Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2018
hehe ja.... kjent gruppe fra 90 tallet med den nye musikken grunge... ja du kjenner historien

Men hva syntes dere om gruppa da? er vell den enste i klassen som liker de hvertfall alle andre hører på"De som er på topp Vgtopp20 kiddies!


Metallica også! ikke mange som liker de heller
Så hva syntes dere om de?


www.musikk.tk
Nirvana er for meg det absolutt største som har skjedd musikken og Kurt Cobain vil nok alltid være ett av mine store "idoler". Kan ikke egentlig forklare mine følelser for Nirvana, det er bare noe helt spesielt... Merker akkurat det samme som deg her, nesten ingen liker Nirvana. Men som kjent, smaken er som baken.
Nirvana rocker! Kanonmusikk!

Men pass på hvis du har en sårbar sjel: noe er depresivt til tusen. Se bare på Kurt Cobain . Gikk ikke bra det, gitt.
Opprinnelig postet av Frozk
Nirvana rocker! Kanonmusikk!

Men pass på hvis du har en sårbar sjel: noe er depresivt til tusen. Se bare på Kurt Cobain . Gikk ikke bra det, gitt.
Vis hele sitatet...
Depresivt ja! Prøv å hør på "Something In The Way" ei gang du er deppa.. Sinnsykt destruktivt, men rimelig avslappende også.
ahh, elsker nirvana! metallica er fysj! klarer ikke det som metallica lager!
hehe:Pprøvd load og reload da? liker ikke de verste på feks kill em all da:P de suger. men Andjustice for All En del av Black album S&M og Load+reload er bra!

Beste blir vell Tha call of Kutulu eller To live is to die.

Beste album fra nirvana da? in Utero!
Opprinnelig postet av Frozk
Nirvana rocker! Kanonmusikk!

Men pass på hvis du har en sårbar sjel: noe er depresivt til tusen. Se bare på Kurt Cobain . Gikk ikke bra det, gitt.
Vis hele sitatet...
Nå vet de jo ikke 100% at han tok selvmord da.....
Men det er en ann diskusjon :P

Nirvane er konge! Enkel og bra musikk!
Nirvana er sjefolainen!
Beste album er MTV Unplugged in New York...

Mye bedre enn Metallica.
ikke mange som liker metallica? alle liker jo de for tiden. Metallica spilles på svisj og da liker jo alle fjortiss jentene de også
Pga den forjævlige St anger ja..... hater sånne folk som hører på det som er populært!


Teckno DØ! pop DØ boyband DØ!DØ!
er ikke st anger ganske gammel da? (i fjor eller noe) vet ikke om han tok selvmord eller ikke? Hallo wake up boy!
Ja den er 1 år gammel men det er den fjortis jenter liker bare fordi den er populær eller noe annet kødd. hater det.
erlend fs: er mange teorier ang. om han tok selvmord eller ble drept.
Du vet ikke helt sikkert hva som skjedde så peliz
nei da men tviler på at en psyko var årsaken! har ikke så mye vitenskap om cobain sin død jeg. kan du ikke si meg litt da magnus?
så en dokumentar ang. saken.
Husker ikke hva den heter men det e sikkert bare i google det.
Ser du den så ser du kanskje litt anderledes på saken.
Opprinnelig postet av aladin:
Pga den forjævlige St anger ja..... hater sånne folk som hører på det som er populært!

Teckno DØ! pop DØ boyband DØ!DØ!
Vis hele sitatet...
Var noe sånt eg ville fram til ja
KURT AND COURTNEY (1998)
director: Nick Broomfield

Der har du den ivertfall
ligger den ut på nettet? trur faktisk jeg så siste 5 min av den (damn!)
Opprinnelig postet av erlend fs
har ikke så mye vitenskap om cobain sin død jeg.
Vis hele sitatet...
Haglen inneholdt vel 2 skudd, dvs det var ett ladet skudd igjen etter det første og drepende skuddet. Og når man vil stille spørsmålstegn ved Cobains død, så mener endel at den 2. kulen var ganske unødvendig ved selvmord, men kanskje mer nødvendig under et evt. "assault"

Resten sier vel seg selv, men de fleste er uansett ganske enig i at Cobain var et destruktivt og deprimert menneske på slutten...
Det sies også at den dosen kurt tok før selvmordet var så stor at han hadde aldri klart å skyte seg selv.
rykter er rykte vi blir aldri klok på hva som skjedde, tror jeg
true true.
Synes Nirvana er oppskrytt jeg. De har liksom samme "sounden" hele tida, blir litt ensformig i lengden for meg!
jeg digger nirvana ... har gjort det mange år nå ... men er så dritt lei av at de får all "kreden" for grungen. det de fleste snørrete ungene ikke vet er at det et annet band som har gjort like mye hvis ikke mere for grungen. sonic youth! *oppgitt*
- Sprøyten var satt meget dårlig, virket som han gjorde motstand.
- For mye herion til at kunne klart å skyte seg selv.
- Fingeravtrykkene var tørket av haglen.
- Haglen var laddet med to patroner.
- Selvmordsbrevet var skrevet slik at man trudde han bare mente å slutte i nirvana, først på slutten ble det skrevet om selvmord, da med annen skrift.

Jau.
Nirvana er fint det ,selv om jeg er drittlei av dem nå. Virker forresten som om alle fjortenåringer elsker dem, slik var det IKKE når jeg var 14! *hmmph*

Det eneste som er trist er vel alle skitbanda Nirvana etterhvert spawnet.

Sonic Youth? Hvem nevnte Sonic Youth? *sikle*
Nirvana er grei nok musikk det, Metallica var dritbra helt fram til Metallica (black album) deretter gikk det bare nedover, og nå.. ja.. og hva er det med mister gorilla på bass?

Dessuten er det patroner i hagla, ikke kuler (ev. mange kuler, men man teller ikke disse)
Kurt Cobain ble drept..
Men hva syntes dere om gruppa da? er vell den enste i klassen som liker de hvertfall alle andre hører på"De som er på topp Vgtopp20 kiddies!

Metallica også! ikke mange som liker de heller
Vis hele sitatet...
Hva er dette for en kvasidebatt? Jovist er Nirvana et godt band, og en inngangsport til musikk for svært mange. Å si at ingen andre enn en selv liker dem er bare tåpelig. Alle som er inne i musikk har et forhold til både Nirvana og Metallica, ikke nødvendigvis positivt, med de vet hvertfall om dem.

Pga den forjævlige St anger ja..... hater sånne folk som hører på det som er populært!

Teckno DØ! pop DØ boyband DØ!DØ!
Vis hele sitatet...
Og slutt og klag på at resten av klassen, eller whatever er topp 20 kiddies. La dem være det. Denne musikken har også sin funksjon. Alle kan ikke like det samme.

jeg digger nirvana ... har gjort det mange år nå ... men er så dritt lei av at de får all "kreden" for grungen. det de fleste snørrete ungene ikke vet er at det et annet band som har gjort like mye hvis ikke mere for grungen. sonic youth! *oppgitt*
Vis hele sitatet...
Nirvana gjorde grungen til popkultur, de lagde ikke grungen., så jeg må vel si meg delvis enig med deg...


eh. ustrukturert. javist!
Opprinnelig postet av Jethro
Synes Nirvana er oppskrytt jeg. De har liksom samme "sounden" hele tida, blir litt ensformig i lengden for meg!
Vis hele sitatet...
Er enig + synes det er litt leit at gruppa får så stor ære for å ha endret rocken. Rocken har vært i forandring i alle år, slik at Nirvana gjorde aldri noe revolusjonerende (om man skal påstå at dem virkelig endret rocken).

Jeg er ikke typen som lar vokalen spille så meget stor rolle i hva jeg tolererer å høre på, men akkurat Cobains stemme er meget plagsom
De som virkelig begynte og forandre rocken, var jo Led Zeppelin!
enig med hula- rocken har ikke blitt helt forandret på endag!
rocken formerer seg! samma som at på 60 tallet var elvis kongen av rock det!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Opprinnelig postet av Aladin
Metallica også! ikke mange som liker de heller
Så hva syntes dere om de?
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke Metallica. Vet ikke hvorfor men liker de bare ikke. Men har derimot sansen for Rammstein. Men det er mange som jeg kjenner som liker Metallica.


Nå har ikke jeg hørt så mange sanger av Nirvana, men Smells Like Teen Spirit er jo ganske bra.
masse deilige replies på denne posten! Er ting jeg er enig her hehe.
Nirvana er et sjukt bra band, og for alle som liker grunge, anbefaler jeg Pixies, Pearl Jam.. og smashing pumpkins
har sett Kurt and Courntey, temmelig sterk! Anbefales! Enig med folka som sier at Courtney er psycoen som drepte han.

Oja, også hater jeg Metallica, de har omtrent levd på sanger som Enter Sandman og Nothing else matters i flere år...
Hurra! så kom kjempe albumet St. Anger, der alle sangene er ekkelt like .. uff metalica sin stil er kvalmt lignende Linken Park...som også er et svett band!(lignende sanger=dårlig musikk. en likning de to bandene bør prøve å løse)

Sånn det var digg å få ut på en tirsdags kveld
Opprinnelig postet av Aladin
hehe:Pprøvd load og reload da? liker ikke de verste på feks kill em all da:P de suger. men Andjustice for All En del av Black album S&M og Load+reload er bra!

Beste blir vell Tha call of Kutulu eller To live is to die.

Beste album fra nirvana da? in Utero!
Vis hele sitatet...
Du kan vel ikke mene Load og Reload er de to beste albumene?

Men OT:
Nirvana de går greit de, men ikke helt min type musikk
Metallica er bra! (men ikke Load, Reload, St.Anger)
ingen som har kurt and courtney da? hvis den er lagt ut da!
For litt informasjon om Kurt's dødsfall:

www.thesmokinggun.com

Der finner du politidokumenter, åstedsrapport, osv.

Har lagt merke til at Dagbladet til stadighet henter stoff derfra...
▼ ... over en uke senere ... ▼
ikke tro du er spess fordi du likre nirvana;p de var listepop en gang de og, men det er heidundrene musikk, det skal de ha, men Pearl Jam, Alice in chains og soundgarden er bedre...hvis vi først skal diskutere grunge *klemmepåallegrønsjelskere*
▼ ... over en uke senere ... ▼
På dokumentaren får vi også se ett intervju med en mann som hevder å ha mottat endel penger fra Courtney for å kverke Kurt.. Vi får også se faren til Courtney som virker ganske sikker på at Courtney er involvert i drapet på Kurt. For det var drap.. Det ekke mulig å fyre av ett skudd etter å ha herion i blodet som tilsvarer 3 overdoser..

"It's better to burn out than to fade away "
Nå vert det veldig mykje meininger her, men det meste om Kurt dødsfall er bare bull. Her er nokre grunner til at han tok selvmord.
"I hate myself and i want to die".
Eit tidligere selvmordsforsøk (i Roma, under turneen)
Han ville være sikker på at han klarte det (derfor store mengder narkotika+skyte seg sjølv)

Teorien om at der er ei anna skrift på selvmordsbrevet er og bare bull. Den som ikkje trur det, kan kjøpe "Q" sitt spesialnummer. Der er det fotografert. Stjerner som dør unge får alltid mange myter spunnet rundt seg.
Nirvana rocker hardt! alle som sier noe annet skal for alltid brenne i dypeste mørkeste hælvette
Enig med unwise. Nirvana rocker! Men Metallica er også fett. Synes ikke St. Anger er så dårlig heller jeg da..

Og jeg er sikker på at Curt Cobain tok livet av seg. Det er ihvertfall veldig sansynelig.
var det ikke noe sånt om at den ene patronen i hagla hadde kommet ut feil vei eller noe? har ikke så mye peiling på våpen, men er det ikke sånn at når du skyter med hagle så kommer den ene patonen ut på siden? i såfall tror jeg at jeg har lest om at patrone lå på motsatt side av der den egentlig skulle ligge.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nirvana er det beste som har hendt verden!!
Har lest en del om dødsfallet til Kurt, og det hendte under ganske rare omstendigheter. Hvor ble det av kredittkortet hans, for eksempel? Det ble brukt minst en gang etter hans død.
Pyramide: Han ble skutt med en dobbeltløpet hagle.Den ene patronen var fyrt av, den andre var fortsatt i. Men man trenger vel ikke 2 patroner for å ta livet av seg?