Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4213
Jeg bor litt lite sentralt og må dra veldig langt for å skaffe meg det jeg trenger, noe som tar mye tid og også blir ekstremt dyrt (koster fort neste 1000 kr pr reise). Har en venninne jeg stoler på som kan sende meg noe i posten, men problemet er at de har mulighet til å åpne "mistenkelig" post der jeg bor. Dette kan unngås ved at pakken kommer på postkontoret, slik som ved sendinger fra f eks zalando. Så jeg lurer på:

Hva er det som bestemmer om en pakke blir sendt til postkontoret eller hjem til deg? Er det bare størrelsen (og evt vekt), eller kan avsenderen bestemme dette? Og er det mulig at det kommer frem samme dag hvis det sendes innen et bestemt tidspunkt som f eks kl 16.00, hvis avstanden mellom avsender og mottaker er ca som mellom Sandefjord - Oslo S?

Hvis noen har andre relevante erfaringer som kan være til hjelp, f eks om innpakning osv, setter jg pris på alle innspill! :-D
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å sende innlands skal jo være ganske trygt. Og jeg mener på at pakker går innom postkontoret uansett? Det er jo dem så kjører rundt i pizzabiler og banker på døra her ihvertfall.
Trådstarter
40 8
Å sende innlands skal jo være ganske trygt. Og jeg mener på at pakker går innom postkontoret uansett? Det er jo dem så kjører rundt i pizzabiler og banker på døra her ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Ja,men det jeg mener er at pakken blir på postkontoret så jeg henter den der, istedet for at den leveres på kontoret i bygget her.

Takk for svar anyways
Sist endret av Dodecha; 25. april 2017 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det en pakke, må den hentes på postkontoret. Er det et brev (inntil 2 kg) blir den levert i postkassa di hvis det er plass. Så er brevet for stort, må du hente det på postkontoret. Posten tilbyr også hjemkjøring av pakker, mot et lite (stort?) gebyr. Et brev kan også sendes rekommandert, da må den også hentes på postkontoret. Både pakke og rekommandert brev er tryggere enn et vanlig brev, da disse blir påført strekkoder og så fulgt hele veien. Hvis du tenker på innholskontroll, han tollvesenet (politiet?) også begynt å sjekke innenlans post, så du er igrunn aldri helt 100% trygg. Håper dette hjalp litt.
Trådstarter
40 8
takk, det var til stor hjelp! Da tror jeg at jeg vet hva jeg skal be henne om å gjøre
Reis til nærmeste Monter butikk og gå inn på lageret man kan kjøre inni, der ligger det alltid ruller med Tape som har Monter logo, knabb en slik, og så sender h*n en liten boks 10x10x10 cm med masse slik tape. Null misstanke. Med mindre det er hunder der.
Be personen som sender om å ikke skrive sitt eget navn og adresse i "avsender"-feltet.
Om jeg tolker dette riktig så bor du en plass der noen kan åpne pakkem din om den kommer direkte i postkassa? Eks foreldre eller folkene på en institusjon?

Løsningen da er og sende pakken som norgespakken til deg. Fyll inn en adresse som ikke eksisterer eks bor du i institusjonveien 12 og det ikke går lenger en til 20 så skriver du 23 på pakken. Det er ingen problem og skrive ditt navn som mottaker uansett. Det som skjer da er at hentelappen aldri kommer frem slik at foreldre / institusjonen kan se at du har fått en pakke. Så får du hun du stoler på til og sende deg sporingsnummeret som du legger inn i posten sin app. Da får du farling når pakken ankommer, så henter du pakken og finner ut resten selv

Dette er ikke bare en teori, dette er testet ut, funker fint!
Sist endret av 4asd13; 26. april 2017 kl. 11:47.
Nah, TS er på rehab.
Gi nå faen i dette, enten fullfør eller gi plassen til en som vil bli nykter. Lange nok køer for behandling fra før av
Nei, det kommer ikke frem på dagen uansett.

Selv Jetpak bruker en natt - og da snakker vi 1600,-ish for raskeste leveranse (koster en formue på så kort varsel).

Hvilken tjeneste du velger forøvrig spiller ingen rolle, da A-post (brevpost) er billigst, enklest og kjappest. Noe sånt som 90% av alle pakkene i landet kommer frem dagen etter, en betydelig bedring relativt til hva som var tilfellet bare noen år tilbake i tid.

Det som teller, er om pakken kommer med dagens postgang eller ikke. Tidspunkt varierer, men for steder der ikke den ene innavlede familien som både driver Joker'n og lokalgården er det 15:00 eller 16:00.

Gi opp, først som sist. Du har flybillett eller bil - ellers så får du det ikke på dagen. Og noe sier meg at du ikke har tilgang på noen av dem.

(Har gjort mine timer med research og intens telefonterror av kjente og ukjente kvasinarkiser - du vet, de som er junkie nok til at de kan forstå hvor viktig det er at de fikser dette for deg - samtidig som at dem ikke er så fucket i hodet at posten blir en uoverkommelig utfordring.)

(Rekommandert/Norgespakke er out of the question, de må innom terminal på en "annen måte" enn brevpost - og tar derfor en dag eller to ekstra)
Sist endret av Tøffetom; 27. april 2017 kl. 05:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.