Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 12626
Hallo,
Er vel bare å begynne å forklare da:
2 uker siden, på ungdomsskolen: Læreren har lagt over all skylda på en kamerat av meg for en liten spøk vi har hatt med en elev. Vi har en dissende humor, og har mange ganger spurt elever om de føler seg truffet. Har de følt seg truffet har vi sluttet, men har de ikke har vi tullet videre, Denne eleven som vi har tullet med har sagt ifra før og sagt han ikke føler seg truffet av andre saker.

Hele handlingen med dette er at etter at skolen ringte ut, vi gikk langs bygget bort til syklene og ble stoppet på halv veien av 3 jevnaldrede gutter, De begynte å oppføre seg truende og var irriterte over det vi hadde gjort med kompisen,(noe som vi hadde ordnet opp i, men dem ikke visste om) Kameraten min virket ganske redd mens jeg var usikker på wtf was goin on, jeg er litt mer sånn det her hakke dere noe med og. "lolwut?" Også angriper dem(dere vet vel alle hva som skjedde så?, dette skjedde 5 minutter etter at det ringte ut, skolen har ikke brydd seg så my med dette, etter at vi avga forklaring til lærerene har de så vidt guddet å ringe foreldrene mine.

Det jeg lurer på er: Hva bør jeg gjøre?
Hvordan anmelde dem.
Disse elevene var fra en annen skole!
Og jeg lurer også på regelverket til skoler. Siden dette skjedde etter skoletid fra sier skolen seg ansvar men jeg mener også å ha hørt om at vold på skoleveiene også er skolen sitt ansvar.

(NB: Dette er min del av hisorien, det kan avvike hos andre vitner)
Sist endret av EkzM; 30. november 2011 kl. 22:21.
Anmeld hos politiet.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Ta det som en mann og lev videre?
Politiet har viktigere ting en å ordne opp i gjengopprør i ungdomsskolen. Lover deg at saken blir henlagt uansett.
Move on!
Trådstarter
71 0
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Ta det som en mann og lev videre?
Politiet har viktigere ting en å ordne opp i gjengopprør i ungdomsskolen. Lover deg at saken blir henlagt uansett.
Move on!
Vis hele sitatet...
Det som er hoved ppoenget her er at skolen har vært uber: "ANTIVOLD!"
Men når noe skjer driter de i. Er helt sikker på at det hadde vært en annen sak om jeg hadde slått dem ned

Heheh, hva syntes dere om å slå tilbake da? (joke :P)
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Get ya gun buddy, get ya crew and get ya muscles. You gotta fight for ya rights bro. Ya can't hav them bullying ya ass bro.
Sist endret av uaexed; 30. november 2011 kl. 22:23.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Man blir ikke "angrepet" om man ikke først har gjort noe...
Ta det som en mann, og oppfør deg selv!
Slutt å diss folk.
Når du spør "føler du deg truffet" er det ikke nødvendigvis det de hører. Hvis de sier ja, betyr det jo at de er pingler som ikke tåler litt uskyldig dissing. Men dere fikk jo svar til slutt da, fra tredjepart.
Sist endret av Bothrops; 30. november 2011 kl. 22:26.
Din egen skyld. Ta det som en mann og begynn å oppfør deg.
Trådstarter
71 0
Det er helt uskyldige spøker, ikke gangsta yo mama spøker...

Føler at jeg forklarer meg dårlig her, får vel legge til at : spøkene er uskyldige, skikkelig random, mer som om at en er en hund. aka helt random, ikke sånn: Du har faen ikke noen venner din jævla hore!

Han visste ikke at vennene hadde tenkt til å ta vennen min, siden jeg og vennen min skulle ha lan gikk jeg sammen med han og ble dratt inn.
Sist endret av EkzM; 30. november 2011 kl. 22:27.
Skolen har noe med deg å gjøre helt til du er hjemme.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Ta det som en mann og lev videre?
Politiet har viktigere ting en å ordne opp i gjengopprør i ungdomsskolen. Lover deg at saken blir henlagt uansett.
Move on!
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal man godta vold? Bare fordi saken "blir henlagt uansett" bør den anmeldes, om så bare for å få det inn i statistikkene.

Vi bør kanskje ikke anmelde voldtekter heller siden så få blir oppklart?
Sitat av EkzM Vis innlegg
Det er helt uskyldige spøker, ikke gangsta yo mama spøker...
Vis hele sitatet...
Det blir uansett henlagt av politiet, så tror ikke det er stor grunn til å anmelde det.
Du fikk som fortjent
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Ikke sikkert du synes det, men mulig andre ynes det..
Det er HELT sikker att du ikke ble lått ned uten grund! sånn er det bare...
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Man blir ikke "angrepet" om man ikke først har gjort noe...
Ta det som en mann, og oppfør deg selv!
Vis hele sitatet...
Du har hørt om blind vold eller? Det er ett ganske stort problem her i Norge bare så du vet det...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du har hørt om blind vold eller? Det er ett ganske stort problem her i Norge bare så du vet det...
Vis hele sitatet...
Såklart finnes det, men han sier jo selv att dette ikke er blind vold...!
Sitat av ztaale Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal man godta vold? Bare fordi saken "blir henlagt uansett" bør den anmeldes, om så bare for å få det inn i statistikkene.

Vi bør kanskje ikke anmelde voldtekter heller siden så få blir oppklart?
Vis hele sitatet...
Ja, for dette kan vel karaktiseres som voldtekt? De mobbet noen, de fikk bråk tilbake. Sånn er livet.
Sist endret av Isbjørn; 30. november 2011 kl. 22:30.
Trådstarter
71 0
Jammen for faen da...
Jeg gik ksammen med kameraten som hadde gjort noe, "mobbe offeret" hadde snakket med læreren, allikavel slo de meg ned, IKKE mobberen, men bare meg. De viste ikke en gang hvem mobberen var.
Sitat av EkzM Vis innlegg
Det er helt uskyldige spøker, ikke gangsta yo mama spøker...

Føler at jeg forklarer meg dårlig her, får vel legge til at : spøkene er uskyldige, skikkelig random, mer som om at en er en hund. aka helt random, ikke sånn: Du har faen ikke noen venner din jævla hore!

Han visste ikke at vennene hadde tenkt til å ta vennen min, siden jeg og vennen min skulle ha lan gikk jeg sammen med han og ble dratt inn.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som tar slike spøker like godt som deg selv. Det er vanskelig og se hvor grensene går hos andre.

Tenk deg at denne personen har problemer med denne saken og at han snakker om dette med andre. Er lett for at saken blir større enn sånn du ser den da.
Trådstarter
71 0
Sitat av Skauman Vis innlegg
Er ikke alle som tar slike spøker like godt som deg selv. Det er vanskelig og se hvor grensene går hos andre.

Tenk deg at denne personen har problemer med denne saken og at han snakker om dette med andre. Er lett for at saken blir større enn sånn du ser den da.
Vis hele sitatet...
Men jeg hadde ikke mobbet, de skulle ta vennen min som hadde mobbet.
du dreper ikke faren når du skal drepe kadaffi!
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Ta det som en mann og lev videre?
Politiet har viktigere ting en å ordne opp i gjengopprør i ungdomsskolen. Lover deg at saken blir henlagt uansett.
Move on!
Vis hele sitatet...
Dette er ikke nødvendigvis riktig. Politiet har vært på Gimle ungdomsskole vanvittig mange ganger i løpet av de siste årene, pga slosskamper og lignende. Bare til å søke det opp på Google, evt kan jeg gjøre det og linke deg hvis du er interessert. Står på ba.no både titt og ofte.

Forøvrig, trådstarter, er jeg nysgjerrig på hva denne humoren deres går ut på. Jeg er vanligvis fan av dissende humor, men jeg har aldri opplevd at noen har klikket på grunn av det. Om det er fordi vi har litt bedre antenner enn dere, og gir oss mens leken faktisk er god, eller om vi har forskjellige definisjoner på "dissende humor" vet jeg ikke, men der kan du kanskje forklare litt mer?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Henger du med mobber fortjener du litt deng!
Sitat av EkzM Vis innlegg
Det er helt uskyldige spøker, ikke gangsta yo mama spøker...

Føler at jeg forklarer meg dårlig her, får vel legge til at : spøkene er uskyldige, skikkelig random, mer som om at en er en hund. aka helt random, ikke sånn: Du har faen ikke noen venner din jævla hore!
Vis hele sitatet...
Skal på ingen måte forsvare det som har blitt gjort med deg, men... Uskyldige spøker? Hvem er du til å avgjøre hvordan deres kommentarer blir mottatt og tolket? Jeg har endel erfaring i arbeid med unge mennesker og de som blir mobbet forteller om slike som deg. Slike som gjemmer seg bak at "det er jo bare for tull", og som ikke er smarte nok til å innse at ordene dere bruker sårer andre.

Det er på tide at du vokser opp.
Trådstarter
71 0
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Henger du med mobber fortjener du litt deng!
Vis hele sitatet...
Som sagt, lett dissing, ikke de syke greiene du ser har skjedd med folk rett før en skole massaker.
De tidligere svarene dine tilsier jo nesten at jeg skal slå tilbake...

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Skal på ingen måte forsvare det som har blitt gjort med deg, men... Uskyldige spøker? Hvem er du til å avgjøre hvordan deres kommentarer blir mottatt og tolket? Jeg har endel erfaring i arbeid med unge mennesker og de som blir mobbet forteller om slike som deg. Slike som gjemmer seg bak at "det er jo bare for tull", og som ikke er smarte nok til å innse at ordene dere bruker sårer andre.

Det er på tide at du vokser opp.
Vis hele sitatet...
Jeg har kalt han "jøgge" på tull siden han begynte å kalle meg det...
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Såklart finnes det, men han sier jo selv att dette ikke er blind vold...!
Vis hele sitatet...
Men det er vold uansett. Det nydelige med norge, og forøvrig de fleste andre siviliserte samfunn, er at et øye for et øye handlinger er ulovlige. Dine holdninger hører hjemme på en tid der man ikke hadde et rettsaparat som skal ordne opp i slike saker.
Samtidig er det her verdt å nevne at de som sto for volden mest sannsynlig bare brukte ts oppførsel som en unnskyldning for å få slåss litt. De går neppe vekk fra dette og føler seg som rettferdige sjerrifer, mer som "gærne farlige typer.

Jeg ville anbefale TS å anmelde forholdet, da dette en gang i blant fører til noe positivt. Sjelden til noe negativt.
Slutt og oppfør deg som en kødd og move on..
Har du noen fysiske skader etter slaget? Måtte du på legevakten for å bli sydd e.l.? Hvis dette ikke er tilfellet ville jeg nok bare latt saken ligge.
Lol hvor gamle er dere? Høres ut som små redde 97 geeks som har fått et lite slag i magen
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av EkzM Vis innlegg
Som sagt, lett dissing, ikke de syke greiene du ser har skjedd med folk rett før en skole massaker.
De tidligere svarene dine tilsier jo nesten at jeg skal slå tilbake...
Vis hele sitatet...
Se der ja, der ser man jo holdningen din da!
Sånn er det å bli caught slippin'! Skaff deg en piece pronto!
Trådstarter
71 0
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Slutt og oppfør deg som en kødd og move on..
Vis hele sitatet...
Og det gjorde ikke dem? 3 stykk som truer og slår?
Kameraten min og "mobbeofferet" hadde ordnet opp i saken, så komemr de og slår rett etter at kameraten min skulle til sosoiallærer...
Hadde dere selv vært i min posisjon hadde dere selv følt dere jævlig misforståtte, det er ikek jeg som har vært hoved mobberen. Hele klassen har tulelt, min venn fikk støyten og når lærerne har ordnet opp kommer de. "mobbeofferet" sa til og med at han ikke har bedt om at dette skulle skje med meg og han ba dem t.o.m om å slutte å slå...

Sitat av dvs Vis innlegg
Har du noen fysiske skader etter slaget? Måtte du på legevakten for å bli sydd e.l.? Hvis dette ikke er tilfellet ville jeg nok bare latt saken ligge.
Vis hele sitatet...
Har noe inn i helvetes vondt i tanna, akkurat som om jeg har "rivd" av en bit og kommer fram til nervecellene hvis dere forstår.
Sitat av EkzM Vis innlegg
Jammen for faen da...
Jeg gik ksammen med kameraten som hadde gjort noe, "mobbe offeret" hadde snakket med læreren, allikavel slo de meg ned, IKKE mobberen, men bare meg. De viste ikke en gang hvem mobberen var.
Vis hele sitatet...
Og hvordan var omfanget av skadene du fikk? Så lenge skadene ikke innebærer knust nese eller alvorlig hjernerystelse så tror jeg du overlever dette.

Hadde du vært et mobbeoffer for så å bli slått ned, da skulle jeg virkelig stått på for saken din.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av EkzM Vis innlegg
Kameraten min og "mobbeofferet" hadde ordnet opp i saken, så komemr de og slår rett etter at kameraten min skulle til sosoiallærer....
Vis hele sitatet...
sa ikke du akkurat at dere skulle på lan og at det var derfor dere gikk sammen?
Sist endret av Frufsa; 30. november 2011 kl. 22:43.
Trådstarter
71 0
Det hele er en misforståelse, de har snakket med kameraten, vet ikke at saken er ordnet og så slår de ned meg. når min venn var mobberen.

Mobbeofferet sa at de skulle lsutte å slå så han hadde ikke ønsket dette....

Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
sa ikke du akkurat at dere skulle på lan og at det var derfor dere gikk sammen?
Vis hele sitatet...
Ganske stresset nå ja, hehe ;P
Han skulel til sosiallærer på mandag, og dette er jo rett etter i følge skolens kalender.
Sorry for at jeg formulerte meg dprlig.
Jeg anmeldte en fyr for å slå meg, han fikk 2500 i bot og noe annet vås. Så det er bare å kjøre på.
Sitat av EkzM Vis innlegg

Har noe inn i helvetes vondt i tanna, akkurat som om jeg har "rivd" av en bit og kommer fram til nervecellene hvis dere forstår.
Vis hele sitatet...
Skal love deg at du ikke har nådd noen nerveceller iallefall.
Det gjør satan så vondt. Såpass vondt at du hadde vært hos tannlegen for lenge siden..
Sist endret av Bombasa; 30. november 2011 kl. 22:45.
Trådstarter
71 0
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Skal love deg at du ikke har nådd noen nerveceller iallefall.
Det gjør satan så vondt. Såpass vondt at du hadde vært hos tannlegen for lenge siden..
Vis hele sitatet...
var hos tannlegen.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg anmeldte en fyr for å slå meg, han fikk 2500 i bot og noe annet vås. Så det er bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Og det hjalp deg fordi?
Trådstarter
71 0
Det je gføler er at dere tror at kameraten min har vært skikkelig mobber. Sånn som i introen av the class.
Dette er ikke saken!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Og det hjalp deg fordi?
Vis hele sitatet...
1. Negative sanksjoner vil forhåpentligvis føre til at han ikke skader andre medmennesker i samfunnet /mitt/
2. Ingen skal da få slå til meg, uten konsekvenser, hva slags verden ville det vært?
3. Jeg har til dels tro på at rettsstaten vår fungerer, og sitt jeg sjekket, så var det å fysisk skade en annen ulovlig.

Skal jeg fortsette?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Og det hjalp deg fordi?
Vis hele sitatet...
Fordi hvis du slår noen så fortjener du straff/bot
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Og det hjalp deg fordi?
Vis hele sitatet...
Antageligvis vil personen som slo tenke seg litt mer grundig om før han slår nå, enn det han gjorde på tidspunktet han slo.
Ahahaha, kjempeflott, trekk tanna, så husker du å ikke mobbe hver gang du smiler.
Mobbere er det værste som finnes. du var heldig, bedre å få juling i 3 minutter enn å bli mobbet gjennom mangfoldige år. Det du oppfatter som tøys og tull, kan ødelegge livet til noen! blir man spurt av de som har plaget deg de 2 siste mnd om det er "greit", så er det ikke alle som har værken nerver eller psyke til å si noe annet enn ja, kanskje i desperat håp om at det endelig skal slutte.
Hvis du faktisk opplevde dette som ille, så foreslår jeg at du anmelder.
Trådstarter
71 0
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Ahahaha, kjempeflott, trekk tanna, så husker du å ikke mobbe hver gang du smiler.
Mobbere er det værste som finnes. du var heldig, bedre å få juling i 3 minutter enn å bli mobbet gjennom mangfoldige år. Det du oppfatter som tøys og tull, kan ødelegge livet til noen! blir man spurt av de som har plaget deg de 2 siste mnd om det er "greit", så er det ikke alle som har værken nerver eller psyke til å si noe annet enn ja, kanskje i desperat håp om at det endelig skal slutte.
Vis hele sitatet...
Lær deg å lese.
Jeg mobbet ikke, kameraten min gjorde.
Hvis du blir slått ned for en sak kameraten din er rotet opp i...
Du får enten anmelde vedkommende for vold, eller la være. I tillegg vil det nok være fordelaktig å ta til seg en skvett med lærdom fra dette. Uskyldig erting er ikke alltid så uskyldig som man tror. Jeg vet selv at jeg enkelte ganger oppførte meg dårlig overfor medelever på ungdomsskolen. Det er ikke noe man nødvendigvis forstår der og da, men i etterpåklokskapens lys er det ikke vanskelig å begripe.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal man godta vold? Bare fordi saken "blir henlagt uansett" bør den anmeldes, om så bare for å få det inn i statistikkene.

Vi bør kanskje ikke anmelde voldtekter heller siden så få blir oppklart?
Vis hele sitatet...
Det er jo helt åpenbart at disse gutta trengt en lærepenge. De kødder med alle helt til de eventuelt får beskjed om å ikke gjøre det lenger. Nå har de forhåpenligvis lært at det ikke skal være DE som bestemmer hvem de kan kødde med hele tiden for deretter å spørre om det er greit og evt slutte hvis det ikke er det.

Du ser vel forskjellen på folk som fortjener en smekk og en uskyldig dame som blir voldtatt?
Trådstarter
71 0
Ok, ny livvstil.
Alle som kødder med meg og mine venner skal jeg slå ned.
Sitat av EkzM Vis innlegg
Lær deg å lese.
Jeg mobbet ikke, kameraten min gjorde.
Hvis du blir slått ned for en sak kameraten din er rotet opp i...
Vis hele sitatet...
Lær deg å skrive.

Du sier i første post at dere har en dissende humor og kødder mye. Du må da forstå at mange kan se på det som mobbing? Det er IKKE DU som skal vurdere om det er mobbing eller ikke. Mulig det i dette tilfellet ikke var du som hadde gjort noe, men uansett er jeg ganske sikker på at du fortjente det.

Sitat av EkzM Vis innlegg
Ok, ny livvstil.
Alle som kødder med meg og mine venner skal jeg slå ned.
Vis hele sitatet...
Gjør gjerne det. Det er jo hele poenget her - det er IKKE DU SOM SKAL BESTEMME HVEM DU KAN KØDDE MED.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Lol hvor gamle er dere? Høres ut som små redde 97 geeks som har fått et lite slag i magen
Vis hele sitatet...
Og du høres ut som en veslevoksen 95-modell som er midt i alderen der det er kult å kalle de som er 1-2 år yngre enn deg for småunger. :-)