Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1975
Ifølge VG\Reuters er Half-life 2 nå "offesielt" utsatt til April 2004, dette er grunnet den leakede kildekoden som blant annet inneholdt nettverkssikkerhetsprotokollene og kopibeskyttelse source.

Les mer på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=79538
Shit.. det var enda lengre en jeg trodde. Ja ja.. det er ihvertfall rundt bursdagen min det da!
Vel, dette er hva Vivendi sier. I et "intervju" med Gabe Newell i dag sa han derimot at det var veldig lite av kildekoden som ble stjålet og at det ikke hadde så mye å si.

Det har alltid vært forvirring rundt Valve og Vivendi om utgivelsen så vi burde nok vente å se hva Valve har å si til dette.
Ser ut til at condition zero kommer ut først. hah, jeg vant veddemålet.
ok... ble kildekoden STJÅLET? Altså kopiert og så fjernet fra Valves servere?
Trist.. hadde gleda meg sånn til HL2.. så må vi vente et halvår til!

Dumme hacker!!

Faaen!! :@
Jeg klikker på de jævla hackerne!! Om de får utsatt HL2 til neste år...! hihi, de/han/hun jævla hackern(e) kommer til å bli like upopulære som Bin Laden på nettet... Masse spill hvor man skal skyte de, drepe, stikke, og masse sanger om hvor tapere de er osv... Håper de/han/hun DØR!

edit: Greit, ønsker ikke det, men.. bah, skjønner hva jeg mener
Fra innerste i hjerte, mjeg mener det har vært så utrolig mye pes rundt Half Life 2 nå at jeg liksom ikke "gleder" meg lenger til lanseringen. Seff har jeg sett den fete grafikken og effektene på de utallige filmene de har sluppet. Vel, jeg ser vel kanskje intressen igjen når de kommer med en beta, hei, kanskje jeg skaffer den "stjålne" betan.

All pr er god pr?!

IvIoyner: Er ikke CS:CZ ute da!? Eller er det jeg som har kjørt traktor litt for lenge!?
Det kommer nærmere min bursdag og, så jeg tror ikke det gjør så mye lenger. Håper Hackeren/ene drar til USA i en stor Rød Kommunistbuss full av Kommunistiske tegn. Det er faktisk ulovlig rundt om der borte.
Fack! Trodde bare den var kopiert jeg!?
Hvis den er stjålet og fjernet fra serveren til Valve så skjønner jeg godt at spillet er utsatt! Banna hacker! Ødelegger alt..
Opprinnelig postet av Vidde
Faaen!! :@
Jeg klikker på de jævla hackerne!! Om de får utsatt HL2 til neste år...! hihi, de/han/hun jævla hackern(e) kommer til å bli like upopulære som Bin Laden på nettet... Masse spill hvor man skal skyte de, drepe, stikke, og masse sanger om hvor tapere de er osv... Håper de/han/hun DØR!
Vis hele sitatet...
nuvel, kanskje litt overdrevet det der. Husk at hackerene faktisk har sagt at Valve ikke har noe lignende et ferdig produkt, og at vi er blitt lurt. Se forøvrig skyfex sin tråd, mange ting som var avdekket der.
Kanskje litt overdrevet ja, men se på editen min
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
ok... ble kildekoden STJÅLET? Altså kopiert og så fjernet fra Valves servere?
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Skulleye
Ja.
http://halflife2.homelan.com/forums/...threadid=10692
Vis hele sitatet...
Linken funker ikke.. Menneh, uansett.. Den ble vel ikke stjålet? De kopierte vel bare det de tok? Ihvertfall det som har vært greia helt til nå...
Grunnen til at det ble/(kanskje blir) utsatt til April, var jo i følge flere fordi Valve skal skrive om 1/3 av kildekoden.. Hmm, høres kanskje litt tvilsomt ut..
Sinnsykt kjipt egentlig ja, men ut i fra det jeg ha lest, virker det som om Valve bruker det her til det ytterste. Jeg forstod det slik at de som rappa koden, ikke sletta den som lå der etterpå, men at de bare kopierte den. Men, jeg kan jo ha misforstått. Det har jo hendt før
Men, slippes 2mnd før eksamensperioden? Ikke bra. Slettes ikke bra..
..Og hadde det ikke vært for hackerne, hadde dere ikke i en viss grad hatt warez på bordet.
Helt rett det Waffel! Men om det er sant at hackeren slettet i tillegg synes jeg dette er å gå over streken. Greit nok å kopiere (), men å slette noe folk har jobbet hardt med er direkte frekkt...

Hvis det viser seg at kildekoden ikke ble slettet så tar jeg tilbake alt
Slettet? Heh, never heard of. De har jo backups, denne serveren var antagelig en av dem.
Opprinnelig postet av w00p
Linken funker ikke.. Menneh, uansett.. Den ble vel ikke stjålet? De kopierte vel bare det de tok? Ihvertfall det som har vært greia helt til nå...
Grunnen til at det ble/(kanskje blir) utsatt til April, var jo i følge flere fordi Valve skal skrive om 1/3 av kildekoden.. Hmm, høres kanskje litt tvilsomt ut..
Vis hele sitatet...
Ups, jeg så ikke at han skrev "fjernet", trodde han bare lurte på om den var kopiert og distribuert videre av noen.
Tenk hvis alle hadde kalt 'hackeren' for 'crackeren' som han/hun/de faktisk er..
www.tothegame.com står det hvis man søker på Half-Life 2 at releasen er 30. april 2004... Lurer på om man skal stole på det..
Eg mente det stod i det første intervjuet at "Gabe Newell oppdaget at noen hadde tatt en kopi av kildekode-treet".

Eg tror heller på at de ikke har et ferdig spill, og utnytter dette til fulle for å ikke tape penger. Kanskje det til og med er et PR-stunt?
Er enig med deg, vell.. Som i den andre tråden av HL2... Det kan jo være at Valve faker alt sammen som enten PR-stunt, eller for å få en gydlig utsettelse..
Men som sagt i den forrige tråden også: Jeg skal ikke dømme noen eller noe før hackeren blir tatt og faktisk innrømmer at han har gjort det..
Valve har vel den erfaringen nok at de tar ekstern backup på samtlige av sine produksjoner underveis. Det er verdens mest kjente oppfølger vi snakker om her, ikke Rayman 5 elns!

Uansett tror jeg ikke at HL blir spesielt utsatt av denne grunn. Folka har jo utsatt spillet en rekke ganger, det er ikke bare hackerne å skylde på, men heller ressursbruken til Valve.

Typisk vestlig verden...
Hvis Valve skulle gjort det med vilje tviler jeg på at de hadde leaket hele spillet samt Condition Zero. De hade nok heller bare "mistet" en bane eller to (eller kanskje E3 demoene, som viser seg å være litt mer scripta enn Valv påstod ).