Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 7047
Tanken om å lage app har streifet meg mange ganger og jeg har ideer til hva de kan være, men jeg mangler alle kunnskap om å lage de. -_-
Da skaffer du deg den kunnskapen.
Alle manglet den kunnskapen en gang, akkurat som deg. Alle har startet der

Jeg selv startet mitt eget firma for 2 måneder siden, og det går som smud..
Selvfølgelig en av di mange, dataservice.. men dette er en hobbyinntekt, og jeg får erfaring.. winwin situation ^^
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Da skaffer du deg den kunnskapen.
Alle manglet den kunnskapen en gang, akkurat som deg. Alle har startet der

Jeg selv startet mitt eget firma for 2 måneder siden, og det går som smud..
Selvfølgelig en av di mange, dataservice.. men dette er en hobbyinntekt, og jeg får erfaring.. winwin situation ^^
Vis hele sitatet...
Jepp, det er som skal til, noen som vet om noen gode/lettlærte guider til dette?

Hva driver du med?
Sitat av toriiii Vis innlegg
Jepp, det er som skal til, noen som vet om noen gode/lettlærte guider til dette?

Hva driver du med?
Vis hele sitatet...
http://www.switchonthecode.com/tutor...ne-development

http://mashable.com/2009/02/21/how-t...an-iphone-app/

Er dog usikker på om det er et krav til en Mac

Jeg driver med datahjelp og salg av datautstyr.
har sålangt hjulpet både private og bedrifter og har hatt ren inntekt (uten utgifter) på 8 000,- sålangt.. Og er såvidt igang
Om kort tid skal ejg også tilby opplæring innenfor grunnleggende bruk av Windows til personer som såvidt kan skru på en pc slik at dem kan lese nettaviser og delta litt i den digitale verden
Sist endret av MrCryptical; 28. oktober 2011 kl. 12:11.
anbefaler denne boken av Agnes Bergo.

Den handler om å starte en bedrift, skrive forretningsplan, skaffe kapital og få bedriften til å vokse.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men om du går på ungdomsskole/VGS, så kan du kontakte Ungt Entrepenørskap, og få hjelp der.

Sitat av laxzzi Vis innlegg
http://www.switchonthecode.com/tutor...ne-development

http://mashable.com/2009/02/21/how-t...an-iphone-app/

Er dog usikker på om det er et krav til en Mac

Jeg driver med datahjelp og salg av datautstyr.
har sålangt hjulpet både private og bedrifter og har hatt ren inntekt (uten utgifter) på 8 000,- sålangt.. Og er såvidt igang
Om kort tid skal ejg også tilby opplæring innenfor grunnleggende bruk av Windows til personer som såvidt kan skru på en pc slik at dem kan lese nettaviser og delta litt i den digitale verden
Vis hele sitatet...
Høres bra ut!

Jeg har hatt kurs for en gruppe med eldre, sammen med noen jeg gikk i klasse med. Da gikk vi gjennom bruk av office, litt generell bruk av windows og facebook ++
Det var fler av de som hadde kurset som begynte å bruke det aktivt det vi hadde lært dem

Sitat av T.J Vis innlegg
anbefaler denne boken av Agnes Bergo.

Den handler om å starte en bedrift, skrive forretningsplan, skaffe kapital og få bedriften til å vokse.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men om du går på ungdomsskole/VGS, så kan du kontakte Ungt Entrepenørskap, og få hjelp der.

Vis hele sitatet...
I starten av tråden så står det 18 år Men takker alikevel for hjelp
Om du ikke kan web design og ønsker å kunne jobbe med det, lærer du deg det. Enkelt og greit.
Begynn rolig med Html eller PhP for en fin start. Etter det kan du begynne å leke deg litt med javascripts osv.

Masse og lære og veldig morsomt når du først kommer inn i det!

-Panda
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Om du ikke kan web design og ønsker å kunne jobbe med det, lærer du deg det. Enkelt og greit.
Begynn rolig med Html eller PhP for en fin start. Etter det kan du begynne å leke deg litt med javascripts osv.

Masse og lære og veldig morsomt når du først kommer inn i det!

-Panda
Vis hele sitatet...
Har planer om å prøve litt html først, har sett litt på noe forskjellige, men alt man kan få meg seg er som regel nyttig
Sitat av toriiii Vis innlegg
Har planer om å prøve litt html først, har sett litt på noe forskjellige, men alt man kan få meg seg er som regel nyttig
Vis hele sitatet...
Du burde begynne med HTML og CSS først, så kan du heller lære deg et programeringsspråk som PHP senere.
Om du skal starte ENK er det en rekke ting du burde lese deg opp på, dette er forenklet årsregnskap, krav om utbetaling ved lønn kontra. utbytte m.m

www.bedin.no har guider og enkle oppsett for forenklet årsregnskap / sluttregnskap - om du overskrider en grense på 50 000,- i omsetningen er du også mva. pliktig, og du må registrere deg i momsregisteret.

Om du har spørsmål, send meg en PM om detaljer.
Sitat av tanx Vis innlegg
Om du skal starte ENK er det en rekke ting du burde lese deg opp på, dette er forenklet årsregnskap, krav om utbetaling ved lønn kontra. utbytte m.m

www.bedin.no har guider og enkle oppsett for forenklet årsregnskap / sluttregnskap - om du overskrider en grense på 50 000,- i omsetningen er du også mva. pliktig, og du må registrere deg i momsregisteret.

Om du har spørsmål, send meg en PM om detaljer.
Vis hele sitatet...
Fin link! Takker for god hjelp og svar
Har tenkt mye på dette selv!

Det som hadde vært mest spennende hadde vell vært å importere produkter som ikke fins i Norge enda, men man skal vell være relativt heldig for å finne det og.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg

+ Registrere ENK selskap som er gratis.
Vis hele sitatet...
Koster det ikke 1500 eller noe å opprette ENK?
Sitat av Sparkieville Vis innlegg
Koster det ikke 1500 eller noe å opprette ENK?
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det er dyrere.. 2000 kr hvis man gjør det elektronisk og 2500 kr på papir
http://www.enkeltmannsforetak.org/re...nsforetak.html
Som første posten:

Minecraft er det mest voksende spillet iår, da er det en selvfølge at folk har drømmer om å ha sin egen server og det kommer nye spillere vær eneste dag..
Så om du greier å få navnet ditt kjent derute og har litt peng. Så anbefaler jeg Minecraft hosting.
OVH, Hetzner, Worldstream er gode plasser å få ens erver på.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Som første posten:

Minecraft er det mest voksende spillet iår, da er det en selvfølge at folk har drømmer om å ha sin egen server og det kommer nye spillere vær eneste dag..
Så om du greier å få navnet ditt kjent derute og har litt peng. Så anbefaler jeg Minecraft hosting.
OVH, Hetzner, Worldstream er gode plasser å få ens erver på.
Vis hele sitatet...
Joja, men jeg vil ikke se for meg at dette er noe man kan leve for altså. Nå for tiden så kan det jo være gøy å være med på noe sånt og få noen ekstra kroner i lomma, men hvordan er det på best mulig måte å tjene penger på dette?
Parkettetterligning
Server hosting generelt, bare å leie virtuelle servere og sett opp det kunden vil ha. Må ikke bare være minecraft, kan være det nå men senere vil kanskje folk ha server til et annet spill. Da er du tidlig ute med det.
Sitat av toriiii Vis innlegg
Det ser ut som det er dyrere.. 2000 kr hvis man gjør det elektronisk og 2500 kr på papir
http://www.enkeltmannsforetak.org/re...nsforetak.html
Vis hele sitatet...
Nei, det er prisen for å registrere seg i foretaksregisterene. Det er helt gratis å opprette en ENK.
Parkettetterligning
Mandokir: det går jo for det samme du må jo registrere det hvis du skal oprette det.
Registrere seg som ENK er helt gratis.

Skal du derimot selge varer(ikke tjenester), må du registrere deg i foretaksregisteret som koster 2 100,- NOK elektronisk og 2 600,- NOK ish på papir.

Gjorde dette forrige uke.

Husk på at du ikke har lov til å slenge moms på fakturaen med mindre du er registrert i MVA-registeret.
kravet for å registrere seg i MVA-registeret er at du har sendt fakturaer på 50 000,- NOK på en 12-måneders periode.

Du kan dog forhåndsregistrere deg om du når 50 000,- NOK innen 3 uker.
Sist endret av MrCryptical; 3. november 2011 kl. 13:33.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Ja, du ville betalt for å sett på meg altså?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si sånn helt uten videre. Kanskje du kan legge ut noen gratis samples? Tror det er nokså vanlig i bransjen.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Det ligger gull i Minecraft hosting skal jeg si det =)

Alt du trenger å gjøre er å leie noen store dedikerte servere eller colocate en server, og så selge videre gameservere eller Minecraft servere.

+ Registrere ENK selskap som er gratis.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikkert det er så lurt uansett, plutselig om 10-30 år er kansje ingen som spiller minecraft
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xaine Vis innlegg
Er ikke sikkert det er så lurt uansett, plutselig om 10-30 år er kansje ingen som spiller minecraft
Vis hele sitatet...
Det har lite å sei, for det fine med leigd hosting er at du kan kutte kostnadane brått, og auke nivået like brått. Du kan ha dobbel kapasitet klar i morgon, og du kan vere nede på halv kapasitet uka etterpå. Kapitalkravet er nær null, både i oppstart og over tid.