Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1925
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg har prøvd alt, prøvd å åpne porter og alt, men jeg får bare ikke mine venner til å joine. jeg har en dlink dir-655. er det noen som kan hjelpe meg ?
Sannsynligvis har du to bokser som driver med NAT, multimodemet/rutern fra internettleverandøren din, og d-linken din. For at dette skal virke må du peke portene i boksen nærmest internett, til d-linken, og fra d-linken til den maskinen serveren kjører på.
Om det VivaLatrina sier stemmer, så her jeg samme problemet. Vi har en Thomsen speedtothce fra nett levrandøren også har vi en dlink vedsiden av for trådløst osv.

Har mange ganger prøvd å lage forskjellige servere, men funker ikke. Så jeg har kommet fram til at det må være noe instiliger jeg må gjøre med speedtothcen. Problemet er at jeg ikke har pw til å komme inn på den. Og tør ikke resete den for da må jeg sikkert stresse med kunde nummer ting og lort xD Siden pappa bare kommer til å mene det er tull.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Det er sant VivaLatrina jeg har en speedtouch fra nextgentel. men hvordan kan jeg da gjøre dette ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sett en av de i bridge, jeg kjenner ikke speedtouch og hvordan funksjonene for bridge er der, men på de fleste modellene er dette relativt enkelt.

Evt kan du sette IP'en til Dlinken i DMZ på speedtouchen, eller du kan skru av DHCP-server på Dlinken og koble kabelen fra speedtouchen inn på en av LAN-portene på Dlinken.
Deretter åpne porter på speedtouchen.

Mange veier til rom.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Har du en link til video eller noe sånt ? guide på google, eller bilder ?
Er du på LAN? Hvis ikke sier jeg bare 1 ting...
Hamachi? :P
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Har prøvd hamachi funker ikke..
Ølglad nordlænning
Hvis du bare skal spille med vennene dine, så anbefaler jeg deg å bruke hamachi istenden for å knote med rutern.
Hvis du har problemer med hamachi så send meg gjerne en pm.

-Sp3
▼ ... over et år senere ... ▼
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Har brukt hamachi til minecraft servere helt til nå, men nå har jeg fjernet DHCP - serveren fra Dlinken. Når jeg prøver å åpne portene i inteno x5668 ruteren så funker det ikke. Gjør alt som er beskrevet i portforward.com sin guide og ngt sin guide, men når jeg tester på canyouseeme så står det at den er lukket. Brannmur på pcen er av, og brannmur på ruteren har jeg enda ikke helt skjønt hvordan fungerer. Noen som kan hjelpe ?
Jeg kan sikkert hjelpe på teamview i morra etter kl 15 om du vil. Send ID og pass på pm isåfall.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg kan sikkert hjelpe på teamview i morra etter kl 15 om du vil. Send ID og pass på pm isåfall.
Vis hele sitatet...
Den er grei, sender PM imorgen etter kl 15 da
Hamachi: Når du starter serverprogrammet genereres det filer i mappen du åpnet server-filen i. Høyreklikk på filen som heter server-properties og åpne den i notepad. Så skal det være et eller annet som heter "Ip-adress" eller lignende, der må du adde IP-adressa som står i Hamachi. Har du prøvd det her så kan det være en mulighet at du må endre "onlinemode" til false. Dette har faktisk funka gjennom en guide jeg leste, selvom det ikke virker spesielt logisk.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Sitat av inDefectz Vis innlegg
Hamachi: Når du starter serverprogrammet genereres det filer i mappen du åpnet server-filen i. Høyreklikk på filen som heter server-properties og åpne den i notepad. Så skal det være et eller annet som heter "Ip-adress" eller lignende, der må du adde IP-adressa som står i Hamachi. Har du prøvd det her så kan det være en mulighet at du må endre "onlinemode" til false. Dette har faktisk funka gjennom en guide jeg leste, selvom det ikke virker spesielt logisk.
Vis hele sitatet...
Hamachi har jeg brukt i ett år nå og det funket helt fint, men vil vekk fra hamachi og kjøre uten den gjennom vanlig IP
Og da er flere problemer løst
Sitat av Shudo Vis innlegg
Om det VivaLatrina sier stemmer, så her jeg samme problemet. Vi har en Thomsen speedtothce fra nett levrandøren også har vi en dlink vedsiden av for trådløst osv.

Har mange ganger prøvd å lage forskjellige servere, men funker ikke. Så jeg har kommet fram til at det må være noe instiliger jeg må gjøre med speedtothcen. Problemet er at jeg ikke har pw til å komme inn på den. Og tør ikke resete den for da må jeg sikkert stresse med kunde nummer ting og lort xD Siden pappa bare kommer til å mene det er tull.
Vis hele sitatet...

Du kan få tak i passordet ditt hvis du sender en melding til telenor(hvis det er det du har) Husker ikke kodeord, men de har det lagret
Telenor sperrer ikke noenting, har selv port forwarda for 2mnd siden da vi hadde Telenor med SpeedTouch modem og en eller annen crappy Dlink ruter.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Trådstarter
Tusen takk til MKvarner for å være en god medfreaker og hjalp meg med portene