Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1839
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hola.

Driver å planlegger å sette opp en liten løsning for å dele endel dokumenter, i dette tilfellet servicemanualer mellom kollegaer.
Jeg har ikke mye erfaring med versjonshåndterings-software men det finnes kanskje muligheter til å gjøre dette via f.eks GIT eller lignende ?


La meg legge ut selve planen om hva jeg er ute etter og ønsker \ forventer.

- Dokumenter plassert på en sentral server
- Frontend som er web-basert (mulighet til å krysse av på kategorier av manualer eller enkeltmanualer (f.eks tape \ x86 \ itanium \ mm) man ønsker å laste ned i en samlet komprimert fil.

ELLER

- Software som man kan kjøre på Windows som lar brukere velge enkeltmanualer \ kategorier og synce disse over til lokal maskin.
- Mulighet til å kjøre serveren under linux \ hp-ux med apache, andre krav til software på serveren er ikke så farlig da det meste som er tilgjengelig til HP-UX \ Linux er mulig å installere på server(ene).


Alle tips mottas med takk, gjerne med erfaringer fra felten og eventuelle pros\cons.
Sett opp et git repo, sleng opp gitweb - done. Kan hente ned fra tree-knappen i tgz-format.
https://git.wiki.kernel.org/index.php/Gitweb
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Takk for tips, testet litt ut men foreløpig virker det veldig knotete å administrere for å legge opp filer manuelt (noe jeg må gjøre for oppdateringer etc siden de endrer filnavn fra versjon til versjon).
Fikk heller ikke sett noe mulighet til å laste ned bolker med filer fra gitweb (testet med to filer i samme project og kjørte treeview, men var ingen hakebokser eller lignende der.

Ta fortsatt imot andre tips mens jeg eventuelt prøver meg fram videre med git.
Jeg vet at en del firmaer bruker Documentum fra EMC til slikt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg vet at en del firmaer bruker Documentum fra EMC til slikt.
Vis hele sitatet...
Takk for tips men Documentum er betalvare og i tillegg fra [spy] emc [/spy].

Dette er tiltenkt en sekundær løsning som skal kjøres internt på en liten server ettersom de internasjonale serverne står spredt på multisite i USA og routen fra EU suger ofte såpass hardt at man får timeouts på PDFene (som kan være over 60MB stykket).
Kaster ut dette i håp om å ikke bli slakta ned

MediaWiki

EDIT: Vi har begynt å bruke dette på jobben nå og det virker greit til vårt bruk.
Sist endret av Trollsauen; 29. august 2011 kl. 12:35.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Kaster ut dette i håp om å ikke bli slakta ned

MediaWiki

EDIT: Vi har begynt å bruke dette på jobben nå og det virker greit til vårt bruk.
Vis hele sitatet...
Var inne på tanken om Wiki også ja, beklageligvis er dette totalt overkill når jeg i første omgang kun skal dele dokumenter og kategorisere dokumenter, i dette tilfellet allerede eksisterende PDFer.
Vet om en bekjent av meg som hadde samme planen som deg. Han brukte rett og slett bare et forum. Laget subforums som menyer etc. Så det er jo alternativ, men det er jo litt "Kontette", og minst like mye overkill som en wiki.

Ellers ble jeg anbefalt openKM av en jeg måtte på en konferanse, men jeg har INGEN erfaringer med det selv. Men det ser ganske lovende ut. Hører gjerne fra deg om du prøver det

ninjaedit: mener openKM også har plugins for integrasjon mot MS office.
Sist endret av Nenzo; 29. august 2011 kl. 13:08.
Panisk depressiv
En enkel løsning er å installere en web-basert file manager og kjøre manuell versjonskontroll med mapper.

http://extplorer.sourceforge.net/

Gratis, og jeg har en mistanke om at du installerer det med bind for øynene på umerket dvorak-tastatur.

Det er flere varianter, her er en relevant tråd på stackoverflow:
http://stackoverflow.com/questions/2...-file-explorer

Ellers får du sikkert alt og litt til med en DMS som openKM, men de er ofte litt tyngre å installere og bruke.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kevorkian Vis innlegg
En enkel løsning er å installere en web-basert file manager og kjøre manuell versjonskontroll med mapper.

http://extplorer.sourceforge.net/

Gratis, og jeg har en mistanke om at du installerer det med bind for øynene på umerket dvorak-tastatur.

Det er flere varianter, her er en relevant tråd på stackoverflow:
http://stackoverflow.com/questions/2...-file-explorer

Ellers får du sikkert alt og litt til med en DMS som openKM, men de er ofte litt tyngre å installere og bruke.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde håpet å få det eeeeenda enklere, hence min mention av git.

Men extplorer ser lovende ut sålangt, jeg driver i test nå og sålangt ser det høyst overkommelig ut.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Kan jeg foreslå Google Apps? Bruker dette både i forbindelse med jobb og privat. Funker helt utmerket for samarbeid og/eller deling av dokumenter. Har også versjonshåndtering, og du kan samarbeide på dokumenter ala Google Wave.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Kan jeg foreslå Google Apps? Bruker dette både i forbindelse med jobb og privat. Funker helt utmerket for samarbeid og/eller deling av dokumenter. Har også versjonshåndtering, og du kan samarbeide på dokumenter ala Google Wave.
Vis hele sitatet...
har faktisk aldri brukt google apps, men da er vi tilbake på begrensninger,dette skal kjøres intern og ikke over nettskyen, dokumentene er forøvrig også statiske pdfer som byttes ut når nye versjoner kommer så samarbeid er ikke et krav egentlig.
Konkluderte du med noe ang. Extplorer?