Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1702
For noen dager siden startet jeg med et nytt hobbyprosjekt som også er min første nettside. Denne nettsiden skal i fremtiden fungere som et oppslagsverks(Kompendielignende) innenfor ulike emner som omhandler teknologi. I første omgang skal jeg ta for meg:

-Datakommunikasjon
-Operativsystemer
-Matte
-Fysikk
-C-programmering
-Digitalteknikk
-(evnt noe om studieteknikk)

Om noen kunne tenke seg å skrive innhold for meg innenfor noen av emnene, med betaling i form av link eller lignende, send meg gjerne en melding. Trenger litt drahjelp for å komme igang, etter eksamensperioden er over har jeg planer om å kontinuerlig arbeide mye med innholdet på nettsiden.

Kommenter gjerne om hva dere synes / Hva jeg kan gjøre bedre med nettsiden.

(http://teknologistudent.com/)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Reklamen utgjør 30% av siden når jeg er på mobil og menyen var overstadig lang(alt for mange valg)
Hvor er Steam OS på operativsystem?
Synes du burde fjerne logoen i toppen. Blir mye ryddigere med bare menylinjen.
Trådstarter
6 0
Acidous: Takk for svar ! Ja, har ikke gjort noen tiltak med tanke på mobilversjonen av nettsiden enda
Mesias: Det som er skrevet opp rundt de forskjellige emnene er bare raskt stikksordsform om noe av det jeg kan tenke meg å skrive om.
10100: Tja , kan muligens si meg enig i det !
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hvilken layout er dette? Den ser ikke ut! Ikke klarer jeg å lese hva menyteksten til høyre viser, da må jeg isåfall scrolle til høyre (noe som er unødvendig).
Ser at du bruker Wordpress, det burde derfor ikke være noe problem å finne noe mer stilrent design som faktisk ser bra ut!
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Det du åpenbart er i gang med å lage her er en wikipedia-type side for teknologi, noe som er veldig velkommen i mine øyne. (Eksamen i digital teknologi i morgen)

Det jeg savner er en bedre inndeling av innholdet. Under feks. "Datakommunikasjon" lister du opp flere emner, og plutselig kommer TCP/IP-modellens deler, uten noen overordnet informasjon om TCP/IP-modellen. Det jeg tror er viktig er å lage deg et godt system fra starten av for å katalogisere og organisere innholdet i menyene dine. Jeg foreslår egentlig en wiki-type organisering, hvor hver enkelt protokoll, lov, matematisk algoritme etc får sin egen side, og blir bare linket til fra andre sider. Ta for eksempel "applikasjonslaget". Der finner man en rekke protokoller. Gi dermed en overfladisk beskrivelse av hva feks. SMTP er, for så å linke videre til en egen SMTP-side med mer dybde samt eksempler på hvordan man kan sende mail fra feks. kommandolinje (med HELO osv).

Jeg liker idéen din, og ønsker den som sagt hjertlig velkommen, men du må bare passe på organiseringen slik at hvis jeg trenger info om DHCP slipper jeg å måtte lete mellom nettverkslag-siden for å finne 2 setninger om DHCP. Revurder også wordpress som CMS, eventuelt revurder temaet.
Trådstarter
6 0
Hmm, bruker du tablet eller mobil?

Var noe av det som var planen MrMrtn, og er i oppstartstadiet så skal få gjort noe med organiseringen i forhold til emnene når jeg begynner å få litt innhold og oversikt
Ja, se egentlig bort ifra innholdet som er der nå. Skal virkelig ta en oppryddning og ikkeminst kvalitetssikre alt jeg skriver/andre skriver.
Takk for en god tilbakemelding
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
(Eksamen i digital teknologi i morgen)
Vis hele sitatet...
Det betyr at du går på NITH... ;-)
Anbefaler å se etter et lysere tema. Fikk litt 90-tallsfølelse av den nettsiden der :P
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Det betyr at du går på NITH... ;-)
Vis hele sitatet...
Cha-ching!