Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 15509
Drikker vel godt og vel 24 øl på en sommerdag gjør vi ikke? 12-18 på vors + 4-5-6 på byen men da er det jo varmt, men 1 kasse har ryki når vi har vært på hytta null stress.
Artig hvordan folk tror alkohol er så ufarlig bare fordi det er lovlig. De færreste rusmidler ødelegger vel organene dine like mye som alkohol gjør..
Reinert med beine !
griped's Avatar
er vell snakk om 0,33 regner jeg med. Det tilsvarer ca 1L 40% brennevin. Og det er vel ikke det største problemet å drikke dette i løpet av 24 timer når veldig mange lett knekker ei 0,7l flaske i løpet av en fest.

Og øl er nå kraftig blandet ut også.. Så er er nok mye lettere å drikke for fort/gå på en smell om en skulle prøvd å knekke 1L i løpet av et døgn.
Slik denne russeknuten sto når jeg var russ var kravet 24 øl i løpet av 24 timer - om du brukte 1 eller 23,5 timer hadde ingen betydning.
Og det er stort sett helt ufarlig for alle som har vært på en fyllekule før.
Væskemengden har heller ikke særlig betydning så lenge man går på do. Historiene om folk som har dødd av vannforgiftning handler om at man ikke går på do, stort sett altså konkurranser om å holde seg lengst. Da får man problemer. Så lenge du går på do vil du se at urinen blir blank siden alle avfallstoffer er ute av kroppen, og vannet går da i hovedsak tvers i gjennom systemet.
Denne knuten er farlig ja, fordi folk ikke tar hensyn til individuelle forskjeller! Ifølge promillekalkulatoren vil en mann på 75 kg få en promille på 1,7 mens en kvinne på 70 kg vil få en promille på 3! I tillegg kommer individuelle forskjeller som forbrenning, fettprosent og toleranse for alkohol.

"Når man når 1,5 promille får man ofte problemer med hukommelsen og balansesansen, man er svært ustø.

Ved 2,0 promille er man svært beruset og har sterkt redusert kontroll på hva man tenker og gjør.

3,0 promille er livsfarlig, man kan miste bevisstheten, miste kontroll på kroppens funksjoner. Som foreks. Urinblæren, eller få alvorlige skader på indre organer."

Kilde: http://www.ung.no/oss/alkohol/20976.html
Sist endret av EnPoseBananer; 3. november 2011 kl. 10:56.
Dette er ikke noe problem, tenk deg at du sitter på en fest der du har kjøpt deg 12-15 pils. du drikker dette før du drar til byen hvis du begynner 6 å drikke så tar du turen til byen rundt klokka 12. da har du brukt 6 timer på 15 pils, da har du mer en nok tid til å drikke 10 til på 18 timer men det lureste er å drikke 1 i timen dersom du skal gjennomføre dette. for da blir ikke promillen så høy..
24 øl skal være "livsfarlig" på 24 timer har jeg veldig vanskelig for å tro. Jeg hadde noen år der jeg drakk 18 pils på 6 timer + øl på byen. Ble riktig nok full som en kråke, men tror aldri jeg nærmet meg døden Det skal jo sies at jeg har drukket et par år også, og at mennesker tåler forskjellig.
Godt å se mange svar!

Har fått noen svar på ting som faktisk viser seg for å være sant.
Det er helse farlig, MEN, på disse betegnelsene.

- Toleranse av alkohol
- Vekt
- Kjønn
- Fettprosent

Også kommer så og si hoveddelen: Blodsukkeret.

Alkohol blir gjort om til sukker i blodet, så tar du deg en øl, vil da blodsukkeret stige (hvor høyt det stiger varierer fra person til person)

Og ved nå da ta 1 øl i timen, vil kroppen så og si ha et høyere blodsukker nivå i 24 timer, enn det vanligvis pleier å ligge på.
Dette er så og si den eneste farlige påkjenning denne knuten har føler jeg nå.
Så hvis en person som lider av sukkersjuke eller har meget ustabilt blodsukker, kan dette være fryktelig helsefarlig.

Men tusen hjertlig takk for gode teorier !
Jeg personlig tror jeg hadde gått lei hvis jeg måtte bruke en
hel time på en skarve øl - så jeg tror jeg hadde komprimert
drikkingen til en fjerdedel av tiden, og sovet de resterende
atten timer.

Det mest risikable ved å innta mye øl på kort tid, er at man
kan risikere å urinere på uegnede steder i søvne.
Sist endret av PVestlandia; 3. november 2011 kl. 17:55.
Gjorde det på 12 timer når jeg var russ, skjedde ingenting annet enn at jeg var full og trøtt når jeg var ferdig
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Litt offtopic:

Jeg veier godt over 90 kg, men er ikke tjukk akkurat (trener hver dag).

Men når jeg skal drikke, blir jeg dritfort full/påvirka. Vil det da si at jeg kan ha lav fettprosent?
Sist endret av Kusetjuv; 3. november 2011 kl. 18:05.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Litt offtopic:

Jeg veier godt over 90 kg, men er ikke tjukk akkurat (trener hver dag).

Men når jeg skal drikke, blir jeg dritfort full/påvirka. Vil det da si at jeg kan ha lav fettprosent?
Vis hele sitatet...
Nei. Men du tåler lite.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Paratus Vis innlegg
Nei. Men du tåler lite.
Vis hele sitatet...
Tåler lite pga lav fettprosent? Har lest et sted at hvis man har mindre fett bruker alkoholet mer tid på å gå gjennom elns? Kan være jeg er helt på bærtur men. Har hvertfall lest at fettprosent spiller den største rollen før man kommer til; -hvor mye man har spist, -hvor mye toleranse man har dannet seg opp gjennom tid, osv.
Sist endret av Kusetjuv; 3. november 2011 kl. 18:17.
Er mange faktorer involvert. Legen min fortalte meg at jeg konstant fikk blackout fordi jeg har litt lite av et enzym som er med å bryte ned alkoholen.
Sist endret av Per Gunnar; 3. november 2011 kl. 18:20.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Selvfølgelig kan du bli dritings på øl..?

Kan gjerne gå rundt å skryte om at jeg ikke merker noe etter en sekser, tøff og stor! Men nei. Jeg merker det etter en 0.5 boks. Etter en sekser er jeg godt beruset. Etter to seksere er alt av dømmekraft og motorikk borte.

Veier ca. 60 Kilo og er 1.85 da, så er vell ikke rart.

Enten er du en stor jævel, som drikker store kvantiteter med alkohol regelmessig, eller så er du full av bullshit. Og en "miniløgner". Små løgner her å der for å virke LITT bedre.
Vis hele sitatet...
Er 1.80 og veier 80kg. Drikker ganske mye igrunn ja, men så er vel vi ålesundere litt mer vikinger enn andre? Jeg har hvertfall fått det intrykket av alle de andre jeg drikker med så er ikke 24 øl noe big whoop. Og som du skriver veier du jo ganske lite i forhold til høyden din?
Er 2 meter høy med lav fettprosent, og gjort det flere ganger! Går fort 15 halvlitere på en god kveld ute. Kommer helt ann på hvor mye du tåler. Noen blir full etter en six pack andre kan ha 10-12 ØL før de begynner å vingle

Bare test en mnd før, med 15 pils og se hvordan det går.
Sist endret av UnKnowN_300; 3. november 2011 kl. 19:11.
Dette er på ingen måte noen form for skryt. Jeg har vært alkoholiker i 3 år nå. Drukket meg full nesten hver dag siden 2008/9 (Var hekta på benzo og cola før så jeg klager ikke. Byttet ut en farlig avhengighet med en mindre farlig en.)Før ble jeg dritings på 12 øl, men nå som jeg har bygget opp en heftig toleranse begynner jeg ikke å bli brisen før på 10-12 øl en gang! Jeg er 1.79 høy og veier ca 70-75 og jeg kan drikke 16-18 øl på 4-5-6 timer uten problem, må bare pisse ofte. SÅ i mine øyne er 24 Pils på 24 timer bare barnematen.
En kasse, hvis vi snakker om vanlig flaskeøl, tilsvarer
rundt femten og en halv halvliter. Si at man på en normal
kveld på byen drikker 7-8 halvlitere mellom klokken 23 og
klokken 03. De fleste finner veien hjem, og klarer å låse
opp ytterdøra og komme seg i seng uten problem.

Hvordan dobbelt så mye øl konsumert i løpet av åtte
ganger så lang tid skal kunne resultere i dødelig promille
kan ikke jeg forstå. De som har stått for utregningen må
ha glemt et par faktorer i forbindelse med tid, kalorier
og urinering.
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Er 1.80 og veier 80kg. Drikker ganske mye igrunn ja, men så er vel vi ålesundere litt mer vikinger enn andre? Jeg har hvertfall fått det intrykket av alle de andre jeg drikker med så er ikke 24 øl noe big whoop. Og som du skriver veier du jo ganske lite i forhold til høyden din?
Vis hele sitatet...
Det er vel heller at Ålesundere - som andre sunnmøringer - tror de er så mye mer "viking" enn alle andre.

Jeg betviler at det er direkte farlig å utføre denne russeknuten, men jeg synes det er rart at det i det hele tatt skal være en slik russeknute. Hadde ikke vært så hyggelig om noen drakk seg i hjel for at de skulle prøve å tilegne seg en russeknute jeg hadde vært med på å laget.
Dette var den første knuten jeg tok i min russetid. Begynte klokken 12 på dagen den 30 april, rett etter skolen. De første seks flaskene gikk raskt ned på den første timen. Innen klokken 15.00 var 10 flasker tomme, og jeg begynte å bli ganske brisen. Tisset noe jævlig på dette tidspunktet. Herfra gikk det ganske sent, satt drita i skoleparken og tok 2 nye.
Deretter ble det vors, her gikk 3 nye flasker ned, og jeg var opp i 15 øl innen klokken 20.00. På dette tidspunktet begynte jeg å bli veldig beruset. Fikk presset ned 2 til på selve åpningsfesten før jeg spydde som en gris. Her tenkte jeg å gi opp hele knuten, men etter som kveldstimene gikk begynte jeg å føle meg litt bedre.
3 nye øl ble drukket på etterfesten før jeg sovet i russebilen. Våknet opp rundt klokken 10.00 og styrtet de 4 siste for pur faen, så var det i boks.

Nekter å tro at denne knuten er livsfarlig, i hvert fall hvis du bruker all tiden du har. Jeg hadde ikke noe særlig høy alkoholtoleranse, men gjennomførte uten problemer bortsett fra litt oppkast, og mange stunder med snabelen ute.
Lykke til!
Sist endret av Needle; 3. november 2011 kl. 20:19.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Tåler lite pga lav fettprosent? Har lest et sted at hvis man har mindre fett bruker alkoholet mer tid på å gå gjennom elns? Kan være jeg er helt på bærtur men. Har hvertfall lest at fettprosent spiller den største rollen før man kommer til; -hvor mye man har spist, -hvor mye toleranse man har dannet seg opp gjennom tid, osv.
Vis hele sitatet...
Det er nok heller det at man tåler mer hvis man har mye muskler. Men om det er fett eller muskler er nok ikke det mest vesentlige. Så lenge man er stor, så skal man tåle mer.

Hovedfaktoren for beruselse er nok erfaring, men også hvor mye du har spist/sovet.
Jeg drikker uansett en mer enn deg! omg, vær så snill, back to topic soon? Han spurte om det var farlig, ikke hvor mye dere drakk
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Vel, det er kun en måte å finne det ut på...

Ring 1881 å spør ^^ (Selvom jeg ville tro det ikke er skummelt så lenge du ikke styrter alle i løpet av de 3 første timene.)
Vis hele sitatet...
Tror du de late tjukkasene i 1881 har peiling på sånt?
http://www.promillekalkulator.no/ind...irits=&time=24

Promillen avhenger direkte av væskemengden din (fettfri vekt) og alkoholinntaket. De individuelle forskjellene (f.eks toleranse) avhenger av hvordan kroppen reagerer på promillen, men stort sett kan man regne over 3 som katastrofe. Hvis du plotter inn 24 i antall øl og antall timer ser du at f.eks for en mann på 90 kg er det totalt uproblematisk, mens for en kvinne på 50 er det i praksis umulig.
Tviler på at det er et problem Er jo gjennomsnittlig en 1 øl per timer. Når man drar ut på fest drekker man jo to sixpack, så tviler på at det er spes farlig.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
I russetiden drakk jeg 29 øl på 6 timer. Gikk helt greit det. Har vært mye mer drita en jeg var på det tidspunktet.
Vis hele sitatet...
Jada... for du drakk 29 ol og husket eksakt mengde. Jeg er sikker paa at du har overbevist deg selv, men ingen andre med litt fornuft.
Sitat av Picard Vis innlegg
Jada... for du drakk 29 ol og husket eksakt mengde. Jeg er sikker paa at du har overbevist deg selv, men ingen andre med litt fornuft.
Vis hele sitatet...
He he! Husker en person jeg vokste opp sammen med,hele gjengen skulle på fest og denne figuren ble spurt om hva han skulle drikke og hvor mye han hadde kjøpt.

Han svarer eplekjekt; "1 kasse Pils,men for sikkerhets skyld har jeg også kjøpt ei halvflaske Sprit,du vet jeg tåler endel" Snakk om å ha trua...

Etter 6-7 øl danset han naken på bordet.2-3 øl senere sovnet figuren på dass full av spy. Det var siste gangen han drakk sammen med oss andre,han byttet faktisk miljø...
Det eneste problemet jeg ser med denne utfordringen, er å ha noe å finne på i 24 timer. Hva skal man gjøre, drikke 1 øl også vente en time? Forferdelig kjedelig da. Det meste man gjør blir jo kjedelig etter noen timer?

Men men, får man en knute i en hatt så er det vel verdt det! ^^
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det eneste problemet jeg ser med denne utfordringen, er å ha noe å finne på i 24 timer. Hva skal man gjøre, drikke 1 øl også vente en time? Forferdelig kjedelig da. Det meste man gjør blir jo kjedelig etter noen timer?

Men men, får man en knute i en hatt så er det vel verdt det! ^^
Vis hele sitatet...
Du kan jo game mens du holder på bare sett på en alarm som ringer en gang i timen det, som minner deg på å drikke
Blir kjedelig det også. Kan f.eks. kombinere det med en lang gåtur i skogen! Se hvordan man takler det. Da snakker man utfordring ^^
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det eneste problemet jeg ser med denne utfordringen, er å ha noe å finne på i 24 timer. Hva skal man gjøre, drikke 1 øl også vente en time? Forferdelig kjedelig da. Det meste man gjør blir jo kjedelig etter noen timer?

Men men, får man en knute i en hatt så er det vel verdt det! ^^
Vis hele sitatet...
Man må drikke dem innen 24 timer.
Så du velger selv om du vil ta det på 1 - 10 eller 24 timer.
Trodde det var 1 øl i timen, siden det var skrevet i første posten .. vel, så lett kan man misforstå.
i sommer da jeg var på laksefishing hadde jeg 24t kort i elva, hadde med meg en kasse øl (.33). Drakk den kassen til jeg var ferdig dagen etter, om det var akkurat 1 øl i timen har jeg ikke peil på, men gjennomsnittet ble jo det. Var ikke på noe tidspunkt betydelig beruset, var litt brisen på nattmorran men ble klar igjen da sola stod opp, så det var vell en kombo av øl og trøtthet..
Sovde 4 timer i ei hytte etter jeg var ferdig, og blåste 0.0 når jeg stod opp.

Male
182cm
100kg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Denne knuten er farlig ja, fordi folk ikke tar hensyn til individuelle forskjeller! Ifølge promillekalkulatoren vil en mann på 75 kg få en promille på 1,7 mens en kvinne på 70 kg vil få en promille på 3! I tillegg kommer individuelle forskjeller som forbrenning, fettprosent og toleranse for alkohol.

"Når man når 1,5 promille får man ofte problemer med hukommelsen og balansesansen, man er svært ustø.

Ved 2,0 promille er man svært beruset og har sterkt redusert kontroll på hva man tenker og gjør.

3,0 promille er livsfarlig, man kan miste bevisstheten, miste kontroll på kroppens funksjoner. Som foreks. Urinblæren, eller få alvorlige skader på indre organer."

Kilde: http://www.ung.no/oss/alkohol/20976.html
Vis hele sitatet...

Kommer da an på hvor fort man drikker, tviler sterkt på at noen hadde fått 3 i promille om det hadde vært en øl i timen i 24 timer
Var null problem for meg. Et tips er vel å IKKE planlegge en i timen. Du kommer til å bli jævlig trøtt etter hvert, og det siste du vil er å sovne når du har en 5-6 øl igjen. Prøv å få det gjort på rundt 14-16 timer.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
184, som er min vekt. Er også 203 høy, men det har vel neppe noe å si uansett.
Vis hele sitatet...
damn, pedobear :O
Sitat av BuddhaCheeze Vis innlegg
Også kommer så og si hoveddelen: Blodsukkeret.

Alkohol blir gjort om til sukker i blodet, så tar du deg en øl, vil da blodsukkeret stige (hvor høyt det stiger varierer fra person til person)

Og ved nå da ta 1 øl i timen, vil kroppen så og si ha et høyere blodsukker nivå i 24 timer, enn det vanligvis pleier å ligge på.
Dette er så og si den eneste farlige påkjenning denne knuten har føler jeg nå.
Så hvis en person som lider av sukkersjuke eller har meget ustabilt blodsukker, kan dette være fryktelig helsefarlig.

Men tusen hjertlig takk for gode teorier !
Vis hele sitatet...

Øl har 33g karbohydrat pr liter, noe som øker blodsukkernivåene. Alkohol blir ikke gjort om til sukker i blodet. Som diabetiker vil det være tryggere å drikke øl siden man er mye mer bevisst ved høyt blodsukker enn lavt. Sprit inneholder 0-5g karbohydrat pr liter, men mange opplever at det øker forbrenningen (høyere aktivitet under rusen?) og gjør det vanskeligere å merke symptomene på lavt blodsukker. I tillegg vil kanskje ikke personene rundt deg synes det er rart om du plutselig er spaced out i et hjørne og ikke klarer å snakke.

on topic: hvis 24 øl på 24 timer hadde vært spesielt farlig hadde vi hatt en negativ befolkningsvekst fra det året russefeiring startet.
drikker en drøy kasse om dagen når man er i Roskilde modus,så ser ikke problemet. go for it! get that knot bro!
Haha! Forstår meg ikke på dette her ass, hvem er det man skal bevise noe ovenfor?
Russeknuter... Gir heller beng i russetia og bruker pengene mine på noe jeg kan HUSKE og som gir meg litt kulturell input og som faktisk gir noe igjen for penga.
Jeg er forøvrig dritglad for at jeg slappet av med drikkinga, nå tåler jeg mye mindre, desto chillere og billigere for meg!

Norges alkoholkultur er sinnsyk spør du meg...
Drikker som Regel 12 øl på vors så på byen og brenner av rundt 900kr som er 13 øl (60krstk)
så ofte nach spill og da ender det opp i et par øl til

Vorsspillet begynner som regel 6-7 og byen stenger 2
Har enda ikke daua men veldig dårlig,tisse trengt og full i magen dagen der påå
Om dere sjekker promillekalkulatoren ville nok de fleste av dere hatt en dødelig promille ved inntak av 24 øl på 24 timer! Så farlig er det nok..
Promillekalkulatorer har jeg veldig liten tiltro til. Trur det er veldig individuelt hvor mye man tåler. Og det kommer også veldig ann på dagsformen, hvor mye man har spist o.l.

Jeg hadde ikke levd i dag, hvis tallene promillekalkulatoren bruker faktisk stemte med min kropp. Har hatt fatale nivåer mange, mange ganger.
Jeg tror dette har veldig mye å gjøre om du er mann eller jente. Det er ganske så godt dokumentert at menn forbrenner alkohol sånn ca. 30% fortere enn damer, i tilegg til at menn er tyngre enn jenter. Og siden menn ofte er høyere og tyngre enn damer så tåler menn dette uten problemer. Men for en jente/dame på 50-60 kg så er dette potesielt dødelig..
tror egentlig at det ikke er noen fare om man er en frisk persjon uten nyre problemer/hjerte problemer
det kan jo også spørs litt på alder og kjønn da...
Fann ut like etter jeg skrev innlegget at promillekalkulator ikke tar hensyn til verken matinntak eller vanninntak i løpet av en dag. Og på 24 timer spiser man en del og drikker annet enn øl så kalkulatoren vil da vise feil.
Promille kalkulator er ikke 100% riktig, og det går sammen med alt annet når det gjelder mennesker. Vi er ulike, prøv deg frem med 12-15 pils på 4-5 timer og se hvor full du blir. Går det bra uten at du stuper i gulvet kjør på!
Slapp av dette er ikke farlig, tok den der selv, men vi hadde 12 timer på gutta og 24 timer på jentene.
Men ble ganske drita ja, jævli morro, beste tia i livet...
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Tåler lite pga lav fettprosent? Har lest et sted at hvis man har mindre fett bruker alkoholet mer tid på å gå gjennom elns? Kan være jeg er helt på bærtur men. Har hvertfall lest at fettprosent spiller den største rollen før man kommer til; -hvor mye man har spist, -hvor mye toleranse man har dannet seg opp gjennom tid, osv.
Vis hele sitatet...
Jeg er 1,78 og 62kg og har selvfølgelig veldig lav fettprosent. Drikker de fleste under bordet på øl.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Litt Gammel post menne kommer fra fest nå.
Hadde med en kasse med øl (24x0.33) og en del sprit.
Vi begynte kl 7 og etter 3-3.5 time hadde jeg drokket 12 øl resten gikk litt seinere ned
Så et par liter vann mange kopper med kaffe blandet med litt vodka
Også begynte jeg og shotte shambokkka vi slutta og drikke rundt 4-5 tia.
Jeg ble ikke dø drokken husker ''endel''

Jeg er 20 år veier 90 kg 190 cm høy
Temmelig vant til alchol da,,, men vil ikke si dette er farlig
Gjort dette før også med en kompis men da var det 3.5 prosent øl
Sist endret av SWEET92; 4. mars 2012 kl. 17:37.