Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 463
Jeg er på utkikk etter en Pc som skal brukes til studier. Studerer Multimedieteknologi, og da vil det etterhvert bli nødvendig at pc`en takler tyngre 3d-programmer osv. Noen som har noe lurt å komme med i den forbindelse?

Vurderer denne: http://www.prisguide.no/produkt/asus...57868/detaljer

Vurderer også Macbook pro 15". Noen som har noe formening om hva som er best? Gjerne når man tar pris med i betrakningen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Må nokk dessverre si at 8gb ram er ALT for lite til 3d moddelering, Vil neste gå så langt og si å kjøpe en BILLIG laptopp, og heller kjøre RD mot en kraftigere stationær vil være den beste løsningen.

Hvor mye tenker du å bruke forresten?
Trådstarter
Mesteparten av jobben blir gjort på skolepc`er /mac`er, så dette er sånn sett til bruk hvis jeg MÅ gjøre noe hjemmearbeid. Hadde håpet å slippe unna med noe rundt 8-9k, men har som sagt vurdert mac og da må jeg jo uansett opp i ca 14..
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Du får ganske spreke laptopper for 8-9K egentlig.

Men Frufsa: Hva med en laptop med 660/670M, masse RAM og CUDA plugins til 3D programmer.
Da vil jeg anta at ytelsen på 3D modeleringen øker betraktelig, særskilt om det er parret med en sprek i7.

Desverre kan ikke ytelsen måle seg med en stasjonær, men jeg tror det vil yte ganske bra.

Nå vet jeg ikke helt hva TS tenker på, men en sprekere gaming laptop fyller disse kriteriene.
Disse er typisk ganske tunge, og har ikke akkurat fantastisk levetid på batteriet....
Jeg kan heller ikke påstå at designet kan konkurere med Macbook Pro...
De kan også støye, men modellene til Asus er latterlig stille, og jeg tror en Macbook Pro vil bråke like mye, under tung last over lengre tid.

Noe slikt som dette er det jeg tenker på: LINK
Sist endret av CHillZoNE; 27. august 2012 kl. 23:21.