig på hvordan det går Ann å resonere seg fram til dette.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med å si det er at det skal ...ingenting til før man blir kalt nazi, white supremist.
Kan nevne en av de første gangene jeg ble klar over at dette skjedde i USA.
Det var i biblioteket i et Amerikansk universitet. BLM gikk mannsterke inn i biblioteket og ropte div slagord. Ei BLM-jente gikk bort til en hvit person som satt der å skjønte ingenting. Hun spurte ham om "Do you think black lives mattered?" Han sa at ja, han syntes at alle liv hadde betydning. Og dermed hadde han gjort seg til white supremics. I hennes sinn. Og utskjellningen begynte.
Lignende tilfeller ser vi jo hele jævla tiden. Folk som ikke har en eneste rasistisk tilbøyning svarer "feil" slik.
Det var det jeg mente med det.
Er det forresten rart Trump er pop?
Edit: Den videoen jeg snakket om fra det biblioteket var ikke fra i år. Dette var flere år siden.
Sist endret av Arex_x; 4. oktober 2020 kl. 03:36.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Det jeg mener med å si det er at det skal ...ingenting til før man blir kalt nazi, white supremist.
Kan nevne en av de første gangene jeg ble klar over at dette skjedde i USA.
Det var i biblioteket i et Amerikansk universitet. BLM gikk mannsterke inn i biblioteket og ropte div slagord. Ei BLM-jente gikk bort til en hvit person som satt der å skjønte ingenting. Hun spurte ham om "Do you think black lives mattered?" Han sa at ja, han syntes at alle liv hadde betydning. Og dermed hadde han gjort seg til white supremics. I hennes sinn. Og utskjellningen begynte.
Lignende tilfeller ser vi jo hele jævla tiden. Folk som ikke har en eneste rasistisk tilbøyning svarer "feil" slik.
Det var det jeg mente med det.
Er det forresten rart Trump er pop?
Vis hele sitatet...


Så fordi en hvit dude formulerte seg litt klønete og benyttet seg er nåtidens mest kjente handwave til en som kanskje ikke var den mest taktfulle personen i forsamlingen så betyr det at hvite amerikanere i hopetall blir stemplet som white supremasists? DA skal man i så fall benytte seg av ganske interessant mental gymnastikk. Ja, det er fortsatt rart at Trump er (var, vi får se), poppis tross i at det amerikanske styresettet lenge før hans inntog har vært et togkrasj, no pun intended, han er i så måte bare føreren som heller setter opp farten på toget og krasjer det i fjellveggen framfor å holde toget på veien, om ikke annet.
Sist endret av equimanthorn; 4. oktober 2020 kl. 03:42.