Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1764
Hei!

Har to av Telenors "Zyxel P2812" multimodem. Jeg får nett fra den ene, men bor i ett hus med mange tykke vegger og vil gjerne ha nett på andre siden av huset.
Fikk enda en "Zyxel P2812" av en på jobb, så jeg kunne strekke en kabel fra mitt gamle multimodem til den andre enden av huset, og koble opp den nye Zyxelen der.

Satt en kabel fra port 1 på min Zyxel, til WAN-porten på den nye, men jeg får ikke noe nett fra den nye. Jeg finner den nye på pcen og kan koble meg på den (skal endre SSID og WPA2 til det samme som på den andre når jeg er ferdig), men jeg får ikke noe nett. Får ikke nett med kabel heller.

Har dere noen forslag til hva slags instillinger jeg må stille på for at dette skal fungere?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du skal ikke koble til WAN porten på det nye, på wan porten vil modemet prøve å koble seg opp via PPPoE.
Du skal koble til et en LAN port på det nye modemet, siden det første modemet ditt allerede har koblet deg opp og du skal distribuere LAN fra det modemet videre ut i huset.

Jeg er rimelig sikker på at det skal fungere, hvis ikke kan man deaktivere router funksjonen på modem nr 2 slik: http://www.telenor.no/bedrift/kundes...erfunksjon.jsp
Sist endret av Dodecha; 17. januar 2015 kl. 11:15.
Trådstarter
10 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du skal ikke koble til WAN porten på det nye, på wan porten vil modemet prøve å koble seg opp via PPPoE.
Du skal koble til et en LAN port på det nye modemet, siden det første modemet ditt allerede har koblet deg opp og du skal distribuere LAN fra det modemet videre ut i huset.

Jeg er rimelig sikker på at det skal fungere, hvis ikke kan man deaktivere router funksjonen på modem nr 2 slik: http://www.telenor.no/bedrift/kundes...erfunksjon.jsp
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!

Dette funket kjempefint, var litt usikker på at det ville fungere i og med at "internett"-lyset ikke lyste. Men det funket som bare det :-)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
"Internett" lyset avhenger av at modem biten av multimodemet er aktivt, altså at det er koblet til en DSL linje og PPPoE ringer opp og har logget deg inn, det du bruker nå er bare switch delen av modemet.