Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 12915
heisann, jeg kjøpte meg en Lord tittel på internett, på en plattform som er registrert som et land rett utenfor england..

Kan jeg på noen måte bruke denne tittelen i Norge?
(f.eks. få tittelen på førerkort/legimitasjon, eller andre tenkelige ting.)
eller må man endre navnet sitt da eller?

takker for noe som helst innslag!
Nei, det kan du ikke
Trådstarter
7 3
åh, det er jo litt dumt..
Var det denne du kjøpte?
http://www.sealandgov.org/title-pack...ybaronbaroness

Wow.. This is... Just amazing... I never knew being a baron in a country far from where I live would look good in my resume. Now wherever I go, I found people bowing and kowtowing to me..
Vis hele sitatet...
Sist endret av Heisenberg1; 20. mai 2013 kl. 02:29.
Jeg selger en tusen mål stor tomt på Mars med fantastisk utsikt til en billig penge. Er du interessert?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Du, du kjøper ikke en Lord-tittel på internett, og hvis du skulle kjøpe er det i allefall ikke så lett.. I første omgang bør du være fortjent til den, som f.eks Sir Alex Ferguson.
...Klart det eksisterer muligheter for å kjøpe selv tittelen, men det gjør det ikke så lett i Storbritannia f.eks - iom at du bruker nettopp "Lord".

Tviler på at de tradisjonstro britene slenger ut Lord -og greve-titler til folk i hytt og pine.

Tviler forsåvidt på også at den "tittelen" gir deg noe særlig privilegier i moderne Norge, eller forsåvidt mange andre land, men du kan jo gjerne teste ut . Og komme med tilbakemelding.
Sist endret av aeon_illuminate; 20. mai 2013 kl. 02:36.
Vi har ikke adel i Norge så du får ikke brukt "tittelen" til noe som helst, bortsett fra at du har kjøpt et papir som du kan vise til de godtroende vennene dine. I England er det forskjell på "lord" og "lord of the manor". "Lord" er en samletittel/benevnelse på forskjellige adler som baron og marki, mens "lord of the manor" er en tittel man kan kjøpe seg.

Sitat fra Store norske leksikon: Ved reformene i det britiske lokalstyret 1834 mistet the Lords of the Manors de fleste av sine oppgaver og rettigheter, og tittelen mistet dermed sin betydning. Den har helt siden middelalderen vært salgbar, og i de senere år har det britiske aristokrati solgt mange av sine tallrike Lord of the Manor-titler ved auksjon. Disse kjøpes ofte av snobber som feilaktig tror at de dermed kommer i besittelse av en adelstittel. Tittelen gir imidlertid ingen adelige rettigheter, og den kan heller ikke brukes som enkeltstående tittel (slik som en del av kjøperne har gjort), bare i forbindelse med et etternavn, f.eks. Mr. Edmund Bluff, Lord of the Manor of Entwhistle. I Storbritannia ansees det ikke som korrekt å benytte Lord of the Manor-titler.

I Norge vet man om to stykker som har hevdet at de var lords: Lord Newton, en bedrager og svindler fra Trondheim som uten hell prøvde å innynde seg i det norske borgerskapet, og Lord Bjørn, en lite vellykket eiendomsspekulant fra Bergen. Begge disse to er latterliggjort og irettesatt gjentatte ganger for den løgnaktige bruken av "lord".

Tittelen som du har kjøpt fra the Principality of Sealand kunne i teorien har gitt deg formell rett til å bruke den, men Sealand er ikke anerkjent som suveren stat av noen andre land i verden. Hovedinntekten til Sealand er å selge disse papirene til folk. De selger til hvem som helst.
Hvis du skal bli Lord må du bo i England ol. og det trengs nok litt mer kapital en 30£, og den vil dessuten ikke gjelde i Norge.
Hvis du skal ha en tittel må du enten ha en profesjon, som feks lege, da kan du kalle deg doktor/dr. Eller så kan du fikse deg en ubeskyttet tittel, men de er som oftest kjedelige; bibliotekar, landmåler, coach osv. Hvis du skal ha en adelig tittel må du arve den, bli titulert eller være svært innflytelsesrik på en eller annen måte. Ditt beste forsøk på en adelig tittel er nok å være flink gutt og bli kronet til ridder av kongen.

Eller finne en mikronasjon som er annerkjent som en selvstendig nasjon.
Sist endret av Heisenberg1; 20. mai 2013 kl. 03:13.
Bare litt OP... Hvis du ser på Wikipedia har "Sealand" en fastboende innbygger som er statsministeren.... Just sayin :P Legger ved et bilde av det storslåtte landet. http://http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/Sealand_fortress.jpg
Sist endret av WeezyBoy; 20. mai 2013 kl. 04:14.
Man skal lese mye rart.....
"Tittelen" du har kjøpt kan ikke brukes verken i Norge eller Storbritannia, fordi den ikke er ekte. På samme måte som Sealands penger og frimerker ikke gjelder noen steder.

Britiske titler deles i to nivåer: Adel (nobility), som gjelder hele familien og er arvelig. Her følger det i noen tilfeller med store landområder og fast plass i House of Lords, altså reell politisk innflytelse. De fleste adelige familiene har vært adelige i hundrevis av år. For å bli adelig, må du enten ha en tidsmaskin eller gifte deg med rett person.

Du kan også bli slått til ridder (knighthood). Da får du en medalje fra dronningen, og lov å kalle deg Sir. Som for eksempel Sir Paul McCartney og andre kjendiser. Det kan omtrent sammenlignes med å få St. Olavs Orden i Norge. (Norske aviser blander ofte sammen knighthood og britisk adel. Riddere er ikke "lords".) Denne utnevnelsen kan du få hvis du har gjort en formidabel innsats for det britiske riket.

Det du har kjøpt er dessverre ingen av delene. Den er helt privat, og kun "gyldig" overfor én person som bor på en nedlagt oljeplattform i Nordsjøen. (Sealand er ikke et ekte land.) Det er akkurat det samme som om du hadde funnet på en "lord"-tittel helt selv.
Sist endret av Ramaskrik; 20. mai 2013 kl. 10:16.
Jeg trodde du snakke om et spill på internett, også leser jeg dette....
Jeg lo godt
Trådstarter
7 3
wow

mye respons her ja :P

jaja, selv om det ikke er en gjeldene tittel noe annet sted en på Sealand, så er det nok et fint objekt å skryte litt av.

tusen takk for så mange dyptgående svar

@DonTomaso heh, jeg "eier" allerede noen mål på månen x) også et fint diplom å skryte av
Siden du liker å bruke penger på svindel, hva med å bruke penger på noe som faktisk hjelper mest gang?
http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx

Du får et fint diplom som du også kan vise frem og skryte av, og bonusen er at diplomet fremstiller deg som en ok person i motsetning til diplomer du allerede har kjøpt som får deg til å se ut som en godtroende fjomp.
Familien til eksen var adel, og mora var grevinne. Hadde jeg gifta meg med eksen hadde jeg blitt friherre. Dumpa hu rett etter at jeg fant ut at jeg ikke kunne bli greve (det var en spøk).
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Familien til eksen var adel, og mora var grevinne. Hadde jeg gifta meg med eksen hadde jeg blitt friherre.
Vis hele sitatet...
I hvert fall hvis dette hadde skjedd før 1821. Fra da av ble norske adelstitler reelt avskaffet. (Med mindre denne familien var fra ett av de få landene som fremdeles har adel, da.)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Siden du liker å bruke penger på svindel, hva med å bruke penger på noe som faktisk hjelper mest gang?
http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx

Du får et fint diplom som du også kan vise frem og skryte av, og bonusen er at diplomet fremstiller deg som en ok person i motsetning til diplomer du allerede har kjøpt som får deg til å se ut som en godtroende fjomp.
Vis hele sitatet...
Svært så sinna du skulle bli da. Har skaffa meg Lord tittel selv fra Sealand. Er 100% klar over at det er det samme som å kjøpe seg en stjerne eller en tomt på Mars.

Det er gøy da, jeg har diplomet hengene på jobben for kicks. Enig i at det finnes bedre måter å sløse penger på da... menmen, vi bor i Norge. Thug life
Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Svært så sinna du skulle bli da.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg usikker på hvor "sinna" DonTomaso i denne sammenheng eventuelt ble, men jeg kan si for min del at jeg blir forbannet over slikt mer enn jeg blir over VGs kommentarfelt.

Jeg skal ikke en gang prøve å forsvare de ideene folk har om at "Jamen vi bor jo i Norge og jobber for pengene og betaler skatt og deltar på dugnad. Det må være lov å kose seg!!1!".
Det er helt korrekt, jeg unnet meg senest i dag bolle og kaffe fra Narvesen fordi jeg har en lang dag foran meg og ville kose meg litt ekstra på toget. Men en kan ikke fraskrive seg retten til å bruke den rosa, svampaktige substansen en har i hodet bare fordi man bor i Norge.

Dere bruker altså 450kr på å kjøpe dere et ark hvor det står at dere er "Lords" og et annet stykke ark hvor dere har deres lille stykke "land". Hvis dere går for den enkle pakken med bare Lord-diplomet så koster det 270kr. Så kjenner dere på den følelsen av å eie land og tenker, "jøss, Mars er jo det nye nå. Jeg bør kanskje sikre meg litt land der.". Det koster 170kr. Pluss 9kr øremerket "Skatteetaten Mars".
Ikke verst. Da er du oppe i 629kr for litt Sealand og Marsland. Og DIPLOMER ikke minst.

629kr er lite penger for mange. For meg er det kanskje en kveld på byen inkludert nattmat. Så ja, ikke noe store greier. Men hva er 629kr i den store sammenhengen? Det er 107$ rundet opp. Det er også:

- Det er 21 "stormkjøkken" som gir 21 familier muligheten til å tilberede mat.
- Det er 11 frukttrær som både gir mat og penger.
- Det er 8 måneder med mat for en familie på 4 i Haiti. 8. Måneder. Fire mennesker.
- Det er et års skolegang for 5 barn. Dekker alt fra skolepenger til utstyr.
- Det er 181kg ris eller bønner.
- Det er 80 kyllinger som kan gi mat og penger ved videresalg av egg.
- Det er mat i et helt år for 3 foreldreløse barn.

Listen er uendelig. Og listen er umettelig.

Man skal selvsagt ikke måtte gå med dårlig samvittighet døgnet rundt fordi man bruker penger på seg selv. Men det handler om å bruke hodet. Husk at man også får en diplom for å donere flotte og nyttige ting til folk som ikke var så heldige å bli født i Norge.
Hva er kulest å ha hengende på veggen?
"Takk for at du kjøpte 1000 kyllinger til sultne familier-diplom" eller "Baron Kjøtthue med imaginært land-diplom"?

Kilder:
http://www.foodforthepoor.org/
http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx
http://www.wfp.org/hunger/greatest-solvable-problem
Sist endret av Lily Bowen; 21. mai 2013 kl. 11:46.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Nå er jeg usikker på hvor "sinna" DonTomaso i denne sammenheng eventuelt ble, men jeg kan si for min del at jeg blir forbannet over slikt mer enn jeg blir over VGs kommentarfelt.
Vis hele sitatet...
Jeg donerer rundt 1200 i mnd til div.

F.eks, redd barna. (men det meste jeg donerer til går til vanskeligstilte her i Norge)

Da føler jeg at jeg kan kjøpe meg et tullepapir til 500 uten å bli slaktet.
Neutral Good
Mith's Avatar
Du kan donere så mye du vil for min del, men om du bruker 500spenn på en lordtittel fra Sealand fortjener du ikke annet enn tyn.
Sist endret av Mith; 21. mai 2013 kl. 12:17.
Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Jeg donerer rundt 1200 i mnd til div.

F.eks, redd barna. (men det meste jeg donerer til går til vanskeligstilte her i Norge)

Da føler jeg at jeg kan kjøpe meg et tullepapir til 500 uten å bli slaktet.
Vis hele sitatet...
Jada, det gjør alle på Internet. Slik som alle har en IQ på 132 og en kompis som prøvde noe hvitt pulver og nå blør fra tannkjøttet. Spar meg kompis. Om du donerer såpass mye, ville du ikke hatt en holdning som: "Enig i at det finnes bedre måter å sløse penger på da... menmen, vi bor i Norge. Thug life".
Sist endret av Lily Bowen; 21. mai 2013 kl. 12:19.
La nå de som ønsker å bruke egne penger på tull få gjøre det uten at man trenger å påpeke hvor mye elendighet det er i verden, og hvor mye mer andre har behov for dine penger. Ellers så lurer jeg på hvor selvforherligende man må være for å klare å henge opp ett diplom som skryter av hvor snill man er.
Neutral Good
Mith's Avatar
Ellers så lurer jeg på hvor selvforherligende man må være for å klare å henge opp ett diplom som skryter av hvor snill man er.
Vis hele sitatet...
Omtrent på nivå med de som kjøper seg en adelstittel.

Nei, grunnen til at de sender med et diplom eller noe annet håndfast hvis man kjøper en geit eller noe i den duren er vel for at man skal ha noe fysisk å gi bort, hvis det er ønskelig.
Sist endret av Mith; 21. mai 2013 kl. 12:29.
Sitat av caperno Vis innlegg
La nå de som ønsker å bruke egne penger på tull få gjøre det uten at man trenger å påpeke hvor mye elendighet det er i verden, og hvor mye mer andre har behov for dine penger. Ellers så lurer jeg på hvor selvforherligende man må være for å klare å henge opp ett diplom som skryter av hvor snill man er.
Vis hele sitatet...
Jeg er svært uenig. Og jeg bruker gjerne 10 minutter av dagen min på å fortelle mennesker som bruker penger på sånt hvor latterlige de er og hvor mye elendighet som finnes i verden. I et lite håp om at mange nok mennesker plutselig kommer til å innse dette en dag, og bestemme seg for å gjøre noe med det. Vips. Så har donasjoner doblet seg, og en latterlig stor del av jordas u-landsbefolkning kan leve et liv med verdighet, uten sult og med tak over hodet.
Sitat av Mith Vis innlegg
Omtrent på nivå med å kjøpe seg en adelstittel.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jeg enig i. Men så er det jo hans egne penger, og ikke noe vi trenger å henge oss opp i.

Lily Bowen:
Joda, det er en fin egenskap, og jeg tviler ikke på at du gjør dette i beste mening. For andre så er det imidlertid viktigere å vise frem hvor storsinnet og gavmilde de er. Personlig så syntes jeg ikke at vi skal fortelle noen om hvordan de skal bruke sine penger.
Sist endret av caperno; 21. mai 2013 kl. 12:34.
Du kan kjøpe lignende "tittel" fra Dunans Castle, i samme slengen bidrar du til å gjenoppbygge slottet!
Groupon har en kampanje på dette: http://www.groupon.no/deals/online-s...astle/10504217
Dersom tittelen gjelder på denne platformen kalt sealand, så kan han vel bruke tittelen når han er utenlands og beriker andre land med sitt nærvær? Er ikke HMK, HMK selvom han er i jungelen?

Og hva individer bruker / donerer penger til skal vel de som ikke deler konto med vedkommende drite i?!!

=Oslo

Mvh.

L0RD WnDR av FReKarLand
Sealand er ikke annerkjent som mikronasjon AFAIK, så"landet" har ingen betydning i det hele tatt.
Sist endret av Sinken; 21. mai 2013 kl. 12:38.
Ser ikke poenget bare. Jeg VET det er kjempe pointless med titler i det hele tatt, men syns bare det er humor. At noen av dere faktisk gidder å sutre over hva andre bruker pengene sine på er bare latterlig. No offence. Går vel ut ifra at du aldri har brukt penger på noe useless da? nei vent! Hva du har brukt penga dine på bryr jeg meg fint lite om. Hele tråden her var jo bare et spm om man faktisk hadde lov til å bruke titler. Så legger denna på is.
Sitat av caperno Vis innlegg
Ja, det er jeg enig i. Men så er det jo hans egne penger, og ikke noe vi trenger å henge oss opp i.

Lily Bowen:
Joda, det er en fin egenskap, og jeg tviler ikke på at du gjør dette i beste mening. For andre så er det imidlertid viktigere å vise frem hvor storsinnet og gavmilde de er. Personlig så syntes jeg ikke at vi skal fortelle noen om hvordan de skal bruke sine penger.
Vis hele sitatet...
Det blir fort et ganske kjedelig diskusjonsforum hvis man ikke skal poste meningene sine.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jeg er svært uenig. Og jeg bruker gjerne 10 minutter av dagen min på å fortelle mennesker som bruker penger på sånt hvor latterlige de er og hvor mye elendighet som finnes i verden. I et lite håp om at mange nok mennesker plutselig kommer til å innse dette en dag, og bestemme seg for å gjøre noe med det. Vips. Så har donasjoner doblet seg, og en latterlig stor del av jordas u-landsbefolkning kan leve et liv med verdighet, uten sult og med tak over hodet.
Vis hele sitatet...
Har du vært og besøkt stedene som mottar disse donasjonene? Og sett at det faktisk nytter og beriker de gråtkvalte barna som det ofte er bilder av på disse kampanjene?

Og dersom du ønsker å endre menneskers giver atferd, vil jeg anbefale deg å la datan ligge og komme deg ut å samle inn penger til et formål du brenner for. Da kan du jo multitaske! Fortell din historie om hvorfor du gjør det, og vips så har du kanskje klart å få folk med deg!

Jeg brant en hundrelapp på trass da jeg leste posten din over her...

Ikke legg deg opp i andres økonomi, du har ikke gjort et døyt for de KR som står på min konto i mitt favør.

LORD WNDR

<3
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det blir fort et ganske kjedelig diskusjonsforum hvis man ikke skal poste meningene sine.
Vis hele sitatet...
Det er ofte vi ikke får lov til å poste meningene våres. Det er lov å poste meningene til moderatorer i hvertfall.

Og litt mer offtopic, la nå TS bruke penger på hva faen han vil. Hvis han ikke vil donere 500kr til fattige barn skjønner jeg det godt, med mindre han drar til det fattige landet og kjøper brød til de personlig ser de nok aldri pengene han "donerer" uansett.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Det er ofte vi ikke får lov til å poste meningene våres. Det er lov å poste meningene til moderatorer i hvertfall.

Og litt mer offtopic, la nå TS bruke penger på hva faen han vil. Hvis han ikke vil donere 500kr til fattige barn skjønner jeg det godt, med mindre han drar til det fattige landet og kjøper brød til de personlig ser de nok aldri pengene han "donerer" uansett.
Vis hele sitatet...
Man kan fint argumentere mot moderatorer uten å bli bannet, så lenge du ikke skriver "lol, du har liten tiss, derfor tar du feil xD "
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det blir fort et ganske kjedelig diskusjonsforum hvis man ikke skal poste meningene sine.
Vis hele sitatet...
Jeg mener også at det er idiotisk å kjøpe seg en adelstittel, men "leksjonen" hvor man kritiseres for valget sitt og fortelles at man heller kunne gitt pengene til noen som trenger de mer, er en leksjon jeg kunne vært foruten. Først og fremst fordi det er en faktaopplysning; vi bor jo tross alt i ett av verdens rikeste land, så det sier seg selv at mesteparten av jordens befolkning hadde hatt mer nytte av lønna mi enn meg selv. Ingen trenger å fortelle meg dette.
Dersom jeg ønsker å gi så tar jeg selv kontakt med en organisasjon. Jeg mener mye om mangt, men bryr meg ikke om hva privatpersoner bruker egne penger til.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av zzzspawn Vis innlegg
heisann, jeg kjøpte meg en Lord tittel på internett
Vis hele sitatet...
Hva skjer med verden
Sitat av wndr Vis innlegg
Har du vært og besøkt stedene som mottar disse donasjonene? Og sett at det faktisk nytter og beriker de gråtkvalte barna som det ofte er bilder av på disse kampanjene?
Vis hele sitatet...
På grunn av min multikulturelle bakgrunn er mitt hovedarbeid rettet mot hjemlandet. Det besøker jeg minst en gang i året. Hva slags kampanjer vi har varierer fra år til år, men i fjor hadde vi en som rettet seg mot mineofre.

Sitat av wndr Vis innlegg
Og dersom du ønsker å endre menneskers giver atferd, vil jeg anbefale deg å la datan ligge og komme deg ut å samle inn penger til et formål du brenner for. Da kan du jo multitaske! Fortell din historie om hvorfor du gjør det, og vips så har du kanskje klart å få folk med deg! Jeg brant en hundrelapp på trass da jeg leste posten din over her...
Vis hele sitatet...
Merker en spydig undertone i det du skriver. Jeg har full forståelse for at mennesker er forskjellige og har forskjellige oppfatninger om verden rundt seg. Men det er alltid like skremmende å se folk som deg, som rett og slett gjør narr av veldedighetsarbeid.

Sitat av wndr Vis innlegg
Ikke legg deg opp i andres økonomi, du har ikke gjort et døyt for de KR som står på min konto i mitt favør.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg kan lese, er det få steder i mitt innlegg hvor jeg forteller TS eller kjøtthuer som deg hvordan dere bør forvalte pengene deres. Det jeg gjør er først og fremst å fortelle kjøpere av 600-krs papir hvilke andre papir til 600kr de kunne ha kjøpt. Dernest gjør jeg narr av dem, fordi jeg synes det er tullete å sponse Sealand og andre liknende prosjekter.
At folk ønsker å snu på dette for å forsvare seg, og derfor gjøre det til en "ikke fortell meg hvordan jeg skal bruke de pengene jeg har tjent sjøl din jævla kommunist"-debatt er helt greit altså.

Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg mener også at det er idiotisk å kjøpe seg en adelstittel, men "leksjonen" hvor man kritiseres for valget sitt og fortelles at man heller kunne gitt pengene til noen som trenger de mer, er en leksjon jeg kunne vært foruten. Først og fremst fordi det er en faktaopplysning; vi bor jo tross alt i ett av verdens rikeste land, så det sier seg selv at mesteparten av jordens befolkning hadde hatt mer nytte av lønna mi enn meg selv. Ingen trenger å fortelle meg dette.
Vis hele sitatet...
En kan jo tenkes at en person som kjøper seg en Lord-tittel på nett, kanskje trenger leksjon om andre ting?
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jada, det gjør alle på Internet. Slik som alle har en IQ på 132 og en kompis som prøvde noe hvitt pulver og nå blør fra tannkjøttet. Spar meg kompis. Om du donerer såpass mye, ville du ikke hatt en holdning som: "Enig i at det finnes bedre måter å sløse penger på da... menmen, vi bor i Norge. Thug life".
Vis hele sitatet...
Tro hva du vil. Kompis. Har ingen grunn til å skryte på meg at jeg gir penger til vanskeligstilte. Tenkte bare å nevne det slik at folk som bare er ute etter å hetse kan holde kjeft.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Tro hva du vil. Kompis. Har ingen grunn til å skryte på meg at jeg gir penger til vanskeligstilte.
Vis hele sitatet...
Sitat av keeg2k5 Vis innlegg
Jeg donerer rundt 1200 i mnd til div.

F.eks, redd barna. (men det meste jeg donerer til går til vanskeligstilte her i Norge)
Vis hele sitatet...
Rare greier.
Jeg selger også en tittel til TS hvis ønskelig, han trenger bare ut med en 100 lapp og jeg kan skrive den i notepad og sende han i posten.
Sitat av Mith Vis innlegg
Rare greier.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig sa jeg det for å vise at jeg faktisk bryr meg, ikke på noen måte for å være en skrytepave...
Var mer for å fortelle at:

Ja jeg bruker penger på useless ting, Men jeg bruker også penger for en god sak. Så la meg og andre likesinnede være. Er så latterlig at flere her BARE er her for å hetse. Stusselig.

Uansett:

Jeg donerer penger, og føler at det går til en god sak. Jeg er drittlei at folk skal fortelle andre hvorvidt de skal bruke pengene sine på U-land eller tomter på Mars.

La nå folk være.
Sist endret av keeg2k5; 21. mai 2013 kl. 13:36. Grunn: Glemte no greier
Neutral Good
Mith's Avatar
Hvis du ikke vil høre hvor dumt det er å kjøpe tomt på mars eller adelstittel fra Sealand så er kanskje ikke en tråd som handler om akkurat det plassen for deg?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Forøvrig er det ingen i tråden som hindrer folk fra å gjøre ting de mener er teite. Tråden og dens aktivitet kan tom. opplyse folk om at slikt fjolleri finnes. Dog håper jeg at den heller får flere til å innse at det hele er tøvskap, og at det finnes bedre alternativer. I Det Lange Løp™ vil flertallet sitte igjen med en god følelse av å ha hjulpet noen som trenger det, i stedet for å ha skrytt av et fyllekjøp.

Du trenger ikke å drikke, selv om folk sier du er teit som ikke gjør det.
Det TS spør om, er hvorvidt tittelen kan brukes i førerkort ol. Altså om den er ekte. Det er den ikke. De som skal beskyttes her, av informasjonen i denne tråden, er de som vurderer å bruke penger på juksetitler i tro om at de faktisk har blitt adelige. Derfor er dene tråden nyttig.

Hvis man derimot skal irettesette alle som med viten og vilje bruker penger på tull, blir lista uendelig. Hvor går grensa mellom akseptert pengebruk på seg selv, kontra å donere til vanskeligstilte? Det er en meningsløs diskusjon. Å "sløse" med egne penger blir uansett aldri like uetisk som å faktisk svindle penger fra naive folk.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis du ikke vil høre hvor dumt det er å kjøpe tomt på mars eller adelstittel fra Sealand så er kanskje ikke en tråd som handler om akkurat det plassen for deg?
Vis hele sitatet...
Joda, men ta det fra starten. Det ble spurt om man kan bruke en tulletittel man har kjøpt i Norge. f.eks. Førerkort

Ja/nei, isåfall hvorfor.

Tror ikke OP ba om andres meninger om hvor dum eller ikke han/hun er...
Bare det at han lurer på om han kan bruke tittelen sin i førerkortet oppsummerer egentlig hele tråden.
Sitat av Obster Vis innlegg
Bare det at han lurer på om han kan bruke tittelen sin i førerkortet oppsummerer egentlig hele tråden.
Vis hele sitatet...
Nemlig.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Spørsmålet i førstepost kunne uansett bli besvart på tre sekunder ved å google "Sealand title". Jeg håper ikke freakforum utvikler seg til å bli Yahoo! Answers (selv om det er mye artig der).