Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3018
Er det noen som har erfaring med å gå på Ritalin og drikke alkohol?
Og i tillegg ta beroligende og sovemedisiner (vival, valergan, melatonin) uten at dette funker etter inntak av alkohol?¨
I så fall, har dette en kjemisk grunn?
Ritalin vil gjøre slik at sovemedisinen ikke fungerer om det er i blodet ditt fortsatt.

Beroligende vil vannligvis bli forsterket av alkohol, og type sovemedisin som melatonin er vel relativt upåvirket av alkohol inntak.
Jeg vet ikke hvordan det er med å blande Ritalin og Alkohol, men beroligende medisiner, og sovemedisiner potenserer ofte alkoholens effekt betraktelig, og kan føre til respirasjonssvikt. Melatonin etter min erfaring går fint etter alkohol, men det er strengt tatt ikke nødvendig, fordi du sovner uansett etter å ha vært på fylla, og det å blande det med fylla ville bare vært idiotisk, siden det gjør en trøtt. Når det kommer til Vallergan og alkohol er dette noe jeg vil fraråde. Dette potenserer virkningen etter egen erfaring veldig mye, ihvertfall balansesystemet, og det kan føre til respirasjonssvikt. Ritalin kombinert samtidig med melatonin ville ikke hatt noe for seg, da de ville motvirket hverandre. Melatonin kan dog brukes på kvelden, selv om en går på ritalin om dagen dersom en ikke får sove på grunn av ritalinen. Vival vil også potensere alkoholeffekten, og du blir fort veldig ape, og blacker. (Spesielt på større doser vival.)
Min erfaring er at Circadin ikke virker når en har drukket alkohol.
Klem fra Betty
Rit og alko er en kombinasjon jeg liker men burde være i ansvarlige doser, tar 100-150mg ritalin og 2-3 øl sitter ned og venter så boom hjertebank, skjelving, litt eufora, måt er noe dritt og sove kan du glemme. Så kommer en helvetes nedtur
Sitat av Narkovrak Vis innlegg
Rit og alko er en kombinasjon jeg liker men burde være i ansvarlige doser, tar 100-150mg ritalin og 2-3 øl sitter ned og venter så boom hjertebank, skjelving, litt eufora, måt er noe dritt og sove kan du glemme. Så kommer en helvetes nedtur
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette noe du kan like?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Narkovrak Vis innlegg
Rit og alko er en kombinasjon jeg liker men burde være i ansvarlige doser, tar 100-150mg ritalin og 2-3 øl sitter ned og venter så boom hjertebank, skjelving, litt eufora, måt er noe dritt og sove kan du glemme. Så kommer en helvetes nedtur
Vis hele sitatet...
Jepp, alltid like gøy.

Jeg regner med at de fleste skjønner vi begge er sarkastiske. Ritalin og alkohol kan være en fin kombiasjon, men i moderate doser. Vival er gull verdt hvis du skulle få ubehagelige bivirkninger eller en kjip nedtur.

Vallergan blir du bare daff av. Du sovner nok av hvis du hiver innpå disse når du drikker og våkner opp ekstra fyllesyk.

Melatonin er et søvnhormon. Ingen rus.

Glemte å nevne at kombinasjon av alkohol og metylfenidat (Ritalin/Concerta) danner etylfenidat, som er en mer potent sentralstimulerende middel.
Sist endret av Mexxy; 26. mai 2015 kl. 19:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.