Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2021
Hvis politiet får tilgang til en ganske utfyllende samtale angående kjøp og salg på sms/messenger, kan det være nok i seg selv til å bli dømt? Eller må man bli tatt med buksene nede?

Dette gjelder ikke et hekto hasj, for å si det sånn. Her er det snakk om kilo.
Sist endret av AliceWonderland; 26. august 2020 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
klart det, se på Cappelen og Jensen saken med "blomsterspråket" i sms`ene
Selvfølgelig kan du bli tatt og dømfelt med bakgrunn i elektroniske spor
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja
Ærhhhh, men uten bevis for at et møte faktisk har funnet sted? Vanskelig å domfelle noen når man ikke vet hvor mye det er snakk om?

Det er jo alt fra coke, til amf, til hest....
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Ærhhhh, men uten bevis for at et møte faktisk har funnet sted? Vanskelig å domfelle noen når man ikke vet hvor mye det er snakk om?

Det er jo alt fra coke, til amf, til hest....
Vis hele sitatet...
Du må forklare mer av konteksten. Er noen tatt og mobil med en sånn melding beslaglagt av politiet? Da er det vel en grunn til han ble tatt og det kan politiet knytte opp til virksomhet som bekreftes i meldinga og bruke til å styrke sin sak.
På et slikt bevis alene, så kan du normalt ikke bli dømt nei.

Men politiet ville nok i utgangspunktet ikke gått til sak, om det hadde vært eneste bevis heller.
Så om de ønsker å gå til sak, så ligger det trolig en del mer bevis bakom.
Man burde aldri skrive ordrett om kjøp og salg av vanlig brukerdoser på sms/messenger.
Og gjør det når det er snakk om kilo er helt sjukt spør du meg x)
Kan vel bare si så mye som at jeg spør for en venn, haha!

Nei okei, men da skal det litt mere til da. Hva om man blir stoppet på gata eller i en kåk med noen gram heroin eller amfi feks, vil da en samtale på messenger om noe helt annet koble personen opp mot større narkotika virksomhet?
Sitat av AliceWonderland Vis innlegg
Kan vel bare si så mye som at jeg spør for en venn, haha!

Nei okei, men da skal det litt mere til da. Hva om man blir stoppet på gata eller i en kåk med noen gram heroin eller amfi feks, vil da en samtale på messenger om noe helt annet koble personen opp mot større narkotika virksomhet?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig. Krypter telefonen, og ikke gi fra deg koden. Og hvis noen skulle få tak i den mens den er åpen, gjør hva som helst for å få tak i den og låse den. Det er mitt prinsipp ihvertfall. Folk har reagert på hvor nøye jeg er. Jeg går ikke en meter fra telefonen eller pc-en uten å ha den låst eller i hånda mi.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
de må jo bevise at det faktisk er du som har sendt det også da. tror det kommer veldig ann på hvor seriøs krim du blir tatt til retten for
Jaaa, håper det går bra med vennen min da. Ser jo lyst ut, skal hilse han og komme med noen gode ord!
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare nekt til du blir blå i maska..
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare nekt til du blir blå i maska..
Vis hele sitatet...
og fortsett når du blir blå.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og fortsett når du blir blå.
Vis hele sitatet...
ja pluss litt til...
Hahaha, jaas.

Idioooooooooot, han vennen min altså. Jævla tulling, burde gå i skammekroken.
Hvorfor ikke bare slette meldinger?? Forstår at de kan gjenopprettes men i en situasjon hvor du blir stoppet på gata eller er på besøk mens det blir razzia så ikke gi de en grunn da.

Man blir ikke etterforsket på måfå
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stingray Vis innlegg
Ja, selvfølgelig. Krypter telefonen, og ikke gi fra deg koden. Og hvis noen skulle få tak i den mens den er åpen, gjør hva som helst for å få tak i den og låse den. Det er mitt prinsipp ihvertfall. Folk har reagert på hvor nøye jeg er. Jeg går ikke en meter fra telefonen eller pc-en uten å ha den låst eller i hånda mi.
Vis hele sitatet...
Hvordan krytperer man telefonen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan krytperer man telefonen?
Vis hele sitatet...
Samsungen min maser hele tiden om å kryptere minnekortet. iPhoner er vel så vidt meg bekjent krypterte uansett, er de ikke? Så da er det bare å bruke pin-kode så er det i praksis umulig å få noe særlig ut fra telefonen din.
Det skal en del til for at Onkel gidder forfølge en tekstmelding, er ikke du personen som står bak salget.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei! Nekt! vært igjennom dette selv og jeg nektet og di kunne ikke gjøre shit. ikke hør på folk som ikke har vært igjennom avhør osv